Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
allie skrev (18 minutter siden):

Coachen kommer med råd om hvordan du trener barn, kamufler treningen som oppgaver og lek. 
Dette er da virkelig ikke bra!

Mulig ting har endret seg veldig de siste 15 årene, men mitt barn fikk ikke lov av trener å trene styrke med vekter før de gikk på ungdomsskolen.

Det er ikke bra nei, men dessverre er det lite å gjøre med når det er hans egne barn som er forsøkskaniner…

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Xmasclovn skrev (6 minutter siden):

Det er ikke bra nei, men dessverre er det lite å gjøre med når det er hans egne barn som er forsøkskaniner…

Jeg ser den, men tenker uansett at dette er ganske ille. 

Mye av det andre de gjør går på en måte bare utover de selv. 

Masse bruk av fremmedord og en generelt nedlatende/ bedreviter- holdning, hopp-og sprett- treninger ( uten noe særlig fremgang), samt intetsigende, oppstilte, poserende bilder, helt uten å se inn i kamera. Alt dette blekner litt i forhold til å bruke sine egne barn på den måten.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er liksom ikke måte på hvor uendelig mange måter man kan eksponere barn på i familien Eriksen. Skikkelig classy. 

• Liker 31
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Det er liksom ikke måte på hvor uendelig mange måter man kan eksponere barn på i familien Eriksen. Skikkelig classy. 

Like classy som mor doselfie.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
1 hour ago, allie said:

Coachen kommer med råd om hvordan du trener barn, kamufler treningen som oppgaver og lek. 

Mulig ting har endret seg veldig de siste 15 årene, men mitt barn fikk ikke lov av trener å trene styrke med vekter før de gikk på ungdomsskolen.

Enig. Og hvorfor skriver han det sånn? De skal liksom ikke forstå at de trener? Creepy opplegg.

image.png.7e01b501d397db2fc893435bff420dab.png

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
CityCityBangBang skrev (6 minutter siden):

Enig. Og hvorfor skriver han det sånn? De skal liksom ikke forstå at de trener? Creepy opplegg.

image.png.7e01b501d397db2fc893435bff420dab.png

Litt av et treningssenter som låner ut navn og lokaler til dette suspekte opplegget. Er de så desperate etter kunder at de må åpne opp for styrketrening for småunger?

Han er PT, en ettårig deltids kvasi-utdannelse uten studiepoeng for elementær veiledning av voksne på treningssenter. Det er ingenting som tilsier at han har forutsetning for å trene barn.

• Liker 41
  • Nyttig 5
Skrevet
allie skrev (1 time siden):

Det er generelt ikke farlig for barn å trene styrketrening, heller ikke med vekter. Tvert i mot er det forebyggende for skader senere i livet, og i følge NHI er styrketrening en treningsform som har færre treningsskader enn andre idretter for barn: https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-barn-og-unge/styrketrening-for-barn

Men som de påpeker skal barn bli oppfulgt og observert av kompetente voksne som både har erfaring med styrketrening og barns utvikling. Her er jeg mer bekymret, for hva er det egentlig coachen kan vise til av kompetanse i trening av barn? 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet
AnnaCotta skrev (59 minutter siden):

Litt av et treningssenter som låner ut navn og lokaler til dette suspekte opplegget. Er de så desperate etter kunder at de må åpne opp for styrketrening for småunger?

Han er PT, en ettårig deltids kvasi-utdannelse uten studiepoeng for elementær veiledning av voksne på treningssenter. Det er ingenting som tilsier at han har forutsetning for å trene barn.

Har LKE begynt med Sfo-trening av barn? Merkelig at han ikke heller vil trene voksne folk? Gikk litt hardt ut kanskje med både tekst, krav og høy pris på opplegget? Hva koster dette tullet for en 7 åring pr måned? Og binder en 7 åring seg for 3 måneder? 

