Diosa Skrevet 12. januar 2024 #92121 Del Skrevet 12. januar 2024 (endret) . Endret 8. februar 2024 av Diosa 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokoknit Skrevet 13. januar 2024 #92122 Del Skrevet 13. januar 2024 Frisk Frosk skrev (På 11.1.2024 den 16.02): Jeg er enig, det er trist når fotballen utnyttes på denne måten! Det har ikke noe som helst med hva fotballens egentlige verdier er. De påstår å ha andre også, en "Helge" fra Eliteserien... https://www.athleteexcel.no/off-season-fotballsystem Dette står under "Fotballprogram", og ledsages av flere bilder som helt klart er KI-skapt. Ellers kommer alle treningstilbudene med både ufullstendig informasjon og lovnader om 24/7 oppfølging. Så, to trenere skal altså være tilgjengelig 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 365 dager i året. Det mangler alt av troverdig! Og med den totale mangelen på troverdighet som LKE har fra før, så viser dette bare at det er lagt ned en del tid på å få til en nettside, ikke så mye annet. Å bruke 26 000 kroner i måneden på dette er å kaste bort pengene og tiden sin. Jeg er absolutt ingen ekspert på 40 m sprint eller tester av fotballspillere, men stiller meg noe skeptisk til disse anonyme resultatene. Ser forøvrig at olympiatoppen skriver at resultater på 40 m sprint ikke kan sammenliknes med tester utført annet sted pga forskjellige startprosedyrer osv… ser også at mange av de beste tidene i Norge på 40 m sprint i eliteserien ble satt i Lyn ca 2008-2009 utifra avisartikler når man googler distansen, så er jo mulig at LKE er vant til en metode (flying start?) som gir bedre resultat enn en tradisjonell sprint hvor man starter stillestående. Til sammenlikning passerte Usain Bolt 40 m på 4.64 da han satte verdensrekord på 100 m i 2009, og verdensrekorden på 60 m er 6.34 hvor 40 m ble nådd på 4,53 av den raskeste starteren i verden. OM testen er utført med stående start tviler jeg sterkt på resultatet, men med flying start er det uansett en en enorm forbedring på bare 2 mnd. (Har programmet vært lansert så lenge som 2 mnd?) Verdens beste sprintere (forsåvidt også de norske) bruker årevis på å forbedre seg noen få hundredeler, og farten det snakkes om her er såpass høy at en så stor forbedring på kort tid hos en allerede relativt rask spiller er veldig spektakulært. Uten sammenlikning forøvrig var det en veldig stor snakkis i løpemiljøet om Narve Gilje Nordås sin spektakulære forbedring på 7 sek på 1500 m. Dette er en lengre distanse hvor 7 sek er 3,2 % av hans tidligere pers, altså relativt sett en mye mindre forbedring enn spilleren til LKE, men kan jo ikke sammenliknes helt. Jeg synes det er veldig positivt at LKE prøver å skape seg noe eget og komme seg ut og vekk fra kontoen CBE.no hvor det er veldig lite inspirerende innhold om dagen. Tendensen virker likevel å være at man skal satse rett på «kremen,» dvs «drømmekunden» aka kunden som ikke egentlig trenger det LKE tilbyr. Man så det tilsvarende med lansering av løpeprogrammet før drammen 10 k i fjor: enormt ambisøst intervallopllegg med volum passende for toppløpere på nivå med LKE og bedre, men samme volum rettet mot nybegynnere. Toppløperne trenger ikke Netfit/LKE, og de som er litt dårligere Enn det ville blitt skadet eller mista motivasjonen. CBE som fulgte programmet dedikert satte pers, men likevel dårligere tid enn hun selv trodde, og det virket som om lysten hennes til å løpe flere 10 km dabbet kraftig av. Jeg tror LKE ville tjent på å ta seg en «vanlig» PT-jobb, eller en jobb innen noe annet han interesserer seg for, bygget erfaring og så gradvis kommet over i «trener for toppidrettsuttøvere-segmentet» Det ville helt sikkert også vært positivt å møte og hjelpe forskjellige mennesker med ulik bakgrunn, ulik form og ulike behov. Det ville kanskje også gjort fremtoningen i diskusjon på some om trening, kosthold osv… noe mer ydmyk? De fleste fysioterapeuter må til sammenlikning ha turnustjeneste f.eks. På sykehjem eller sykehus selv om de skal jobbe på olympiatoppen senere. De tjener på å ha sett og hjulpet vanlige og veldig skrøpelige mennesker selv om de ender opp med å jobbe med en gruppe topptrente mennesker. 