Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Mrs Bella skrev (3 timer siden):

Wallum er firmaet som tok bilder/lagde videoen til Bodylab og hun er venninne med CBE og sykepleieren. De tre var sammen på podcasten til sykepleieren ‘Bak fasaden’ før bryllupet til sykepleieren. Sykepleieren backer også. Nesten en parodi dette… Når kommer tanten på banen?

Regner med at disse kontoene som pleier å like eller kommenterer, gjør det snart: netfit, moren, faren, søsteren, hunden, tanten, LKE’s 3-4 kontoer liker, Adrian Paul, de tilknyttede instruktørene i netfit, løpeorganiseringtreningsreisefirmaet, treningssenteret og andre som selv ønsker å bli sett.

Mens jeg skrev denne posten, så sjekket jeg netfit, og der har selvsagt flere av de jeg listet opp allerede liket og/eller kommentert. Sykepleieren har selvsagt kommentert begge poster. Dette ER en parodi.

Aktører som Apollo som netfit oppgir treningsreise med, er ikke å se…

Og apropos - er det privatpersonen CBE eller firmaet Treasures eller netfit.no som Bodylab har ett samarbeid med? Og på hvilken måte har hun utviklet produktene? Hvilken utdannelse har hun som gjør henne kvalifisert til å utvikle ernæringsprodukter? Jeg syntes det er skremmende.

Inngår disse pulverproduktene i oppskriftene på netfit-appen? 

Regner med at når hun setter navnet sitt på et ernæringsprodukt,  må man kunne forvente at hun klarer å svare faglig på  spørsmål om ingredienslisten; hva substansene er, hvilke kjemiske egenskaper stoffene har samt hvilken betydning de har for produktet som helhet…og  sist men ikke minst: hvordan de virker på biokjemiske prosesser i kroppen. Om ikke hun kan svare selv bør hun i det minste kunne henvise til faglig ekspertise, og ikke begi seg innpå en svada forklaring. 

Men som du også skriver, hun har ingen faglig bakgrunn som kvalifiserer for å håndtere dette. Slike spørsmål vil komme, så jeg er spent på hvordan det vil bli håndtert. Det hjelper iallfall ikke å innta den sedvanlige, kverulerende forsvarsposisjonen der spørsmål oppfattes som angrep, for deretter å svare syrlig. Forventer profesjonelle og faglig begrunnede svar.

Endret av Laia
  • Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Et forsvar til proteinpulver: det fungerer fint for de av oss som trener mye styrke, som ønsker et høyt proteininntak og som kanskje ikke orker å spise kjempestore måltider ila dagen, men da som et tilskudd som kommer i tillegg til vanlige måltider, som et kosttilskudd, eller som en ingrediens for å øke proteininnholdet. Jeg liker å bruke det og det fungerer fint i mitt kosthold. Det er ikke nødvendig å svartmale det bare fordi man ikke liker det selv. Men jeg hadde aldri kjøpt et proteinpulver promotert av CBE eller influensere som henne. Det er fordi protein har blitt et nytt buzzword blant treningsinteresserte, spesielt etter tiktok med fitness content. Og helt ærlig, CBE og influensere som henne er så lite imponerende når det både kommer til styrketrening og muskelvekst at man vet jo at de bare promoterer det for å få penger i kassa. Troverdigheten er jo på bunnivå. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Skrevet

CBE lever av å selge et glansbilde, og pushe produkter på følgere. Det er det en influenser gjør. Intet nytt under solen. Skjønner ikke hvorfor det blir et himla styr i tråden når det kommer en ny reklame? Hvilken hensikt har det å diskutere proteinpulver side opp og side ned? Det er ingen som bryr seg? Det bidrar til klikk både for CBE og Egmont, betyr ikke det noe?

• Nyttig 1
Skrevet
34 minutter siden, Lafamiglia said:

Men likevel: skal vafler liksom være noe man spiser flere ganger i uka, og som er "sunt", plutselig?

For meg er i hvert fall vafler noe man bare spiser en sjelden gang, og som gjerne inneholder både rømme, sukker, og alt mulig annet som er betraktet som usunt. Og det er helt greit, og dessuten mye av gleden ved å spise det.

Jeg har null interesse for å inkludere vafler i mitt daglige kosthold. Så "proteinvafler" synes jeg er et særdeles uinteressant konsept. Enten spiser man (ordentlige)  vafler, eller så lar man være å spise det.

Proteinpulver er det dessuten helt uaktuelt å innta.

Kunne ikke vært mer enig! 😊 Vafler skal være kos.

• Liker 5
Skrevet
Katten89 skrev (2 timer siden):

Det er forresten vixen i kveld. Rart fruen ikke har nedtelling til det 🤔

spørs om hun er invitert 😗

Ligger bilde av henne på se og hør.Rart hun ikke har postet noe om det. 

• Liker 1
Skrevet
Isola2 skrev (1 minutt siden):

Ligger bilde av henne på se og hør.Rart hun ikke har postet noe om det. 

Det var et merkelig bilde av dem må jeg si. Cbe er brun i deler av ansiktet og mannen har høøøy skalle! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest issoras
Skrevet
1 hour ago, miamiamia said:

Hvis man vil ha i seg protein, hvorfor ikke spise MAT? Egg, kjøtt, kylling for eksempel?

Hvorfor pulver, kunstig?

Fordi det kan være dyrt å pøse på med kjøtt, eller volumet blir for mye. Mange av de som bruker proteinpulver spiser ganske mye kjøtt, egg, CC i tillegg, men ønsker tilskudd i tillegg fordi hvis proteinbehovet er høyt greier de rett og slett ikke spise nok "naturlig". Proteinpulver er ikke noe hvermannsen trenger, men det er en stor gruppe som har nytte av det av ulike årsaker. 

1 hour ago, Lafamiglia said:

Men likevel: skal vafler liksom være noe man spiser flere ganger i uka, og som er "sunt", plutselig?

For meg er i hvert fall vafler noe man bare spiser en sjelden gang, og som gjerne inneholder både rømme, sukker, og alt mulig annet som er betraktet som usunt. Og det er helt greit, og dessuten mye av gleden ved å spise det.

Jeg har null interesse for å inkludere vafler i mitt daglige kosthold. Så "proteinvafler" synes jeg er et særdeles uinteressant konsept. Enten spiser man (ordentlige)  vafler, eller så lar man være å spise det.

Proteinpulver er det dessuten helt uaktuelt å innta.

Plutselig og plutselig, grove, sunne vafler har da vært en greie lenge. Linda Stuhaug og Desiree Andersen for eksempel, har mange gode oppskrifter på sunne vafler. Vafler er jo bare noe steker i et vaffeljern, hvorfor mååå det være søtt? Hvorfor ikke bruke vaffeljernet til mer hvis man liker det? 

Vi lager proteinvafler (ikke av pulver...) med jevne mellomrom for å ha i matpakka. Kommer ikke i veien for søte vafler med rømme og syltetøy. 😋 Helt genialt for matpakkeleie unger. Pizzavafler har også vært suksess til kveldsmat., 

Skrevet

Så hun nettopp ble intervjuet på Vixen av VGRampelys. Hun ser kun på han som står til høyre for henne, står helt sidelengs,  selv om hun til venstre stiller spørsmål, så vrir hun seg motsatt vei og svarer til han andre. :laugh:

• Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Bare et stillbilde fra video, men sminken ser virkelig helt merkelig ut. 476055EB-923F-4635-8816-A056201B1C24.thumb.jpeg.dc6f4ccb551589c37a60d198eb9f17e0.jpeg

• Liker 14
Skrevet
loffen skrev (8 minutter siden):

Så hun nettopp ble intervjuet på Vixen av VGRampelys. Hun ser kun på han som står til høyre for henne, står helt sidelengs,  selv om hun til venstre stiller spørsmål, så vrir hun seg motsatt vei og svarer til han andre. :laugh:

Er det så morsomt?

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Det var et merkelig bilde av dem må jeg si. Cbe er brun i deler av ansiktet og mannen har høøøy skalle! 

Tror ikke mannen er med, bildet er bare av henne. Blander du dem med Monica Nyhus og mann? 
Igjen forstår man hvor mye de redigerer når man ser henne live. Så trist, hun er utrolig flott som hun er. 

• Liker 8
Skrevet

Er hun virkelig på Vixen, men skriver på som Instagramprofil under vaffelposten og forsvarer ingrediensene? Eller er det LKE som svarer via hennes navn på Instagram igjen? 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
Spamalot skrev (3 minutter siden):

Er det så morsomt?

Nei, det er heller veldig trist. Andre som intervjues er naturlige og avslappet (dog ikke alle like saklige), trist å se at hun ikke klarer å bare være seg selv. 

• Liker 25
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Tror ikke mannen er med, bildet er bare av henne. Blander du dem med Monica Nyhus og mann? 
Igjen forstår man hvor mye de redigerer når man ser henne live. Så trist, hun er utrolig flott som hun er. 

Det var en artikkel om at de går i minus på se og hør, der er mannen hennes med også. 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Det var en artikkel om at de går i minus på se og hør, der er mannen hennes med også. 

Åja, trodde du mente fra vixen jeg, da forstår jeg. 

Skrevet
Eevee skrev (7 minutter siden):

Er hun virkelig på Vixen, men skriver på som Instagramprofil under vaffelposten og forsvarer ingrediensene? Eller er det LKE som svarer via hennes navn på Instagram igjen? 

Det er nok LKE ja (eller i hvertfall en annen) for hun ble intervjuet på VG tv når den siste kommentaren der ble skrevet. 

• Liker 13
Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

Artikkelen fra juli i fjor??

Skrevet

Hun var ikke nominert til en eneste pris i år 🥹

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...