Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Isild skrev (5 timer siden):

Dette med gjentagende manglende merking av reklame skylder jeg desverre på at FT legger "til rette for". Det har ingen konsekvenser, blir knapt snakket om, og har forsvinnende lite fokus ser det ut til. Sånn sett så får desverre LKE rett i at diverse lover og retningslinjer er "dumme". 

Så lenge det ikke har konsekvenser, så blir det jo litt "kardemommelov", og ingen tar særlig seriøst at det brytes. Ikke forbrukerne heller. 

Jeg personlig syns umerket reklame er en uting, jeg er opptatt av at vi skal vite når vi blir utsatt for forsøk på å selge oss ting. 

Tilføyelse: Å vise at LKE bryter regelverket typ 8 ganger om dagen, viser meg mer at det er 8 ganger om dagen FT ikke bryr seg filla om problematikken, og er direkte med på å "drite i problemet" - desverre. 

Enig, og skjønner virkelig ikke det med å bruke ressurser og tid på innføringen av den nye loven om merking av retusjert person…..når FT ikke engang hadde kapasitet til å følge opp det eksisterende lovverket om reklamemerking.

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minthia skrev (24 minutter siden):

Merkelig de prioriteringene til Treasures AS. Nå er det nylansert app og under to mnd til treningsreise og det er høytid for promo og kvalitetssikring for å få det opp og stå. Folk er tilbake fra ferie og i gang med høstens treningsrutiner. Det er jo nå jobben starter! Men ikke hos Treasures AS.

De har jobbet med Netfit siden 2017. Når lanseringen endelig kommer, forsvinner hovedpersonen fra sosiale media, og kontoene lukkes. "Teamet" som har egne kontoer, nevner lanseringen bare helt kort og satser videre på sine egne greier istedet. Styremedlem og sentral team-coach LKE promoterer bare løpedelen av Netfit og bare så det ser ut som hans eget program, sammen med promo for egne coachtjenester. Ikke noe om Netfit. https://www.instagram.com/coach_eriksen/ Adrian Paul promoterer i det minste både Netfitapp og treningsreiser i heading og i innlegg. https://www.instagram.com/mradrianpaul/ Det merkeligste er at Coachen sin insta, som ikke reklamerer for Netfit, eller gir inntekter å snakke om til familiebedriften er fortsatt åpen. Den drives som før.

De legger til  treningsreiser for å ha flere bein å stå på. Men hovedpersonen har ikke noe å bidra med. Hun tar tidenes mest avkortede yogakurs uten egen praksis og kan titulere seg som instruktør. Men går fortsatt ikke på yoga, og får ikke instruksjon av erfarne lærere så hun kan utvikle seg i et yogamiljø. Status under to mnd før avreise er at hun bare gjør yoga for seg selv og noen få bilder på Insta, i tillegg til et par delte timer med flere venninneinstruktører. Og så reiser hun bort og stenger kontoene i den perioden en seriøs forretningsutøver ville hatt hovedfokus på å utvikle og skape tillit rundt yogatilbudet, stolt promotert Netfit og treningsreiser. Det er så langt Adrian Paul som leverer den mest troverdige treningsreisepromoen på sin egen instakonto: https://www.instagram.com/p/CqsYmRfKneh/?img_index=1 Men også han bare en gang.

Økonomien er i krise, men de satser altså ikke på egne produkter, det som skulle ha vært dere babyer og framtidige inntektskilder.. LKE prioriterer egen løping framfor familiebedriftene, og CBE prioriterer realitydeltakelse. Hun får penger og kanskje et hopp i følgere hun kan selge til annonsører i hovedkontoen sin. LKE får 🤔?? -kanskje en følelse av uavhengiget? At han kan løpe fra utfordringene? Ingenting tyder på at de har trua og satser på Netfit i alle fall, i ordets riktige forstand.

Om hun hadde deltatt på 71 grader nord hadde jeg forstått, det har i alle fall fysisk aktivitet som tema som kan hjelpe Netfit framover, og hun har tidligere uttalt:

"Ja, det har jeg blitt spurt om noen ganger og hver gang har jeg hatt lyst til å si ja, men det passer liksom aldri 😕 Det hadde vært utrolig gøy å være med og jeg håper jeg får muligheten en annen gang, lenger frem i tid. Akkurat nå ønsker jeg ikke å reise fra barna mine så lenge (forhåpentligvis ville det blitt lenge) og jeg aner ikke hvordan jeg skulle kombinert det med jobb. Sistnevnte ville vi nok funnet en løsning på,(...) "

https://www.carolinebergeriksen.no/2017/08/28/var-garderobe-og-etter/

Men hun er ikke en av deltakerne der: https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/71-grader-nord-team-dette-er-arets-deltakere/15987246/.

Istedet, som andre har nevnt, spilles Camp Kulinaris inn nå på tidlighøsten. I så fall skal hun være borte fra Netfit og treningsreiseforberedelser i inntil 5 uker. 5 uker uten jobbing med høstens satsninger er temmelig elendig.

Enten er økonomien i skikkelig krise og trenger en umiddelbar innsprøytning av friske midler, ellers så har de allerede gitt opp trua på både Netfit og treningsreiser. Ellers så har de rett og slett null greie på det de driver med. Evt en kombinasjon. Økonomisk sett er det ikke overraskende om hun prioriterer Camp Kulinaris foran 71 grader nord, hvis hun i det hele tatt hadde valget. Tenker hun holder lengre i en matlagings- enn et utholdenhetskonkurranse.

Om jeg skal tillate meg å gjette, så tipper jeg at det å arrangere treningsreise er ekstremt lavrisiko. Det er sikkert reiseselskapet som er ansvarlig, og ikke treneren. Jeg ser de arrangerer en rekke slike turer fremover, så det er antakelig helt rutinemessig for dem - og uten kostnader for dem som holder opplegget dersom det blir avlyst. SÅ sjukt mye tjener de neppe på det heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt oppsummert, @Minthia.

Ser på netfit.no at Coach Eriksen tar mer utdanning.270194CD-F4B4-4A0A-BCB3-CA3168D412A6.thumb.png.3fdc30d10be361e6494c0fa88ac4c324.png

Vedrørende Adrian Paul, så promoterer han sitt nye Optimal- senter på egen insta, og virker å være superhappy med å ha vært i markedet med konseptet sitt siden 2012.

I tillegg har han aktive annonser ute etter tilknyttede/ansatte til nye sentre på Voss og Trysil. 

Det virker som at netfit er venstrehåndsarbeid og nedprioritert av de involverte. 
Jeg syntes faktisk litt synd på den jenten som er oppgitt som coach på netfit.no.
Og ikke minst denne jenten (fra Sandefjord?) som forrige uke la på story at hun skal bruke netfit-app (!?) for å coache kunder online hos netfit.
4F4555A7-5385-421B-B02D-53C3195CAEAB.thumb.png.7ed29102199332e83faa3adebe00a26d.png

Forretningsmodellen er antakelig at jentene er selvstendig næringsdrivende og  bruke den mangelfulle og nedprioriterte appen i sitt arbeid med online coaching. Netfit drives ala konseptet til Optimal, istedet for at de er ansatte, så tilknyttes de på egen risiko og må sørge for å skaffe kunder selv.

Endret av Mrs Bella
La til
  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OuterSpace skrev (6 minutter siden):

Om jeg skal tillate meg å gjette, så tipper jeg at det å arrangere treningsreise er ekstremt lavrisiko. Det er sikkert reiseselskapet som er ansvarlig, og ikke treneren. Jeg ser de arrangerer en rekke slike turer fremover, så det er antakelig helt rutinemessig for dem - og uten kostnader for dem som holder opplegget dersom det blir avlyst. SÅ sjukt mye tjener de neppe på det heller.

Hadde det vært en one-off hos en influencer med  god økonomi kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig med deg. Men om de får treningsreisen til å gå bra er det en investering for framtida. Det kan de jo trenge. Mor kan jo reise bort på reality en gang eller to i året for å spe på inntektene, men da satser de jo mest på den opprinnelige ideen, å selge CBE fordi hun er interessant i seg selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (14 minutter siden):

Ser på netfit.no at Coach Eriksen tar mer utdanning.270194CD-F4B4-4A0A-BCB3-CA3168D412A6.thumb.png.3fdc30d10be361e6494c0fa88ac4c324.png

Vedrørende Adrian Paul, så promoterer han sitt nye Optimal- senter på egen insta, og virker å være superhappy med å ha vært i markedet med konseptet sitt siden 2012.

I tillegg har han aktive annonser ute etter tilknyttede/ansatte til nye sentre på Voss og Trysil. 