19 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 13. januar 2024 #92123 Del Skrevet 13. januar 2024 Kokoknit skrev (29 minutter siden): Jeg er absolutt ingen ekspert på 40 m sprint eller tester av fotballspillere, men stiller meg noe skeptisk til disse anonyme resultatene. Ser forøvrig at olympiatoppen skriver at resultater på 40 m sprint ikke kan sammenliknes med tester utført annet sted pga forskjellige startprosedyrer osv… ser også at mange av de beste tidene i Norge på 40 m sprint i eliteserien ble satt i Lyn ca 2008-2009 utifra avisartikler når man googler distansen, så er jo mulig at LKE er vant til en metode (flying start?) som gir bedre resultat enn en tradisjonell sprint hvor man starter stillestående. Til sammenlikning passerte Usain Bolt 40 m på 4.64 da han satte verdensrekord på 100 m i 2009, og verdensrekorden på 60 m er 6.34 hvor 40 m ble nådd på 4,53 av den raskeste starteren i verden. OM testen er utført med stående start tviler jeg sterkt på resultatet, men med flying start er det uansett en en enorm forbedring på bare 2 mnd. (Har programmet vært lansert så lenge som 2 mnd?) Verdens beste sprintere (forsåvidt også de norske) bruker årevis på å forbedre seg noen få hundredeler, og farten det snakkes om her er såpass høy at en så stor forbedring på kort tid hos en allerede relativt rask spiller er veldig spektakulært. Uten sammenlikning forøvrig var det en veldig stor snakkis i løpemiljøet om Narve Gilje Nordås sin spektakulære forbedring på 7 sek på 1500 m. Dette er en lengre distanse hvor 7 sek er 3,2 % av hans tidligere pers, altså relativt sett en mye mindre forbedring enn spilleren til LKE, men kan jo ikke sammenliknes helt. Jeg synes det er veldig positivt at LKE prøver å skape seg noe eget og komme seg ut og vekk fra kontoen CBE.no hvor det er veldig lite inspirerende innhold om dagen. Tendensen virker likevel å være at man skal satse rett på «kremen,» dvs «drømmekunden» aka kunden som ikke egentlig trenger det LKE tilbyr. Man så det tilsvarende med lansering av løpeprogrammet før drammen 10 k i fjor: enormt ambisøst intervallopllegg med volum passende for toppløpere på nivå med LKE og bedre, men samme volum rettet mot nybegynnere. Toppløperne trenger ikke Netfit/LKE, og de som er litt dårligere Enn det ville blitt skadet eller mista motivasjonen. CBE som fulgte programmet dedikert satte pers, men likevel dårligere tid enn hun selv trodde, og det virket som om lysten hennes til å løpe flere 10 km dabbet kraftig av. Jeg tror LKE ville tjent på å ta seg en «vanlig» PT-jobb, eller en jobb innen noe annet han interesserer seg for, bygget erfaring og så gradvis kommet over i «trener for toppidrettsuttøvere-segmentet» Det ville helt sikkert også vært positivt å møte og hjelpe forskjellige mennesker med ulik bakgrunn, ulik form og ulike behov. Det ville kanskje også gjort fremtoningen i diskusjon på some om trening, kosthold osv… noe mer ydmyk? De fleste fysioterapeuter må til sammenlikning ha turnustjeneste f.eks. På sykehjem eller sykehus selv om de skal jobbe på olympiatoppen senere. De tjener på å ha sett og hjulpet vanlige og veldig skrøpelige mennesker selv om de ender opp med å jobbe med en gruppe topptrente mennesker. Takk for godt svar og gode sammenligninger! Jeg kjøper ikke de resultatene LKE her oppgir. Spesielt siden "Helge iflg. AE var en "helt gjennomsnittlig spiller" og "ikke noe unikt talent". Likevel