Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BellaSwan skrev (1 time siden):

Pust inn og pust ut sier Caroline på denne mørke videoen på netfit sin IG-konto, mens hun suger inn magen alt hun kan og holder pusten 🤡

IMG_5688.jpeg

https://www.instagram.com/netfit.no/?hl=nb

Jeg får vondt i skuldrene av å se den videoen. Hun puster ikke ned i magen en eneste gang. Halsen er i helspenn og magen sugd inn på alle klippene. 

• Liker 33
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (13 timer siden):

Kaken i seg selv var ingen «big deal». Det som er ille er at hun skylder på barna sine når hun gjør en feil. Hun skulle hatt ryggrad nok til å stå i det selv, spesielt siden det er liten sak.

Hun har da ikke gjort noe feil denne gangen. Og hun skylder da ikke på barna. Og bare nei. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk skrev (27 minutter siden):

Jeg får vondt i skuldrene av å se den videoen. Hun puster ikke ned i magen en eneste gang. Halsen er i helspenn og magen sugd inn på alle klippene. 

Enig. Bare trist å se. Også her er det hvordan hun tar seg ut som teller. Ikke å gjennomføre riktig. Tror yogainstruktøren min, og sikkert mange andre, hadde grøsset av dette. Hun klarer jo ikke å slappe av.

• Liker 34
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (5 minutter siden):

Svai rygg når den skal være rak, inndratt mage og bare tærne, ikke hele foten i bakken. Runder bare øverste delen av ryggen i sittende katt/kamel. Svært stiv og høye skuldre i vridning- hva skjer der egentlig? Vridning skal starte innenfra, og nedenfra og opp. Skuldrene og armene skal være avslappet. Ser ikke bra ut. Og - hun puster hele veien med brystet og skuldrene istedet for magen. Sånn er det, når magen går inn går skuldrene opp. Yoga er pust, ikke forfengelighet og pro ana.

Mest av alt  trenger hun en god yogainstruktøt for å få opp en sunn egenpraksis og få oppleve fordelene med yoga selv. Det at hun skal instruere andre i hvordan man skal gjennomføre yogaøvelser korrekt er bare helt koko.

Og så bytter hun om på svai og krum rygg?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Westieerbest skrev (29 minutter siden):

Og så bytter hun om på svai og krum rygg?

Hadde vært greit at hun visste forskjellen da. Hvis noen sier fra, kanskje svarer hun at dette vet hun selvfølgelig, det var en glipp så det er ingen vits i å informere henne. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke yoga. Det så jeg heller ikke med dronen på vidda, og har aldri sett der. Det er meget forunderlig det de selv tror på (på en rekke punkter..).

• Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provoserende at Carolinebergeriksenno jukser med likestallene all den tid Socialblade bare viser innlegg som ligger åpne for å kunne se antall likes. Kontoen åpner kun når det en sjelden gang er mange likes. Inflact teller alle likes så lenge kontoen er offentlig. Av de siste 100 offentlige innlegg, vises de 10 mest likte. På tiende-plass er det under 300 likes. Engasjementsraten der er derfor 0. 

IMG_4913.jpeg

IMG_4914.jpeg

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BellaSwan skrev (3 timer siden):

Pust inn og pust ut sier Caroline på denne mørke videoen på netfit sin IG-konto, mens hun suger inn magen alt hun kan og holder pusten 🤡

IMG_5688.jpeg

https://www.instagram.com/netfit.no/?hl=nb

Og med det bekrefter hun at et tre måneders nettkurs i yoga med 3-4 helgesamlinger absolutt ikke kvalifiserer til lære bort slikt på nett, at hun ikke kan det.

Helt utrolig hvor lite seriøse Netfit AS driver Netfit.no!

Pusteøvelser er i hvert fall ikke det Caroline Berg Eriksen her viser, siden hun strammer magen maks, spenner hofteleddsbøyeren maks og også kniper lårene og beina sammen.

Det CBE her viser er hvordan skape spenninger i kroppen.

Og dette gjør akkompanjert av:

- thinspo

- umerket reklame for ICIW treningstøy

- umerket for retusjert person

Yoga, avspenning og tøyninger fronter hun med heftig filter/redigering av eget ansikt - og avslører at dette innlegget på Netfits IG-kanal kun er skapt for å tjene penger på mest mulig kynisk måte, egoisme, lovbrudd.

Netfit AS viser igjen at de ikke er en treningsportal som har fokus på potensielle kunder og følgere, men er en farlig treningsportal som fronter usunt kroppssyn, thinspo og falskt utseende... og at lovbrudd er en naturlig del av deres bedriftsstrategi.

• Liker 31
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle svare på en kommentar på Netfit, da jeg mener man ikke skal anbefale å trene styrke på tom mage. Jeg klarer ikke å trene tung styrketrening på tom mage i hvert fall. Dette skjedde: 

Og dette skal være en profesjonell bedrift? 

IMG_5006.png

• Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ordlegger seg i beste fall klønete! De mener selvsagt at mat i magesekken ikke er "tatt opp og nyttiggjør seg som drivstoff i kroppen" ennå. 

Også er jeg helt sikker på at det vedkommende som spurte egentlig mener er om det er ok å trene på "flatt batteri", ikke bokstavelig talt på "tom magesekk". 

De avslører at de rett og slett har blitt litt "trege" av å leve i boblen sin. 

• Liker 35
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (27 minutter siden):

«Maten som er i magesekken er per definisjon utenfor kroppen»?

De er jo helt på viddene og leter etter bær🤦🏼‍♀️

Magesekken er en viktig del av fordøyelseskanalen, ligger mellom spiserør og tynntarm, den inneholder magesaft (et voksent menneske har ca 1,3-2 liter magesaft) som er med på å bryte ned maten før den sendes videre. En veldig viktig funksjon og del av fordøyelsessystemet, og ikke noe som ligger utenfor kroppen. Ser han ikke selv hvor komplett blåst det han bastant uttaler seg om og hvilken vranglære han formidler?

Fordøyelsessystemet mener jeg vi lærte om allerede på barneskolen, 

Selv om LKE  ikke fullførte bacheloren i ernæringsfysiologi så har han likevel studert faget, inkludert kroppens anatomi og funksjon, og ikke minst; ernæring.

At magen i magesekken ikke har annen funksjon enn å gjøre deg mett?? Magesekken er endel av fordøyelsessystemet,ligger mellom  spiserøret og tynntarmen, og den  fungerer som et reservoar for maten der den slipper igjennom maten i små, regelmessige porsjoner til tarmen.

Maten man spiser oppholder seg i magesekken i alt fra minutter til timer, utifra hva man spiser (yoghurt passerer kjappere enn en biff feks) før maten sendes videre

Så det man spiste dagen før ligger ikke i magesekken og gir drivstoff og holder deg mett dagen etter, og dermed er det null stress for alle å trene på tom mage om morgenen før man har inntatt mat. Noen liker å trene på tom mage, men det er ikke pga magesekken er full fra dagen før

https://sml.snl.no/magesekken

Jeg tror ingen idrettsutøvere starter dagens treningsøkt på tom mage, Jeg har en bekjent som har maratonløping som hobby; reiser verden rundt og løper. I tillegg årlig Birken, både løp, sykkel og ski. Kostholdet er en stor del av denne hobbyen. Flere ganger da han var nybegynner med dette så løp han seg tom, rett og slett pga for lite inntak,

Ikke rart CBE og LKE flere ganger har møtt veggen og måtte bryte planlagte harde løp/turer, sånn som den gangen de skulle løpe opp 7 fjelltopper, men måtte bryte etter 4. De startet dagen/løpet med et par skiver loff med syltetøy hver, og med seg på turen hadde de med seg, som var ment for å dele på de to, 2 energibarer, 5 smurte baguetter, 4 bananer, 6 gels (tror der er en typ gelé-shot med X antall kalorier) og 3 liter ublandet energidrikke (de satset på å finne bekker med rent vann til å blande ut med) ( noe som viste seg å være vanskelig å finne) Dette var da på en tur som delvis skulle løpes; 7 fjell, 30km og 3500 høydemeter. Og all mat besto av raske karbohydrater som man brenner av på 1-2-3.  Selv jeg som ikke tar sikte på å løpe 7 fjell ville ha startet dagen med en god porsjon havregrøt kokt på melk, og tatt med nøtter, sjokolade, rosiner ferdigblandet i porsjonsposer i tillegg til grove blingser/brødskver 

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/

Den påstanden om at maten som er i magesekken er pr definisjon utenfor kroppen er noe av det rareste jeg har lest, og det viser alt om hvordan kunnskapsnivået om kropp og ernæring er. 

• Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Marihone skrev (2 timer siden):

Jeg skulle svare på en kommentar på Netfit, da jeg mener man ikke skal anbefale å trene styrke på tom mage. Jeg klarer ikke å trene tung styrketrening på tom mage i hvert fall. Dette skjedde: 

Og dette skal være en profesjonell bedrift? 

IMG_5006.png

Har de kopiert teksten fra noen andre og brukt Google translatør for å omgjøre teksten til Norsk? Ser slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en bedrift som ikke vil at følgere/kunder skal kontakte de. De sletter kommentarer og blokkerer kritiske røster. Er det lov? Hvem tar tak i dette egentlig og følger opp at en bedrift er etisk og profesjonell?

Jeg jobbet med kundeservice da jeg studerte for 10 år siden, og der svarte vi kritiske kommentarer med respekt og empati. Vi slettet ikke feedback eller kommentarer, om det ikke var hat/trusler/eller ulovlig kommunikasjon. Vi drev heller ikke med latterliggjøring av våre kunder, men tilpasset vår kommunikasjon til hver enkelt kunde så kunden ville besøke oss igjen. Jeg lærte også at kunden alltid hadde rett, selv om vi personlig ikke følte det eller nødvendigvis var enig med kunden privat, så var vår rolle å spille på lag med kunden.

Om CBE ønsker å være influencer, så fortsatt gjerne med det. Men hva med å fokusere mer på mat, klær, interiør, osv, som hun begynte med som blogger? Hun er ikke en personlig trener. Null kvalifikasjoner for å coache andre. 

Endret av Marihone
la til noen ord
  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (12 minutter siden):

Dette er en bedrift som ikke vil at følgere/kunder skal kontakte de. De sletter kommentarer og blokkerer kritiske røster. Er det lov? Hvem tar tak i dette egentlig og følger opp at en bedrift er etisk og profesjonell?

Jeg jobbet med kundeservice da jeg studerte for 10 år siden, og der svarte vi kritiske kommentarer med respekt og empati. Vi slettet ikke feedback eller kommentarer, om det ikke var hat/trusler/eller ulovlig kommunikasjon. Vi drev heller ikke med latterliggjøring av våre kunder, men tilpasset vår kommunikasjon til hver enkelt kunde så kunden ville besøke oss igjen. Jeg lærte også at kunden alltid hadde rett, selv om vi personlig ikke følte det eller nødvendigvis var enig med kunden privat, så var vår rolle å spille på lag med kunden.

Om CBE ønsker å være influencer, så fortsatt gjerne med det. Men hva med å fokusere mer på mat, klær, interiør, osv, som hun begynte med som blogger? Hun er ikke en personlig trener. Null kvalifikasjoner for å coache andre. 

Det aller fleste andre bransjer har fokus på å svare på kritikk og spørsmål på en ordentlig måte, det viser seriøsitet og inviterer til tillit. 

Influencerbransjen er en cowboybransje som har fått herje som den vil. CBE.no tror de kontrollerer sitt hjørne av internett med slett og blokkèr. De har uansett ikke lyst til å ha kunder, bare insinuere at de har det - for at annonsører skal bite på "treningsuniverset Netfit". 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 timer siden):

De er jo helt på viddene og leter etter bær🤦🏼‍♀️

Magesekken er en viktig del av fordøyelseskanalen, ligger mellom spiserør og tynntarm, den inneholder magesaft (et voksent menneske har ca 1,3-2 liter magesaft) som er med på å bryte ned maten før den sendes videre. En veldig viktig funksjon og del av fordøyelsessystemet, og ikke noe som ligger utenfor kroppen. Ser han ikke selv hvor komplett blåst det han bastant uttaler seg om og hvilken vranglære han formidler?

Fordøyelsessystemet mener jeg vi lærte om allerede på barneskolen, 

Selv om LKE  ikke fullførte bacheloren i ernæringsfysiologi så har han likevel studert faget, inkludert kroppens anatomi og funksjon, og ikke minst; ernæring.

At magen i magesekken ikke har annen funksjon enn å gjøre deg mett?? Magesekken er endel av fordøyelsessystemet,ligger mellom  spiserøret og tynntarmen, og den  fungerer som et reservoar for maten der den slipper igjennom maten i små, regelmessige porsjoner til tarmen.

Maten man spiser oppholder seg i magesekken i alt fra minutter til timer, utifra hva man spiser (yoghurt passerer kjappere enn en biff feks) før maten sendes videre

Så det man spiste dagen før ligger ikke i magesekken og gir drivstoff og holder deg mett dagen etter, og dermed er det null stress for alle å trene på tom mage om morgenen før man har inntatt mat. Noen liker å trene på tom mage, men det er ikke pga magesekken er full fra dagen før

https://sml.snl.no/magesekken

Jeg tror ingen idrettsutøvere starter dagens treningsøkt på tom mage, Jeg har en bekjent som har maratonløping som hobby; reiser verden rundt og løper. I tillegg årlig Birken, både løp, sykkel og ski. Kostholdet er en stor del av denne hobbyen. Flere ganger da han var nybegynner med dette så løp han seg tom, rett og slett pga for lite inntak,

Ikke rart CBE og LKE flere ganger har møtt veggen og måtte bryte planlagte harde løp/turer, sånn som den gangen de skulle løpe opp 7 fjelltopper, men måtte bryte etter 4. De startet dagen/løpet med et par skiver loff med syltetøy hver, og med seg på turen hadde de med seg, som var ment for å dele på de to, 2 energibarer, 5 smurte baguetter, 4 bananer, 6 gels (tror der er en typ gelé-shot med X antall kalorier) og 3 liter ublandet energidrikke (de satset på å finne bekker med rent vann til å blande ut med) ( noe som viste seg å være vanskelig å finne) Dette var da på en tur som delvis skulle løpes; 7 fjell, 30km og 3500 høydemeter. Og all mat besto av raske karbohydrater som man brenner av på 1-2-3.  Selv jeg som ikke tar sikte på å løpe 7 fjell ville ha startet dagen med en god porsjon havregrøt kokt på melk, og tatt med nøtter, sjokolade, rosiner ferdigblandet i porsjonsposer i tillegg til grove blingser/brødskver 

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/05/4-fjelltopper-2000-meter/

Den påstanden om at maten som er i magesekken er pr definisjon utenfor kroppen er noe av det rareste jeg har lest, og det viser alt om hvordan kunnskapsnivået om kropp og ernæring er. 

Jeg hater å gi LKE rett, men dette er faktisk en påstand som er riktig. Hele fordøyelseskanalen ligger pr. definisjon på utsiden av kroppen, det er et hult rør som går tvers gjennom kroppen, med åpning i munnhule og anus. Alt som er inne i kanalen er ikke inne i kroppen før det tas opp over tarmveggen og kommer over i blodet. Det er derfor vi kan ha bakterier til stede i tarmen, bakterier som ville vært skadelige for oss om de var til stede i blodet, altså inni kroppen. Dette lærte han nok da han gikk på Bjørknes.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (15 minutter siden):

Jeg hater å gi LKE rett, men dette er faktisk en påstand som er riktig. Hele fordøyelseskanalen ligger pr. definisjon på utsiden av kroppen, det er et hult rør som går tvers gjennom kroppen, med åpning i munnhule og anus. Alt som er inne i kanalen er ikke inne i kroppen før det tas opp over tarmveggen og kommer over i blodet. Det er derfor vi kan ha bakterier til stede i tarmen, bakterier som ville vært skadelige for oss om de var til stede i blodet, altså inni kroppen. Dette lærte han nok da han gikk på Bjørknes.

Så om noe ligger inni et rør, så er det utfor røret - utfra denne definisjonen?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...