Lafamiglia Skrevet 12. desember 2023 #91221 Del Skrevet 12. desember 2023 AdonisFFM skrev (1 minutt siden): Tok en kjapp tid på hjemnesiden hennes og her var det endel god og sunn mat. Mye vegetar. Og hun liker visst Brokkoli. Det er jo en veldig krafftfull grønnsak. "de diverse ordene" betyr faktisk litt om en skal kritisere noe. Hvor fant du hjemmesiden hennes? Jeg har bare fulgt med på Insta, og der er det stort sett pulvere i blender, pizza og kakao det går i. Pluss litt normal mat på hoteller og i selskaper. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 12. desember 2023 #91222 Del Skrevet 12. desember 2023 Lafamiglia skrev (2 minutter siden): Hvor fant du hjemmesiden hennes? Jeg har bare fulgt med på Insta, og der er det stort sett pulvere i blender, pizza og kakao det går i. Pluss litt normal mat på hoteller og i selskaper. Det er bare å søke henne opp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 12. desember 2023 #91223 Del Skrevet 12. desember 2023 AdonisFFM skrev (På 11.12.2023 den 22.07): Jeg skjønner ikke hva du mener med ortorektisk trening eller "anorektiske porsjoner". Ser hun ut som hun er umdervektig? Jeg er ikke sikker på hva som er hennes nøyaktige vekt, men la oss si at hun er 170 (som jeg tror er riktig) og benbygning er middels (ser sånn ut på bilder av håndledd når hun holder manualer. Utifra dette tipper jeg hun er ett elker annet sted imellom 50-55 kilo og en BMI rundt 19-20. Jeg vil tro hun har en godt bevart ben og muskelmasse grunnet løpingen og heller mer imot 54-55. Hun er tross alt under 40. Hud ser også veldig bra ut, noe som bekrefter en sannsynlighet for å ga god hormonbalanse. Så hun er ikke undervektig og ABSOLUTT ikke anorektisk. Dette er bare emosjonelt ladede meninger å hevde. Kjæresten min er 163 og 50 kilo, også med middels benbygging og likedan under 40. Hennes BMI ligger rundt 19. Hun er faktisk litt tynnere enn Karoline, men trener litt mindre løping og styrke. Ssmtidig foretrekker hun det for hun er veødig glad i å klatre hvor styrke/vekt er et konstant forhold å passe på. At hun bruker noen filtre her og der er så. Hvem gjør ikke det i dag? Hun er TikTok'er og vel ikke like kjent som CBE, så iallfall blir det noen kroner utav det. Jeg tviler sterkt på at hun har mer "næringsfattig" mat enn dama. Hun spiser nok noe mindre proteiner men er vegetarianer og tåler da et lavere proteininntak, mest grunnet PH-belastning på nyrene. Jeg forventer ikke at alle skal si at noen av dem er "idealer", men det jeg konstant reagerer på er denne woke-liknende refleksen over at de liksom er så usunne. Skjerpings! Huden er alltid veldig retusjert, det er vel en grunn til det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 12. desember 2023 #91224 Del Skrevet 12. desember 2023 (endret) AdonisFFM skrev (54 minutter siden): Mtp hvor ofte CBE er syk, og mtp hvor forsvinnende liten arbeidskapasitet hun fremviser i forhold til andre influensere som holder på med alt fra tv-serier til ulike produktlinjer, treningsreiser og boklanseringer, mens 90 % av CBEs innholdsproduksjon skjer hjemme i egen stue, så kan man vel konkludere med at kalorirestriksjon ikke er spesielt heldig. Og som tidligere nevnt så sultet CBE seg til hun besvimte som ung voksen og ble innlagt på sykehus, i tillegg til at ektemann LKE har uttalt at lår som møtes er maskulint og at kvinner i klesstørrelse 38 (Beyoncé i 2009) er 15-20 kg overvektige. Så sunn påvirkning får CBE dessverre heller ikke hjemmefra. Treningsinfluenser Desirée Andersen er for øvrig både raskere, sterkere og langt mer disiplinert og målbevisst enn CBE, men Andersen har muligens litt for mye fokus på sunne, fornuftige og matnyttige verdier, og litt for lite fokus på silikonpupper, hotpants, løsnegler og restylane til å bli rangert høyt oppe på kvinne-skalaen din @AdonisFFM? Endret 12. desember 2023 av Rastebenk 17 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 12. desember 2023 #91225 Del Skrevet 12. desember 2023 Sandie skrev (1 time siden): Hva er galt med dette? Elsker slike DIY tips jeg 😊 Ikke noe galt med DIY tips, og det antydet jeg ikke heller i kommentaren du siterte. Men hun beskriver stadig hvor ufattelig travelt hun har det, at hun får for lite søvn osv ... Det er summen av det hun poster, og narrativet om hvor ufattelig travel førjulstiden hennes er, som gjør at jeg reagerer. Ikke pynting av skoene i seg selv. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 12. desember 2023 #91226 Del Skrevet 12. desember 2023 AdonisFFM skrev (6 minutter siden): Det er bare å søke henne opp det. Men fra de siste par årene? Hvor fant du poster hvor hun spiser mat som inneholder en del næring? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 12. desember 2023 #91227 Del Skrevet 12. desember 2023 29 minutter siden, AdonisFFM said: Tok en kjapp tid på hjemnesiden hennes og her var det endel god og sunn mat. Mye vegetar. Og hun liker visst Brokkoli. Det er jo en veldig krafftfull grønnsak. "de diverse ordene" betyr faktisk litt om en skal kritisere noe. Søkte du på Caroline Berg Eriksen brokkoli kanskje? 😅 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 12. desember 2023 #91228 Del Skrevet 12. desember 2023 Dagens innhold som publiseres av Treasures AS / CBE: Filter som endrer hennes utseende og får ansiktet hennes til å fremstå som om hun er anorektisk på film som må sies å være egenreklame. Umerket for retusjert person. Lovbrudd. Umerket reklame for neglesalong. Lovbrudd. "Inspirasjon" til å fikse (sko) selv - samtidig som hun oppmuntrer til uvettig konsum, der hun stiller i enda en ny julegenser. Umerket reklame for Netfit.no / Netfit AS. Lovbrudd. Umerket reklame for ICIW. Lovbrudd. Til og med på "etter trening"-bildet har hun brukt filter på eget utseende, der hun viser knapt halve ansiktet der hun trekker inn magen maksimalt med store og usunne spenninger for å fremstå som langt tynnere enn hun faktisk er. Ikke noe ekte, ikke noe sunt, bare samme triste kompleksene som skjules av posering og filter. Det er sannelig en tøff arbeidsdag... 20 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 13. desember 2023 #91229 Del Skrevet 13. desember 2023 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Måne, admin. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 13. desember 2023 #91230 Del Skrevet 13. desember 2023 Sandie skrev (På 12.12.2023 den 12.16): Ja. F.eks synes jeg hun har et godt øye for borddekor til påske,17.mai, Halloween osv. Det er selvsagt ikke alt jeg har sansen for, men slik er det jo med andre influensere også. Henter gjerne inspirasjon fra henne. Carolinebergeriksen.no er flink til å plassere ting to og to.....og likt på begge sider. Veldig lite spennende. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 14. desember 2023 #91231 Del Skrevet 14. desember 2023 2 hours ago, Kleenex said: Carolinebergeriksen.no er flink til å plassere ting to og to.....og likt på begge sider. Veldig lite spennende. Jupp, og særs sjeldent at ideene er sugd fra eget bryst. Det er i og for seg greit, man kan ikke finne opp det berømmelige hjulet hver gang. Men man kan i det minste kreditere vedkommende man har hentet ideen fra. 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frømiks Skrevet 14. desember 2023 #91232 Del Skrevet 14. desember 2023 Felis skrev (På 11.12.2023 den 16.55): Misunnelig på hva, egentlig? Den agressive, kvinnefientlige mannen som ikke gidder å jobbe? På huset hun desperat forsøker å få til å bli noe annet enn det er, som koster en formue å varme opp og har to ubrukelige bad? På karrieren, som er i fritt fall? På det tvangsmessige forholdet til kropp og trening? På garderoben, bestående av fast fashion i plastikk? Mangelen på privatliv? Mangelen på søvn? Mangelen på utdannelse, dannelse og all kulturell kapital? Altså, nå dør jeg av nysgjerrighet: HVA er det å misunne? For en måte å skrive om et annet menneske på. Ærlig talt. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 14. desember 2023 Populært innlegg #91233 Del Skrevet 14. desember 2023 (endret) Mmmia skrev (46 minutter siden): For en måte å skrive om et annet menneske på. Ærlig talt. Når det slenges ut i hytt og gevær at det MÅ være på grunn av sjalusi, bitterhet og misunnelse at man ikke hyller CBEs hyperglansede narrativ, så må det da også være lov til å svare på beskyldningene. De som spekulerer og beskylder andre for misunnelse og sjalusi, avslører jo i same slengen at de sluker CBEs hyperglansede narrativ med både agn, søkke og snøre. Endret 14. desember 2023 av Rastebenk 37 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 14. desember 2023 #91234 Del Skrevet 14. desember 2023 Det siste IG innlegget: enda en post med eksponering av ikke-samtykkekompetente barn i fokus 🥹 Kunne de ikke bare ha fått ha den hyggelige stunden med lek og julebakst hos tante…i fred? Det føles bare så voldsomt intruderende at de skal utleveres i omtrent alle settinger, hver bidige dag. Det er et eller annet med bildene som gir meg en creepy følelse. Kanskje mindre relevant men likevel: jeg reagerer også på måten C poserer med å «trekke» i bukseplagget der hun sitter på gulvet. Jeg forstår ikke hensikten. Det virker bare helt merkelig og det første som faller meg inn er at det for all del ikke må fremstå som at plagget fremstiller henne «tykkere» (jfr. det ene buksebeinet, som snurper stoffet slik at låret viser igjennom). Håper jeg tar feil her.., Alternativt kan jo hele settingen være arrangert for å fremprovosere reaksjoner og engasjement (noe hun for såvidt har lykkes med, med referanse til min reaksjon..) 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 14. desember 2023 #91235 Del Skrevet 14. desember 2023 20 minutter siden, Laia said: Det siste IG innlegget: enda en post med eksponering av ikke-samtykkekompetente barn i fokus 🥹 Kunne de ikke bare ha fått ha den hyggelige stunden med lek og julebakst hos tante…i fred? Det føles bare så voldsomt intruderende at de skal utleveres i omtrent alle settinger, hver bidige dag. Det er et eller annet med bildene som gir meg en creepy følelse. Kanskje mindre relevant men likevel: jeg reagerer også på måten C poserer med å «trekke» i bukseplagget der hun sitter på gulvet. Jeg forstår ikke hensikten. Det virker bare helt merkelig og det første som faller meg inn er at det for all del ikke må fremstå som at plagget fremstiller henne «tykkere» (jfr. det ene buksebeinet, som snurper stoffet slik at låret viser igjennom). Håper jeg tar feil her.., Alternativt kan jo hele settingen være arrangert for å fremprovosere reaksjoner og engasjement (noe hun for såvidt har lykkes med, med referanse til min reaksjon..) Trekker i buksa samt at det får armene langt ut slik at hun kan vise litt utringning der hun sitter på guvlet med barna. Så vanvittig smakløst og spekulativt. Hvorfor må hun være deilig på bilder med barna!? 11 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 14. desember 2023 Populært innlegg #91236 Del Skrevet 14. desember 2023 Mmmia skrev (3 timer siden): For en måte å skrive om et annet menneske på. Ærlig talt. Du siterte @Felis rett over her: "Misunnelig på hva, egentlig? Den agressive, kvinnefientlige mannen som ikke gidder å jobbe? På huset hun desperat forsøker å få til å bli noe annet enn det er, som koster en formue å varme opp og har to ubrukelige bad? På karrieren, som er i fritt fall? På det tvangsmessige forholdet til kropp og trening? På garderoben, bestående av fast fashion i plastikk? Mangelen på privatliv? Mangelen på søvn? Mangelen på utdannelse, dannelse og all kulturell kapital? Altså, nå dør jeg av nysgjerrighet: HVA er det å misunne? " Den agressive, kvinnefiendtlige mannen som ikke gidder å jobbe? Vel, LKE har i mange år vist seg å være kvinnefiendtlig i sine utallige ranter på nett hvor han rakker ned på kvinner, kvinner med normalvekt m.m. De fleste vil vel være enige i at hans oppsøking, forfølging og trakassering mot en kvinne og hærverk av hennes bil