Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er følgertallet igjen nede på 299k.

Socialblade.com har ikke oppdatert (ser ut som siden har sluttet å telle siden søndag da tallet var 300 008). 

…..men det vises på CBE sin IG konto, og også på siden Instanavigation.

Så blir spørsmålet hva som skjer videre. Vil tallet fortsette å dale nedover eller vil vi igjen se en mirakuløs økning av følgere mon tro?

• Liker 21
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Stargaze said:

Internasjonal dag på skolen til ungen. De er kledd i 17.mai antrekk. Og retten hun har laget er pavlova. Pavlova er ikke en norsk rett, den serveres til 17.mai av mange, men har ingenting med norsk mathistorie å gjøre. 

Burde uansett ikke visdt at det var internasjonal dag, eller hva ungene var kledd i…

Som vanlig er ikke grundighet i det man gjør så nøye. Hun tenker vel at den er erkenorsk siden hun serverer den på 17. mai når det "flagres" med det norske flagget over det ganske land...

Forøvrig helt enig i siste setning.

Endret av CityCityBangBang
  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så viktig å kritisere pavlova? Mye man kan kritisere, men akkurat det synes jeg er litt smålig. Litt ‘Karen’. Men det er min mening, vi har forskjellig oppfatning av hva som skal kritiseres. Hadde jeg skulle deltatt på noe sånt hadde jeg laget noe som blir spist, samme hvor det er fra, og tipper garantert at pavlova blir spist. 

Endret av BuffyTheVampire
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffyTheVampire skrev (24 minutter siden):

Er det så viktig å kritisere pavlova? Mye man kan kritisere, men akkurat det synes jeg er litt smålig. Litt ‘Karen’. Men det er min mening, vi har forskjellig oppfatning av hva som skal kritiseres. Hadde jeg skulle deltatt på noe sånt hadde jeg laget noe som blir spist, samme hvor det er fra, og tipper garantert at pavlova blir spist. 

Sett bort ifra det faktum at dette aldri burde ha blitt nevnt i utgangspunktet ettersom det går under eksponering av barn, så er jeg enig i at kritikken om pavlova kanskje er unødvendig, men jeg tenker at det handler om formidling, nok en gang. Hun skrev på story at hun hadde fått informasjon om at pavlova ikke var norsk, og dette mente hun var unødvendig fordi dette visste hun, men at for dem var pavlova assosiert med 17. Mai. 

Følgerne vet jo ikke hva hun vet og ikke vet så lenge det ikke formidles. Hun må lære seg riktig måte å kommunisere på, fremfor å tro at alle vet "alt" om  hva og hvordan hun tenker. Noe hun også bruker som motargument gang på gang, nettopp at følgere ikke vet alt. Selvmotsigelser der altså. 

Og måten hun svarer på er så ufin, fremfor å tenke:"oj her formidlet jeg dårlig" og heller omformulert seg. 

• Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pavlova er vel greit, det. Tradisjon for mange siste 10-20 år. At andre som skal på jobb tidlig ikke har tid til å pynte en pavlova på formiddagen, får så være, det viser iallfall at influencere ikke har kontorarbeid som haster. Tror jeg hadde valgt vafler med syltetøy, brunost og rømme, men jeg liker pavlova, altså. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (17 minutter siden):

Sett bort ifra det faktum at dette aldri burde ha blitt nevnt i utgangspunktet ettersom det går under eksponering av barn, så er jeg enig i at kritikken om pavlova kanskje er unødvendig, men jeg tenker at det handler om formidling, nok en gang. Hun skrev på story at hun hadde fått informasjon om at pavlova ikke var norsk, og dette mente hun var unødvendig fordi dette visste hun, men at for dem var pavlova assosiert med 17. Mai. 

Følgerne vet jo ikke hva hun vet og ikke vet så lenge det ikke formidles. Hun må lære seg riktig måte å kommunisere på, fremfor å tro at alle vet "alt" om  hva og hvordan hun tenker. Noe hun også bruker som motargument gang på gang, nettopp at følgere ikke vet alt. Selvmotsigelser der altså. 

Og måten hun svarer på er så ufin, fremfor å tenke:"oj her formidlet jeg dårlig" og heller omformulert seg. 

Det er akkurat det, hun svarer så voldsomt arrogant. Synes ikke det er rart at folk stiller spørsmål eller kommenterer vedrørende kakevalget. Går jo an å bare svare på en ydmyk måte, så tror jeg ikke folk synes det er så interessant å kommentere lenger.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Globus skrev (1 time siden):

Det er akkurat det, hun svarer så voldsomt arrogant. Synes ikke det er rart at folk stiller spørsmål eller kommenterer vedrørende kakevalget. Går jo an å bare svare på en ydmyk måte, så tror jeg ikke folk synes det er så interessant å kommentere lenger.

Men det er litt det jeg prøvde å adressere lengre oppe i tråden: at når man skal kritisere absolutt alt, både stort og smått, så drukner de viktige tingene. Og hun kan kalle all kritikk for mobbing, som hun jo gjør, fordi det blir så mye kritikk totalt sett. Og man kan gjerne si at man stiller et uskyldig spørsmål om pavlova er en norsk rett, men det oppfattes jo som kritikk. Og det er jo slik det er ment også. Det er så mange ting å med rette kritisere henne for, at jeg faktisk ikke forstår behovet for å ta henne på absolutt alt, også det som kun handler om personlige preferanser og ikke de større etiske spørsmålene. Da er det ikke vanskelig, hvertfall for meg, å forstå at hun svarer litt surt tilbake.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå aner ikke jeg hvordan denne internasjonale dagen fungerer, men jobber selv i barnehage hvor vi har praktisert lignende. Jeg lover dere det hadde blitt ramaskrik om noen hadde tatt med pavlova, ikke pga rettens opprinnelse..men sukkerinnhold…

Endret av Isola2
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 4.10.2023 den 16.27):

På CBEnos IG-kanal legges dette ut i dag:

image.png.965a5abe80d2b62e8b5c2d4fba725d89.png

Dette er altså Netfits frontfigur, som etter dokumentasjon både på CBEno og Netfit.no gjerne trener to ganger om dagen, inkl. styrketrening.

I går viste de bilder som gir inntrykk av at de gikk fra Prestholtseter til Skarveenden, det er 463 høydemeter. Riktignok rett opp på rundt en kilometers rute, men likevel. Om de ev. gikk helt opp til Prestholdskarvet så kan man plusse på 154 høydemeter til, men disse ev. siste 154 meterne går i langt slakere terreng enn de første 463 høydemeterne.

Dette er en helt overkommelig tur, ikke minst når man går den med barn, i barns tempo.

Men Netfits frontfigur, hun er så stinn i beina at hun ikke greier å trene som normalt. Riktignok sier hun at hun også forsøkte seg på en ny øvelse på mandag også, men likevel. Pluss for at hun da bare (så langt i dag) bare har tatt en rolig løpetur.

At Netfits frontfigur blir "så stinn i beina at HJELP" - det viser at opplegget som følges kanskje gjør henne i form til å løpe distanser, men god form er hun virkelig ikke når hun blir så støl av denne turen! For så mange høydemeter er det virkelig ikke for en som trener riktig.

#dårligreklamefornetfit.noigj

Det er KUN en ting som er nydelig og fryktelig sjarmerende i den familien. Og det er hunden😍🐕. Altså for en alldeles nydelig naturlig pelsdott😍 Resten av familien er dessverre ikke så naturlig😕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, BuffyTheVampire said:

Det handler vel om at mye av det som presenteres i disse kanalene er halvsannheter og løgner. Og folk blir irritert når de gang på gang viser arroganse og manglende evne/vilje til å ta til seg det minste snev av kritikk.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CityCityBangBang skrev (37 minutter siden):

Det handler vel om at mye av det som presenteres i disse kanalene er halvsannheter og løgner. Og folk blir irritert når de gang på gang viser arroganse og manglende evne/vilje til å ta til seg det minste snev av kritikk.

Ja skjønner det. Men likevel. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen skriver at team netfit hadde den raskeste norske kvinnen i løypen. Men det kan ikke stemme, for den raskeste norske kvinnen på halvmaraton var Kerstin Kalsås fra Kristiansand Løpeklubb såvidt jeg kan se... 

• Liker 34
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (2 timer siden):

Nå aner ikke jeg hvordan denne internasjonale dagen fungerer, men jobber selv i barnehage hvor vi har praktisert lignende. Jeg lover dere det hadde blitt ramaskrik om noen hadde tatt med pavlova, ikke pga rettens opprinnelse..men sukkerinnhold…

Men dette var ikke i en barnehage da 🙄🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Della skrev (2 timer siden):

En svensk influencer og firmaet hennes er idag dømt til å betale 1.2 mill for umerket reklame. Nå som det er åpnet for å bøtelegge slikt i Norge også er det nok bare et tidsspørsmål før det skjer. 

Tror ikke de har så mye å frykte. Forbrukertilsynet har gjort fint lite med influencerreklame til nå til tross for at nettsiden deres er full av informasjon rundt dette. Så man kan jo spørre seg selv hva de egentlig driver med. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (1 time siden):

Pavlova har blitt like vanlig på 17. mai som fredagstaco og grandis selv om pizza ikke opprinnelig er norsk. Forstår ikke hvorfor folk gidder å henge seg opp i matvalget. Problemet i den posten er IKKE at de har pavlova under norsk tradisjonsmat, men at barnas skoledag blir kringkastet for hele verden på en kommersiell kanal. Å henge seg opp i bagateller som dette blir å redusere og flytte fokuset fra det virkelige problemet til fillesaker.

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (Akkurat nå):

Tror ikke de har så mye å frykte. Forbrukertilsynet har gjort fint lite med influencerreklame til nå til tross for at nettsiden deres er full av informasjon rundt dette. Så man kan jo spørre seg selv hva de egentlig driver med. 

Problemet har vært at FT tydeligvis har hatt begrensede muligheter for sanksjoner (de har hatt muligheter, men mer omstendelig).

1. oktober i år fikk FT mulighet til å ilegge de som bryter loven på dette feltet store bøter.

Jeg antar at FT nå jobber med flere saker parallelt, for å vise at den nye ordningen faktisk var nødvendig å innføre. Og har jeg rett i det så antar jeg at CBE, LKE, Treasures AS, Netfit AS og alle deres samarbeidspartnere som heller ikke krever/vil ha merkede reklame, som ikke vil ha reklamer merket for retusjert person... de ligger blant tetskiktet i oppløpet mot de første store bøtene for slik ulovlig praksis.

Ikke minst er CBE og co svært gode eksempler for å vise hvor enormt omfattende disse lovbruddene er, og hvordan mange ulike aktører både blant influencere og deres samarbeidspartnere, som har satt umerkede reklamer i system og gjort det til en helt bevisst og kynisk bedriftsstrategi for å tjene penger. Der er jo også ICIW, som har hatt et langvarig samarbeid med CBE/Treasures AS, da ICIW ble startet av en svensk blogger - som altså også er svært godt kjent med hvordan influencerbransjen fungerer. https://www.icaniwill.no/no/om-oss-icaniwill

Videre vil CBE og LKE som eiere av flere bedrifter, Treasures AS, Netfit AS og Coached by Eriksen, veldig gode eksempler på hvordan slike firmaer og deres eiere blander helt ulike firmaer inn i et sammensurium, hvor det skal være vanskelig for både følgere og ikke minst samarbeidspartnere å skille det ene firmaet fra det andre, og hvordan de nå lenge tydeligvis tilbyr f.eks. ICIW umerket reklame på mange ulike some-kanaler, ikke minst på Instagram: carolinebergeriksenno, larskristianeriksen, coach_eriksen, Netfit AS, og også tidvis via mradrianpaul (daglig leder av Netfit AS).

Begynner FT å nøste videre så ser man mange slike koblinger, TH Run Travels, Vestlia Resort på Geilo, ICIW, TM-Klinikken, frisør og negleskaper CBE bruker, Idyll Festivalen med mange flere.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sursøtsaus skrev (27 minutter siden):

Pavlova har blitt like vanlig på 17. mai som fredagstaco og grandis selv om pizza ikke opprinnelig er norsk. Forstår ikke hvorfor folk gidder å henge seg opp i matvalget. Problemet i den posten er IKKE at de har pavlova under norsk tradisjonsmat, men at barnas skoledag blir kringkastet for hele verden på en kommersiell kanal. Å henge seg opp i bagateller som dette blir å redusere og flytte fokuset fra det virkelige problemet til fillesaker.

Takk!!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...