Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest IreneV
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Men gjør de noe med det? Virker jo ikke slik siden det har blitt innrapportert x antall bilder x antall ganger og ingenting skjer.....men når Ballinciaga ble rapportert inn, ja, da reagerte FT......ikke samme type bilde, men dog.

https://www.vg.no/rampelys/i/76MKyw/popgruppen-ballinciaga-viser-alkohol-i-instagram-innlegg-direkte-reklame

Regelverket og reaksjonene er vanskelige å forstå. Helt enig. Hvor mye elendighet skal disse influenserne få spre, før det kommer et regelverk som monner? Eneste som har fått i nærheten av riktig reaksjon er SE AS og Strawberry forlag, som fikk en bot på 500 000 kr.

Skrevet
1 hour ago, FruRosa said:

Noe av det mest sanne hun har postet på lenge!

Det vises myyyye pizza (og pasta). Hvor ble det av "skikkelige" middager med f.eks fisk og grønnsaker?

At hun har et sunt kosthold er en sannhet med modifikasjoner, basert på hva som fremvises på SoMe.

Stillbilde fra video 

Screenshot_20230724-202946_Instagram.jpg

Dette skjønner jeg heller ingenting av, oppskrifter og kosthold var i det minste noe hun virket å være interessert i.
Hvorfor har hun helt sluttet med det, og åpenbart gått over til et mye dårligere kosthold? (I hvert fall som hun presenterer)

• Liker 16
Skrevet
Frisk Frosk skrev (9 minutter siden):

Vi har nok veldig ulike terapeutiske blikk. Det er ingenting som tilsier at CBE har en "thoraxdeformitet". Tvert imot bekrefter utviklingen jeg viste i tidligere svar at hun tidligere ikke hadde den typen utstående ribben som CBE har i dag. Selv på noen tidlige bilder av henne har hun antydning til det samme, men det er så lite at det er all grunn til å kunne anta at det i hovedsak også da kom av feil muskelbruk og feiltrening. Så ble hun bedre trent en periode, og de var helt usynlige på de fleste bilder.

Jo mer ortorektisk CBE sin trening har blitt, jo mer utstående har hennes nedre ribben blitt. Det har lite med fettprosenten å gjøre, da man kan sammenligne samme ribber på ulike bilder før og nå. På enkelte av de tidligere bildene har hun dessuten også svært lav fettprosent, om enn ikke fullt så alvorlig lav som hun har nå.

Grunnen til at det er viktig å adressere dette hos CBE er ikke for å kritisere henne som person eller hennes kropp.

Det er for å vise to ting. Det ene er hvilket elendig forbilde og påvirke CBE er, der hun stadig fronter thinspo og proana til sårbare grupper. Det andre er at hun rett og slett er feiltrent når det kommer til dette - og så skal hun liksom være treningsportalen Netfits ansikt utad og være instruktør for andre, uten at hun har noe som helst relevant utdanning. Et kortvarig yogakurs gir ikke  nok kompetanse til å forsvarlig trene andre via nett slik de legger opp til, og det Netfit og Treasures AS med CBE og LKE holder på med er helt uforsvarlig!

Ta en kikk på denne videoen, se de første par minuttene:

Se de første par-tre minuttene og spesielt på poseringen litt før halvannet minutt ut i videoen. Det er viser tydelig akkurat hvordan CBE bruker posering med feilstillinger bevisst for å få frem effekten "utstående ribben". Det finnes bedre, mer omfattende videoer på youtube når det kommer til korrekt trening mtp. denne utfordringen, men denne viser veldig tydelig hvordan CBE med en av sine mest brukte poseringer (tilte bekkenet fremover for å få knekk i hoften og baken ut bak og få mer svai i korsryggen + forserte løft av brystkassen og skuldrene bakover) skaper dette. Se f.eks. også neste video. Overskriften betyr ikke at rib flare ikke kan fikses, men hvor for mange ikke får til å endre det, og heller forsterker det med feil trening, og hvordan man kan trene for å få kontroll på å koble inn riktig muskulatur for å motvirke det.

Det å ha en medfødt misdannelse av brystkassen/ribbena er sjeldent, og som regel tydelig uttalt. Slike medfødte misdannelser er noe som ikke varierer slik det gjøre hos CBE!

Grunnen til at dette er viktig og relevant å diskutere er fordi CBE, LKE, Treasures AS og Netfit bruker det å fremstille CBE som tynnere enn hun er som et salgsmoment, da hennes redigerte og filtrerte og poserte kropp skal fronte "helse" og "godt trent

Det er ingenting som tilsier at CBE har en medfødt tilstand/diagnose. Det er derimot ikke uvanlig at personer som både er hypermobile og ikke godt nok trent eller som ikke trener riktig, kan få tendenser til utstående ribben. Det kan trenes til normalfunksjon! Det er noe hverken CBE eller noen av pt-ene i Netfit synes å ha kompetanse på, siden de velger å bruke CBE som unødvendig lettkledd frontfigur for treningsappen...

At CBE, som skal formidle treningsråd, helseråd og kostholdsråd til andre faktisk feiltrener seg selv, det både bør og må tas opp, da det er helt uforsvarlig det de nå holder på med. CBE og LKE har i flere år formidlet og dokumentert et tilnærmet manisk/ortorektisk forhold til trening, hvor de har vist seg tydelig overtrente, trent på seg helt unødvendige belastningsskader, trent uforsvarlig mye under sykdom og dårlig form osv. osv.

Om CBE begynner å trene riktig for hennes kropp og slutter å posere så ekstremt og bevisst som hun gjør, så hadde hun ikke hatt det "problemet" hun fremstiller at hun har. Hun fremhever helt bevisst dette, det er tydelig synlig i hvordan hun poserer, og hvordan hun f.eks. spenner magemuskulaturen ekstremt.

Det spørs hvor interessant dette er for den gemene hop her inne, men jeg må nesten svare. Jeg tok ny titt på bildene du linket til ig jeg stor på mitt. Thoraxdeformiteter er overhodet ikke uvanlig, pectus excavatum (traktbryst) f.eks rammer opptil 1:150 (veldig mange har kun en helt ubetydelig deformitet). Jeg har selv to barn hvor den ene fra naturens side har mye mer utstikkende ribben, noe ala carolines. Men jeg setter thoraxdeformitet i hermetegn for dette er overhodet ikke en sykdomstilstand, det er en normalvariant. Klart kan hun ha en grad av treningsindusert rib flare. Ut fra hva jeg ser har hun ikke hatt så lav fetttprosent før, hun har vært slank, men alltid et lite lag med fett slik seg hør og bør, det er knapt sporbart på magebilder nå (og bilde i den røde kjolen for noen sider siden der det ser ut som det er null fett mellom hud og implantat over bryster..)

Jeg er helt enig at caroline overhodet ikke virker kvalifisert til å dele råd om hverken trening eller kosthold. Hennes fettprosent er farlig lav, hun ser ut som en konkurranseklar bikinifitnessutøver til enhver tid, det er ikke et sunnhetstegn for å si det mild (om bildene forteller sannheten da..). Kostholdet som deles på some er også ikke forenlig med en sunn kropp  med hennes aktivitetsnivå, og om det tilsvarer er reelt inntak er hun i høy risiko for sekundære helseplager /sykdomer på kort og lang sikt..

Jeg er vel enig med deg i det meste, bortsett fra at hennes utstående ribben utelukkende skyldes feil trening og posering.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
29 minutter siden, Toppfuru said:

Det spørs hvor interessant dette er for den gemene hop her inne, men jeg må nesten svare. Jeg tok ny titt på bildene du linket til ig jeg stor på mitt. Thoraxdeformiteter er overhodet ikke uvanlig, pectus excavatum (traktbryst) f.eks rammer opptil 1:150 (veldig mange har kun en helt ubetydelig deformitet). Jeg har selv to barn hvor den ene fra naturens side har mye mer utstikkende ribben, noe ala carolines. Men jeg setter thoraxdeformitet i hermetegn for dette er overhodet ikke en sykdomstilstand, det er en normalvariant. Klart kan hun ha en grad av treningsindusert rib flare. Ut fra hva jeg ser har hun ikke hatt så lav fetttprosent før, hun har vært slank, men alltid et lite lag med fett slik seg hør og bør, det er knapt sporbart på magebilder nå (og bilde i den røde kjolen for noen sider siden der det ser ut som det er null fett mellom hud og implantat over bryster..)

Jeg er helt enig at caroline overhodet ikke virker kvalifisert til å dele råd om hverken trening eller kosthold. Hennes fettprosent er farlig lav, hun ser ut som en konkurranseklar bikinifitnessutøver til enhver tid, det er ikke et sunnhetstegn for å si det mild (om bildene forteller sannheten da..). Kostholdet som deles på some er også ikke forenlig med en sunn kropp  med hennes aktivitetsnivå, og om det tilsvarer er reelt inntak er hun i høy risiko for sekundære helseplager /sykdomer på kort og lang sikt..

Jeg er vel enig med deg i det meste, bortsett fra at hennes utstående ribben utelukkende skyldes feil trening og posering.

Det du sier kan godt stemme, men så er det dette med den alltid upålitelige CBE. Bildene fra ELLE festen viser en mye sunnere kvinne, jeg tror de redigerer som gale på en ekstremt usunn måte. Blir bare verre og verre.

• Liker 30
Skrevet
Toppfuru skrev (23 minutter siden):

Hvor mange som rammes av pectus excavatum varierer ut fra hvilke kilder man bruker.

Vi må nok være enige om å være uenige. Jeg holder fast på det at medfødt tilstand ikke kan endre seg så mye som det det endres hos CBE, og spesielt etter at hun økte sin treningsmengde så mye som hun har gjort siste årene. Det meste blir mer synlig med så lav fettprosent som hun har hatt lenge nå, men det forklarer ikke hvor stor endringen er hos henne fra bilde til bilde. Det har også vært veldig tydelig på hennes mange feilaktig poserte "yogaøvelser", hvor hun bevisst bruker nettopp slike poseringsteknikker som første videoen over viste. Hun velger å posere heller enn å vise øvelser korrekt. Det er noe ingen forsvarlig trener eller yogalærer gjør. Men poseringene hun bruker er med på å fremprovosere utstående ribben, og trener hun faktisk slik utenom sine poseringer så er det ikke rart at ribbenene hennes blir mer og mer utstående.

Et stort problem med det at CBE både poserer slik og viser treningsøvelser og yogaøvelser med slik feiltrening, det er at hun påvirker andre til å pådra seg et slikt problem. For det er et problem, det hemmer normal og avspent pust, øker generelt spenningsnivå i kroppen m.m. Hennes bevisste poseringer og øvelser vist feil pådrar andre fysiske problemer, og det er noe CBE, LKE og AP er ansvarlige for. Å drive bedrift på denne måten - med bevisst å fremme skadelig innhold, det burde vært ulovlig!

Uansett, å bevisst fokusere så ekstremt på dette partiet med en så ekstremt inntrukket og spent mage, som det både hun, LKE, Treasures og Netfit gjør, det er uforsvarlig. For alle av dem er ansvarlige, da både LKE og AP burde korrigert dette for lenge siden, om de var seriøse og baserte treningsråd på relevant utdanning og kompetanse. De velger å ikke gjøre det. Ekstremt uforsvarlig blir det i sammenheng med at disse "trenerne" fronter dette når de påstår å skulle selge sunnhet og helse. Om de var oppriktig med det, så ville de ikke frontet thinspo og proana.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
hvalstad45 skrev (6 minutter siden):

Det du sier kan godt stemme, men så er det dette med den alltid upålitelige CBE. Bildene fra ELLE festen viser en mye sunnere kvinne, jeg tror de redigerer som gale på en ekstremt usunn måte. Blir bare verre og verre.

Hun er jo virkelig flott når andre tar bilder av henne med klær på. 

• Liker 20
Skrevet

Hadde jeg vært veldig opptatt av kosthold og trening, hadde jeg ikke spist kun pasta og pizza. (Hadde jeg heller ikke gjort uansett) Selvsagt skal man kose seg med mat man liker, men her sier jo Caroline at hun spiser pizza nesten hver dag. Det er jo merkelig at du knapt nok liker annet mat, men for å være sunn (som hun så bastant påstår at hun er), hvorfor spiser hun (de) ikke variert? Hva med fisk og sjømat, poteter, grønnsaker i alle varienter, belgfrukt, ja med andre ord - mat som ikke er pizza og pasta. Disse to skal altså hjelpe andre med å spise sunt? Latterlig.

• Liker 31
  • Nyttig 4
Skrevet
Toppfuru skrev (1 time siden):

Du har helt rett. Men det når ikke inn til sykelig oppheng dessverre.

• Liker 3
Skrevet

Har egentlig ikke fulgt CBE så mye, det har vært noen år bloggen har vært veldig uinteressant. Fulgte henne mest i starten. Husker jeg så henne på tv med et fantastisk tykt og bølgende langt hår. (Trodde det var ekte for hadde ikke fått med meg at man kunne kjøpe slikt hår da … 🤣) Så var det selvsagt umulig å ikke få med seg at hun egentlig var et stort mediehus som tjente mye penger og ikke minst skandalene rundt redigering og falske kommentarer. Googlet litt tilbake og fant mye, feks dette. Ganske interessant og hørte hele videoen. 

https://www.vg.no/rampelys/i/Kwgd5/fotballfrue-jeg-er-saa-utrolig-lei-meg

• Liker 13
Skrevet

Apropo det at disse skal trene andre. Kom over dette:

LKE svarer på CBEs blogg for tre år siden: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/11/10/min-treningsuke-46/

image.png.2be2d82df4cc097bcb004a5bf4a7b576.png

For tre år siden var LKE 37 år gammel. Det er merkelig når man som voksen på en slik måte forsøker å gi inntrykk av mange flere års erfaring enn han selv har vært voksen. Å ta med trening man gjorde som 7-åring, i en "CV"-beskrivelse av egen erfaring... det sier hvor mye det streves for å forsøke å få andre til å tro på det som sies. Personer som står støtt i egen kunnskap og kompetanse trenger ikke legge på år her og der til sin "erfaring". Det er jo samme han/de gjør når de påstår han spilte 20 år i eliteserien. Runder av oppover i tall, for å få det til å se bedre ut, men uten at det har faktisk innhold.

Jeg har ikke fått med meg at LKE har hatt praktisk erfaring med å trene andre etter det han skrev for snart tre år siden. Om han i løpet av disse siste 2,5 - 3 årene ikke har skaffet seg praktisk erfaring med å trene andre, så forstår jeg ikke hvordan han/de kan tro han er klar for å trene andre via nett. Om han ikke har skaffet seg slik erfaring siste par-tre år, så blir det å trene folk på treningsreisen hans første erfaring med å trene andre enn seg selv og kona. Det er ikke det inntrykket Netfit og Apollo forsøker å gi potensielle deltakere på reisen. Og hvilken praktisk erfaring har CBE i å trene andre? Blir potensielle deltakere på treningsreisen i så fall informert om at de betaler for at ekteparet E skal få erfaring med å trene andre?

Det vanlige hvis man skal kjøpe tjenester av personer som ikke har erfaring fra før, det er at man betaler mindre enn man ellers ville gjort. En bruker i tråden fortalte en tid tilbake at de betalte 8000 kr for en uke på samme hotell, hvor også trening med hotellets trenere var inkludert - mens reisen med Netfit koster 14 698 kr. Hva er det man da skal betale 80 % mer for?

• Liker 32
  • Nyttig 13
Skrevet
Justlooking skrev (36 minutter siden):

Har egentlig ikke fulgt CBE så mye, det har vært noen år bloggen har vært veldig uinteressant. Fulgte henne mest i starten. Husker jeg så henne på tv med et fantastisk tykt og bølgende langt hår. (Trodde det var ekte for hadde ikke fått med meg at man kunne kjøpe slikt hår da … 🤣) Så var det selvsagt umulig å ikke få med seg at hun egentlig var et stort mediehus som tjente mye penger og ikke minst skandalene rundt redigering og falske kommentarer. Googlet litt tilbake og fant mye, feks dette. Ganske interessant og hørte hele videoen. 

https://www.vg.no/rampelys/i/Kwgd5/fotballfrue-jeg-er-saa-utrolig-lei-meg

Når man ser hvordan hun og de har valgt å drive bedriften videre, så gir det inntrykk av at hun egentlig bare var lei seg over å ha blitt avslørt. For så veldig lei seg var hun nok ikke når hun har fortsatt med akkurat samme praksis hun da påstod å være lei seg for og aldri gjøre igjen...

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (9 timer siden):

Hadde jeg vært veldig opptatt av kosthold og trening, hadde jeg ikke spist kun pasta og pizza. (Hadde jeg heller ikke gjort uansett) Selvsagt skal man kose seg med mat man liker, men her sier jo Caroline at hun spiser pizza nesten hver dag. Det er jo merkelig at du knapt nok liker annet mat, men for å være sunn (som hun så bastant påstår at hun er), hvorfor spiser hun (de) ikke variert? Hva med fisk og sjømat, poteter, grønnsaker i alle varienter, belgfrukt, ja med andre ord - mat som ikke er pizza og pasta. Disse to skal altså hjelpe andre med å spise sunt? Latterlig.