også har en stor dose kvinnefiendtlighet i seg. På huset hun desperat forsøker å få til å bli noe annet enn det er, som koster en formue å varme opp og har to ubrukelige bad? Bedriftseierne har klaget på strømutgifter på huset - selv før strømprisene virkelig skjøt i været. Og de to badene, har de gjort til bedriftsinnhold over tid. De to sponsede badene, som de så valgte å klage på, klage på at håndtverkerne hadde gjort dårlig jobb, at det kunne gjøre skade på huset... og så ble det stille, helt stille. Så ekstremt lite faktisk innhold som disse eierne har i sine bedriftskanaler så er det ganske selvfølgelig at de ville ha brukt muligheten til å lage innhold om badene ble omgjort. Det var vel også snakk om å endre badene, om jeg ikke husker feil. Personlig husker jeg da badene var ferdig at jeg tenkte at her har CBE bommet fullstendig, for den trenden med helt svart bad, det var en døgnflue, noe det også har vært tidligere i historien når noen har fått for seg at svart bad er lurt. På karrieren, som er i fritt fall? Fra å ha vært landets største blogger, til nå å gå i minus, ha store deler falske følgere for å tviholde på "300 000" følgere - det kaller jeg karriere i fritt fall. Dette bekreftes av det innholdsløse innholdet i bedriftenes kanaler og ikke minst den voldsomme barneeksponeringen og alle bruddene på markedsføringsloven. På det tvangsmessige forholdet til kropp og trening? Dessverre er dette det bedriftseierne selv velger å ha som fokus på sine bedriftskanaler, og det de har valgt å som fokus i flere år. Det er tvangsmessig forhold til kropp og trening når de trener selv om de er syke, trener med feber, trener med skader, trener når de ikke har sovet, trener når de er så slitne at det jevnt over føles så tungt å trene. Det er tvangsmessig fokus på kropp når det poseres med ekstreme poseringer og spenninger på redigerte bilder med filter - og alt i den hensikt å fremstå som tynnest mulig. Dette er altså bedriftseierne som før har hatt store skandaler hvor de har blitt avslørt for å lyve om og jukse med bilder - for å få CBE til å fremstå som tynnere enn hun er. (Hun er mer enn god nok akkurat slik hun virkelig er, uten fillers og botox og implantater og bildejuks og ekstreme poseringer!) Når det på toppen frontes et lite variabelt kosthold som er lav på næringsstoffer, og dette presenteres i porsjoner til eier som knapt nok er barneporsjoner, da er det dessverre ikke lenger noen tvil om at dette er et tvangsmessig forhold til kropp og trening. Du bør kanskje tenke litt over dette: Hvis eierne ikke hadde et slikt tvangsmessig forhold til kropp og trening - hvorfor skulle de ellers velge og ønske å gi nettopp dette inntrykket på sine bedriftskanaler i 10+ år...? På garderoben, bestående av fast fashion i plastikk? Igjen, det er dette bedriftseier som regel legger ut på sine bedriftskanaler. Å påpeke dette er ikke å snakke stygt om person, det er å påpeke det bedriftseier selv velger å ha som fokus og å vise frem. Mangelen på privatliv? Mangelen på søvn? Bedriftseier har selv klaget over mangelen på privatliv, mangelen på søvn. Og likevel velger bedriftseier å brette ut mer av sitt privatliv (søvn, angst, sexliv, barn, barnerom, barnebursdager, sykdom, ferier++++), som hun/de har gjort det meste av hennes influencerkarriere. De har påstått å ha blitt oppsøkt av en stalker, og har gjort det til bedriftsinnhold, snakket med media om det - og likevel velger altså bedriftseier å brette ut mer privatliv, eksponere barna sine mer og mer, komme med detaljer om barnas vaner, interesser m.m. i tillegg til eget privatliv, avsløre hvor de beveger seg i samfunnet, hvilke interesser barna følger når, legge ut nøyaktig skolevei for hele verden. Bedriftseier har selv innrømmet å ha hatt spiseforstyrrelser tidligere, og hun har selv gjort sine søvnproblemer til bedriftsinnhold en rekke ganger, både på egne kanaler og til media. Som regel har søvnproblemene blitt skyldt på "hatere og hetsere" - og likevel velger