Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Første bilde med shortsen: fullstendig latterlig og helt utroverdig. Tar du på deg shorts på stranda ser du ikke til siden, du ser ned eller rett frem såfremt du ikke tar en poserings-session midt i bevegelsen, noe som kunne gitt mening om ikke hodet var vendt så mye bort (selvsagt for at leseren ikke skal se ansiktet, det er ikke bra nok). Resultatet og virkningen er null kommunikasjon med leseren (og den som tar bildet). Ingen fornemmelse av sinnsstemningen til personen, som nevnt før; det ser ut som hun leter etter småfugler (eller kanskje boka si? Gullkjolen? Jeg vet da f, men bildet er latterlig og har visserlig niks og nada med boklesing å gjøre. Flott dame om hun ikke konstant holdt inn magen, så hvorfor ikke bare skrive det; her ser dere enda ett bilde av meg i bikini, er så deilig med ferie og kunne gå sånn hele dagen. 

Armene er dandert og plassert for å se smalest mulig ut, halsen er strukket til bristepunktet, den halssena er like lang som underarmen! Fire uker på ferie, ro litt ned på kroppskjøret da! 
Ekstremt langt unna sommerens trend blant de yngre: brat summer. 😆

 

Endret av Kollontaj
  • Liker 33
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sandie skrev (20 timer siden):

Men et slikt svar blir jo uansett aldri godtatt av de som HELE tiden leter etter feil slik vi ser i tråden her. Det vil bare fortsette og fortsette, og det vet hun jo. Ikke rart hun føler hun må oppføre restauranteieren som referanse for at det hun skriver stemmer.

Vel så rart som en tom restaurant er det å på stalkeraktig vis følge med på en influenser man ikke har sansen for, kun for å finne ting å kommentere negativt. Først er det kritikk av at barn og andre familiemedlemmer er med på bilder. Nå er det side opp og side ned pga av for tomme omgivelser.

Hvis folk hadde sjekket andre influenseres IG hadde de sett at det er svært mange som lar seg avbilde alene på lignende vis. 

Til det uthevede:

Det at «andre influencere» gjør det så da er det OK er jo et pussig argument. Influencerbransjen er jo ikke akkurat en bransje som står høyt i kurs. De lever av å iscenesette seg selv mer eller mindre ærlig. Influencere som poserer/redigerer/filtrerer en falsk virkelighet er virkelig ikke en gullstandard. 
 

Men jeg tror du peker på en viktig ting: de ser hva andre gjør og kopierer hverandre. Over tid har de utviklet en standard som de fleste som står utenfor stiller seg spørrende til. Det er litt som Keiserens nye klær. En type boble som du blir fanget av. 
 

CBE sine poster fra ferie er et godt eksempel. Hun har bare blitt verre og verre på å iscenesette seg selv i årenes løp. Alt hun viser frem er vurdert ut fra perspektivet av et ideal som hun higer etter. Problemet oppstår når det blir en brist i fremstillingen og følgerne påpeker bristen. Det medfører alltid en følelsesmessig overreaksjon. 
 

Psykologer har påpekt hvor skadelig det er for både influenceren og følgerne deres av de lager seg slike uoppnåelige avatarer. 
 

Du kan velge å se på det som surmaget leting etter feil, eller du kan se på det som en kalibrering av det usanne og skadelige inntrykket de jobber hardt for å sementere. 
 

På det nåværende tidspunkt er det velkjent at å ukritisk konsumere SoMe innhold av denne typen påvirker folk negativt. 

  • Liker 13
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (23 timer siden):

Jeg leser det ikke som en spydig bemerkning, så vi er jo forskjellige. Man har kanskje litt ulike briller på når man leser. Uansett skal det tilsvaret stå igjen og være ok også til alle de som ikke leser kvinneguiden. Så det kunne uansett vært løst så mye bedre med noe ala: «haha ja det ser kanskje litt tomt ut, men vi bestemte oss bare for å ta bildene litt unna de andre for å ta litt hensyn.» 

Hun hadde fått kritikk her inne uansett hva hun enn hadde svart. Diskusjonen her inne nå er beyond lavmål. Kritikk av tallerkner og spekulasjoner om hvor familemedlemmer er faktisk🤣

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (1 time siden):

Hun hadde fått kritikk her inne uansett hva hun enn hadde svart. Diskusjonen her inne nå er beyond lavmål. Kritikk av tallerkner og spekulasjoner om hvor familemedlemmer er faktisk🤣

Det er jo merkelig at du gidder å lese om nivået på diskusjonen er for lavt for deg. Har du selv bidratt med annet enn kritikk av selve diskusjonen? 

  • Liker 14
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slettet fra cbe på Instagram… uten å lagt igjen en enste kommentar. 
 

Men jeg liker Henrik Troy sine poster da, kan det være nok🤭

  • Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig at silikonpupper er plassert på hver side av overkroppen, eller er det pga muskler som presser de ut? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Jeg er slettet fra cbe på Instagram… uten å lagt igjen en enste kommentar. 
 

Men jeg liker Henrik Troy sine poster da, kan det være nok🤭

Thruntravels likte også en av Henrik Troys poster om influensere her om dagen (post fra 17. juli), så spørs hvordan det går med samarbeidet mellom dem og Netfit.no, Treasures AS og coach_eriksen nå... 😅

Endret av Frisk Frosk
ord
  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (4 timer siden):

Hun hadde fått kritikk her inne uansett hva hun enn hadde svart. Diskusjonen her inne nå er beyond lavmål. Kritikk av tallerkner og spekulasjoner om hvor familemedlemmer er faktisk🤣

Hvis det er dette du fikk ut av diskusjonen så foreslår jeg at du leser på nytt. 

  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 minutt siden):

Hvis det er dette du fikk ut av diskusjonen så foreslår jeg at du leser på nytt. 

Det har jeg ikke behov for. Det er utenfor min fatteevne hvordan en del mennesker bruker så mye tid på å fotfølge en influencer de misliker så sterkt for så å løpe inn her og kritisere absolutt alt vedkommende gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (5 minutter siden):

Det har jeg ikke behov for. Det er utenfor min fatteevne hvordan en del mennesker bruker så mye tid på å fotfølge en influencer de misliker så sterkt for så å løpe inn her og kritisere absolutt alt vedkommende gjør. 

Det er vel på nivå med å delta i en tråd som man konstant kritiserer og bruke mye tid på å skrive om det, og ikke holde seg til hva tråden egentlig handler om? 

  • Liker 22
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (4 timer siden):

Hun hadde fått kritikk her inne uansett hva hun enn hadde svart. Diskusjonen her inne nå er beyond lavmål. Kritikk av tallerkner og spekulasjoner om hvor familemedlemmer er faktisk🤣

 

Reisejenta skrev (13 minutter siden):

Det har jeg ikke behov for. Det er utenfor min fatteevne hvordan en del mennesker bruker så mye tid på å fotfølge en influencer de misliker så sterkt for så å løpe inn her og kritisere absolutt alt vedkommende gjør. 

Men hva vil du oppnå med innleggene dine? Vil du endre folks mening bør du jo hoste opp noen argumenter. 
 

Forøvrig er det en utopi å tro at alle vil like enhver influencer og det innholdet de legger ut. 

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der shortsbilde…ser mest ut som om shortsen er for liten, at hun har problemer med å få den på seg og ser anstrengt og oppgitt til siden..

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (5 minutter siden):

Det der shortsbilde…ser mest ut som om shortsen er for liten, at hun har problemer med å få den på seg og ser anstrengt og oppgitt til siden..

Det er den mest bisarre bokomtalen jeg noensinne har lest (eller sett). Jeg ser liksom ingen link mellom bildet og teksten whatsoever  (jeg har ikke lest boken dog, så mulig jeg har gått glipp av noe).

  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (4 minutter siden):

 

Men hva vil du oppnå med innleggene dine? Vil du endre folks mening bør du jo hoste opp noen argumenter. 
 

Forøvrig er det en utopi å tro at alle vil like enhver influencer og det innholdet de legger ut. 

Debatten skal tilsynelatende dreie seg om saklig kritikk av bedriften Treasures. Hvor kritikk av tallerkner, fravær av familiebilder og hvordan hun spiser en is passer inn i terminologien «saklig kritikk» er som sagt utenfor min fatteevne. Poenget er definitivt ikke å forvente at noen liker alt en influencer legger ut. Kritikk av hver minste detalj, uavhengig av hva det er, minner om sladring bak gardinene. Som husmødre drev med før i tiden. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (10 minutter siden):

Debatten skal tilsynelatende dreie seg om saklig kritikk av bedriften Treasures. Hvor kritikk av tallerkner, fravær av familiebilder og hvordan hun spiser en is passer inn i terminologien «saklig kritikk» er som sagt utenfor min fatteevne. Poenget er definitivt ikke å forvente at noen liker alt en influencer legger ut. Kritikk av hver minste detalj, uavhengig av hva det er, minner om sladring bak gardinene. Som husmødre drev med før i tiden. 

Nå har vel ikke diskusjon om hvor mye tid enkelte brukere bruker på å diskutere her så veldig mye med å diskutere cbe.no saklig heller? Jeg forstår ikke hvorfor man bruker tid på å være inne på en tråd som man finner så lavmål heller, men det ville blitt langt fra en saklig diskusjon og enda mer avsporing hvis en skulle skrive om det hele tiden. Hvorfor ikke bare rapportere det man mener er utenfor reglene og ellers diskutere cbe.no og fremheve det man tenker er saklig diskusjon? 

  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Reisejenta said:

 Kritikk av hver minste detalj, uavhengig av hva det er, minner om sladring bak gardinene. Som husmødre drev med før i tiden. 

...bortsett fra at den sladringen var om vanlige mennesker, ikke om påvirkere som lever av oppmerksomhet, gjør alt for å få oppmerksomhet, og eksponerer tilsynelatende privatliv offentlig. Inkludert ufattelig tåpelig/ulovlig/skadelig oppførsel.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (33 minutter siden):

Kritikk av hver minste detalj, uavhengig av hva det er, minner om sladring bak gardinene. Som husmødre drev med før i tiden. 

Hun lever av dette, og poster de mest absurde bilder. Som tidligere nevnte shortsbilde linket til en bokomtale. Hun hadde vært en enda større nada enn det hun er uten diskusjonene her.

 

Endret av Stargaze
  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stadig forundret over cbeno's forsvarere tilsynelatende ikke helt forstår at det er m.a.n.g.e ulike brukere som går inn og ut av tråden med hver sine oppfatninger, observasjoner og emner.

Det virker som om enkelte av disse tror at alle de ulike brukerne her er én og samme person?

Når det gjelder "kritikk av tallerkener, manglende familiebilder og hvordan hun spiser en is" er dette altså virkemidlene Treasures AS bruker via cbeno for å hanke inn annonsøroppdrag og følgere å rette annonsene mot. Kritikk er dessverre ikke sladder, som når f.eks. en bokomtale illustreres av et bilde der cbe drar på seg en shorts. Kritikken ligger i måten bokomtalen illustreres. Kritikken ligger i at annonsøroppdraget er dårlig utført/lite troverdig/ikke oppdatert. Kritikken ligger også i hvordan ingenting endrer seg, da Treasures as/cbeno gjør de samme dumme tingene gang etter gang.

Om en ennå ikke har forstått mekanismene bak innholdsmarkedsføring for å bruke et godt norskt ord, og foretrekker å bruke tid på å kritisere kritikerne fremfor å argumentere for/mot eksponering av barn, kropp, og manglende sammenheng mellom tekst og bilde, blant annet så er vel kanskje ikke denne tråden riktig å arrig vifte pekefingeren i.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 24
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (6 timer siden):

Hun hadde fått kritikk her inne uansett hva hun enn hadde svart. Diskusjonen her inne nå er beyond lavmål. Kritikk av tallerkner og spekulasjoner om hvor familemedlemmer er faktisk🤣

Synes du ditt bidrag i denne tråden er noe å rope hurra for? Du har absolutt ingenting å komme med annet enn spydigheter. Du tar ting ut av konteks og lager din egen sannhet om kritikken. Det har blitt nevnt at det ser merkelig ut å være den eneste personen som er på restauranten, der alt er så strippet at det virker som hun sitter der helt ensom etter stengetid og drikker vin. Hun lager selv det narrativet. Vi kritiserer hvor oppstilt og kunstig innholdet hennes er, og det må du bare godta. 

  • Liker 20
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...