• Liker 34
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror helt ærlig at CBE får ytelser fra nav, og at hun får dekket pt-kurs fra nav. De dekker sånne kurs hvis de tror brukeren kan få fast jobb som pt etter endt kurs. 

• Liker 37
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
14 hours ago, Felis said:

Nå skjønner jeg ingen ting…

For et par uker siden gadd coach Eriksen kun å trene de som var villige til å «leve livet som en 24-timers utøver». Så modererte han det til at han kun gadd å trene « de mest dedikerte og treningsvillige».

Hvordan endte han opp med å måtte «kamuflere treningen som lek og oppgaveløsing»? Er ikke ungene han trener riktig så dedikert og treningsvillige som han håpet? Det er jo litt av et fall, da. Fra å kun ville trene de som kunne nå toppen, til å trene unger som må lures til å trene…

Det ble nok ikke det "rushet" av dedikerte fotballspillere han trodde skulle komme (bortsett fra de tre H'ene da som ikke har gitt lyd fra seg), så da blir det nok en gang - for dette firmaet - "Opp som en løve, ned som en skinnfell"🦁

Endret av CityCityBangBang
Skrivefeil
  • Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet
Felis skrev (2 timer siden):

Nå skjønner jeg ingen ting…

For et par uker siden gadd coach Eriksen kun å trene de som var villige til å «leve livet som en 24-timers utøver». Så modererte han det til at han kun gadd å trene « de mest dedikerte og treningsvillige».

Hvordan endte han opp med å måtte «kamuflere treningen som lek og oppgaveløsing»? Er ikke ungene han trener riktig så dedikert og treningsvillige som han håpet? Det er jo litt av et fall, da. Fra å kun ville trene de som kunne nå toppen, til å trene unger som må lures til å trene…

Det er dessverre ofte langt mellom ønsketenkning og realitet. Kanskje særlig for mennesker med narsissistiske trekk og mangel på selvinnsikt. Og når Sjufingra-Helge ikke orket å trene 24/7 mer😏 ble sjuåringer det eneste alternativet. Når det i tillegg er egne barn, må de bare stille opp og «leke kamuflert trening» for å tjene penger til familieøkonomien. «Alle skal med» får virkelig en ny betydning når det kommer til bedriften CBE.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
Kleenex skrev (2 timer siden):

Har LKE begynt med Sfo-trening av barn? Merkelig at han ikke heller vil trene voksne folk? Gikk litt hardt ut kanskje med både tekst, krav og høy pris på opplegget? Hva koster dette tullet for en 7 åring pr måned? Og binder en 7 åring seg for 3 måneder? 

Han får slå seg sammen med skolen og ha en After School Club for de 1-4 klassingene som «vil leve livet som en 24-timers utøver».. Det er tydeligvis målgruppen han treffer, og som virkelig oppfyller «the younger the better» fantasiene hans.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Burde helt klart være ulovlig å bruke barn i reklame på sosiale medier.

Synd for LKE at det ikke fantes noen idrettsutøvere i Norge som er like dedikerte som han. Kom vel ingen søknader.

• Liker 21
Gjest NordreSving
Skrevet
MarianneE skrev (16 timer siden):

Jeg bare lurer litt... Jeg har strevd veldig med motivasjonen til trening etter covid, større stilling på jobb som gir mindre fritid. Jeg har gått opp i vekt og. 

Hvordan tenker Netfit at det de legger ut skal motivere meg til å begynne å trene igjen? Hvordan skal bilder av treningsBH og ribbein få meg på 45 år til å tenke at "oj, nå fikk jeg skikkelig lyst til å ta meg sammen" 

Kjære Netfit, Hvordan vil dere motivere meg til å ta fatt på dørstokkmila?