hun/de altså å brette ut eget privatliv. Men det er jo fordi dette inngår i narrativet til bedriften, hvor eierne skal være uangripelig og ufeilbare, perfekte og delikate. Selv når LKE valgte å forfølge en kvinne og begå hærverk mot kvinnens eiendom (fordi hun hadde skrevet en saklig kommentar på nett), så gikk CBE ut i Dagbladet og klaget over at "hatere og hetsere" gjorde at hun fikk både angst og søvnproblemer. Om min mann hadde gjort noe slikt mot en uskyldig kvinne så vet jeg at jeg ville fått søvnproblemer, men ikke pga. fremmede, men pga. det han hadde gjort. CBE gikk ut i media for å dekke over det mannen hadde gjort og skape et narrativ om at hun (og mannen!) var offer for "hatere og hetsere". Mangelen på utdannelse, dannelse og all kulturell kapital? Det er bare et faktum at CBE mangler utdannelse innen kropp, helse, kosthold og trening (om man ser bort fra et 3 mnd nettkurs i yoga med mindre enn en håndfull kurshelger). Det er bare et faktum at LKE fremdeles ikke har fullført noen bachelor innen ernæring - selv om han fremdeles (som nylig dokumentert) velger å gi inntrykk av dette på oppdaterte (!) Linkedin. Det er også slik at pt-trenere trenger erfaring, mye erfaring med å instruere andre og skape seg kompetanse gjennom arbeid med andre hva som fungerer for ulike personer, hvordan tilpasse med mye mer - for at de kan bli gode. Så langt har LKE tilsynelatende vært anonym trener et år eller to for en fotballklubb nede i divisjonene, men han sluttet med det også. Akkurat på fotball har han en del kompetanse pga. sin tidligere fotballkarriere. Men å trene andre slik han/de legger opp til via Netfit.no og coach_eriksen, det krever langt mer praktisk erfaring enn hva både CBE og LKE har! Det å undervise via nettet vil dessuten stille større krav til den som skal gi andre råd, fordi kunnskapen og kompetansen og erfaringen må være langt høyere enn de har vist at de har, for å unngå å skade den i andre enden. Eierne av Netfit AS har vist at de ikke innehar et slikt fokus eller kunnskap nok - siden de mange ganger har gitt feil råd, delvis feil råd, og til og med direkte skadelige råd flere ganger. På CBEno har de to også vist at hun ofte gjør øvelser feil, både når det gjelder styrketrening og yoga. I mange av disse tilfellene er det LKE som har fotografert/filmet CBE - men selv under så kontrollerte forhold så har disse to altså ikke greid å se egne feil, pt LKE har ikke greid å korrigere egen kone til å utføre øvelsene korrekt. . Mangel på utdannelse, erfaring og kompetanse - så absolutt! Mangel på dannelse... dette har begge bedriftseierne i en årrekke bevist gjennom både egne bedriftskanaler og i media. CBE har vært direkte stygg og frekk og nedlatende mot følgere som har stilt saklige spørsmål eller kommet med saklig kritikk. Og LKE har hele tiden vært nettrollet som har herjet på nett, rakket ned på andre (stort sett alltid kvinner, apropos kvinnefiendtlig), og til og med kommet med trusler, utgitt seg for å ha autoriserte yrkestitler innen helse (som er ulovlig). Mangel på dannelse - så absolutt! Kulturell kapital... det går vel frem av alt som er skrevet over at den kulturelle kapitalen ikke er altfor stor i det Berg Eriksen'ske bedriftsuniverset. Det hjelper ikke å forsøke å fremstille bedriftsinnholdet som "delikat" med juks og løgner, man får heller ikke kulturell kapital ved å oppføre seg som mobbere på nett og i media, eller ved å forsøke å påberope seg utdanning som man har for lite av ift. det man ønsker å tjene penger på gjennom sine bedrifter. Kulturell kapital er forsåvidt noe som kan favne vidt, men ingenting av det disse bedriftseierne har vist gjennom år i sine bedriftskanaler tilsier at de har høy kulturell kapital, selv om de tydeligvis forsøker å gi det inntrykket for å opprettholde et visst image. Men det narrativet er mer hullete enn en musespist sveitserost. Kort sagt - du kritiserer Felis for å skrive stygt om et annet menneske (CBE). Men alt, absolutt Felis der nevnte, det