Hanne357 Skrevet 28. oktober 2023 #89961 Del Skrevet 28. oktober 2023 Tydelig at bedriften svarer for å ha rett og ikke for å gi rett svar. 32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 28. oktober 2023 #89962 Del Skrevet 28. oktober 2023 Hanne357 skrev (1 time siden): Tydelig at bedriften svarer for å ha rett og ikke for å gi rett svar. Det er du inne på noe. Det er viktigere for dem å vinne diskusjoner enn å gi følgerne god nyttig informasjon. Alt dreier seg om egoet til bedriftseierne. Det er selvfølgelig dypt underholdene å se dem holde på slik. Klovner har eksistert lenge fordi vi mennesker finner den typen komikk morsom. Også når den er høyest ufrivillig som hos Treasures. Men det de ikke selv ser er at dette usympatiske puteflaue besserwisser-opplegget deres ødelegger for relasjonen til både nye og gamle følgere. Forsøket på å framstå som sympatiske likanes personer med høy kompetanse faller så til de grader sammen når besserwissertendensene igjen og igjen får ta over kontrollen. 24 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 28. oktober 2023 #89963 Del Skrevet 28. oktober 2023 Inocybe skrev (1 time siden): Det er du inne på noe. Det er viktigere for dem å vinne diskusjoner enn å gi følgerne god nyttig informasjon. Alt dreier seg om egoet til bedriftseierne. Det er selvfølgelig dypt underholdene å se dem holde på slik. Klovner har eksistert lenge fordi vi mennesker finner den typen komikk morsom. Også når den er høyest ufrivillig som hos Treasures. Men det de ikke selv ser er at dette usympatiske puteflaue besserwisser-opplegget deres ødelegger for relasjonen til både nye og gamle følgere. Forsøket på å framstå som sympatiske likanes personer med høy kompetanse faller så til de grader sammen når besserwissertendensene igjen og igjen får ta over kontrollen. Ja. De har blandet to ulike forretningsmodeller som ikke er kompatible. Hennes insta skulle være som et glanset magasin, der hun velger frem hva hun vil vise, fremstår uoppnåelig perfekt og stadig vekk minner følgerne på at vi bare ser én del av hennes liv. I en sånn verden er poseringer og halvsannheter helt innafor. Julen starter i oktober og klær vises frem for aldri å bli brukt igjen. Kredibilitet er ikke viktig, for målet var å la folk drømme seg bort, ikke plages med krig, rynker eller rot. Humor og personlighet er mindre viktig, iscenesettelse en del av gamet. Jeg humret alltid litt av folk som reagerer på at «tidslinjen ikke stemmer, hun kan umulig ha dratt fra hytta da hun sa hun dro», «bildene fra i fjor blir gjenbrukt» etc. Jeg forventer at en show off-profil tar seg disse frihetene! (og av hensyn til familiens privatliv kunne glanset magasin-versjonen skapt et tydeligere skille mellom hva som vises utad og hva som er familiens kjerne.) Camilla Pihl før barn tror jeg mestret denne modellen ganske godt. Men så er det å vise seg frem på distanse blitt utdatert, når inntjeningsmodellen på insta er basert på følgernes engasjementsrate. Så da har hun med proteinkaffeshaken i hånd klatret ned fra pidestallen med svai rygg og falske negler for å ha dialog med leserne. Men som alle vakre bilder på avstand blir kornete på nært hold, så holder ikke «glanset magasin-modellen» i møte med ekte folk. Det betyr noe når du dro fra hytta og om du rakk å løpe en mil først, fordi du selger treningsprogrammet du gjennomførte før avreise og det betyr noe om du bruker gamle bilder fordi du har sagt at du nå bare bruker klær fra et annet merke. Og det betyr noe når du poserer i en yoga-stilling fordi du forsøker å selge yogakurset. Hadde hun bare solgt neglelakk eller treningstøy i et glanset magasin, kunne hun posert akkurat sånn som hun vil. Deres største tabbe er å fortsette å oppføre seg som om de var en uoppnåelig idealpar fra en boligkatalog og samtidig innta en veilederrolle i dialog med følgerne. 