Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (37 minutter siden):

" Jeg tipper dette dreier seg om enten samarbeid, kommende samarbeid eller fisking for ønsket samarbeid."

Jeg burde lagt til "eller promotering av egen bedrift".

 

Selv om disse firmaene ev. "bare" legger igjen kommentarer/emojis uten å ha et samarbeid eller ønske et samarbeid, så er det jo bevisste handlinger av eierne av bedriftene som ønsker å profilere seg selv, gjøre seg selv synbare, få oppmerksomhet. De velger helt bevisst å asossiere egen bedrift med en så uansvarlig influenser som det CBE har vært i mange år.

Mulig de bare ser på det som en smart måte å få oppmerksomhet på, men det er rimelig korttenkt i så fall, når de velger å gjøre seg synlig hos influnesere som står for det stikk motsatte av hva de selv ev. forsøker å fremme av holdninger.

Å bygge opp et renommé kan fort bli å gjøre det motsatte når man velger å hekte sitt navn til feil aktører.

Ok. Jeg synes du overtolker betydningen av en like på et innlegg 🤷‍♀️

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (5 minutter siden):

Ok. Jeg synes du overtolker betydningen av en like på et innlegg 🤷‍♀️

Det er ikke bare en like, det er en kommentar i form av en emoji som de nevnte bedriftene legger ut på cbes bedriftsprofil på Insta. Jeg tenker antagelsene @Frisk Frosk kommer med er helt riktige.

  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (53 minutter siden):

Det er ikke bare en like, det er en kommentar i form av en emoji som de nevnte bedriftene legger ut på cbes bedriftsprofil på Insta. Jeg tenker antagelsene @Frisk Frosk kommer med er helt riktige.

Det er jo gjort helt bevisst av disse bedriftene. De ønsker å gjøre seg selv synlige, de ønsker å promotere seg selv, de ønsker markedsføring av eget merke.

Det å da "like" influensere som de mener stemmer overens med det produktet de selv ønsker å selge, det er en billig måte å gi inntrykk av en tilhørighet til det markedet influenseren henvender seg til, at de er aktuelle for visse typer kundegrupper.

Bare der feiler de jo, nå de har gjort så dårlig bakgrunnssjekk at de er villige til å assosieres med barneeksponering blandet sammen med seksualisering og thinspo/proana-bilder av mor, godt iblandet "fine du" og "boner"-kommentarer fra menn som runker til bildene av mor, mens far og mor, bedriftseierne, fortsetter å fronte overfladiskhet, usunnhet, farlige trenings- og helseråd.

Ved å velge å gjøre dette gir disse nye bedriftene et inntrykk. Jeg tror ikke de ønsker å gi et inntrykk av at de støtter alt det uetiske og ulovlige CBE og co driver med. Men når de velger å bruke slike influensere for å gjøre seg selv synlige i markedet, da må de også regne med å bli assosiert med også de svært stygge sidene ved disse influenserne.

Å legge igjen slike emojier eller kommentarer er bevisst promotering og markedsføring av egen bedrift på kanaler de selv ønsker å bli assosiert med. Eller kanskje man skal si det de tror de vil bli assosiert med...

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

Ok. Jeg synes du overtolker betydningen av en like på et innlegg 🤷‍♀️

Jeg kan godt forstå at du tror "en like på et innlegg" bare er akkurat det.

Men da har du nok ikke satt deg godt nok inn i hvordan moderne markedsføring fungerer eller alle metodene som brukes for å gjøre produkter synlige, deriblant de utallige måtene for snikreklame som nå brukes, spesielt på sosiale medier.

  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (22 minutter siden):

Jeg kan godt forstå at du tror "en like på et innlegg" bare er akkurat det.

Men da har du nok ikke satt deg godt nok inn i hvordan moderne markedsføring fungerer eller alle metodene som brukes for å gjøre produkter synlige, deriblant de utallige måtene for snikreklame som nå brukes, spesielt på sosiale medier.

jeg vil si at jeg har lært veldig mye om moderne markedsføring og content marketing gjennom influencere og sosiale media siden jeg startet denne tråden for  fem år siden. Men jeg synes fremdeles du overtolker bruken av en emoji i et kommentarfelt. Det må jeg nesten få lov til å mene 🤷‍♀️ 

Endret av MissLucy
  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 time siden):

jeg vil si at jeg har lært veldig mye om moderne markedsføring og content marketing gjennom influencere og sosiale media siden jeg startet denne tråden for  fem år siden. Men jeg synes fremdeles du overtolker bruken av en emoji i et kommentarfelt. Det må jeg nesten få lov til å mene 🤷‍♀️ 

Du kan selvfølgelig mene akkurat hva du vil.

Det endrer likevel ikke det faktum at det de gjør er et ledd i å synliggjøre egne produkter og varemerke på steder de tror potensielle kunder er.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en annen influencer som tidligere kommenterte omtrent alt CBE .no la ut (Maren Baxter), det var nok fordi hun opplevde å få følgere eller mer synlighet. Samme med nettbutikker; de opplever noe økt trafikk, kanskje også salg selv om CBE.no ikke åpent gjør reklame for dem. 

