Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Finngirl skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om noen, virkelig noen, som er 30 + og som synes det er fint å se glansede, striglende bilder uten innhold og mening. Kanskje sånn man likte en gang tidlig på 2000-tallet, men som nå er totalt utdatert 🤷🏻‍♀️

tja jeg kan syns det er helt greit å se litt lett tanketom underholdning, og jeg er over 30. Spiller jo ingen rolle uansett. Det er jo bare å la være å gå inn på det om man ikke liker det. Det er et fritt land, og skjer det noe ulovlig, så hjelper det vel ikke å diskutere det her inne. Det må vel klages inn? 

Jeg har ikke vært inne på bloggen hennes siden jeg var sikkert noen og 20, men pga alt som jeg leste her ble jeg nysgjerrig. Så nå har jeg vært inne på både snapen, instagramen og bloggen hennes. Funker jo bare som reklame en sånn tråd som dette😅

Og av det jeg så, greier jeg ikke å se hva som var så galt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (41 minutter siden):

"Det er jo bare en blogg"

Der poengterte du noe viktig. For mye av grunnen til at disse millionpåvirkerne har frikort og får passere med både thinspo, umerket reklame, retusjering i reklame, uvettig eksponering av egne barn  (og for CBE.no sin del - misbruk av beskyttede titler og herverk ++ ) - mye av grunnen til at det ikke er noe særlig fokus på noe av dette "der ute" er jo fordi "Det er jo bare en blogg". 

Så, jeg håper virkelig denne tråden fortsetter, for det er virkelig IKKE `bare en blogg` lenger noe av dette. Dette er massive markedsføringskrefter, og hvis forbrukere ikke kan si fra om ting lenger uten at det kalles mobbing, da er det noe virkelig galt ! 

Skjerpings. Det er meget stor forskjell på å si fra om uetiske/ulovlige ting enn den mobbingen som foregår her inne. "Hun ser ut som hun har et trist liv der hun går rundt i det mørke huset sitt". At hun står hele dagen foran speilet og sminker seg, og det er helt tragisk når man nærmer seg 40 år osv.. Nei fy flate jeg blir kvalm. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (32 minutter siden):

Det er en forretningsmetode å posere seg tynnere og bruke filter for å se annerledes ut enn det de rekamerer med at man kan trene seg opp til ved å laste ned treningsappen deres - som koster penger. Det er en forretningsmetode å selge turer og treningsprogram på at man er yogalærer samtidig som man demonstrerer total mangel på fundamental kunnskap om grunnleggende yogaøvelser i sin egen praksis. Og holder inn magen for å se tynn ut istedet for å vise hvordan og hvor viktig det er å puste med magen - en av yogaens viktigste, kanskje det viktigste, elementet. Det er en forretningsmetode å bruke barna og de mest private dagene til å få flere klikk og selge produkter for annonsører.

Kan du komme med et eksempel på hvordan du mener man kan opplyse om eller kritisere forretningsmetodene, eller gi uttrykk for at man ikke liker innholdet i den offentlige publikasjonen carolinebergeriksen.no uten at det er å henge ut den som står bak det?

Eller er influencere untouchables?

Skriv akkurat det du sa her, og klag det inn til forbrukerområdet? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stangselleri skrev (På 30.11.2023 den 16.43):

Er det noen som vet hvordan man kan se hvor mange som har lastet ned netfit appen? Vært interessant å vite hvor mange som  bruker den...

Mellom 100 og 999 på Android 

Screenshot_2023-12-02-18-28-05-75_b5a5c5cb02ca09c784c5d88160e2ec24.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp Netfit på AppStore og det kom opp to andre treningsapper med samme navn. De klarte ikke finne på et litt mer originalt navn som ikke finnes fra før? Begge appene ble lansert flere år før CBE sin Netfit-app også, så det var de som fantes fra før…

Edit: dessuten, hvorfor er CBE sin Netfit-app blanding av norsk og engelsk? Vet ikke med andre brukere, men jeg ville foretrukket at treningsappen er på enten norsk eller engelsk istedenfor blanding - og aller helst norsk med tanke på matvarer og lignende. Så at kostholdsplanen blant annet er på engelsk, og der var det mange varer som jeg ikke vet hva er på norsk eller om de kan fås kjøpt i norske matbutikker. Virker som veldig lite gjennomtenkt.

IMG_1797.jpeg

Endret av Sinccis
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (42 minutter siden):

Skjerpings. Det er meget stor forskjell på å si fra om uetiske/ulovlige ting enn den mobbingen som foregår her inne. "Hun ser ut som hun har et trist liv der hun går rundt i det mørke huset sitt". At hun står hele dagen foran speilet og sminker seg, og det er helt tragisk når man nærmer seg 40 år osv.. Nei fy flate jeg blir kvalm. 

Helt greit at du blir kvalm, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal skjerpe noe? De har valgt jobben sin som påvirkere, noen påvirkes positivt, andre påvirkes negativt. Alle bransjer må være mottagelige for kritikk. I min bransje er det iallefall sånn. Vi kaller det ikke for mobbing eller tar det personlig hvis vi får så øra flagrer. Vi tar det til etteretning i et konkurranseutsatt marked, og jobber for å gi en bedre kundeopplevelse. 

Jeg mener det er påvirkere og påvirkerbransjen som må "skjerpe" seg. Ønsker de mindre kritikk, så kan de velge å påvirke med ting som er mindre kritikkverdig. Det er MANGE påvirkere som opplever ros, applaus og positive tilbakemeldinger. De gjør muligens noe riktig? 

• Liker 37
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Memorangen skrev (45 minutter siden):

Skriv akkurat det du sa her, og klag det inn til forbrukerområdet? 

Men for guds skyld ikke fortell noen andre om det?

Folk rapporterer til forbrukerombudet som det heter, stadig vekk. De har verken kapasitet eller et tilstrekkelig oppdatert regelverk til å reagere på all kritikkverdig forretningsvirksomhet i bransjen. Dessuten er det ikke all kritikkverdig drift som er regel- eller lovbrudd.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

evic skrev (9 timer siden):

Endelig flere som sier i fra. Mener at det her må stoppes. Helt forferdelig hvordan enkelte holder på, det blir bare et stygt samfunn der barna lærer av de voksne 😐

Vet du, at jeg håper at barna lærer av oss voksne som er kritiske her! For man skal faktisk si fra når en bedrift driver ulovlig og uetisk og vi skal lære våre barne å være kilde kritiske. Hadde denne bedriftenes vært underlagt normale direktiver hadde ikke denne bedriften eksistert lengre. 

Jeg vil ha meg frabedt at det å stille kritiske spm er mobbing. 
Dette er ikke nybegynnere i faget, de vet inderlig godt hva de holder på med!! ( håper jeg for deres skyld hverfall)

• Liker 35
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, h/k said:

Så hvis de har fått 500 abonnenter på f.eks Carolines Sterk og atletisk med Caroline, som det står skal ha oppstart 29. oktober, så hadde de da tjent inn 300 000 nå, for det koster 600 pr mdn (!)
Det skal være ukentlige gruppetimer, da altså med den helt uerfarne Caroline som coach(?)
Merkelig at vi har fått høre så lite om dette programmet som altså er i gang nå. Nesten så man skulle tro det er blitt utsatt eller kansellert som alt det andre de sier de skal om dagen.

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (På 2.12.2023 den 19.20):

Så hvis de har fått 500 abonnenter på f.eks Carolines Sterk og atletisk med Caroline, som det står skal ha oppstart 29. oktober, så hadde de da tjent inn 300 000 nå, for det koster 600 pr mdn (!)
Det skal være ukentlige gruppetimer, da altså med den helt uerfarne Caroline som coach(?)
Merkelig at vi har fått høre så lite om dette programmet som altså er i gang nå. Nesten så man skulle tro det er blitt utsatt eller kansellert som alt det andre de sier de skal om dagen.

Tror nok at det kommer en post eller glimt på story om C’ sterk og atletisk og C som coach neste uke, som ett resultat av at det er påpekt her. 
Så skal bedriften bekrefte at virksomheten har deltakere på det lukkede programmet og at det går aldeles strålende med det programmet 😂👌.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (1 time siden):

Nei, skalaen er 100-500 på 100+. 

Så tregt det gikk å komme over 100 tror jeg ikke det er snakk om mange over 100, den sjappa ser ut til å ligge brakk nå.. nå må det melkes penger på snap og bruke barna. 

Endret av Vitulina
  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vitulina said:

Så tregt det gikk å komme over 100 tror jeg ikke det er snakk om mange over 100, den sjappa ser ut til å ligge brakk nå.. nå må det melkes penger på snap og bruke barna. 

Jeg syns det er så merkelig hvor halvhjerta de går inn i prosjekter. De har jo tross alt brukt tid på Netfit nå,
selv om det ikke er snakk om så masse, og CBE har kunnet bruke det som innhold i egen kanal.
Men noen PT-kurs på Caroline, litt seriøs vilje til å motivere og trene andre, og vips tenker jeg at de kunne ha klart å få i gang en karriere som netttrenere. Men folk ser jo rett igjennom dette, det er ingen vilje til å nå ut til andre der overhodet.
Det hjelper heller ikke at CBE står i totalt usunne og krampeaktige posisjoner på promobildene til Netfit, alt for å se tynnest mulig ut...
Men med det utganspunktet de hadde, syns jeg faktisk de fortjener prisen for "ha kjørt bedriften hardest ned i grøfta".

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitulina skrev (8 minutter siden):

Må ærlig innrømme at jeg lasta den ned av ren skjær nysgjerrighet på hva disse to svada-menneskene har gulpet opp i appen sin. Men jeg sletta den med en gang…det telles vel som nedlasting.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosemose skrev (50 minutter siden):

De som kommenterer og kritiserer gjør dette på det som legges ut på den offentlige:kommersielle IG-kanalen. Det blir som at man kommenterer/kritiserer tv-program, glansede magasiner, etc. Privatlivet til CBE, LKE, hunden, barna, «tante heldige koppen», med flere er det ingen som mener noe om her, vi kommenterer KUN det kommersielle produktet som firmaet legger ut. 

Og det er jammen meg bra og sunt for individ og samfunn at disse influenser-offentlige kanalene gås etter i sømmene. Skal man følge deg blir mammabloggere uangripelige fordi de sauser barn, hund og bestemors begravelse inn i det kommersielle innholdet. 

Absolutt bra at de blir kritisert og at de ikke kan drive på som de vil uten at noen reagerer. Det er virkelig ikke det jeg sikter til, og det tror jeg du skjønner veldig godt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kosemose said:

Og apropos henge ut: det deles på bedriftens kanal (story, ig) et innlegg der noen skryter av «en så nydelig sak i Dagbladet» med tagg bedriften CBE og bedriften Kontent. Denne «nydelige Dagblad-saken» er ikke en Dagblad-artikkel, som vi lures til å tro, men en reklamesak. Jmfr at «artikkelen» er merket: «denne temaavisen er en annonse fra mediaplanet».  Klikket meg inn på hun som hadde lagt ut dette og tagget CBE og Kontent (og kommentert om den nydelige Dagbla’ artikkelen) og ser at vedkommende et partner i Kontent. Mao hun er profesjonell og økonomisk innblandet selv om hun skriver med sin private bruker, og CBE vet også utmerket godt at dette ikke er en Dagblad-reportasje.  Ganske frekt og lite etterrettelig, både fra Kontent-partneren og fra CBE. 
Screenshot fra bedriftens offisielle IG-story. 

IMG_0219.thumb.jpeg.615499ce745ed6b9ce87cf05cbebf289.jpeg

Så flaut! Villedende de luxe og veldig useriøst av et sånt byrå. Man virker desperat når man må betale inn seg selv som reklame for å få noe blest, og så late som om det er avisen selv som har skrevet det etterpå... Får mildt sagt ikke noe godt inntrykk av dette byrået.

• Liker 41
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Memorangen skrev (1 time siden):

Det er stor forskjell på å gi tilbakemelding om ting og mange av de tingene som står her inne. Det er mobbing og uthenging. 

Dessuten tviler jeg sterkt på at den dere skriver om sitter og leser her inne. 

Jeg har barn på barneskolen og sånne ting som enkelte skriver her er akkurat sånn man prøver å lære barn at man IKKE skal snakke om folk. Samme på arbeidsplassen. 

Det er ikke folk eller enkeltpersoner på skolen eller arbeidsplassen, det er en kommersiell aktør på sosiale medier! 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (5 timer siden):

Herregud. Det må vel gå an å kritisere forretningsmetoder om dere mistenker at det er noe ulovlig som foregår, uten å henge ut henne og familien? 

Er det å henge ut familien å reagere på barneeksponering og et enormt fokus på kropp og utseende som forretningsmetode? Det er jo dette som er forretningsmetoden!! Er det kun ulovlig reklame og markedsføring som er lov å kritisere?

Er det noen som henger ut familien Eriksen så er det herr og fru Eriksen selv. Det som diskuteres her er innhold som blir lagt ut på bedriftskanal til alles innsyn. Det er lov å mene at dette innholdet er meningsløst og uinspirerende, likeså er det lov å mene at å tjene penger på barneeksponering og utseendefiksering er uetisk og skadelig. Hvis man tror man er fritatt diskusjon rundt sitt virke og innholdet man presenterer for allmennheten som påvirker/influencer så bør man finne på noe helt annet for å tjene til livets opphold.

Du har selvfølgelig lov til å være uenig i kritikken, men at du drar inn  mobbekortet gidder jeg pokker ikke å gå med på! Jeg rapporterer innlegg som jeg finner usaklig eller som avsporing, det er du også fri til å gjøre. Jeg har selv hatt en diskusjon eller to med brukere jeg mener jeg har bedrevet usaklig kritikk av CBE fordi jeg mener det drar diskusjonen ned, bare sånn for å.påpeke det.

Endret av K_mb
  • Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (23 minutter siden):

Absolutt bra at de blir kritisert og at de ikke kan drive på som de vil uten at noen reagerer. Det er virkelig ikke det jeg sikter til, og det tror jeg du skjønner veldig godt. 

Spar hersketeknikkene dine!  Forklar meg gjerne hva det er du sikter til, om det er slik at jeg misforstår deg?

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...