Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

LilleSnupp skrev (59 minutter siden):

Så om noe ligger inni et rør, så er det utfor røret - utfra denne definisjonen?

Nei, denne definisjonen handler om kroppens anatomi. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NordreSving

Det blir jo helt tullete å snakke om begrepet «kropp» på denne måten. Mulig det innenfor spesifikke fag gir mening å definere kropp på en annen måte, men i dagligtalen så betyr kropp alle organene våre. 

Det er jo helt koko å bruke begrepet slik når du kommuniserer på Instagram, der mediet krever korte og konsise setninger. 

Dette er typisk LKE som overkompliserer ting for å fremstå smart. Effekten er motsatt. Han ser ut til å like å innta standpunkter som er litt sære, for så å kverulere. 

Var sånn i den verste perioden der de ikke spiste karbohydrater også. De var totalt fundamentalistiske på det også, der de gikk et hakk lenger enn alle andre. Folk som hadde betenkeligheter ble sablet ned; dette var det eneste rette. Og så gikk de bort fra det på et tidspunkt uten å tilkjennegi at de kanskje ikke hadde hatt helt rett. 

Endret av NordreSving
La tio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (1 time siden):

Jeg hater å gi LKE rett, men dette er faktisk en påstand som er riktig. Hele fordøyelseskanalen ligger pr. definisjon på utsiden av kroppen, det er et hult rør som går tvers gjennom kroppen, med åpning i munnhule og anus. Alt som er inne i kanalen er ikke inne i kroppen før det tas opp over tarmveggen og kommer over i blodet. Det er derfor vi kan ha bakterier til stede i tarmen, bakterier som ville vært skadelige for oss om de var til stede i blodet, altså inni kroppen. Dette lærte han nok da han gikk på Bjørknes.

Og dette er viktig for om man kan trene på tom mage eller ikke fordi...? Det LKE sier at det spiller ingen rolle om du har frokosten din i magen eller i en pose på ryggen når du trener. Det er et helt meningsløst svar. Det foregår da virkelig en konituerlig prosess nedbryting av mageinnholdet som så går over i tarmene. Hva dette betyr for trening vet vi fortsatt ikke, vi som ikke har greie på sånt. Svaret om at magen er utenfor kroppen gir ingen mening til de uinvidde og er igjen bare jåleri fra Netfit.no.

Personlig liker jeg verken å trene på tom eller full mage, da magen unektelig er inne i kroppen min og skaper ubehag om jeg velger det ene eller det andre. Om det påvirker effekten av treningen ut over min subjektive opplevelse av ubehag må jeg nesten spørre noen andre enn treningsspesialisten netfit om da. Regner med at du kan gi meg et bedre svar enn LKE :)

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk skrev (21 timer siden):

Jeg får vondt i skuldrene av å se den videoen. Hun puster ikke ned i magen en eneste gang. Halsen er i helspenn og magen sugd inn på alle klippene. 

Det ser ikke ut som hun puster. Øvelsene går altfor fort. Ikke noe man klarer å henge med på. Men det var kanskje for å posere hun spilte inn denne filmen, ikke for å lære bort noe. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke noen av disse tilsynelatende venninnene fortelle Carolinebergeriksenno at hun illuderer noe som kan forveksles med yoga? 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (11 timer siden):

Jeg tror ingen idrettsutøvere starter dagens treningsøkt på tom mage, Jeg har en bekjent som har maratonløping som hobby; reiser verden rundt og løper. I tillegg årlig Birken, både løp, sykkel og ski. Kostholdet er en stor del av denne hobbyen. Flere ganger da han var nybegynner med dette så løp han seg tom, rett og slett pga for lite inntak,

Ikke rart CBE og LKE flere ganger har møtt veggen og måtte bryte planlagte harde løp/turer, sånn som den gangen de skulle løpe opp 7 fjelltopper, men måtte bryte etter 4. De startet dagen/løpet med et par skiver loff med syltetøy hver, og med seg på turen hadde de med seg, som var ment for å dele på de to, 2 energibarer, 5 smurte baguetter, 4 bananer, 6 gels (tror der er en typ gelé-shot med X antall kalorier) og 3 liter ublandet energidrikke (de satset på å finne bekker med rent vann til å blande ut med) ( noe som viste seg å være vanskelig å finne) Dette var da på en tur som delvis skulle løpes; 7 fjell, 30km og 3500 høydemeter. Og all mat besto av raske karbohydrater som man brenner av på 1-2-3.  Selv jeg som ikke tar sikte på å løpe 7 fjell ville ha startet dagen med en god porsjon havregrøt kokt på melk, og tatt med nøtter, sjokolade, rosiner ferdigblandet i porsjonsposer i tillegg til grove blingser/brødskver 

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/

Den påstanden om at maten som er i magesekken er pr definisjon utenfor kroppen er noe av det rareste jeg har lest, og det viser alt om hvordan kunnskapsnivået om kropp og ernæring er. 

Beklager, men nei. Hva man spiser før og under slike løp er utrolig individuelt. Jeg har løpt mange maraton, med loff og syltetøy/hapå til frokost og saft/iste pluss godteri som bensin underveis. Hadde aldri klart å løpe langt og hardt med havregrøt (så masse fiber) i magen fra før + grove brødskiver underveis. Kan love deg at jeg hadde gjort i buksa og potensielt kasta opp underveis i løpet. 
Mengde væske og energi de hadde med på den ene turen er jeg enig i at var litt stusselig, men maten/næringen i seg selv er helt i tråd med anbefaling.  

Endret av FrkGordon
Rettet ord
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

Har gått på yoga i tjue år, aldri sett en eneste instruktør drive med røkelse, sett bilder av CBEs hender og røkelse sånn 9/10 ganger hun poster om dette. Snakk om å ikke forstå hva yoga handler om og er!
hun er gjennomgående fake i alt hun driver med, men akkurat når det kommer til yoga merker jeg det provoserer meg litt ekstra, for hun går så TOTALT imot alt yoga står for! Virker som eneste motivasjon var å få vist kropp.

Det der med røkelse skjønner ikke jeg heller…men det er forsåvidt SVÆRT lite med måten CBE praktiserer yoga på jeg forstår..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Isola2 said:

Det der med røkelse skjønner ikke jeg heller…men det er forsåvidt SVÆRT lite med måten CBE praktiserer yoga på jeg forstår..

Haha, so true! Hun har bare hengt seg opp i noen detaljer hun syns er "yogalike" og som kan kombineres med bilde av helspent mage.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FruRosa said:

Så bra at hun fikk vist fram både "riktig side" og mage!

Beklager! Mente selvsagt yoga!

Screenshot_20231026-203012_Instagram.jpg

Screenshot_20231026-203006_Instagram.jpg

Hva har skjedd med ansiktet på det øverste bildet der? Ser ut som hun har operert inn et "omvendt" øre eller noe, ser helt merkelig ut.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isola2 skrev (51 minutter siden):

Det CBE viser er ikke egentlig yoga, det er yogalignende poseringer.

Selv nå, seks måneder etter at hun avsluttet sitt nettkurs+tre-fire helgesamlinger, er det tydeligvis viktigere for Carline Berg Eriksen, Treasures AS og Netfit AS å ha enorm svai i ryggen for å få fokus på en "stor" bakende. Hun gjør sitt beste for å posere i seksuelle stillinger, men gjør det under dekke av "yoga".

Å gjøre øvelsene korrekt, det er tydeligvis laaaangt nede på prioriteringslisten - laaaaangt bak filterbruk og redigering av eget utseende, langt bak "lys og skygge", langt bak proana, langt bak umerket reklame...

• Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Og så kommenterer Ine med "flinka mi".

Er de 14 år?

Screenshot_20231026-205201_Instagram.jpg

Medeier av TM-Klinikken, Ine M. Anwar, som betaler Caroline Berg Eriksen/ Treasures AS for å drive reklame for seg/klinikken, forsøker her å skape et venninnenarrativ... hvor bedriftseier IMA gir gratis reklame for CBE og Netfit.

Ine Møller Anwar har langt mer å tape på å få et negativt omdømme enn hva CBE har, men det spiller visst ingen rolle, bare de kan fortsette med sine uetiske forretningsmetoder og blindt støtte CBE og co.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
hvalstad45 skrev (3 timer siden):

Har gått på yoga i tjue år, aldri sett en eneste instruktør drive med røkelse, sett bilder av CBEs hender og røkelse sånn 9/10 ganger hun poster om dette. Snakk om å ikke forstå hva yoga handler om og er!
hun er gjennomgående fake i alt hun driver med, men akkurat når det kommer til yoga merker jeg det provoserer meg litt ekstra, for hun går så TOTALT imot alt yoga står for! Virker som eneste motivasjon var å få vist kropp.

Det er så langt fra yoga og dets verdier som det vel er mulig å komme. Av alt det uetiske, uforsvarlige og tåpelige jeg har sett fra den kanten, troner «yoga» definitivt i toppsjiktet over det mest latterlige. Mulig hun får med seg noen uerfarne stakkarer på dette, men ingen som vet hva yoga er. Igjen, pinlig mangel på kløkt og selvjustis.

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden):

Føyer seg inn i rekken av stereotypier: alpelue og baguett i Frankrike, marinestripet genser ved sjøen, blomsterkranser og blomstrete kjoler til st. Hans...beklager, midtsommarafton, cowboystøvler og bandana på festival, italiensk musikk til pasta, intellektuelle briller med bøker, og selvsagt kroppspositivisme med bar pupp på kjøkkenet med kaffe.

👍

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (9 timer siden):

Så bra at hun fikk vist fram både "riktig side" og mage!

Beklager! Mente selvsagt yoga!

Screenshot_20231026-203012_Instagram.jpg

Screenshot_20231026-203006_Instagram.jpg

Lurer på hva seriøse yoga-instruktører tenker om dette. Her poserer altså "flinka mi" med salviekvast og bar mage. Såppass må nok til for å engasjere potensielle kunder?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...