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (8 timer siden):

Tærer på egenkapitalen? AS-et har nesten to mill. i omsetning, men dette inkluderer jo alt av produkter og sponsa hotellopphold, reiser osv., det er ikke så mye i kr. og øre. 

En halv million i minus i 2022, er tidenes laveste omsetning?. Inntektene begynner å gjenspeile innholdet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.ao.no/tv-profilens-treningssenter-konkurs-en-epoke-er-over/s/5-128-833981?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0V3wDBf2lwhvA1KQ_Z6X8Lh0X2tqqEgpD1jC5HMvaCR3TYPKwyAv3Oo9k_aem_mmf10Ozvkh49WSH9z-g4GA 
 

Kom over denne artikkelen i avisa Oslo nå, treningssenteret til partner (?) A. Paul er konkurs. Her trente bla. Kristin G og Mads Hansen står det, nok en forklaring på at herr Hansen aldri setter kritisk søkelys mot personene bak Netfit og Treasures? 
 

Han omtales også som «tv-profil» ved siden av tidligere fotballspiller i Mjøndalen (sammen med nevnte M Hansen) Når har han vært en profil på tv? Har jeg ikke fått med meg. 

  • Liker 18
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (29 minutter siden):

https://www.ao.no/tv-profilens-treningssenter-konkurs-en-epoke-er-over/s/5-128-833981?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR0V3wDBf2lwhvA1KQ_Z6X8Lh0X2tqqEgpD1jC5HMvaCR3TYPKwyAv3Oo9k_aem_mmf10Ozvkh49WSH9z-g4GA 
 

Kom over denne artikkelen i avisa Oslo nå, treningssenteret til partner (?) A. Paul er konkurs. Her trente bla. Kristin G og Mads Hansen står det, nok en forklaring på at herr Hansen aldri setter kritisk søkelys mot personene bak Netfit og Treasures? 
 

Han omtales også som «tv-profil» ved siden av tidligere fotballspiller i Mjøndalen (sammen med nevnte M Hansen) Når har han vært en profil på tv? Har jeg ikke fått med meg. 

Adrian Paul var coach på tv-realityen «Biggest loser» på Tv Norge for ca 10 år siden. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (29 minutter siden):

Adrian Paul var coach på tv-realityen «Biggest loser» på Tv Norge for ca 10 år siden. 

Tv- stjerne der altså! 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige tider for Adrian Paul med andre ord.  Har jo vært litt stille fra han i sosiale medier for tiden - hvertfall i forhold til før. Forholdet går vel heller ikke så veldig bra. 

Det er jo veldig synd - har jo inntrykk av at han er en dyktig person - er nok ikke enkelt i treningssenter bransjen og de større kjedene tar kanskje snart over hele markedet.  Evnt. at klinikkdelen kommer til å gå bra videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og regnskapet for Optimal Klinikk viser vel ikke st det lever i beste velgående, slik han påstår i den artikkelen?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punkyB skrev (4 timer siden):

Dårlige tider for Adrian Paul med andre ord.  Har jo vært litt stille fra han i sosiale medier for tiden - hvertfall i forhold til før. Forholdet går vel heller ikke så veldig bra. 

Det er jo veldig synd - har jo inntrykk av at han er en dyktig person - er nok ikke enkelt i treningssenter bransjen og de større kjedene tar kanskje snart over hele markedet.  Evnt. at klinikkdelen kommer til å gå bra videre. 

Han har vel noen andeler i Netfit universet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (34 minutter siden):

Han har vel noen andeler i Netfit universet? 

Han har 25% aksjeandel via Optimal Trener AS-firmaet sitt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (6 timer siden):

Han har 25% aksjeandel via Optimal Trener AS-firmaet sitt 

Takk for opplysningene 👍🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På jobb selv når de er på ferie, i følge Coach Eriksens IG. 
 

IMG_9738.thumb.jpeg.bfd83a62b477bb7207b641200e8c75de.jpeg

Endret av Imblar
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får de ikke feriepenger? Nei, stemmer det.  De er jo på jobb 365 dager i året.

Siste bildene av frua. Oppdollet og stiv som vanlig. Og den ryggen, så mye hun trener og løfter så burde den struttet av muskler. Veldig lite muskler på den ryggen der. Cbe du pusekosetrener. Ta i litt da, om du skal ha noe å skryte av.

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imblar skrev (7 timer siden):

På jobb selv når de er på ferie, i følge Coach Eriksens IG. 
 

IMG_9738.thumb.jpeg.bfd83a62b477bb7207b641200e8c75de.jpeg

Flerkameraproduksjon? 😂

Dvs Caroline, mora og faren med hver sin mobil langs løypa? 

  • Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (5 timer siden):

Får de ikke feriepenger? Nei, stemmer det.  De er jo på jobb 365 dager i året.

Siste bildene av frua. Oppdollet og stiv som vanlig. Og den ryggen, så mye hun trener og løfter så burde den struttet av muskler. Veldig lite muskler på den ryggen der. Cbe du pusekosetrener. Ta i litt da, om du skal ha noe å skryte av.

Hyrox om noen mnd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...