Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Besatt av seg selv og filterbruk. Håper en dag alle mobiler får forbud mot filter. Lage mennesker om til noe vi ikke er. Skandaløst påfunn. Stopp, bare stopp  !

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Gjest IreneV
Skrevet
Xstrella skrev (1 minutt siden):

Besatt av seg selv og filterbruk. Håper en dag alle mobiler får forbud mot filter. Lage mennesker om til noe vi ikke er. Skandaløst påfunn. Stopp, bare stopp  !

Jeg er redd neste steg er linser, som vi kan gå rundt med, slik at vi bare ser avatar versjonene av hverandre...Jeg kjente knapt folk igjen når jeg så dem i det virkelige liv, av de som la ut kun retusjerte bilder av seg selv. En av grunnene til at jeg logget av sosiale medier... Plastisk og "estetisk"-kirurgi ser jo ikke bra ut i det virkelige liv det heller. Hvorfor vil folk se ut som animasjoner?

Skrevet
IreneV skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd neste steg er linser, som vi kan gå rundt med, slik at vi bare ser avatar versjonene av hverandre...Jeg kjente knapt folk igjen når jeg så dem i det virkelige liv, av de som la ut kun retusjerte bilder av seg selv. En av grunnene til at jeg logget av sosiale medier... Plastisk og "estetisk"-kirurgi ser jo ikke bra ut i det virkelige liv det heller. Hvorfor vil folk se ut som animasjoner?

Ja det er skremmende. Utrolig skummel vei vi er på vei mot. 

• Liker 18
Skrevet
Batteri skrev (1 time siden):

Det nederste er stillbilde fra story. 
Umerket reklame, thinspo, proana, retusjering, filter, posering,  og ikke minst en fantastisk evne til å motivere til trening. 
👍👍

IMG_9233.jpeg

IMG_9238.jpeg

Det nederste bildet er jo latterlig filtrert og retusjert. Hun har ikke lenger porer i huden!

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (12 minutter siden):

Det nederste bildet er jo latterlig filtrert og retusjert. Hun har ikke lenger porer i huden!

Jeg har sendt det inn til Forbrukertilsynet. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest IreneV
Skrevet (endret)

Feilpost.

Endret av IreneV
Feilpost.
Skrevet
Surikatt skrev (19 minutter siden):

Jeg har sendt det inn til Forbrukertilsynet. 

Men gjør de noe med det? Virker jo ikke slik siden det har blitt innrapportert x antall bilder x antall ganger og ingenting skjer.....men når Ballinciaga ble rapportert inn, ja, da reagerte FT......ikke samme type bilde, men dog.

https://www.vg.no/rampelys/i/76MKyw/popgruppen-ballinciaga-viser-alkohol-i-instagram-innlegg-direkte-reklame

• Liker 16
Skrevet
Frisk Frosk skrev (16 timer siden):

Dessverre er det CBE her gjør bevisst, for å få frem ribbena hennes, for å fremstille henne som tynnere enn hun er. Det oppnår hun med å rette ryggen ekstra, heve brystet og trekke skuldrene bakover, kontrollere luften i lungene, spenne/trekke inn magen maks, og posere ellers  slik hun gjør med bekken og ben. Og så er det et tegn på at hun trener feil. At hennes mann og medeier i bedriften, han som kaller seg pt og tilsynelatende trener henne ikke har tatt tak i dette, det kan man jo lure på. Det er nærliggende å tenke at han/de enten ikke har kunnskap nok om dette - eller velger å gjøre det bevisst, fordi en slik selvpåført endring av ribbenes stilling dessverre bidrar til å gi inntrykk av at man er tynnere enn man er, fordi "knoklene stikker ut" (og de har jo dokumentert sitt ønske om å promotere både thinspo og proana over flere år). Uansett årsak, så er dette bare nok et punkt på lista over hvorfor man ikke bør ta imot treningsråd fra noen av disse to.

I tillegg til poseringer og bevisste spenninger under poseringer, så er slike utstikkende nedre ribber et tegn på at man trener med feil teknikk og feil pusteteknikk. Det er også et tegn på at man mest trolig har for store spenninger i både pustemuskelen/diafragma og i nakke. Og når man stadig poserer i slike feilstillinger hvor man også spenner hals nakke for å få frem synlige sener der, så setter slike mønster seg. Et slikt mønster setter seg i kroppen og påvirker pusten og spenningsmønster, både i aktivitet/trening og hvile og søvn. Dette gir generelt økte spenninger i kroppen, økt stress pga. mer uhensiktsmessig pustemønster. Når dette blir stående som kroppens ufrivillige faste puste- og spenningsmønster, så kan det dessverre også være med på å forverre angst.

Caroline Berg Eriksen er flere ganger opp gjennom årene konfrontert med disse utstående ribbene sine, og har da skrevet at hun bare er slik, at det ikke er noe å gjøre med, at hun ønsker hun ikke var slik o.l., f.eks. her: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/06/15/spontantur-til-hytta/

image.png.948920d9651125ad4d03f0c1d69f130f.png

Det er bare det at dette ikke stemmer, for går man tilbake til eldre bilder av henne, så har hun ikke slike utstående nedre ribben, eller at det varierer veldig om hun har eller ikke, av og til bare litt, noen ganger bare på ene siden. Hadde hun vært skapt med fast utstående ribber, så hadde de alltid vært slik. Det har de ikke vært. Så det at de bare er slik, det er en del av bedriftseiernes narrativ om hvordan CBE ser ut. Disse utstående nedre ribben kommer og går over flere år. Og jo mer tilsynelatende ortorektisk forhold til trening og kropp som hun har dokumentert på sine bedriftskanaler siste årene, jo mer utstående har disse ribbena blitt - og poseringene hun bevisst velger forsterker det (f.eks. dagens bilde i oransje treningstøy fra Gamlebyen).

Jeg legger med noen linker under her. For de som kan bli trigget, anbefaler jeg å IKKE gå inn på linkene. Mest fordi hun fremstår som veldig tynn på den tiden.

2011 - et par bilder av henne i bikinioverdel og shorts. Svært lite utstående nedre ribber (litt på ene siden), tross poseringer. (her ser man forøvrig også godt forskjellen fra før hun opererte brystene og fikk lagt inn silikonimplantat, til dagens bilder) https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/fotballfrue-hadde-jeg-vaert-overvektig-sa-hadde-jeg-blitt-hyllet/13158736/

2011 - nederste bilde viser ingen utstående nedre ribber. https://www.trening.no/kjendiser/fotballfruen-har-lopedilla/

Fra 2012 - CBE i bikinibilde som ble sterkt kritisert (senere ble bildet bevist å være manipulert for å få henne tynnere enn hun var). Selv ikke på dette bildet, hvor hun fremstilles som svært tynn, har CBE utstående ribben (ørlite på ene bildet pga. feilspenninger i magen), og det til tross for at hun poserer på måter som hun også i dag benytter for å fremstille seg som tynnest mulig. (Og LKE går selvfølgelig ut og forsvarer de bildene han utmerket godt visste var sterkt redigerte...) https://www.smp.no/nyheter/i/vOxOJV/applauderer-konas-bikinibilder

Også 2012 - reklamevideo for bikinimerke, hvor man flere steder ser at hun ikke har utstående nedre ribber, mens hun har litt utstående ribben når hun tydelig poserer. https://www.carolinebergeriksen.no/2012/07/05/backstagevideo-porto-br/

2013, flere bilder, noen nok fra da og et par år før. Viser lite eller ikke utstående nedre ribber: https://foobarph.wordpress.com/2013/12/05/caroline-berg-eriksen-gallery/

Og selv i 2017 kan man se at hun definitivt ikke har så utstående nedre ribben som hun stadig hevder å være skapt med. Øverste bildet har hun litt utstikkende nedre ribben, men dette er tydelig pga. poseringen og magespenningene. Nederste bildet ser vi at det kun er minimalt, selv om hun også der tydelig trekker inn magen i poseringen. https://www.carolinebergeriksen.no/2021/07/29/noen-sommerminner-jeg-har-samlet-pa-siden-sist/

I 2020 hadde hun plutselig heller ikke utstående nedre ribber (nederste bilde): https://www.carolinebergeriksen.no/2020/08/17/hverdagen-er-gang-igjen/

Eller 2021 - tredje øverste bildet har hun veldig tydelig utstående nedre ribber, mens i tredje nederste bilde har hun det plutselig ikke (eller minimalt på ene siden): https://www.carolinebergeriksen.no/2021/06/05/samler-pa-sommerminner/

Alt dette står i sterk kontrast til hva CBE selv har sagt før, at hun bare er slik. Og bildene står i sterk kontrast til det ekstreme fokuset som nå i lang tid har blitt lagt på hennes mage, sener og knokler, herunder inntrukkede, spente magemuskler og utstående nedre ribben. Når hun fremstiller seg selv slik er det thinspo/proana.

Det er svært betenkelig at dette er noe CBE gjennomfører så bevisst, for det gir et signal om at det ikke er sunne og friske hensikter bak å ønske dette utseendet av egen kropp. Enda mer betenkelig er det at CBE faktisk har tre-fire pt'er hun samarbeider med i Netfit (Lars Kristian Eriksen, Adrian Paul, Lisbeth Torheim og M. Pereira) - og ingen av dem har tatt tak i dette hos CBE, selv om samme bevisste poseringen også tidvis er tydelig på bildene hos Netfit.

Det er trist å se at voksne folk velger slikt som "jobb". For CBEs egen skyld, så håper jeg hun tar dette på alvor før hun får større problemer pga. de mønstrene i kroppen som vil gi større problemer på sikt, om hun fortsetter som nå. En kombinasjon med en dyktig idrettsfysioterapeut og en psykomotorisk fysioterapeut (siste mtp. spenningsmønster, pusteteknikk, avspenning) vil enkelt kunne endre dette. Men, da må hun jo også slutte med disse ekstreme og usunne poseringene sine, og ingenting tyder på at hun ønsker det.

Akkurat på dette temaet er jeg faktisk litt uenig. Jeg synes alle bildene viser samme tendens: at hun har en, for å kalle det noe, uflatterende thoraxform hvor ribbene ikke smalner like mye inn nederst som «normalt». Dette er ikke uvanlig. Det fremstår mye mer ekstremt nå grunnet hennes ekstremt lave fettprosent, og selvsagt posering med maks stramming av magemuskler. Men jeg jeg tror hun har rett i at hun hovedsaklig er skapt slik og skulle ønske at det ikke var slikt. 

• Liker 3
Skrevet
Toppfuru skrev (2 minutter siden):

Akkurat på dette temaet er jeg faktisk litt uenig. Jeg synes alle bildene viser samme tendens: at hun har en, for å kalle det noe, uflatterende thoraxform hvor ribbene ikke smalner like mye inn nederst som «normalt». Dette er ikke uvanlig. Det fremstår mye mer ekstremt nå grunnet hennes ekstremt lave fettprosent, og selvsagt posering med maks stramming av magemuskler. Men jeg jeg tror hun har rett i at hun hovedsaklig er skapt slik og skulle ønske at det ikke var slikt. 

Hadde hun ikke ønsket å vise det, så hadde det vært normalt å bruke en treningstopp som dekket magen.

De retusjerer og filtrerer alt annet til det ugjenkjennelige så hvorfor ikke ribbeina.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Skrevet
Toppfuru skrev (11 minutter siden):

Du kan se i flere av bildene fra tidligere år at det ikke er antydning til slike ribben da, og at de stadig varierer (nå er det nesten utelukkende svært utstående).

På bilder ser man at ribbena har endret seg jo mer ekstremt hun har trent, og blitt langt mer synlig. Hun har klassisk bilde av hvordan ribben blir ved feilbelastning og feiltrening. Det blir ekstra synlig nå som hun bevisst poserer dem frem.

Hun kunne trent ribbena tilbake til normalstilling, slik bildene viser at hun hadde rundt 2011.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
22 hours ago, Frøkenfryden said:

Altså dette er jo bare stusselig. Som en after ski-reklame fra 98. 
Syns ikke bildet er bra i seg selv heller.

Hørte på podden der hun snakket om pupp-til-morgenkaffen-bildet. Da sa hun faktisk at hun hadde ikke noe mål med det bildet egentlig. Nei.. det vises når man ikke har det, tenkte jeg.

Dette magefokuset hennes syns jeg er ganske så sykt i seg selv, men samtidig er det da også et veldig spesifikt mageideal hun dyrker? Jeg kjenner ingen kvinner som ønsker seg en så definert mage med så utstikkende ribbein. Er dette et slags sportslig pro-ana-ideal? For det er i hvert fall ikke noe jeg kjenner til som vanlige damer drømmer om.

• Liker 35
Skrevet

Noe av det mest sanne hun har postet på lenge!

Det vises myyyye pizza (og pasta). Hvor ble det av "skikkelige" middager med f.eks fisk og grønnsaker?

At hun har et sunt kosthold er en sannhet med modifikasjoner, basert på hva som fremvises på SoMe.

Stillbilde fra video 

Screenshot_20230724-202946_Instagram.jpg

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet
hvalstad45 skrev (2 minutter siden):

Dette magefokuset hennes syns jeg er ganske så sykt i seg selv, men samtidig er det da også et veldig spesifikt mageideal hun dyrker? Jeg kjenner ingen kvinner som ønsker seg en så definert mage med så utstikkende ribbein. Er dette et slags sportslig pro-ana-ideal? For det er i hvert fall ikke noe jeg kjenner til som vanlige damer drømmer om.

Helt enig, kanskje derfor jeg «forsvarer» henne litt. Oppfatter overhodet ikke det som et ideal å se sånn ut. Men jeg vanker lite i pro-ana-kanaler da.

• Liker 3
Skrevet
FruRosa skrev (12 minutter siden):

Noe av det mest sanne hun har postet på lenge!

Det vises myyyye pizza (og pasta). Hvor ble det av "skikkelige" middager med f.eks fisk og grønnsaker?

At hun har et sunt kosthold er en sannhet med modifikasjoner, basert på hva som fremvises på SoMe.

Stillbilde fra video 

Screenshot_20230724-202946_Instagram.jpg

Trodde hun ikke spiste kjøtt…

• Liker 8
Skrevet
hvalstad45 skrev (8 minutter siden):

Det er spesielt. Enig. Kjenner heller ingen. Ikke på den alderen.
Jeg lurer på om det er litt kokongen jobblivet deres er som gjør det. Jeg husker en røff periode i livet mitt, og at jeg ble mer opptatt av å holde kroppen bra da. I en krisetid der mye ikke var under min kontroll kunne i alle fall det kontrolleres. Ikke syk men tenkte litt mer på det. Når livet roet seg og jobblivet lysnet opp så gled det over. Andre ting ble viktigere. Hun har jo familie og det tenker jeg gir perspektiv. Og alder. Men likevel, kroppen er vel levebrødet. Kanskje det blir sånn da? At det blir det viktige? Eller har hun det vanskelig men kan holde magen sånn i alle fall? Vet ikke.
Jeg kan fortsatt jobbe med psykisk syke om jeg legger på meg 10 kg og magen punkterer liksom. Pasientene mine vil sikkert knapt tenke på det. Da blir den ikke så viktig. Og jeg har faktisk ikke tid til å tenke på magen min på jobb.
Og digresjon.. jeg får jo stadig i fleisen hva sosiale medier med slikt folk gjør med unge i dag.. men det er en annen historie😞

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Men gjør de noe med det? Virker jo ikke slik siden det har blitt innrapportert x antall bilder x antall ganger og ingenting skjer.....men når Ballinciaga ble rapportert inn, ja, da reagerte FT......ikke samme type bilde, men dog.

https://www.vg.no/rampelys/i/76MKyw/popgruppen-ballinciaga-viser-alkohol-i-instagram-innlegg-direkte-reklame

Jeg tenker at en må bare fortette å tipse dem for at det skal skje noe. De burde få en saftig bot snart. Forbrukertilsynet har veldig mye informasjon om merking av reklame i sosiale medier og om retusjert person på sine nettsider. Forventer at de på et eller annet tidspunkt tar tak i dette. Men skjønner godt hva du mener. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Surikatt skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at en må bare fortette å tipse dem for at det skal skje noe. De burde få en saftig bot snart. Forbrukertilsynet har veldig mye informasjon om merking av reklame i sosiale medier og om retusjert person på sine nettsider. Forventer at de på et eller annet tidspunkt tar tak i dette. Men skjønner godt hva du mener. 

lurer på hvor full den CBE-mappa skal bli før de reagerer, men det vil vel tiden vise

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Måne, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...