Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hunter7 skrev (8 timer siden):

Er det dickumentasjon du mener? ;) 

Frøkenfryden skrev (8 timer siden):

Mulig det ikke kan dickumenteres, man må bare stole på krystallkuken🥹

Krystallkuken dickumenterer dyrt og heldig å fortsatt krydre språket gjennom kreativ lek med ord😇

• Liker 22
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

h/k skrev (19 minutter siden):

Jeg sjekket resultatlisten og det var bare 42 stk som startet. Han har rykket opp til 29. plass av ukjente grunner, men tiden er den samme. Vinner gikk i mål på 2:19. LKE hadde 2:42. Altså 23 (!) minutter bak. Ikke i nærheten av å være i teten. 

https://my.raceresult.com/260233/#1_B83896

Som andre har poengtert så må jo ikke influenser-wannabe LKE (vi snakker 3500 følgere på den kraftig overarbeidede "coach"-kontoen hans) være i toppsjiktet konkurransemessig for å være en god coach. Men vi har jo ennå til gode å se at denne særdeles omfattende hobbyen hans gir noen inntekter. Det har heller ikke blitt presentert én eneste betalende kunde hos "coach" Eriksen.

LKE hadde fått ufattelig mer kred ved å komme på sisteplass i alle løp, så lenge han kunne fremvise at han bidro signifikant med familiefirmaets økonomi, at han jobbet synlig med netfit som uten tvil er HANS baby, ikke CBEs, og at han faktisk hadde betalende kunder.

Per nå så ser vi en 40-årig tobarnsfar som ivrig dokumenterer at han bruker mesteparten av arbeidstiden sin og ikke minst mye penger på løpehobbyen, mens familiefirmaet han er fulltidsansatt i går med 400 000 i underskudd.

Jeg trodde faktisk at det ville skje en markant endring etter trakasseringen og hærværket som LKE utførte mot en kvinne i sommer med tilhørende stor bot, og etter at den dyre bilen han kjørte på en hest med fremdeles ikke blir solgt, men han fortsetter faktisk ufortrødent i samme egoistiske spor.

Endret av Rastebenk
  • Liker 34
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sugar&Spice skrev (12 minutter siden):

Han er ansatt i bedriften Treasures, de driver Netfit.no sammen og han har, historisk sett, ALLTID vært en del av Treasures sin virksomhet og CBE sine sosiale medier, både foran og bak kamera, i blogginnlegg og i kommentarfelt. Han prøver seg også som offentlig coach samtidig som han kjører dette løpeopplegget. 

Det er helt naturlig å diskutere denne mannen samtidig som CBE, all den tid han er en stor del av selskapene. 

Signerer denne. Det er også veldig tydelig at netfit er LKEs baby. CBE fokuserte på interiør, matoppskrifter, DIY og gjennomførte innlegg før LKE ble fulltidsansatt i firmaet i 2017. Etter det har innholdsproduksjonen dreid kraftig vekk fra interiør og hverdagsliv over til silikonpupper, rumpe og MYE trening, i takt med at LKE slanket seg ti kilo og ble innbitt hobbyløper på heltid.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

swiftyness skrev (35 minutter siden):

Hvorfor diskuteres LKE i tråden til CBE lurer jeg på. Hans fritidsaktiviteter har vel ingenting med bedriften å gjøre.

De driver bedriften(e) sammen, og det de "selger" nå er Netfit og treningsreise hvor løpetrening med LKE står på menyen blandt annet. Så jo, det er helt relevant å diskutere LKE og løpene hans i CBE.no-tråden. 

Men helt riktig at det han holder på med egentlig er å anse som `fritidsaktivitet`. Han selv ser på det som jobb derimot. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at CBE ville hatt bedre progresjon på løpinga si om hun løp færre økter totalt, men fokus på å være nok uthvilt og godt ernært for optimale og effektive økter. I forhold til treningsmengden hennes har hun veldig svake resultater. Jeg har siste halvår løpt ca 4 ganger i uken med fokus på kvalitet, men med betydelig mindre volum på intervallene enn netfitanbefalingene for nybegynnere som ble lansert i drammen-programmet tross at jeg ikke er nybegynner. Ca halv distanse pr uke i forhold til CBE. Full og ganske krevende jobb ved siden av. Løper flere min raskere på 10k enn CBE løp tidligere i år.

Det er selvfølgelig mulig at hun har helt andre mål med løpingen enn å bli raskere, men jeg synes det er betimelig å stille spm ved opplegget all den tid de faktisk skal tjene penger på å selge det til andre, og fremstiller mannen som en god løpecoach som vet hva han driver med. I tillegg uttalelser om at du kan trene 2x1 time flere ganger i uken og at 3-4 økter i uka er lite er potensielt skadelig. Om man bare legger opp opplegget riktig kan 4 ganger være mer enn nok, og for de fleste nybegynnere vil 2-3 gode løpeøkter pr uke være absolutt mer enn bra nok i starten, og det tror jeg er veldig viktig å kommunisere. De fleste som trener så mye som CBE sikter seg inn på betydelig raskere tider og trenger ikke netfitopplegget, de har egne trenere i en klubb eller en egen treningsgruppe. Netfits potensielle kunder er vel stort sett damer og menn som ønsker å trene mer og kanskje løpe litt fortere, men typ ned mot 40-42 min på 10 k på det raskeste og de fleste sikkert en del saktere enn det, og da er det viktig å ikke overdrive treninga også og viktig å si at 3-4 ganger i uka kan være nok!  

Nå kan det hende at CBE bare hadde en off dag på drammen 10k i våres og er på vei mot en supertid i Valencia halvmaraton, men det at hun mener at hun åpnet for hardt på Drammen og at det ødela løpet, når åpningstiden hennes samlet første 2 km var omtrent det hun må løpe for å nå målet på 44.30 gir lite mening. Hadde hun blåst ut i 4.00-fart hadde det vært mer forståelig eller om hun rett og slett sa at hun hadde en dårlig dag uten å blande inn åpningsfarten.

Endret av Kokoknit
Feil
  • Liker 29
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoknit skrev (2 timer siden):

Det er selvfølgelig mulig at hun har helt andre mål med løpingen enn å bli raskere, men jeg synes det er betimelig å stille spm ved opplegget all den tid de faktisk skal tjene penger på å selge det til andre, og fremstiller mannen som en god løpecoach som vet hva han driver med

Det er vel liten tvil om at CBEs eneste mål med løpingen er kalorikontroll og dermed holde seg så smal som mulig? Og med det for øye vil man jo aldri kunne «naile» en utholdenhetsidrett 🤷‍♀️

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

swiftyness skrev (8 timer siden):

Hvorfor diskuteres LKE i tråden til CBE lurer jeg på. Hans fritidsaktiviteter har vel ingenting med bedriften å gjøre.

Fordi moderatorene har bestemt at han skal diskuteres i denne tråden, og ikke ha sin egen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (1 time siden):

Fordi moderatorene har bestemt at han skal diskuteres i denne tråden, og ikke ha sin egen.

MissLucy skrev (På 12.2.2019 den 19.02):

Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser.

Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon.

Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk.

For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt.

Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

swiftyness skrev (9 timer siden):

Hvorfor ikke? Han er ansatt i bedriften.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstsemester skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke? Han er ansatt i bedriften.

Ja, hvorfor ikke. Han er jo ikke bare ansatt, han er medeier, faktisk, både i Treasures AS og Netfit AS. Og via sin coach-konto så driver han også massiv umerket reklame for både Treasures AS og Netfit AS. Ergo er det eneste riktige å også omtale ham.

Men det er nok ikke noe han er glad for, det er jo tydelig. Men om han (og medeier/-e) hadde begynt å følge norsk lov konsekvent, ikke løy på seg kompetanse han/de ikke har, sluttet å manipulere bilder, sluttet med helsefarlig påvirkning av andre, stalke uskyldige kvinner... så hadde det jo ikke vært noen grunn til omtale hverken han, dem eller firmaene.

De ønsker oppmerksomhet, gjør alt de kan for å få oppmerksomhet. For dem selv hadde det da vært en enkel sak å gjøre en jobb som ga positiv oppmerksomhet. Han og de velger det motsatte - og da velger de også negativ oppmerksomhet i form av saklig og berettiget kritikk.

Men å innrømme dette, det tror jeg sitter langt inne hos både ham og dem.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (5 timer siden):

Det er vel liten tvil om at CBEs eneste mål med løpingen er kalorikontroll og dermed holde seg så smal som mulig? Og med det for øye vil man jo aldri kunne «naile» en utholdenhetsidrett 🤷‍♀️

En hysterisk kontroll av kalorier 😝🤓🥹

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Kokoknit said:

Jeg tror at CBE ville hatt bedre progresjon på løpinga si om hun løp færre økter totalt, men fokus på å være nok uthvilt og godt ernært for optimale og effektive økter. I forhold til treningsmengden hennes har hun veldig svake resultater. Jeg har siste halvår løpt ca 4 ganger i uken med fokus på kvalitet, men med betydelig mindre volum på intervallene enn netfitanbefalingene for nybegynnere som ble lansert i drammen-programmet tross at jeg ikke er nybegynner. Ca halv distanse pr uke i forhold til CBE. Full og ganske krevende jobb ved siden av. Løper flere min raskere på 10k enn CBE løp tidligere i år.

Det er selvfølgelig mulig at hun har helt andre mål med løpingen enn å bli raskere, men jeg synes det er betimelig å stille spm ved opplegget all den tid de faktisk skal tjene penger på å selge det til andre, og fremstiller mannen som en god løpecoach som vet hva han driver med. I tillegg uttalelser om at du kan trene 2x1 time flere ganger i uken og at 3-4 økter i uka er lite er potensielt skadelig. Om man bare legger opp opplegget riktig kan 4 ganger være mer enn nok, og for de fleste nybegynnere vil 2-3 gode løpeøkter pr uke være absolutt mer enn bra nok i starten, og det tror jeg er veldig viktig å kommunisere. De fleste som trener så mye som CBE sikter seg inn på betydelig raskere tider og trenger ikke netfitopplegget, de har egne trenere i en klubb eller en egen treningsgruppe. Netfits potensielle kunder er vel stort sett damer og menn som ønsker å trene mer og kanskje løpe litt fortere, men typ ned mot 40-42 min på 10 k på det raskeste og de fleste sikkert en del saktere enn det, og da er det viktig å ikke overdrive treninga også og viktig å si at 3-4 ganger i uka kan være nok!  

Nå kan det hende at CBE bare hadde en off dag på drammen 10k i våres og er på vei mot en supertid i Valencia halvmaraton, men det at hun mener at hun åpnet for hardt på Drammen og at det ødela løpet, når åpningstiden hennes samlet første 2 km var omtrent det hun må løpe for å nå målet på 44.30 gir lite mening. Hadde hun blåst ut i 4.00-fart hadde det vært mer forståelig eller om hun rett og slett sa at hun hadde en dårlig dag uten å blande inn åpningsfarten.

Jepp, hun er faktisk elendig reklame for alle som vil slå egne tider og bli raske for et løp.
Jeg har svært mange hobbyløpere i vennekretsen, alle damene løper raskere enn henne, og de trener mindre!
Selv har jeg også bedre HM og 10K tid, selv om det er noen år siden så vil ikke skryte av det nå, men da var jeg jo faktisk like gammel som henne, trente mindre, veide mer og klarer lett å komme under hennes tider.
Løpinga hennes har vært en stor gåte for meg hele veien, det er så dårlig sammenlignet med innsats og pretensjon av at det er dette de vil jobbe med.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (13 timer siden):

Jeg sjekket resultatlisten og det var bare 42 stk som startet. Han har rykket opp til 29. plass av ukjente grunner, men tiden er den samme. Vinner gikk i mål på 2:19. LKE hadde 2:42. Altså 23 (!) minutter bak. Ikke i nærheten av å være i teten. 

https://my.raceresult.com/260233/#1_B83896

Takk for info - 29 av 42. 28 foran seg og 13 bak seg. Det vil jeg si er nokså middelmådig. Denne helgen var det dessuten både Oslo maraton og Cph, mange sterke konkurrenter løp nok der.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Liva Ingebrigtsen løp Cph halvmaraton i dag på 1:45. Hadde treningsfri tirsdag, trente ons, fri torsdag og fredag, jogget 10 min lørdag. Der tror jeg paret i sarp har noe å lære både når det gjelder oppladning og restitusjon.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26 minutter siden, VildeS said:

Ser at Liva Ingebrigtsen løp Cph halvmaraton i dag på 1:45. Hadde treningsfri tirsdag, trente ons, fri torsdag og fredag, jogget 10 min lørdag. Der tror jeg paret i sarp har noe å lære både når det gjelder oppladning og restitusjon.

De tar jo dessverre ikke til seg noe lærdom fra andre. De vet ALLTID BEST! 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VildeS skrev (35 minutter siden):

Tror ikke Caroline er i form til å greie halvmaraton.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnaCotta skrev (2 minutter siden):

Tror ikke Caroline er i form til å greie halvmaraton.

Dette er jo bare tull å si.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...