Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det fra Vixen i går? Og sånn hun ser ut uten filtef?

Herlighet, hadde blitt flau om jeg så tydelig viste at jeg var filtrert i hjel på egne bilder. Folk kan jo ikke kjenne henne igjen..

Finere uten filter da.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (13 timer siden):

Fordi det kan være dyrt å pøse på med kjøtt, eller volumet blir for mye. Mange av de som bruker proteinpulver spiser ganske mye kjøtt, egg, CC i tillegg, men ønsker tilskudd i tillegg fordi hvis proteinbehovet er høyt greier de rett og slett ikke spise nok "naturlig". Proteinpulver er ikke noe hvermannsen trenger, men det er en stor gruppe som har nytte av det av ulike årsaker. 

Plutselig og plutselig, grove, sunne vafler har da vært en greie lenge. Linda Stuhaug og Desiree Andersen for eksempel, har mange gode oppskrifter på sunne vafler. Vafler er jo bare noe steker i et vaffeljern, hvorfor mååå det være søtt? Hvorfor ikke bruke vaffeljernet til mer hvis man liker det? 

Vi lager proteinvafler (ikke av pulver...) med jevne mellomrom for å ha i matpakka. Kommer ikke i veien for søte vafler med rømme og syltetøy. 😋 Helt genialt for matpakkeleie unger. Pizzavafler har også vært suksess til kveldsmat., 

Enig med deg i at proteinpulver ikke er noe for hvermannsen. Så det å presentere ultraprosessert pulvermat som #goals for to små 7- og 10-åringer som ikke engang er idrettsaktive, slik CBE demonstrerer i reklamevideoen sin, er virkelig ikke greit. 

Det at f eks bodybuildere chugger proteinpulver når de deffer før konkurranser, eller at et fåtall toppidrettsutøvere som trener to ganger daglig ikke klarer å få i seg nok kalorier (dette har imidlertid vist seg å ofte bunne i spiseforstyrrelser, som på det norske kvinnelandslaget i langrenn), kan virkelig ikke sammenlignes med det CBE reklamerer for. Ultraprosessert pulverkost og halv/helfabrikata har ingenting å gjøre hverken i barns kosthold eller i kostholdet til hvermannsen.

Jeg tror for øvrig lite på at man ikke klarer å spise nok proteiner og derfor MÅ fylle på med ultraprosessert pulver. Høres langt mer ut som om man ønsker å ha en ekstrem kalorikontroll, slik man f eks ser hos bodybuildere som skal bli 100 % ripped før konkurranser.

Jeg er forresten enig med deg i at vafler ikke bare skal være kosemat. Det finnes tross alt tusenvis av grove vaffeloppskrifter på nett. Det samme med f eks matmuffins og grove lapper.

Endret av Rastebenk
  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (14 timer siden):

Men likevel: skal vafler liksom være noe man spiser flere ganger i uka, og som er "sunt", plutselig?

For meg er i hvert fall vafler noe man bare spiser en sjelden gang, og som gjerne inneholder både rømme, sukker, og alt mulig annet som er betraktet som usunt. Og det er helt greit, og dessuten mye av gleden ved å spise det.

Jeg har null interesse for å inkludere vafler i mitt daglige kosthold. Så "proteinvafler" synes jeg er et særdeles uinteressant konsept. Enten spiser man (ordentlige)  vafler, eller så lar man være å spise det.

Proteinpulver er det dessuten helt uaktuelt å innta.

Vi er mange som spiser vafler til hverdags, og som liker vanlig pålegg på det;) Hadde aldri falt meg inn å kjøpe vaffelpulver, og i hvert fall ikke servere det til barn. Havregryn, litt speltmel, egg og melk funker helt fint i hverdagen. Så kan man kose seg med "ordentlige vafler" i ny og ne.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissCoverdale skrev (4 minutter siden):

Vi er mange som spiser vafler til hverdags, og som liker vanlig pålegg på det;) Hadde aldri falt meg inn å kjøpe vaffelpulver, og i hvert fall ikke servere det til barn. Havregryn, litt speltmel, egg og melk funker helt fint i hverdagen. Så kan man kose seg med "ordentlige vafler" i ny og ne.

Alt som egentlig trengs for å lage sunne og gode lapper fra bunnen av er egg og banan, hilsen Fitfocus Desirée Andersen. Hun har store mengder matoppskrifter som kun involverer 2-5 ingredienser 😊

Endret av Rastebenk
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (43 minutter siden):

Er det fra Vixen i går? Og sånn hun ser ut uten filtef?

Herlighet, hadde blitt flau om jeg så tydelig viste at jeg var filtrert i hjel på egne bilder. Folk kan jo ikke kjenne henne igjen..

Finere uten filter da.

Ser litt ut som det har vært noen turer til sykepleiervenninnen ut fra enkelte likhetstrekk med visse andre influensere.

Men forsatt finere enn de ihjelredigerte selfiene.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager av og til protein vafler og noen ganger bruker jeg litt pulver i, men det er i stedet for sukker og for å få litt smak. Har jeg de små fadder barna mine på besøk så får de litt men ikke mye, men som regel lager jeg sunne vafler uten sukker og i hvert fall ikke med pulver.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (1 time siden):

Hun ville aldri skrevet slik, f.eks. om oligosakkarider som ikke er en komponent i protein, matvarenes kontekst osv.

Forstyrrende at en mann uten ferdigstilt utdannelse i ernæring og manglende kompetanse svarer besserwisser-bastant i kommentarfeltet til sin kone når hun ikke er hjemme. Profesjonell kutyme i SoMe er å signere med hvem som svarer hvis det gjøres av flere, særlig når den ene mangler kompetansen fullstendig.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (1 time siden):

Den skjulte siden til CBE, og et annet hvor man tydelig ser at ansiktsformen m.m. ikke er slik hun legger ut på egne medier.

IMG_6854.jpeg

IMG_6855.jpeg

Det blir spennende å se hvordan hun er i Camp Kulinaris når hun ikke kan stå for regien selv 😛

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kriskro said:

Tydelig at hun ikke ville vise ansiktet forfra på TV… må være slitsomt å hele tiden skjule halve ansiktet. Hun er jo så mye flottere naturlig enn når hun faker utseende med filter. Rart at mangementet ikke klarer å veilede henne til å slutte med det. 

Det er et utrolig usunt oppheng, helt parodisk, men samtidig utrolig skremmende at en voksen dame ikke klarer å være naturlig foran kamera fordi hun tror den ene siden av ansiktet er så ufattelig mye penere enn den andre.
Hun vrir seg så unaturlig mye at man skulle tro hun var en kvinnelig Two-face.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Forstyrrende at en mann uten ferdigstilt utdannelse i ernæring og manglende kompetanse svarer besserwisser-bastant i kommentarfeltet til sin kone når hun ikke er hjemme. Profesjonell kutyme i SoMe er å signere med hvem som svarer hvis det gjøres av flere, særlig når den ene mangler kompetansen fullstendig.

Forstyrrende er ordet. Ikke ett svar heller, som hadde vært ille nok, men flere. Det er noe veldig lite friskt over hele deres virksomhet. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (18 minutter siden):

Forstyrrende er ordet. Ikke ett svar heller, som hadde vært ille nok, men flere. Det er noe veldig lite friskt over hele deres virksomhet. 