Forklaringen er nok CBE sin egen erfaring med hvordan «altfor slanke kjendiser» var hennes motivasjon. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/

Dette blogginnlegget er gammelt, men får meg alltid til å lure på hvordan hun kan ha gjort seg disse tankene og samtidig ha et slikt fokus på kropp som hun har. Her skriver hun om kroppspress: 

« Jeg tror dette med jenter og kropp nesten alltid kommer til å være et problem, fordi samfunnet hele tiden vil fortelle deg hva som er normalt og ikke normalt»

Samtidig drev hun Norges største blogg med 100.000 følgere hvor det så avsløres at hun har redigert bilder slik at hun fremstår mager. Hun som påstås å være «naturlig slank» og som skriver: 

«Hovedfokuset er ikke lenger å bli tynnest mulig, som det engang var, men heller gleden ved å ha en sunn kropp og et godt forhold til seg selv». 

Spoler du 13 år frem er kroppsfokuset verre enn noensinne og det er null refleksjon rundt eget ansvar. 

Gjest issoras
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av coachen sine innlegg. Jeg ser ikke problemet med å involvere barn i lek og styrketrening, overhodet ikke, men hvorfor bruke dette i en kommersiell kanal? Han MÅ jo skjønne at det har motsatt virkning? En voksen og dedikert idrettsutøver eller hva søren han er på jakt etter har da ingen interesse av å gå til en coach som primært reklamerer for trening av barn? 

LKE og CBE har virkelig null talent når det kommer til å vurdere målgruppa si og hvordan kommunisere med denne. Skulle tro Kontent greide å hjelpe dem med det, men åpenbart ikke. 

Å involvere barn med lek i treningen sin er jeg helt for, men ikke da som et produkt som skal selges, eller med dystre og mørke bilder og et frontfigur som selger kropp. Dette er jo bare helkræsj. 

Skrevet
NordreSving skrev (6 minutter siden):

Forklaringen er nok CBE sin egen erfaring med hvordan «altfor slanke kjendiser» var hennes motivasjon. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/

Dette blogginnlegget er gammelt, men får meg alltid til å lure på hvordan hun kan ha gjort seg disse tankene og samtidig ha et slikt fokus på kropp som hun har. Her skriver hun om kroppspress: 

« Jeg tror dette med jenter og kropp nesten alltid kommer til å være et problem, fordi samfunnet hele tiden vil fortelle deg hva som er normalt og ikke normalt»

Samtidig drev hun Norges største blogg med 100.000 følgere hvor det så avsløres at hun har redigert bilder slik at hun fremstår mager. Hun som påstås å være «naturlig slank» og som skriver: 

«Hovedfokuset er ikke lenger å bli tynnest mulig, som det engang var, men heller gleden ved å ha en sunn kropp og et godt forhold til seg selv». 

Spoler du 13 år frem er kroppsfokuset verre enn noensinne og det er null refleksjon rundt eget ansvar. 

Hun kan umulig ha tanker om en sunn kropp og et godt forhold til seg seg selv når alt hun legger ut av bilder er så fullt av filtre at hun ikke ligner på seg selv, engang. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ja, jeg tar gjerne en PT time eller fem,men IKKE for å bli tynnest mulig. For å bli sterkere og sunnere, og trene riktig. Lykke ligger ikke i å være syltynn, men i å være frisk, sterk, sprek og glad.

Jeg trenger en PT som er positiv, utadvent, dyktig og som ser meg. Ikke en selvopptatt en som viser lite treningsglede og som kun ser seg selv.

Endret av Stargaze
  • Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Klappe skrev (7 timer siden):

Jeg tror helt ærlig at CBE får ytelser fra nav, og at hun får dekket pt-kurs fra nav. De dekker sånne kurs hvis de tror brukeren kan få fast jobb som pt etter endt kurs. 

Og LK som på noen uker går fra å lansere et konsept for toppidrettsutøvere som ender opp med styrketrening for barn i småskolealder. Alt tyder på at bedriften går gjennom en dramatisk inntektssvikt i disse tider. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har ikke fulgt helt med nå - har LKE hittil postet egenreklame med 3 kunder: den 13 år gamle gutten + de siste storyene med sine egne 2 barn?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...