Uten å si noe om Berg Eriksen, så kan jeg si noe om meg selv, og andre som lider av alvorlige spiseforstyrrelser. Da jeg var syk gjorde jeg mitt beste for å overbevise alle om at jeg kunne spise hva jeg ville, og  allikevel holde meg syltynn, fordi jeg trente så mye, og /eller hadde høy forbrenning. Jeg gjorde et poeng av å lage masse deilig og god mat, men spiste selvsagt intet av dette selv. En gjenganger hos anorektikere er gjerne å ta bilder av frokoster med bakevarer, godteriskuffer og pizza/pasta. Sånn innimellom selfies og pro-ana bildene. 

Endret av IreneV
Skrevet
Batteri skrev (15 timer siden):

Det nederste er stillbilde fra story. 
Umerket reklame, thinspo, proana, retusjering, filter, posering,  og ikke minst en fantastisk evne til å motivere til trening. 
👍👍

IMG_9233.jpeg

IMG_9238.jpeg

Hva er dette?????? Blir jo bare verre og verre 😢 

• Liker 20
Skrevet
IreneV skrev (15 timer siden):

Triste greier.

Det er så retusjert at det blir latterlig. En parodi!

Må bare legge ved et bilde fra ca 2 år siden, da hun var med på noe reality:

https://www.tv2.no/video/underholdning/norges-nye-megahit/litt-galskap-det-vi-gjoer/1706143/

Skjermbilde 2023-07-24 kl. 18.07.32.png

Dette er jo virkelig et helt annet menneske ja. 
skjønner ikke hva hun ønsker å oppnå med de nye bildene - kan ikke forestille meg at noen søker mot trenings apen etc når de ser slike bilder. Overhode ikke god reklame for å trekke folk slik hun ser ut. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan er egentlig mekanismen bak, eller formålet med, thinspo og pro ana? Blir det en slags konkurranse og type inspirasjon blant de som har et vanskelig forhold til kropp og mat? Eller handler det om å få tilbakemeldinger på hvor flott og tynn en er? Eller noe mer/annet?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (14 timer siden):

Det nederste bildet er jo latterlig filtrert og retusjert. Hun har ikke lenger porer i huden!

Begge bildene er skremmende langt fra virkligheten. Og har ingenting med trenings motivasjon å gjøre. Vil ikke en gang nevne hva jeg tenker når jeg ser bildene 🥹

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Torden skrev (13 timer siden):

Hadde hun ikke ønsket å vise det, så hadde det vært normalt å bruke en treningstopp som dekket magen.

De retusjerer og filtrerer alt annet til det ugjenkjennelige så hvorfor ikke ribbeina.

Klart hun vil vise magen og synes den er stas. Det finnes et utall av bilder hvor hun bevist viser den og til og med suger magen extra inn og nærmest pusher den mot kamera. 

• Liker 12
Skrevet
IreneV skrev (33 minutter siden):

Uten å si noe om Berg Eriksen, så kan jeg si noe om meg selv, og andre som lider av alvorlige spiseforstyrrelser. Da jeg var syk gjorde jeg mitt beste for å overbevise andre om at jeg kunne spise hva jeg ville, og  allikevel holde meg syltynn, fordi jeg trente så mye, og /eller hadde høy forbrenning. Jeg gjorde et poeng av å lage masse deilig og god mat til andre, men spiste selvsagt intet av dette selv. En gjenganger hos anorektikere er gjerne å ta bilder av frokoster med bakevarer, godteriskuffer og pizza/pasta. Sånn innimellom selfies og pro-ana bildene. 

Kan underskrive denne. Skrev noe av det samme et godt stykke bak i tråden. Det er vel ingen som er mer opptatt av mat og da gjerne "forbudt" mat enn spiseforstyrrede, og livet preges av å kontrollere matinntaket til et minimum samtidig som man skal overbevise andre om at man spiser. Nå hadde jeg ikke IG på den tiden, men FB hadde gjort sitt inntog, og jeg hadde profilbilder og i ny og ne selfies hvor jeg gjorde mitt beste for å vise meg frem så tynnest som mulig. Grøss!

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...