Han må vel gjøre seg fortjent til den lille lønna si fra Treasures. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Nissemor66 said:

Ligger bilde av henne på se og hør, men vet ikke hvordan jeg legger det til her

Det var hun fin, men med personligheten til en modelldukke, hun utstråler ingenting.
Hun er så opphengt i å virke perfekt hele tiden at hun ikke får vist hvem hun er. Det er så synd, jeg er sikker på at det
skjuler seg en flott dame inni CBE som gjerne skulle fått slippe ut, puste med magen, vise ansiktet fra begge sider og kanskje til å med le genuint og slå en vits. Men så mange år med overvåking av seg selv og hver minste "feil" er ikke bra, hun virker som å være et fengsel for seg selv.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (3 minutter siden):

Det var hun fin, men med personligheten til en modelldukke, hun utstråler ingenting.
Hun er så opphengt i å virke perfekt hele tiden at hun ikke får vist hvem hun er. Det er så synd, jeg er sikker på at det
skjuler seg en flott dame inni CBE som gjerne skulle fått slippe ut, puste med magen, vise ansiktet fra begge sider og kanskje til å med le genuint og slå en vits. Men så mange år med overvåking av seg selv og hver minste "feil" er ikke bra, hun virker som å være et fengsel for seg selv.

Det er akkurat det. CBE malte seg selv inn i et hjørne fra dag én. Det er hardt å være kvinne på Instagram, sang hun. Ja det er jo ikke rart når kvinner som henne selv velger å legge 100 % vekt på et klinikkpreget utseende og drukner seg selv i fillers, silikon, plastnegler, skyggelegging, filtere, proteinpulver og anspent posering. Ikke engang CBE ser ut som CBE.

Egentlig møkk lei av å omtale CBEs utseende, men det er jo det eneste hun har ønsket å formidle i mange år.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FruRosa skrev (30 minutter siden):

Her svarer hun på spørsmål fra kvinnen til høyre på bildet 😁

Screenshot_20240210-122522_Discord.jpg

Hun er så desperat at det er flaut. Hun velger altså å fremstå som en totalt uhøflig idiot med dårlige kommunikasjonsferdigheter fremfor å vise feil side av trynet…

• Liker 42
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (3 timer siden):

Den skjulte siden til CBE, og et annet hvor man tydelig ser at ansiktsformen m.m. ikke er slik hun legger ut på egne medier.

IMG_6854.jpeg

IMG_6855.jpeg

Hva er egentlig galt med den siden av ansiktet? Det ser ikke ut til at hun har hverken stygge arr eller store føflekker. Eller manglende tenner. Så hva er det hun skjuler?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (9 minutter siden):

Hva er egentlig galt med den siden av ansiktet? Det ser ikke ut til at hun har hverken stygge arr eller store føflekker. Eller manglende tenner. Så hva er det hun skjuler?

Det er sikkert noe de har kommet frem til at er hennes beste posering eller noe - å ta bilde i den vinkelen de alltid gjør. Men det blir jo veldig kjedelig og oppstilt. Hun er en vakker kvinne, og veldig mange av de oppstilte bildene er selvsagt veldig flotte. Derimot hadde de kommunisert så mye mer og bedre om de bare tok helt naturlige bilder. Da hadde hun blitt "levende" for følgerne, og aller mest for de som evt skal velge de som treningsopplegg. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (48 minutter siden):

I likhet med de aller fleste andre kvinner så har heller ikke CBE et helt symmetrisk ansikt. De aller fleste av oss har litt ulik størrelse på øynene osv.

For å få frem "perfeksjon" så velger CBE derfor alltid å snu "sin beste side" til, og fremstår heller uhøflig og fjern enn å måtte vise hele ansiktet. 

Det CBE taper veldig på, er at hun distanserer seg voldsomt fra følgerne sine når hun alltid vender ansiktet og blikket vekk fra kamera, fordi hun ikke vil vise seg selv forfra. Her ser vi CBE forfra, med sin egen nese, hud og ansiktsfasong. Hun er ei søt dame som åpenbart bruker mye tid og penger på utseendet sitt, jeg klarer ikke å se hva hun mener er så feil med dette ansiktet. Som sagt så er vi alle litt asymmetriske i ansiktet.

Bilde hentet fra: https://www.dagbladet.no/kjendis/skolesekk-brak-skummelt/76347256

Screenshot_20240210_134256_Chrome.jpg

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...