Det virker som at netfit er venstrehåndsarbeid og nedprioritert av de involverte. 
Jeg syntes faktisk litt synd på den jenten som er oppgitt som coach på netfit.no.
Og ikke minst denne jenten (fra Sandefjord?) som forrige uke la på story at hun skal bruke netfit-app (!?) for å coache kunder online hos netfit.
4F4555A7-5385-421B-B02D-53C3195CAEAB.thumb.png.7ed29102199332e83faa3adebe00a26d.png

Forretningsmodellen er antakelig at jentene er selvstendig næringsdrivende og  bruke den mangelfulle og nedprioriterte appen i sitt arbeid med online coaching. Netfit drives ala konseptet til Optimal, istedet for at de er ansatte, så tilknyttes de på egen risiko og må sørge for å skaffe kunder selv.

Har han vært profesjonell fotballspiller siden han var 13? Høres veldig merkelig ut…

• Liker 29
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Bella skrev (5 minutter siden):

Vedrørende Adrian Paul, så promoterer han sitt Optimal- senter på egen insta, og virker å være superhappy med å ha vært i markedet med konseptet sitt siden 2012.

Se der ja, godt spotta! Det spørs om de har fått noen idéer i sene kveldstimer i lag med Adrian Paul. Jeg får også veldig vondt  når jeg ser dette.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (7 minutter siden):

Har han vært profesjonell fotballspiller siden han var 13? Høres veldig merkelig ut…

Siterer meg selv; begynte å spille for Lyn i 2001, så 15 år der altså… (Man er jo heller ikke profesjonell selv om man går på treningsgymnas…) Hvorfor ikke skrive det korrekte antallet år?  Er jo bra nok det? Det er så gjennomgående med denne bedriften, jeg tolker det som mindreverdighets komplekser. I tillegg er det jo rett og slett ikke sannheten. Forstår ikke hvorfor de ønsker å fremstå uærlige gang på gang på gang? 

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (52 minutter siden):

Vidunderbarn-Åge 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (10 minutter siden):

Vidunderbarn-Åge 

Når man har vokst opp med fotball er man tross alt proff allerede fra barnsben av!!

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel bare spekulasjoner at hun skal være med i reality, eller har hun bekreftet det selv? Andre som plutselig har blitt litt borte fra SoMe har vært og gjort et eller annet inngrep, kan jo like gjerne være det. Det eneste av reality som kun tar en uke å spille inn må være Sistemann ut.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (9 minutter siden):

Det er vel bare spekulasjoner at hun skal være med i reality, eller har hun bekreftet det selv? Andre som plutselig har blitt litt borte fra SoMe har vært og gjort et eller annet inngrep, kan jo like gjerne være det. Det eneste av reality som kun tar en uke å spille inn må være Sistemann ut.

Det er ikke bekreftet. Et eller annet inngrep er like mye spekulasjon som reality. 

Underlig timing å legge et eventuelt planlagt inngrep. Det er helt stille på kontoene til cbe, LKE, Netfit og coach LKE. Da tenker jeg både fordi det er en (sannsynligvis stor) utgift og det genererer ingen inntekter. Å skulle gå under jorda i så lang tid burde ende opp med garanterte klingende mynt i kassa. Vil ikke tro de har råd til noe annet. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (17 timer siden):

Siterer meg selv; begynte å spille for Lyn i 2001, så 15 år der altså… (Man er jo heller ikke profesjonell selv om man går på treningsgymnas…) Hvorfor ikke skrive det korrekte antallet år?  Er jo bra nok det? Det er så gjennomgående med denne bedriften, jeg tolker det som mindreverdighets komplekser. I tillegg er det jo rett og slett ikke sannheten. Forstår ikke hvorfor de ønsker å fremstå uærlige gang på gang på gang? 

Enig. Det er sterkt å etablere seg i eliteserien så tidlig som han gjorde og holde seg på det nivået stabilt over så mange sesonger. Helt unødvendig å lyve om dette, 15 år på høyeste nivå står det uansett respekt av.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bg5000 skrev (1 time siden):

Mannen er 40 år

Jeg ser du ikke tok spøken.

Prøv igjen😏

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (23 timer siden):

Se der ja, godt spotta! Det spørs om de har fått noen idéer i sene kveldstimer i lag med Adrian Paul. Jeg får også veldig vondt  når jeg ser dette.

Feil sitering

Endret av BuffyTheVampire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsh skrev (8 timer siden):

eller 24 dagers julekalender eller hva det het. Den gikk på Nrk i fjor og har bekreftet ny sesong.. Skal nok vise frem puppene sine slik som Krogh i fjor 😅

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...