satte "Helge" tilsynelatende ekstreme rekorder på tre måneder. Hvem som ev. har trent "Helge" bør settes spørsmåltegn ved, for "Helge" trente iflg. AE som dette i tre måneder, mens Athlete Excel kun har eksistert i syv uker (og et par dager) nå. Siste del av det du skriver er jeg også enig i. Problemet med LKE er at han ønsker å hoppe over alle de naturlige stegene de fleste må ta for å bli dyktige. Nok formell utdanning - næh, hopper av etter to år med kost og ernæring, har i årevis kalt seg ernæringsfysiolog og har fremdeles en CV som lurer folk til å tro han har en bachelor når han ikke har det. Pt med svært lite erfaring med å trene andre, og som stadig viser dårlig teknikk ved styrketrening både hos seg selv og CBE som han trener - han skal plutselig bli trener for toppidrettsutøvere eller wannabe-toppidrettsutøvere og kreve enorme summer for å trene dem, selv om han altså har svært lite erfaring og kompetanse i å trene andre. Han gidder ikke rett og slett ikke ta de skrittene som må til for å bli en dyktig fagperson, han vil ta snarveier og late som. Du har helt rett, hadde han brukt noen år til å jobbe med varierte grupper i alle aldre og funksjonsnivåer, så hadde han skapt seg en helt annen forståelse for bevegelse og trening, han hadde trent opp en helt annen kompetanse, og det ville på sikt, om han også var ydmyk i prosessen og gjerne gikk i lære hos virkelig dyktige og erfarne trenere, hadde kanskje kunnet gjort ham til en virkelig dyktig trener. Men det vil han ikke bli om han kjører det løpet han legger opp til nå. Nå er det samme strategi som heller ikke har fungert med Netfit.no og deler av CBE - villeding av potensielle kunder, skryte på seg kompetanse de ikke har, lage "delikate" (eller i LKEs tilfelle, dystre) luftslott som vil sprekke når det avsløres. Det er så uprofesjonelt og viser så lite forståelse for ansvaret som ligger i dette, at det skulle vært ulovlig. 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 13. januar 2024 #92124 Del Skrevet 13. januar 2024 On 1/10/2024 at 7:32 PM, Dumi2 said: Mr Eriksen skriver at han har 20 års erfaring fra Eliteserien,. Har han det egentlig... For meg er 2016-2003= 13. Men tid går jo fort i Inflencer-land! Og Mr Eriksen skriver at han har over 250 kamper på det øverste nivået. Gjorde han virkelig det? Jeg ser 241. Men vel, Norges Fotballforbund tar helt sikkert feil! I tillegg til eliteserien har han camper i cupen, og han var i Lyn da de deltok i noe som heter Royal Legue som var en turnering for de beste lagene i Norden, så jeg syns ikke han overdriver antallet kamper her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 14. januar 2024 #92125 Del Skrevet 14. januar 2024 Diosa skrev (På 12.1.2024 den 20.35): Kan mannen få en egen tråd? Dette begynner å bli boring. Er her for dofrue-gossip, ikke mannen. Han er vel fortsatt ganske relevant i denne tråden i og med at mye av virksomheten drives av dem felles, spesielt moderering av kommentarfelt og bilder. Med mindre han totalt løsriver seg fra CBE (inkludert netfit som i realiteten bare er en forlengelse av CBE sitt treningsinnhold man må betale for) så ser jeg ikke helt behovet for å skille dem. Men det er jo interessant å se an klimaet i tråden om det er flere som tenker de bør ha separate tråder. 