er det innholdet bedriftseierne CBE og LKE selv velge å ha som innhold på sine ulike bedriftskanaler (både Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen, med hovedvekt på Treasures AS). Å komme med kritikk av forretningsvirksomhet, det har ikke noe med å snakke stygt om privatpersonen CBE. Det at mange synes det, det har med det å gjøre at dette er bedriftseiers bevisste forretningsstrategi - går det bra, tas all æren privat, går det dårlig og bedriften får berettiget kritikk, da skyggelegges bedriftseier totalt med narrativet "offeret og privatpersonen som utsettes for styggekommentarer". Dette er helt bevisst strategi for å fraskrive seg ansvar for egen forretningsdrift! 27 2 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 14. desember 2023 #91237 Del Skrevet 14. desember 2023 Frisk Frosk skrev (19 minutter siden): Du siterte @Felis rett over her: "Misunnelig på hva, egentlig? Den agressive, kvinnefientlige mannen som ikke gidder å jobbe? På huset hun desperat forsøker å få til å bli noe annet enn det er, som koster en formue å varme opp og har to ubrukelige bad? På karrieren, som er i fritt fall? På det tvangsmessige forholdet til kropp og trening? På garderoben, bestående av fast fashion i plastikk? Mangelen på privatliv? Mangelen på søvn? Mangelen på utdannelse, dannelse og all kulturell kapital? Altså, nå dør jeg av nysgjerrighet: HVA er det å misunne? " Den agressive, kvinnefiendtlige mannen som ikke gidder å jobbe? Vel, LKE har i mange år vist seg å være kvinnefiendtlig i sine utallige ranter på nett hvor han rakker ned på kvinner, kvinner med normalvekt m.m. De fleste vil vel være enige i at hans oppsøking, forfølging og trakassering mot en kvinne og hærverk av hennes bil også har en stor dose kvinnefiendtlighet i seg. På huset hun desperat forsøker å få til å bli noe annet enn det er, som koster en formue å varme opp og har to ubrukelige bad? Bedriftseierne har klaget på strømutgifter på huset - selv før strømprisene virkelig skjøt i været. Og de to badene, har de gjort til bedriftsinnhold over tid. De to sponsede badene, som de så valgte å klage på, klage på at håndtverkerne hadde gjort dårlig jobb, at det kunne gjøre skade på huset... og så ble det stille, helt stille. Så ekstremt lite faktisk innhold som disse eierne har i sine bedriftskanaler så er det ganske selvfølgelig at de ville ha brukt muligheten til å lage innhold om badene ble omgjort. Det var vel også snakk om å endre badene, om jeg ikke husker feil. Personlig husker jeg da badene var ferdig at jeg tenkte at her har CBE bommet fullstendig, for den trenden med helt svart bad, det var en døgnflue, noe det også har vært tidligere i historien når noen har fått for seg at svart bad er lurt. På karrieren, som er i fritt fall? Fra å ha vært landets største blogger, til nå å gå i minus, ha store deler falske følgere for å tviholde på "300 000" følgere - det kaller jeg karriere i fritt fall. Dette bekreftes av det innholdsløse innholdet i bedriftenes kanaler og ikke minst den voldsomme barneeksponeringen og alle bruddene på markedsføringsloven. På det tvangsmessige forholdet til kropp og trening? Dessverre er dette det bedriftseierne selv velger å ha som fokus på sine bedriftskanaler, og det de har valgt å som fokus i flere år. Det er tvangsmessig forhold til kropp og trening når de trener selv om de er syke, trener med feber, trener med skader, trener når de ikke har sovet, trener når de er så slitne at det jevnt over føles så tungt å trene. Det er tvangsmessig fokus på kropp når det poseres med ekstreme poseringer og spenninger på redigerte bilder med filter - og alt i den hensikt å fremstå som tynnest mulig. Dette er altså bedriftseierne som før har hatt store skandaler hvor de har blitt avslørt for å lyve om og jukse med bilder - for å få CBE til å fremstå som tynnere enn hun er. (Hun er mer enn god nok akkurat slik hun virkelig er, uten fillers og botox og implantater og bildejuks og ekstreme poseringer!) Når det på toppen frontes et lite variabelt kosthold som er lav på næringsstoffer, og dette presenteres i porsjoner til eier som knapt nok er barneporsjoner, da er det dessverre ikke lenger noen tvil om at dette er et tvangsmessig forhold til kropp og trening. Du bør kanskje tenke litt over dette: Hvis eierne ikke hadde et slikt tvangsmessig forhold til kropp og trening - hvorfor skulle de ellers velge og ønske å gi nettopp dette inntrykket på sine bedriftskanaler i 10+ år...? På garderoben, bestående av fast fashion i plastikk? Igjen, det er dette bedriftseier som regel legger ut på sine bedriftskanaler. Å påpeke dette er ikke å snakke stygt om person, det er å påpeke det bedriftseier selv velger å ha som fokus og å vise frem. Mangelen på privatliv? Mangelen på søvn? Bedriftseier har selv klaget over mangelen på privatliv, mangelen på søvn. Og likevel velger bedriftseier å brette ut mer av sitt privatliv (søvn, angst, sexliv, barn, barnerom, barnebursdager, sykdom, ferier++++), som hun/de har gjort det meste av hennes influencerkarriere. De har påstått å ha blitt oppsøkt av en stalker, og har gjort det til bedriftsinnhold, snakket med media om det - og likevel velger altså bedriftseier å brette ut mer privatliv, eksponere barna sine mer og mer, komme med detaljer om barnas vaner, interesser m.m. i tillegg til eget privatliv, avsløre hvor de beveger seg i samfunnet, hvilke interesser barna følger når, legge ut nøyaktig skolevei for hele verden. Bedriftseier har selv innrømmet å ha hatt spiseforstyrrelser tidligere, og hun har selv gjort sine søvnproblemer til bedriftsinnhold en rekke ganger, både på egne kanaler og til media. Som regel har søvnproblemene blitt skyldt på "hatere og hetsere" - og likevel velger hun/de altså å brette ut eget privatliv. Men det er jo fordi dette inngår i narrativet til bedriften, hvor eierne skal være uangripelig og ufeilbare, perfekte og delikate. Selv når LKE valgte å forfølge en kvinne og begå hærverk mot kvinnens eiendom (fordi hun hadde skrevet en saklig kommentar på nett), så gikk CBE ut i Dagbladet og klaget over at "hatere og hetsere" gjorde at hun fikk både angst og søvnproblemer. Om min mann hadde gjort noe slikt mot en uskyldig kvinne så vet jeg at jeg ville fått søvnproblemer, men ikke pga. fremmede, men pga. det han hadde gjort. CBE gikk ut i media for å dekke over det mannen hadde gjort og skape et narrativ om at hun (og mannen!) var offer for "hatere og hetsere". Mangelen på utdannelse, dannelse og all kulturell kapital? Det er bare et faktum at CBE mangler utdannelse innen kropp, helse, kosthold og trening (om man ser bort fra et 3 mnd nettkurs i yoga med mindre enn en håndfull kurshelger). Det er bare et faktum at LKE fremdeles ikke har fullført noen bachelor innen ernæring - selv om han fremdeles (som nylig dokumentert) velger å gi inntrykk av dette på oppdaterte (!) Linkedin. Det er også slik at pt-trenere trenger erfaring, mye erfaring med å instruere andre og skape seg kompetanse gjennom arbeid med andre hva som fungerer for ulike personer, hvordan tilpasse med mye mer - for at de kan bli gode. Så langt har LKE tilsynelatende vært anonym trener et år eller to for en fotballklubb nede i divisjonene, men han sluttet med det også. Akkurat på fotball har han en del kompetanse pga. sin tidligere fotballkarriere. Men å trene andre slik han/de legger opp til via Netfit.no og coach_eriksen, det krever langt mer praktisk erfaring enn hva både CBE og LKE har! Det å undervise via nettet vil dessuten stille større krav til den som skal gi andre råd, fordi kunnskapen og kompetansen og erfaringen må være langt høyere enn de har vist at de har, for å unngå å skade den i andre enden. Eierne av Netfit AS har vist at de ikke innehar et slikt fokus eller kunnskap nok - siden de mange ganger har gitt feil råd, delvis feil råd, og til og med direkte skadelige råd flere ganger. På CBEno har de to også vist at hun ofte gjør øvelser feil, både når det gjelder styrketrening og yoga. I mange av disse tilfellene er det LKE som har fotografert/filmet CBE - men selv under så kontrollerte forhold så har disse to altså ikke greid å se egne feil, pt LKE har ikke greid å korrigere egen kone til å utføre øvelsene korrekt. . Mangel på utdannelse, erfaring og kompetanse - så absolutt! Mangel på dannelse... dette har begge bedriftseierne i en årrekke bevist gjennom både egne bedriftskanaler og i media. CBE har vært direkte stygg og frekk og nedlatende mot følgere som har stilt saklige spørsmål eller kommet med saklig kritikk. Og LKE har hele tiden vært nettrollet som har herjet på nett, rakket ned på andre (stort sett alltid kvinner, apropos kvinnefiendtlig), og til og med kommet med trusler, utgitt seg for å ha autoriserte yrkestitler innen helse (som er ulovlig). Mangel på dannelse - så absolutt! Kulturell kapital... det går vel frem av alt som er skrevet over at den kulturelle kapitalen ikke er altfor stor i det Berg Eriksen'ske bedriftsuniverset. Det hjelper ikke å forsøke å fremstille bedriftsinnholdet som "delikat" med juks og løgner, man får heller ikke kulturell kapital ved å oppføre seg som mobbere på nett og i media, eller ved å forsøke å påberope seg utdanning som man har for lite av ift. det man ønsker å tjene penger på gjennom sine bedrifter. Kulturell kapital er forsåvidt noe som kan favne vidt, men ingenting av det disse bedriftseierne har vist gjennom år i sine bedriftskanaler tilsier at de har høy kulturell kapital, selv om de tydeligvis forsøker å gi det inntrykket for å opprettholde et visst image. Men det narrativet er mer hullete enn en musespist sveitserost. Kort sagt - du kritiserer Felis for å skrive stygt om et annet menneske (CBE). Men alt, absolutt Felis der nevnte, det er det innholdet bedriftseierne CBE og LKE selv velge å ha som innhold på sine ulike bedriftskanaler (både Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen, med hovedvekt på Treasures AS). Å komme med kritikk av forretningsvirksomhet, det har ikke noe med å snakke stygt om privatpersonen CBE. Det at mange synes det, det har med det å gjøre at dette er bedriftseiers bevisste forretningsstrategi - går det bra, tas all æren privat, går det dårlig og bedriften får berettiget kritikk, da skyggelegges bedriftseier totalt med narrativet "offeret og privatpersonen som utsettes for styggekommentarer". Dette er helt bevisst strategi for å fraskrive seg ansvar for egen forretningsdrift! Det er ikke ofte jeg tar meg tid til å lese lange innlegg, men dette.. kort sagt👏🏻👏🏻👏🏻 28 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 14. desember 2023 #91238 Del Skrevet 14. desember 2023 Xmasclovn skrev (1 time siden): Det er ikke ofte jeg tar meg tid til å lese lange innlegg, men dette.. kort sagt👏🏻👏🏻👏🏻 Jeg leser sjelden mer enn halvparten av så ekstremt lange innlegg, men er hvert fall enig i første halvpart 😅 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 14. desember 2023 #91239 Del Skrevet 14. desember 2023 Siste Netfit post. Hvorfor bruker hun sminke når hun trener hjemme i kjelleren? Hvorfor er alle Netfit poster om henne? De presenterte jo masse nye folk, men har ikke sett noe til de. Hvem ønsker å kjøpe tjenester av CBE som ikke er fagutdannet? 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minthia Skrevet 14. desember 2023 #91240 Del Skrevet 14. desember 2023 Caroline Berg Eriksen minner meg mer og mer om en moderne Dolly Parton i overdreven oppdolling og parodisk utseende-tweeking. Men Dolly Parton er en av verdens mest anerkjente låtskrivere, har en vanvittig karriere og valgte den overdådige looken bevisst fordi det var en referanse for henne som knytter henne til hennes fattigslige og vanskelige barndom. Det har alltid har vært viktig for henne å aldri glemme hvor hun kommer fra. CBE framstår helt tom i forhold uten andre skills enn å bestille ting på internett og bli beundret av usikre sjeler som tror de må være tynne for å være verdifulle. 24 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå