Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Nepped skrev (9 minutter siden):

Nei, det er egentlig ikke det, men jeg syns selv det er helt absurd at hun velger å bruke (henge ut) ungene som årsak når hun får kritikk, etter at hun har slengt ut alle piggene. Hun er sikkert bare frustrert over å forhåndsdømmes eller noe, MEN SOM JOURNALIST BURDE HUN VITE AT DETTE OPPFATTES SOM ROPING. 

Hadde hun droppet setningen om ungene hadde det vært greit nok, men ikke bruk ungene som buffer når man går i totalt selvforsvar, ta heller "støyten" selv, selv om kritikken oppleves, og av og til og er, ufortjent.

Cbe paret tar aldri til seg kritikk. Så at de skal gjøre noe annerledes på en så smålig kommentar fra en følger, det er nok for mye å forvente. 
Hun henger ikke ut barna sine fordi hun svarer at de ville ha med pavlova. 

Endret av Klink
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surikatt skrev (11 timer siden):

Tror ikke de har så mye å frykte. Forbrukertilsynet har gjort fint lite med influencerreklame til nå til tross for at nettsiden deres er full av informasjon rundt dette. Så man kan jo spørre seg selv hva de egentlig driver med. 

Jeg vil tro de innførte bøter fordi de tenker å benytte seg av muligheten, det gjenstår å se 🙂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (11 timer siden):

Fruen skriver at team netfit hadde den raskeste norske kvinnen i løypen. Men det kan ikke stemme, for den raskeste norske kvinnen på halvmaraton var Kerstin Kalsås fra Kristiansand Løpeklubb såvidt jeg kan se... 

https://instagram.com/netfit.no?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Hun skriver «gruppen» ikke Netfit. Skal bare villede oss til å tro at den raskeste damen var netfiter. Hun var nok bare med Th runtravels gruppen. 

Pynte bruden litt bare..

IMG_1814.jpeg

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (10 timer siden):

En annen måte å gjøre det på er å unnlate å poste innlegget i utgangspunktet.

Det går an å stoppe opp et øyeblikk og bruke noen sekunder på å veie opp mot hverandre hvor viktig det er å kritisere at pavlova frontes som norsk tradisjonsmat (sic) vs det å bidra til å spre informasjon om navngitte barns skolehverdag.

Jeg tenker det er opp til hver enkelt å kommentere det eller begge deler så lenge det formidles som content slik det ble gjort. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Men kjære. Dette er jo helt absurd. "Hun skylder på barna når hun har gjort noe feil." Det er en kake på skolen. Ingen big deal.

Kaken i seg selv var ingen «big deal». Det som er ille er at hun skylder på barna sine når hun gjør en feil. Hun skulle hatt ryggrad nok til å stå i det selv, spesielt siden det er liten sak.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (14 timer siden):

Og hun kan kalle all kritikk for mobbing, som hun jo gjør, fordi det blir så mye kritikk totalt sett. 

Nei, det kan hun ikke (rettmessig). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker det er opp til hver enkelt å kommentere det eller begge deler så lenge det formidles som content slik det ble gjort. 

Det er det selvsagt. Og om rapporterte innlegg får stå må det være like mye opp til hver debattdeltaker å diskutere de valgene og avveiningene andre debattdeltakere gjør, med argumenter som taler for å velge annerledes. 

Det er imot forumsreglene (og selvsagt problematisk helt uavhengig av dem) å gjengi detaljer fra navngitte barns hverdagsliv i diskusjonene her. At CBE bruker barn som innhold gir ingen blankofullmakt til å gjøre det samme, hverken på Rampelyset eller i offentlig debatt for øvrig. Det som er tillatt på KG er diskusjon av influenceres eksponering av barn. Dermed blir måten man vinkler innlegg om denne tematikken helt avgjørende. Og etter mitt syn var det denne gangen helt åpenbart at vinklingen og vektingen ikke kunne forsvares i det hele tatt. At et "dette burde vi ikke vite noe om i det hele tatt" føyes til som et PS tilslutt i et innlegg om barns hverdag hjelper ingenting - det gjør det bare verre. 

Endret av Aricia
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (9 minutter siden):

Det er imot forumsreglene (og selvsagt problematisk helt uavhengig av dem) å gjengi detaljer fra navngitte barns hverdagsliv i diskusjonene her.

Takk for presiseringen. Følger deg her ettersom det var knyttet til dette.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Nei, det kan hun ikke (rettmessig). 

Hvem er dommer over hvem som «føler» seg mobbet nå for tiden? Poenget er at hun snakker om troll osv, og det handler nok til dels om mengden kritikk for stort og smått, og noe kritikk er direkte ufin og helt usaklig og med et hetsende preg. Da blir kritikk av feks barneeksponering og kroppsfokus/thinspo plassert i samme kategori av henne. Tror jeg.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Hun skriver «gruppen» ikke Netfit. Skal bare villede oss til å tro at den raskeste damen var netfiter. Hun var nok bare med Th runtravels gruppen. 

Pynte bruden litt bare..

IMG_1814.jpeg

Men er det noe å skryte av at en dame de hang med fra Kristiansand har løpt bra? Hun har jo ikke brukt netfit sitt treningsprogram for å oppnå resultater. Gi meg et ekte Netfit- medlem som faktisk netfit har trent opp! Ser ikke at det skjer med det første.. 😄 Det der netfit- greien er SÅ flaut! Dem må assosiere seg med andre grupper for å i det heletatt ha en «gjeng». Ingen ville visst være med på team netfit. Ikke en gang fruen selv. 

• Liker 40
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 time siden):

Pynte bruden litt bare..

IMG_1814.jpeg

Ganske sikker på at hun ikke har brukt Netfit sitt treningsprogram hvertfall. Men skjønner ikke helt sammenhengen mellom Netfit og TH runtravel…? Litt komisk å se hvem som har likt det innlegget om Valenciapå Netfit, halvparten er de selv og venner/familie. 

Endret av snute
Feil
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snute skrev (2 minutter siden):

Ganske sikker på at hun ikke har brukt Netfit sitt treningsprogram hvertfall. Men skjønner ikke helt sammenhengen mellom Netfit og TH runtravel…? Litt komisk å se hvem som har likt det innlegget om Valenciapå Netfit, halvparten er de selv og venner/familie. 

Hvis du ser på profilen hennes på Insta så er det absolutt ingen link til Netfit. Kun dette bildet. Ingen tagging av Netfit noen steder. Hun har løpt og vært god lenge. Uten Netfit.

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (1 time siden):

Hvem er dommer over hvem som «føler» seg mobbet nå for tiden? Poenget er at hun snakker om troll osv, og det handler nok til dels om mengden kritikk for stort og smått, og noe kritikk er direkte ufin og helt usaklig og med et hetsende preg. Da blir kritikk av feks barneeksponering og kroppsfokus/thinspo plassert i samme kategori av henne. Tror jeg.

Alle eier sin egen opplevelse. Det betyr ikke at enhver subjektive opplevelse representerer en offentlig definisjon. Jeg kan ikke komme på andre bransjer som legitimerer ansvarsfraskrivelse på bakgrunn av at det også kommer usaklig kritikk, som ikke evner å skille snørr og bart. I så fall har vi en demokratisk utfordring.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (2 timer siden):

Pynte bruden litt bare..

IMG_1814.jpeg

Det var kun en deltaker som var registrert under Netfit og det var Lars Kristian Eriksen. Så hvordan er dette da mulig? De lyver og pynter alltid på sannheten. 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (2 timer siden):

Pynte bruden litt bare..

IMG_1814.jpeg

Godt observert. Begrepsbruk skal man være obs på i denne sammenheng ‘gruppen’.
Er det avklart med denne damen at hun brukes i (villedende) markedsføringssammenheng med netfit og at hun assosieres med netfit?
Er det ok at netfit synliggjør at samme dame muligens har meldt seg på via TH run?

Personvern? Utlevering av info?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har nok kjøpt sin egen svadagenerator som den ferdigutdannet journalisten fra 2009 har brukt flittig når det kommer til storytelling rundt Netfit.

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 timer siden):

Jeg synd faktisk at kommunikasjonen fra cbe denne gangen nesten er på sin plass. Jeg vet hun har historikk på verre kommunikasjon enn dette, og skjønner hvor denne kritikken kommer fra, syns det begynner bli rimelig smålig dette her likevel. 

og så er det noen som kritiserer selve kakevalget på en slik dag, altså jeg blir stum. 

Kakekritikk, er jeg heelt enig med deg!  Men  korriger meg om jeg tar feil,  mener du at for å kritisere noe så må det være verre enn det forrige man kritiserte? For min del er det hele bildet, hun er generelt sett dårlig på kommunikasjon 🤷‍♀️

Som jeg har sagt tidligere, hun kommuniserer som om alle følgere sitter med all info og tolker ting nøyaktig slik hun mener å formidle, men når det viser seg at denne måten å kommunisere på slår feil, så krever hun at man skal spørre og "ikke fordumme", og spør man så får man tilbake et surt svar og "jeg utleverer jo ikke alt". 

Er det ikke litt av jobben til en influenser å kommunisere klart og tydelig til sine følgere? "Vi skal lage en norsk matrett til skolen i morgen  så vi lager pavlova" så kommer det kritikk og opplysninger om pavlova som følges opp med "jeg vet jo det, vi skulle lage noe som representerer Norge for oss" da sitter jeg igjen med hvorfor sa hun ikke det først da, så hadde hun unngått unødvendig pes.🤷‍♀️

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (2 timer siden):

Alle eier sin egen opplevelse. Det betyr ikke at enhver subjektive opplevelse representerer en offentlig definisjon. Jeg kan ikke komme på andre bransjer som legitimerer ansvarsfraskrivelse på bakgrunn av at det også kommer usaklig kritikk, som ikke evner å skille snørr og bart. I så fall har vi en demokratisk utfordring.

Jeg er selvsagt helt enig med deg i at man ikke kan fraskrive seg ansvar for faktisk kritikkverdige forhold, som det usunne kroppsfokuset og eksponering av barn, for å nevne noe. Vi er ikke uenige her. Poenget mitt er noen blir vel ivrige etter å ta henne, og kritiserer henne også for å reagere på den usaklige kritikken. Og jeg har hørt henne snakke om nettmobbing, og tolker henne dithen at hun ikke tar til seg noen form for kritikk og tolker alt inn i et mobbenarrativ.

Jeg er ingen forsvarer av CBE, altså. Jeg syns hun er et utrolig dårlig forbilde, spesielt på de punktene over her. Og jeg undrer meg over mange ting ved henne, for all del. Men noen ting hun gjør er også bare annerledes enn hva jeg ville gjort, og ikke uetisk eller noe man egentlig kan arrestere henne på. Jeg maner bare til å skille litt på det viktige og uviktige her. Både fordi jeg frykter de viktige tingene drukner litt, og fordi hun er et menneske som fortjener å bli omtalt med en viss, grunnleggende respekt uansett hvor uenig man er med henne (og jeg er uenig med henne i antakelig det meste, vil jeg tro).

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...