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. januar 2024 #92126 Del Skrevet 14. januar 2024 5.1 ble det sist lagt ut et treningsrelatert innlegg på Netfit. Merkelig opplegg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 14. januar 2024 #92127 Del Skrevet 14. januar 2024 Følgerflukt siste tre ukene: https://instanavigation.com/user-profile/carolinebergeriksenno Ca 750 følgere har avfulgt CBE, dette til tross for at det har vært høytid, som ofte er en god periode for mange influencere, og til tross for at hun tilsynelatende satser på trenings- og kroppsfokus som mange også er opptatt av på nyåret når de vil ha ny start, kanskje har spist mer enn planlagt i jula osv. Ikke bare har de ca 500 følgerne, som kom til pga. den konkurransen som ikke ble annonsert på lovlig måte, sluttet å følge henne, men 250 til har valgt å avfølge. Jeg tar det som et tegn på at folk blir mer oppmerksom på hvor usunt og tildels helsefarlig innhold som presenteres så uetisk på CBEno. Om det kommer stengning av konto og uforklarlig nye følgere snart, så begynner eierne å bli en parodi på seg selv. 25 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 15. januar 2024 #92128 Del Skrevet 15. januar 2024 Fruemannen viste fram en 13 år gammel gutt som en slags kunde hos han fra helga på IG. Uetisk spør du meg, men man gjør mye for penger i de kretser. 34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjedda Skrevet 15. januar 2024 #92129 Del Skrevet 15. januar 2024 Gir lite mening å fysisk teste en 13åring. Men hvis mediene plukker det opp kan det jo bli masse gratis reklame for LKE i allefall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 15. januar 2024 #92130 Del Skrevet 15. januar 2024 Kleenex skrev (3 timer siden): Fruemannen viste fram en 13 år gammel gutt som en slags kunde hos han fra helga på IG. Uetisk spør du meg, men man gjør mye for penger i de kretser. Ble litt uvel av den posten i kombinasjon stjerneøyne og «jo yngre jo bedre»… 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. januar 2024 #92131 Del Skrevet 15. januar 2024 Kleenex skrev (7 timer siden): Fruemannen viste fram en 13 år gammel gutt som en slags kunde hos han fra helga på IG. Uetisk spør du meg, men man gjør mye for penger i de kretser. Om mannefruen driver umerket reklame for AE og Netfit og Teamptsarpsborg med redigert utseende og filter som skal endre ansiktet og få henne til å fremstå både tynnere og mer muskuløs enn hva hun har vært til nå. Ikke en uke er verdt å leve uten juks og bedrag og lovbrudd... Og når de ikke utnytter egne barn med barneeksponering, da finner de bare andre barn å eksponere slik at de selv kan tjene penger på andres barn. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg UltimateNothing Skrevet 15. januar 2024 Populært innlegg #92132 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg får "ENDELIG en kunde"-vibber av den intense postingen av LKE som coacher dette barnet. Det er litt merkelig at dette er første personen vi ser blir coachet av enten LKE eller Caroline selv ettersom de etter eget sigende faktisk har kunder. "The younger the better"-teksten på den ene storyen viser hvor ufattelig lite noen av dem forstår av hva som faktisk skjer på internett. Vi er i en tid hvor mange av oss lærer en hel masse om hvordan vi skal ordlegge oss korrekt i en verden i endring. Det spiller ingen rolle hva du som sender mener om budskapet. Det som betyr noe er hvem budskapet når frem til, og hvordan ordvalget ditt påvirker hvordan mottaker oppfatter innholdet. 46 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 15. januar 2024 #92133 Del Skrevet 15. januar 2024 Jeg kan ikke så mye om fysisk testing, men er det noe vits i å teste biologisk alder på en 13-åring? Høres veldig rart ut i mine ører. 32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 15. januar 2024 #92134 Del Skrevet 15. januar 2024 Sinccis skrev (1 time siden): Jeg kan ikke så mye om fysisk testing, men er det noe vits i å teste biologisk alder på en 13-åring? Høres veldig rart ut i mine ører. Helt enig. Og virker hvertfall utrolig rart at han skal gjøre det! Hva slags kunnskap har han om trening av barn i starten av puberteten…? Det er en utrolig viktig alder, og det kan fort bli for høy belastning og skader om man ikke passer på. 