26 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuppa Skrevet 28. oktober 2023 #89964 Del Skrevet 28. oktober 2023 ~ Ada ~ skrev (21 timer siden): Spesielt å sensurere brukeren som gir ros, men ikke vedkommende som påpekte at pavlova ikke var norsk kake 🤷🏻♀️ 37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 28. oktober 2023 #89965 Del Skrevet 28. oktober 2023 41 minutter siden, Hanne357 said: Ja. De har blandet to ulike forretningsmodeller som ikke er kompatible. Hennes insta skulle være som et glanset magasin, der hun velger frem hva hun vil vise, fremstår uoppnåelig perfekt og stadig vekk minner følgerne på at vi bare ser én del av hennes liv. I en sånn verden er poseringer og halvsannheter helt innafor. Julen starter i oktober og klær vises frem for aldri å bli brukt igjen. Kredibilitet er ikke viktig, for målet var å la folk drømme seg bort, ikke plages med krig, rynker eller rot. Humor og personlighet er mindre viktig, iscenesettelse en del av gamet. Jeg humret alltid litt av folk som reagerer på at «tidslinjen ikke stemmer, hun kan umulig ha dratt fra hytta da hun sa hun dro», «bildene fra i fjor blir gjenbrukt» etc. Jeg forventer at en show off-profil tar seg disse frihetene! (og av hensyn til familiens privatliv kunne glanset magasin-versjonen skapt et tydeligere skille mellom hva som vises utad og hva som er familiens kjerne.) Camilla Pihl før barn tror jeg mestret denne modellen ganske godt. Men så er det å vise seg frem på distanse blitt utdatert, når inntjeningsmodellen på insta er basert på følgernes engasjementsrate. Så da har hun med proteinkaffeshaken i hånd klatret ned fra pidestallen med svai rygg og falske negler for å ha dialog med leserne. Men som alle vakre bilder på avstand blir kornete på nært hold, så holder ikke «glanset magasin-modellen» i møte med ekte folk. Det betyr noe når du dro fra hytta og om du rakk å løpe en mil først, fordi du selger treningsprogrammet du gjennomførte før avreise og det betyr noe om du bruker gamle bilder fordi du har sagt at du nå bare bruker klær fra et annet merke. Og det betyr noe når du poserer i en yoga-stilling fordi du forsøker å selge yogakurset. Hadde hun bare solgt neglelakk eller treningstøy i et glanset magasin, kunne hun posert akkurat sånn som hun vil. Deres største tabbe er å fortsette å oppføre seg som om de var en uoppnåelig idealpar fra en boligkatalog og samtidig innta en veilederrolle i dialog med følgerne. Du er absolutt inne på noe med denne analysen. Posering er også noe denne påvirkerprofilen mestrer til fingerspissene. Men dette påvirkerfirmaet nøyer seg ikke med posering alene. Uheldigvis for dem, er det kommet påbud fra myndighetene siste år, om at retusjerte personer brukt i reklamesammenheng skal merkes. Dette har de valgt å ignorere. Det kanskje mest kritikkverdige med carolinebergeriksen.no er stadig at de eksponerer og utnytter egne barn til inntektservervelse. Så lenge firmaet velger å fortsette med det nevnte, er det ikke bare å posere i vei. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 28. oktober 2023 #89966 Del Skrevet 28. oktober 2023 Villroses hage skrev (16 minutter siden): Du er absolutt inne på noe med denne analysen. Posering er også noe denne påvirkerprofilen mestrer til fingerspissene. Men dette påvirkerfirmaet nøyer seg ikke med posering alene. Uheldigvis for dem, er det kommet påbud fra myndighetene siste år, om at retusjerte personer brukt i reklamesammenheng skal merkes. Dette har de valgt å ignorere. Det kanskje mest kritikkverdige med carolinebergeriksen.no er stadig at de eksponerer og utnytter egne barn til inntektservervelse. Så lenge firmaet velger å fortsette med det nevnte, er det ikke bare å posere i vei. Ja, takk! Enig! Jeg angret litt da jeg skrev «den største tabben» over her, det var ment mtp. valg av forretningsmodell. (Barns privatliv har ikke plass i noen av dem.) For å være tydelig: Deres desidert største og mest kritikkverdige praksis er gjentatt brudd på deres egne barns rett til privatliv, helseråd uten faglig forankring eller tilpasning til mottaker, og lovbrudd i form av manglende merking av retusjert kropp og reklamer. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 28. oktober 2023 #89967 Del Skrevet 28. oktober 2023 Hallepalle2 skrev (6 timer siden): Og hvor ligger så magesekken? Den ligger inni kroppen. Punktum Vi hadde to professorer på mitt studie som snakket om dette. De sa at ja, tarmsystemet, fra munnen, via svelg, magesekk, tarmer og endetarm, er som et rør som går tvers gjennom kroppen, og at man derfor kan si at det som tilføres systemet/kroppen og ligger i "røret", det ligger utenfor kroppen. Men som de sa, det er jo rimelig meningsløst å påstå at dette ligger utenfor kroppen, som om vi kunne greid oss uten, som om det ikke er lukkemekanismer som sørger både for at mat ikke går opp der den skal ned, at den slipper gjennom fra magesekk til tarm korrekt, og ikke minst at det ikke bare renner ukontrollert ut av endetarmen vår. Og så viste de til alle prosesser fra enzymer i spytt i munnen som begynner fordøyelsen av maten vi spiser, magesekk, lever/galle, alle prosesser som skjer i ulike tarmsegment, inkl. endetarmen... og så sa de at det å det å da påstå at fordøyelsessystemet egentlig ikke er en del av kroppen, eller ligger utenfor kroppen, det er bare slikt som de med minst kunnskap liker å briefe med (ordrett sitat fra ene professoren!, den andre sa det samme, men på hakket mer diplomatisk vis ), at selv om det er en sannhet i det og det har sin hensikt at dyr, mennesker, fugler er skapt på denne måten, som en beskyttelse mot farligere patogener, og gir oss reguleringsmekanismer for fordøyelse, opptak og utskillelse, så er det for de fleste, bortsett fra forskere som studerer spesifikke prosesser, helt meningsløst å si at fordøyelsessystemet ikke er en del av kroppen. Den gang syntes vi den ene professoren var litt arrogant - men etter å ha sett hvordan LKE bruker det, så forstår jeg professoren bare sa sannheten 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
platypus Skrevet 28. oktober 2023 #89968 Del Skrevet 28. oktober 2023 tuppa skrev (2 timer siden): Spesielt å sensurere brukeren som gir ros, men ikke vedkommende som påpekte at pavlova ikke var norsk kake 🤷🏻♀️ Første jeg tenkte da jeg la merke til dette, var at denne «tilbakemeldingen» er kommet fra en av hennes egne kontoer, bikkja kanskje? 🤔😂🤷🏻♀️ 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 28. oktober 2023 #89969 Del Skrevet 28. oktober 2023 «Elsker å lage yogaprogram» skriver frua på insta. «Yoga» og «program» hører ikke sammen, spør du meg. Jo mer hun later som, jo lengre unna kommer hun. Finnes fint lite yoga over det hun bedriver. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 28. oktober 2023 #89970 Del Skrevet 28. oktober 2023 Skulle ønske profesjonelle yogainstruktører kunne uttalt seg om dette fake opplegget her. At de får holde på slik er en gåte. 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 28. oktober 2023 #89971 Del Skrevet 28. oktober 2023 Hallepalle2 skrev (10 timer siden): Og hvor ligger så magesekken? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 28. oktober 2023 #89972 Del Skrevet 28. oktober 2023 Alle skal med. Fra twitterkontoen @lkeeriksen24 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 28. oktober 2023 #89973 Del Skrevet 28. oktober 2023 Hanne357 skrev (5 timer siden): Ja, takk! Enig! Jeg angret litt da jeg skrev «den største tabben» over her, det var ment mtp. valg av forretningsmodell. (Barns privatliv har ikke plass i noen av dem.) For å være tydelig: Deres desidert største og mest kritikkverdige praksis er gjentatt brudd på deres egne barns rett til privatliv, helseråd uten faglig forankring eller tilpasning til mottaker, og lovbrudd i form av manglende merking av retusjert kropp og reklamer. Men det får jo ingen konsekvenser det de holder på med. Mulig det er fordi hun har blitt en ganske ubetydelig influencer Forbrukertilsynet ikke gidder å bry seg med? Netfit er ingen suksess. Er vel de færreste som har hørt om det. Planlagt treningsreise blir avlyst, en annen reise har en påmeldt deltaker, Lars Kristian Eriksen. Om han reiste sammen med noen andre har ingen betydning. Ingen vil løpe for Netfit. De liker best å filme seg selv når de trener og vise det frem i sosiale medier for å bli motivert selv. De bruker rett og slett sosiale medier fordi at de er exhibisjonister, muligens narsissister. 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 28. oktober 2023 #89974 Del Skrevet 28. oktober 2023 18 minutter siden, Stargaze said: Alle skal med. Fra twitterkontoen @lkeeriksen24 Så barna trener med manualer, er det anbefalt for så små barn? 🤯 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 28. oktober 2023 #89975 Del Skrevet 28. oktober 2023 Rufs skrev (38 minutter siden): Så barna trener med manualer, er det anbefalt for så små barn? 🤯 Jeg trodde ikke det, men det verste er at han skryter av hvor lenge og hvor mange repetisjoner to barn under 10 år har trent. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 28. oktober 2023 #89976 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) Rufs skrev (2 timer siden): Så barna trener med manualer, er det anbefalt for så små barn? 🤯 Lek og annen trening er anbefalt, men vekter trenger ikke være utrygt for barn å trene med. Forutsetningen er at de følges opp av kvalifiserte personer som har tilsyn med barna mens de trener. Ser vi på alle feilene Netfits coacher lar voksne modeller gjøre uten at noen av trenerne veileder dem til korrekt utførelse av øvelsene, så tenker jeg at det er all grunn til å tenke at det LKE gjør med barna i den treningskjelleren ikke er trygt. Baserer det på den uendelige rekken hvor han har trent og filmet/fotografert kona mens hun gjør øvelser helt feil. Skal man trene barn må man ha mer kunnskap om trening av barn. Og det er absolutt ingenting som tyder på at LKE eller andre på Netfit har den typen kompetanse, selv om de ikke har nedre aldersgrense for trening med dem. Det er noe forferdelig sykt når foreldre som har solgt hele barnas liv til nå på internett begynner å groome dem til å fortsette som ubetalte barnearbeidere, for tilsynelatende å gjøre overgangen til ubetalte ungdomsarbeidere skal gå glatt. Det er ikke friske og ansvarlige voksne foreldre som gjør slikt. Uansvarlige bedriftseiere som også er foreldre, som er mer opptatt av å selv slippe å ta en vanlig jobb, derimot... Endret 28. oktober 2023 av Frisk Frosk u+rydde første setning 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 28. oktober 2023 #89977 Del Skrevet 28. oktober 2023 1 hour ago, Stargaze said: Alle skal med. Fra twitterkontoen @lkeeriksen24 Så det er dette han har å vise til som coach. Har nok ikke så mange vanlige kunder kanskje. Autonomi: Kilde: Instanavigation.com coach_eriksen & Wikipedia 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 28. oktober 2023 #89978 Del Skrevet 28. oktober 2023 19 minutter siden, CityCityBangBang said: Så det er dette han har å vise til som coach. Har nok ikke så mange vanlige kunder kanskje. Autonomi: Kilde: Instanavigation.com coach_eriksen & Wikipedia Er det bra å lære barn å konkurrere? Det fokuserer ikke vi på hos oss i hvert fall. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 28. oktober 2023 #89979 Del Skrevet 28. oktober 2023 1 minutt siden, Marihone said: Er det bra å lære barn å konkurrere? Det fokuserer ikke vi på hos oss i hvert fall. Enig. 👍 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 28. oktober 2023 #89980 Del Skrevet 28. oktober 2023 38 minutter siden, Frisk Frosk said: Lek og annen trening er anbefalt, men vekter trenger ikke være trygt for barn også å trene med. Forutsetningen er at de følges opp av kvalifiserte personer som har tilsyn med barna mens de trener. Ser vi på alle feilene Netfits coacher lar voksne modeller gjøre uten at noen av trenerne veileder dem til korrekt utførelse av øvelsene, så tenker jeg at det er all grunn til å tenke at det LKE gjør med barna i den treningskjelleren ikke er trygt. Baserer det på den uendelige rekken hvor han har trent og filmet/fotografert kona mens hun gjør øvelser helt feil. Skal man trene barn må man ha mer kunnskap om trening av barn. Og det er absolutt ingenting som tyder på at LKE eller andre på Netfit har den typen kompetanse, selv om de ikke har nedre aldersgrense for trening med dem. Det er noe forferdelig sykt når foreldre som har solgt hele barnas liv til nå på internett begynner å groome dem til å fortsette som ubetalte barnearbeidere, for tilsynelatende å gjøre overgangen til ubetalte ungdomsarbeidere skal gå glatt. Det er ikke friske og ansvarlige voksne foreldre som gjør slikt. Uansvarlige bedriftseiere som også er foreldre, som er mer opptatt av å selv slippe å ta en vanlig jobb, derimot... Du mente sikkert trenger ikke være utrygt i første setning der. Men så små og? Altså den ene er bare 7. Jeg har aldri hørt om det før, så jeg er bare nysgjerrig på det, hvorfor skal så små trene med vekter? Mine unger har ikke trent med manualer, de blir jo naturlig sterke og er i god form bare fordi de er barn og beveger seg og leker masse. Aktivitet er jo alltid bra, er kun manualene jeg tenkte var helt absurd på så små. Mine vil jo foreks gjerne være med på trening, så jeg ser jo at de sikkert synes det er gøy å gjøre det samme som foreldrene. Har tatt med unger på den alderen på dansetimer liksom, men det er jo bare lek for dem, og de kan like gjerne surre rundt i et hjørne. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå