Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87721 Del Skrevet 24. august 2023 NordreSving skrev (10 minutter siden): Du kan ikke ta det minnefondet skriver til inntekt for annet enn at de takker for yoga-penger. Hva de mener om klessalget sier de ikke noe om. Hva mener du om sammenblanding mellom aktivitet til inntekt for minnefond og klessalg til inntekt for dem selv? Det syns jeg er helt uproblematisk. Har jeg sett mange flere enn de som har gjort. Aldri sett en reaksjon på det før denne tråden på KG. Og igjen, minnefondet syns ikke det er problematisk at det har blitt gjort sånn, men KG syns det så da er det riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 24. august 2023 #87722 Del Skrevet 24. august 2023 NordreSving skrev (13 minutter siden): Du kan ikke ta det minnefondet skriver til inntekt for annet enn at de takker for yoga-penger. Hva de mener om klessalget sier de ikke noe om. Hva mener du om sammenblanding mellom aktivitet til inntekt for minnefond og klessalg til inntekt for dem selv? Ser ikke problemet. Cbe har sikkert som dokumentert her inne ikke råd til å jobbe gratis om dagen. Så bra at det blir penger både til minnefond og til de som selger klær? Så klart så lenge det er tydelig at penger fra klessalg ikke går til minnefond og det vet ingen som ikke var der? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. august 2023 #87723 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (26 minutter siden): Der ble pekt og skrevet mye mye mer enn at noen her inne syns det er etisk problematisk. Du formulerer deg fint nå, men det er skrevet på helt andre måter enn det. Som sagt, minnefondet syns tydeligvis ikke det var problematisk, men dere som sitter her å kommenterer på KG har vel rett selv om dere verken var de som donerte pengene eller tok i mot donasjoner. Du mener alle skal ta ansvar for det alle andre skriver? Har forøvrig ikke sett noen kritisere donasjon. Kun sammenblandingen. 26 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 24. august 2023 #87724 Del Skrevet 24. august 2023 6 minutter siden, Snickerss said: Der sto jo at der var valgfri sum, så ingen av oss vet jo hva som er summene som er donert. Kan jo være en mye større sum enn 50kr fra de som hadde timen + klessalget. Hvorfor kontakter du ikke bare minnefondet å spør siden det er så viktig for deg og dere i denne tråden? Vi får håpe at mange valgte å donere mer enn en 50-lapp ja. Hvorfor skriver du + klessalget? Ut fra takken som du siterte så står det ingenting om klessalg der? Men nå er det fra min side nok om dette. Det jeg synes var kritikkverdig og uryddig var måten dette ble markedsført på. 29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. august 2023 #87725 Del Skrevet 24. august 2023 Snickerss skrev (6 minutter siden): Det syns jeg er helt uproblematisk. Har jeg sett mange flere enn de som har gjort. Aldri sett en reaksjon på det før denne tråden på KG. Og igjen, minnefondet syns ikke det er problematisk at det har blitt gjort sånn, men KG syns det så da er det riktig. Virkelig? Det har jeg aldri sett. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87726 Del Skrevet 24. august 2023 CityCityBangBang skrev (4 minutter siden): Vi får håpe at mange valgte å donere mer enn en 50-lapp ja. Hvorfor skriver du + klessalget? Ut fra takken som du siterte så står det ingenting om klessalg der? Men nå er det fra min side nok om dette. Det jeg synes var kritikkverdig og uryddig var måten dette ble markedsført på. Fordi det kan jo være noen av de som hadde yoga også donerte fra klessalget. Det vet jo ingen av oss. Derfor skrev jeg det. Ikke uventet at det er nok fra din side når det taler til deres favør. Det å si man har tatt feil eller gitt uberettiget mye kritikk er en fin ting å lære seg å kunne gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 24. august 2023 #87727 Del Skrevet 24. august 2023 8 minutter siden, Snickerss said: Fordi det kan jo være noen av de som hadde yoga også donerte fra klessalget. Det vet jo ingen av oss. Derfor skrev jeg det. Ikke uventet at det er nok fra din side når det taler til deres favør. Det å si man har tatt feil eller gitt uberettiget mye kritikk er en fin ting å lære seg å kunne gjøre. Jeg er kun 1 person, så det er meningsløst å skrive dette: Ikke uventet at det er nok fra din side når det taler til deres favør. Står for det jeg har skrevet at markedsføringen rundt eventene er problematisk og uklar. Og NÅ er det nok. ☺️ God natt. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snickerss Skrevet 24. august 2023 #87728 Del Skrevet 24. august 2023 CityCityBangBang skrev (2 minutter siden): Jeg er kun 1 person, så det er meningsløst å skrive dette: Ikke uventet at det er nok fra din side når det taler til deres favør. Står for det jeg har skrevet at markedsføringen rundt eventene er problematisk og uklar. Og NÅ er det nok. ☺️ God natt. Deres favør var ikke deg, det var de som hadde yogan. Igjen, skjønner at du syns det er nok nå da det er vanskelig å si at du/ dere som har skrevet om dette har kommet med uberettiget kritikk. god natt og sov godt… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 24. august 2023 #87729 Del Skrevet 24. august 2023 Honningmor skrev (På 23.8.2023 den 20.34): Tror det har noe å gjøre med skal vi danse. Sikkert noe "stem inn en tidligere deltaker" greier eller noe slikt. Tvilsomt - hun gjorde jo en helt elendig innsats i skal vi danse og røk tidlig ut. Neppe noe noen ønsker å ha med på nytt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 24. august 2023 #87730 Del Skrevet 24. august 2023 Xstrella skrev (4 timer siden): Ikke glem barnebursdagene. Helium ballongbonanza, sirlig stilt opp i rette matchende farger som kaker, pynt og lys. Der er mamma til Michelle lik. Selger barna til høystbydende bursdager, påske og jul. Disse overdimensjonerte bursdagene fulle av sløsete engangsprodukter er noe av det jeg personlig har reagert mest på. kan de ikke i det minste betale for bursdag selskapene selv? Og dermed ikke dele bilder etc av barn, vennebarn etc og i tillegg er de fleste av bursdagene arrangert på et nivå jeg ikke synes mye om. Tar liksom helt av med stash og fjas 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 25. august 2023 #87731 Del Skrevet 25. august 2023 Snickerss skrev (7 timer siden): Det syns jeg er helt uproblematisk. Har jeg sett mange flere enn de som har gjort. Aldri sett en reaksjon på det før denne tråden på KG. Og igjen, minnefondet syns ikke det er problematisk at det har blitt gjort sånn, men KG syns det så da er det riktig. Gi et eksempel på at andre har hatt en slik sammenblanding, burde være lett siden du har «sett mange flere». Minnefondet har vært helt tydelig på at de takker for penger fra yoga, verken mer eller mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. august 2023 #87732 Del Skrevet 25. august 2023 Snickerss skrev (8 timer siden): De bak minnefondet virker nå veldig fornøyd selv om det var klessalg etterpå. Men selvfølgelig, damene bak tastaturene på KG vet best. Og hvis du kaller det å kritisere all den usaklige og usmakelige som er skrevet så vil jeg anbefale deg å slå opp kritikk i ordboka. De takker selvsagt for det de får. De kan jo ikke antyde at de vil ha mer. Dette skjønner du da av deg selv? 31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 25. august 2023 #87733 Del Skrevet 25. august 2023 Barn som arrangerer basar til inntekt for Røde Kors eller Redd barna, får diplom og takk for beløpet. Hvis de arrangerer salg av brukte leker i umiddelbar tilknytning til basaren, men beholder pengene fra salget selv, vil det kreve en del av kundene å oppfatte forskjellen. En del vil kanskje åpne lommeboka litt ekstra i den tro at de støtter et godt formål, selv om det ikke er tilfelle. Organisasjonen som får støtte fra basaren, forholder seg bare til det den vet noe om, og sender altså takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 25. august 2023 #87734 Del Skrevet 25. august 2023 At mottaker er fornøyd med bidraget og takker, er som forventet, liksom det er forventet at enkelte tror det har betydning for kritikkens gyldighet. Det er bare å gratulere med å mangle forståelse for ikke så veldig komplekse sammenhenger. 26 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 25. august 2023 #87735 Del Skrevet 25. august 2023 10 hours ago, Snickerss said: Deres favør var ikke deg, det var de som hadde yogan. Igjen, skjønner at du syns det er nok nå da det er vanskelig å si at du/ dere som har skrevet om dette har kommet med uberettiget kritikk. god natt og sov godt… Da beklager jeg at jeg misforstod det du skrev. Men det forandrer ikke min mening om at eventene ble markedsført på en villedende måte. Kan ikke se at jeg har skrevet noe annet enn det. 