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rinne Skrevet 15. januar 2024 #92135 Del Skrevet 15. januar 2024 UltimateNothing skrev (2 timer siden): Jeg får "ENDELIG en kunde"-vibber av den intense postingen av LKE som coacher dette barnet. Det er litt merkelig at dette er første personen vi ser blir coachet av enten LKE eller Caroline selv ettersom de etter eget sigende faktisk har kunder. "The younger the better"-teksten på den ene storyen viser hvor ufattelig lite noen av dem forstår av hva som faktisk skjer på internett. Vi er i en tid hvor mange av oss lærer en hel masse om hvordan vi skal ordlegge oss korrekt i en verden i endring. Det spiller ingen rolle hva du som sender mener om budskapet. Det som betyr noe er hvem budskapet når frem til, og hvordan ordvalget ditt påvirker hvordan mottaker oppfatter innholdet. Det er en av to: 1) Første kunden han har hatt, og dermed første mulighet til å vise frem noe. 2) Første kunde som har godkjent å la seg dele på nett (…og det er et barn). Vet ikke hva som er mest trist. 37 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rinne Skrevet 15. januar 2024 #92136 Del Skrevet 15. januar 2024 Kleenex skrev (På 23.12.2023 den 18.55): Håper de for guds skyld ikke skal trene barn eller ungdom.. …men så har eget og andres barn stått for 90 % av dagens innhold i sosiale medier. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 15. januar 2024 #92137 Del Skrevet 15. januar 2024 https://www.friidrett.no/kompetanse/friidrettstrening/friidrettsovelsene/800m/13-14-ar/ «Anaerob utholdenhet: Noe mer forsiktig bør en være med trening av anaerob utholdenhet. Mye av denne type trening vil naturlig komme i maks hurtighetstrening og i aerob intervalltrening. Bevisst oppsett av anaerob trening anbefales ikke på dette utviklingsnivået» ( litt om trening av 13-14 åringer). 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 15. januar 2024 #92138 Del Skrevet 15. januar 2024 (endret) Coachen sin insta....så mye sykt at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. MED en ytterst kroppsbevisst frue (titter ned på magen som strammes til de innerste innvollene) som går forbi i bakgrunnen. Kan de ikke gjøre NOE selvstendig i det hjemmet der?! Å topptrene en 13 åring gir absolutt ingen mening, ikke for fysikk, treningsglede eller fremtidens prestasjoner. Om barnet er flink i fotball, så kan det like godt være basert på modenhet, født tidlig på året, tidlig utvikling, etc. Men for alt vi vet så er han der med sine foreldrer og trener og det lates som at barnet er betalende kunde. Edit: og på netfit kan man se frua filme seg, i samme lokaler som mannen jobber. Og resultatet? Vel, skal du ha dynamisk oppvarming, så finns det mer inspirerende og bedre kilder. Om frua blir varm av det der, må jeg lure på hvor varmt det er i lokalet, for selv utrente meg har mer fart og spenst i mine øvelser. Pia Seeberg: DYNAMISK OPPVARMING S. 64 | Det du trenger for å bli klar for styrkeøkta! (youtube.com) Og nei, det er ikke late-som-yoga-frue som er mykest, smidigst eller fremstår sterkest i kroppen. Endret 15. januar 2024 av vinterskog 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinccis Skrevet 15. januar 2024 #92139 Del Skrevet 15. januar 2024 Måtte gå inn på netfit og se denne oppvarming-videoen. Hun gjør et par tøyeøvelser og fikser på hestehalen sin, og blir varm av det? Bekymringsverdig. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 15. januar 2024 #92140 Del Skrevet 15. januar 2024 Aldri sett noen se så ubekvem og unaturlig ut i sitt eget skinn. Hvorfor gå i så trange klær når man er så ekstremt selvbevisst/anspent og titter ned på og peller på kroppen hele tiden? Det er så mye jeg ikke forstår… 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå