Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Xstrella skrev (2 timer siden):

Hvor ble Yogadamen av? Hun som stod med rumpa i været i fin natur. Var det ikke Yoga hun var utdannet til? 

Det står jo tittel i bio, det holder vel? 

🤭

• Liker 16
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Finngirl skrev (2 timer siden):

Kanskje de ikke ble godkjent som søkere. Tar jo ikke hvem som helst 😅

Humor. 😆

• Liker 5
Skrevet
Doktorgraden skrev (14 timer siden):

Da var vi nede på 296

Kikket litt på statistikken. Bare den siste uken har IG kontoen mistet 265 følgere. 

Dvs i dette tempoet mistes (sånn røfflig) 40 følgere per dag, ca. 1100-1200 i måneden. 

Jeg er ikke overrasket at mange slutter å finne inspirasjon hos CBE. 

• Liker 18
Gjest Doktorgraden
Skrevet

IMG_7592.jpeg.8c383452c9d3ceb959b10ef659710e9c.jpeg

Nei, CBE og LKE, vi er ikke misunnelige på dere. 

Skrevet

Noen som kan fortelle meg hvor CBE har tatt PT-utdanning? Prøvde å søke i tråden, men …

• Liker 3
Skrevet

Hun er PT med et kurs på 2 mnd? 

Velg en PT-utdanning på minst ett år: Personlig trener er ikke en beskyttet tittel, men de fleste treningssentrene i Norge setter likevel krav til formell utdannelse – helst på mer enn ett år. Å ta en hel bachelorgrad vil derfor gi deg et fortrinn og sørge for at du skiller deg ut i søknadsbunken.

• Liker 12
Skrevet
Xstrella skrev (4 minutter siden):

Hun er PT med et kurs på 2 mnd? 

Velg en PT-utdanning på minst ett år: Personlig trener er ikke en beskyttet tittel, men de fleste treningssentrene i Norge setter likevel krav til formell utdannelse – helst på mer enn ett år. Å ta en hel bachelorgrad vil derfor gi deg et fortrinn og sørge for at du skiller deg ut i søknadsbunken.

Jeg tenker de eneste CBE ønsker å lure med dette er annonsører.

Hun har ingen erfaring som tilsier at hun er egnet til å veilede andre mennesker i noe som helst.

Yoga-"utdannelsen" - som ikke en gang oppfylte kriteriene som Yoga Alliance krever, men som skolen, The Shala, likevel tar full pris for, vel vitende om at de ikke gir "studentene" det de tror de betaler for - ga henne åpenbart ikke den typen kompetanse, for eneste erfaringen hun tilsynelatende har er å ha innledning på drop-in-timer hvor to venninner har tatt hovedinstruksjonen.

Og det å kalle seg for PT etter et kort tomåneders kurs, det er så useriøst i seg selv at det bør få også annonsører til å styre LANGT unna Caroline Berg Eriksen, Treasures AS, Netfit AS og andre firma som er tilknyttet disse.

• Liker 32
  • Nyttig 9
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker de eneste CBE ønsker å lure med dette er annonsører.

Hun har ingen erfaring som tilsier at hun er egnet til å veilede andre mennesker i noe som helst.

Yoga-"utdannelsen" - som ikke en gang oppfylte kriteriene som Yoga Alliance krever, men som skolen, The Shala, likevel tar full pris for, vel vitende om at de ikke gir "studentene" det de tror de betaler for - ga henne åpenbart ikke den typen kompetanse, for eneste erfaringen hun tilsynelatende har er å ha innledning på drop-in-timer hvor to venninner har tatt hovedinstruksjonen.

Og det å kalle seg for PT etter et kort tomåneders kurs, det er så useriøst i seg selv at det bør få også annonsører til å styre LANGT unna Caroline Berg Eriksen, Treasures AS, Netfit AS og andre firma som er tilknyttet disse.

Enig. Så flaut å få gratulasjoner på noe så lite. 

• Liker 14
Skrevet
Korpsnerden skrev (5 timer siden):

OMG.. en ting er den flaue dansen (er det for å nå unge Fortnite spillere 🤣?) og at hun gjør det med ryggen (rumpa) til, men det mørke rommet da??? Feiring forbindes med noe lyst og fargerikt, mens de prøver seg på mørkt og sexy(?). Totalt skivebom spør du meg. 

To måneders "utdanning" og selvutnevnt tittel er kanskje så flaut å feire at det ikke ønskes gjøres i dagslys...?

Tross alt er jo ikke denne såkalte seiersdansen noe annet enn en ulovlig umerket reklame for dette treningssenteret hvis logo er i fokus hele tiden.

• Liker 26
Skrevet

Et semester på universitetet er ca 800 t, et årsstudium 1600t og en bachelor 4800t.

CBE har nå "studert" yoga og PT i tilsammen 400t. Halvparten av dette er praksisbasert. Yogaen klarte ikke å fylle alle 200 timene med innhild engang som noen her viste.Og hun har null erfaring som PT eller yogalærer.  Sammenlign dette med en som har 3-årig idrettsvitenskap OG erfaring med å trene eller blir trent av andre. En liten fis av kunnskap å dele der altså.

Fint å stå på et fag, men når hun tilsynelatende er så nervøs og så lykkelig for å ha tatt en eksamen i noe hun holder på med til daglig, hevder å ha bedre kunnskap enn de fleste på, og driver en instakonto for og som  i tillegg bare er 1/8del av det som kreves for å få jobbet på treningssenter... Er ikke mye selvsikkerhet bak den fasaden der likevel altså.

• Liker 24
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg måtte sjekke litt hos afpt.no: 
https://afpt.no/studietilbud/personlig-trener

Studiet som tilbys koster fra 56 900, og inneholder: 

Sitat

Omfang:
100 timer videoleksjoner og 5 timer tilhørende webinarer
600 sider materiale i tillegg til anbefalt litteraturliste
114 timer oppmøtebasert undervisning

Og ved å sjekke timeplanen til en tilfeldig by (i dette tilfellet Bergen med oppstart Januar 2025) er oppstart 14.januar, med femte og siste samling ferdig 16.mars. I tillegg kommer egenstudie og eksamen. 

Men studie? To måneder? 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at hvem som helst som har trent en del med PT tidligere vil komme til å korrigere "nyutdannede" PT-Carolines forsøk på instruksjon når hun selv ikke klarer å vise frem en eneste øvelse uten feil i en eller annen form. Hun burde gi bort yoga- og PT-timer gratis til hun er skikket til å instruere andre innenfor det treningsuniverset hun stad forsøker å selge inn til annonsører og vanlige kunder.

Regner ikke med at hun har planer om å instruere noen som helst, kun rebrande seg selv som treningsguru godt timet med sending av deltakelsen i CK.

Dette i likhet med Guttormsens korte sexologi-studier og Gjelsviks mislykkede "Spis og løs økonomiske problemer med Kristin" og alle de andre livsstilsinfluencerne som skal slå mynt på personlig erfaringskompetanse og selger onlinekurs i "Selvutvikling og realisering".

:sovnet:

• Liker 34
  • Nyttig 6
Skrevet
1 hour ago, Roadrunner said:

Jeg måtte sjekke litt hos afpt.no: 
https://afpt.no/studietilbud/personlig-trener

Studiet som tilbys koster fra 56 900, og inneholder: 

Og ved å sjekke timeplanen til en tilfeldig by (i dette tilfellet Bergen med oppstart Januar 2025) er oppstart 14.januar, med femte og siste samling ferdig 16.mars. I tillegg kommer egenstudie og eksamen. 

Men studie? To måneder? 

Har virkelig CBE møtt opp til 114 timer (ref. 114 timer oppmøtebasert undervisning)? Jeg fikk inntrykk  via IG av at hun var der to-tre ganger ila. den tiden hun "studerte" for å bli PT, kanskje 4-5 hvis jeg legger godviljen til. Vanskelig å få 114 timer til å passe inn i fem arbeidsdager, en vanlig arbeidsuke er vel på 40 timer så da skulle hun egentlig vært på "skolen" ca. tre fulle uker ila. de to månedene kurset varte (det kan jeg ikke tro hun var).

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
lenebu skrev (3 minutter siden):

Har virkelig CBE møtt opp til 114 timer (ref. 114 timer oppmøtebasert undervisning)? Jeg fikk inntrykk  via IG av at hun var der to-tre ganger ila. den tiden hun "studerte" for å bli PT, kanskje 4-5 hvis jeg legger godviljen til. Vanskelig å få 114 timer til å passe inn i fem arbeidsdager, en vanlig arbeidsuke er vel på 40 timer så da skulle hun egentlig vært på "skolen" ca. tre fulle uker ila. de to månedene kurset varte (det kan jeg ikke tro hun var).

Så vidt jeg kan se av kursskjema var det lagt opp til 5 helger, hvorav 17-21 fredag kveld (en fredag har 17-20), og 09-18 lørdag og søndag. Som gir 114 timer.

https://afpt.no/kursskjema/1336

• Liker 9
Skrevet (endret)

Fikk denne i dag.

IMG_7447.jpeg

IMG_7446.jpeg

Litt komisk formulering.. «..mulig brudd på..» og «viser bilder av alkohol i forbindelse med reklame..».

Den siste burde vel slå i hjel den første..

Endret av LilleSnupp
Surr i rekkefølgen
  • Liker 18
  • Nyttig 14
Skrevet
Stargaze skrev (11 timer siden):

Eksamen i hva da?
Cbe har tatt en pt kurs. Ikke juridisk embetseksamen…

Vel, vel vi så vel hva som ble av yoga-instruktøren.

Men hadde jo vært morsomt å prøvd seg på en pt time med henne..

Ikke en gang tilordnet studiepoeng. En tilsnikelse å kalle dette eksamen. 

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
AnnaCotta skrev (1 minutt siden):

Ikke en gang tilordnet studiepoeng. En tilsnikelse å kalle dette eksamen. 

Eller karakter. Var bare «vel bestått». 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet

Takk @Frisk Frosk. Det var interessant lesning - som setter Høgskolen i Volda i et merkelig lys. 

• Liker 1
Skrevet
Pust skrev (2 timer siden):

Takk @Frisk Frosk. Det var interessant lesning - som setter Høgskolen i Volda i et merkelig lys. 

Jeg klarer ikke finne innlegget du referer til her. Bare av ren nysgjerrighet (er gammel HiVolda student), hva dreier det seg om?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...