😉 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 25. august 2023 #87736 Del Skrevet 25. august 2023 Hallepalle2 skrev (3 timer siden): De takker selvsagt for det de får. De kan jo ikke antyde at de vil ha mer. Dette skjønner du da av deg selv? Ja så klart. Et alternativ kunne vært å ikke få noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. august 2023 #87737 Del Skrevet 25. august 2023 Klink skrev (12 minutter siden): Ja så klart. Et alternativ kunne vært å ikke få noe. Ja, det er ett alternativ. Et annet er at de ga inntektene fra klessalget også til minnefondet, som det var svært lett å tro var tilfelle. Det var en merkelig sammenblanding av veldedighet og salg for egen vinning. 36 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 25. august 2023 #87738 Del Skrevet 25. august 2023 Hallepalle2 skrev (4 minutter siden): Ja, det er ett alternativ. Et annet er at de ga inntektene fra klessalget også til minnefondet, som det var svært lett å tro var tilfelle. Det var en merkelig sammenblanding av veldedighet og salg for egen vinning. Ja, eller gjøre disse tingene hver for seg. Yoga & veldedighet én dag, klessalg og kommers en annen dag. Ingen er sure for at de solgte klær, kritikken handler om at det var vanskelig for kundene å forstå at det bare var én del av «veldedighetsarrangementet» som faktisk skaffet inntekt til et godt formål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 25. august 2023 #87739 Del Skrevet 25. august 2023 (endret) Snickerss skrev (13 timer siden): De bak minnefondet virker nå veldig fornøyd selv om det var klessalg etterpå. Men selvfølgelig, damene bak tastaturene på KG vet best. Og hvis du kaller det å kritisere all den usaklige og usmakelige som er skrevet så vil jeg anbefale deg å slå opp kritikk i ordboka. Så klart de takker for alt de får. Saken som diskuteres er vel at de godt kunne donert noe av klessalget også. De få fremmøtte på yogaen blir ikke stort ut av. Samtidig som damene får promotert seg selv og yogaen sin - dessuten praktisert, noe særlig CBE nok trenger til CVen sin… Endret 25. august 2023 av cerruti 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Minthia Skrevet 25. august 2023 Populært innlegg #87740 Del Skrevet 25. august 2023 (endret) Saken er at 50 kroner x15 personer gir 750 kroner til en veldedig organisasjon, mens klessalg for sponsa og kanskje også noen kjøpte klær gir flere tusen til hver influencer. Det kan umulig ha vært samle inn mest mulig penger til et minnefond som er målet bak denne eventen når de samler inn 250 kr pr influencer. Da er det andre metoder som hadde vært langt mer effektive. Mest nærliggende er det å få øvd seg på å holde en yogatime før man starter egen virksomhet eller skal ha timer på treningsreise man krever 15000 for at folk skal delta på. Eller så er det å få ekstra oppmerksomhet for klessalget - vi gjør en dag av det lissom. Og slår to fluer i et smekk! Du får i alle fall ikke meg overveldet av verken altruismen eller resultatet i prosjektet. Klessalg for flere tusen kroner av antrekk som nok har blitt markedsført ut til flere hundre tusen følgere er et kommersielt foretak for å spe på egen økonomi. Ikke etisk problematisk i seg selv og om det hadde blitt gjennomført på en annen dag. Men det ble ikke gitt noen oppfordringer om å donere til minnefondet under klessalget? En plakat med "Vi gir av overskuddet til minnefondet og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme" hadde i det minste gitt en liten pointer til at de faktisk hadde minnefondet i tankene da de utarbeidet arrangementet. Det var nok mer - skal vi ta penger for yogaen den dagen? Vi kan jo ikke gjøre det gratis lissom. Og hvem vil betale for en yogatime med noen som aldri har hatt time før? Dere- vi tar 50 kroner og finner noen å donere til. Det er jo skikkelig yoga." Er ikke rart at folk reagerer på dette. Buhuu, de er så gode at de får takk fra minnefondet, hvem våger kritisere det liksom Minner meg bare om da CBE gråt over sin egen godhet da hun ga barna sine brukte leker i julegave til vanskeligstilte familier. Endret 25. august 2023 av Minthia La til setning på slutten 64 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå