Pust Skrevet 23. juli 2023 #86341 Skrevet 23. juli 2023 Det er virkelig vanskelig å ta henne seriøst, hverken som influenser eller som nyslått «ekspert» innen trening og yoga. 19 1 1
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #86342 Skrevet 23. juli 2023 (endret) Batteri skrev (1 time siden): At hun ikke blir flau. Influenser/online coach Desirée Andersen gir ut sin sjette kokebok, influenser/klesdesigner Jenny Skavlan forbereder Fæbrikstad festival i Vikingskipet, influenser/hundekjører Funkygine spiller inn Norges Tøffeste sesong 5 og influenser/? Caroline Berg Eriksen tusler rundt i bh og tar kroppshysteriske selfies. Alt er som det pleier 🫡👍 (... Og kun én av disse influenserne gikk 400 000 kr i minus i fjor, gjett hvilken 🙃) Endret 23. juli 2023 av Rastebenk 65 11
Kollontaj Skrevet 23. juli 2023 #86343 Skrevet 23. juli 2023 Rastebenk skrev (12 minutter siden): Influenser/online coach Desirée Andersen gir ut sin sjette kokebok, influenser/klesdesigner Jenny Skavlan forbereder Fæbrikstad festival i Vikingskipet, influenser/hundekjører Funkygine spiller inn Norges Tøffeste sesong 5 og influenser/? Caroline Berg Eriksen tusler rundt i bh og tar kroppshysteriske selfies. Alt er som det pleier 🫡👍 (... Og kun én av disse influenserne gikk 400 000 kr i minus i fjor, gjett hvilken 🙃) Akkurat dette bør være første punkt på neste møte i Treasures AS. Det eneste! 17 4
Gjest IreneV Skrevet 23. juli 2023 #86344 Skrevet 23. juli 2023 (endret) På besøk skrev (10 timer siden): Får ikke fjernet sitering. Jeg tok en rask titt på matplanen en tilfeldig dag i en tilfeldig måned og la sammen kaloriene i måltidene beskrevet. (bildene viste mer mat enn det som sto i planen, og jeg tok utgangspunkt i det skriftlige fra "ernæringsfysiologen") : 1200 kalorier på en mandag i mai. Det er jo farlig. Jeg tok den mest kaloririke snacksen de foreslo. Jeg kunne klart å komme meg ned på 1000 kalorier om jeg ønsket. Ikke alle dager er like ille, men dette er altså et faktisk forslag til daglig inntak. Om man legger til enda et snacksmåltid, vil man fortsatt ikke komme lenger enn til 1500 kalorier. Når det kommer til hvem denne mystiske ernæringsfysiologen er, så finner man hvertfall denne strekkoden midt i oppskriftsheftet: Dette er alvorlig. 1300 kalorier er altfor lite, 1500 også, hvis du ikke er meget inaktiv. Helt utrolig. Ikke rart hun er tynn og manisk! Ved så lavt inntak over tid slankes også hjernen, hjerneceller og forbindelsene mellom dem kan ta skade, og forverre eventuelle tvangstanker... "Det er slik at når det er snakk om alvorlig undervekt, som ved anoreksi, så slankes hele kroppen. Mindre kroppsfett og substans betyr også mindre fett og substans i hjernen" https://www.nrk.no/trondelag/stor-studie-pa-anoreksi_-ser-markante-endringer-i-hjernen-hos-syke-mennesker-1.15994326 https://www.eatingdisorderhope.com/information/anorexia/how-malnourishment-affects-the-brain-research-on-anorexia-and-neurobiology I tillegg er det jo mye annet. Hvis kroppen er i negativ energibalanse over tid, så tapes også muskelmasse, og benstruktur. Endret 23. juli 2023 av IreneV
Katten89 Skrevet 23. juli 2023 #86345 Skrevet 23. juli 2023 1300 -1500 kalorier er det fireåringen min spiser, liksom.. Og det er så lite individuelt tilpasset. Hva om den som kjøper kostholdsplanen er en mann på 100 kr som trener 5 dager i uken og jobber på byggeplass? Han ville gått ned i vekt på 3000 kalorier. 1300 er frokosten, liksom.. 1300 er ikke nok for noen voksne mennesker. Uansett om de er bittesmå inaktive damer som vil ned i vekt. Dette er skadelig! 28 2
Minombre Skrevet 23. juli 2023 #86346 Skrevet 23. juli 2023 IreneV skrev (11 minutter siden): Dette er alvorlig. 1300 kalorier er altfor lite, 1500 også, hvis du ikke er meget inaktiv. Helt utrolig. Ikke rart hun er tynn og manisk! Ved så lavt inntak over tid slankes også hjernen, hjerneceller og forbindelsene mellom dem kan ta skade, og forverre eventuelle tvangstanker... "Det er slik at når det er snakk om alvorlig undervekt, som ved anoreksi, så slankes hele kroppen. Mindre kroppsfett og substans betyr også mindre fett og substans i hjernen" https://www.nrk.no/trondelag/stor-studie-pa-anoreksi_-ser-markante-endringer-i-hjernen-hos-syke-mennesker-1.15994326 https://www.eatingdisorderhope.com/information/anorexia/how-malnourishment-affects-the-brain-research-on-anorexia-and-neurobiology 1300-1500 kalorier er ikke uvanlig om man skal ned i vekt. For å gå ned et halvt kilo i uka må man ligge i et kaloriunderskudd på ca 500 kalorier om dagen. Når et normalt inntak for en kvinne er 2000-2200 kalorier om dagen, er jo et daglig inntak av 1500 kalorier riktig dersom man bevisst skal gå ned i vekt på en sunn måte. Det er jo anbefalt å gå ned ca 0,5 kg i uka ved vektreduksjon. Det må jo selvsagt presiseres når man skal følge en kostholdsplan. Når man trener så mye som Caroline og er så slank som hun er, er jo 1500 kalorier litt vel lite. Men, det er vel ikke hennes kostholdsplan som er lagt ut? Det er vel et eksempel fra appen deres? Når det er sagt er det jo viktig å kartlegge aktivitetsnivået og andre relevante faktorer når man skal følge en plan. Desiree og andre som er nevnt her har også hatt ukesmenyer o.l med 1500 kalorier, så her kan man ikke bare ta CBE for akkurat dette. Som sagt er det et vanlig antall kalorier ved ønske om vektnedgang. 10 3
snurk Skrevet 23. juli 2023 #86347 Skrevet 23. juli 2023 Minombre skrev (2 minutter siden): 1300-1500 kalorier er ikke uvanlig om man skal ned i vekt. For å gå ned et halvt kilo i uka må man ligge i et kaloriunderskudd på ca 500 kalorier om dagen. Når et normalt inntak for en kvinne er 2000-2200 kalorier om dagen, er jo et daglig inntak av 1500 kalorier riktig dersom man bevisst skal gå ned i vekt på en sunn måte. Det er jo anbefalt å gå ned ca 0,5 kg i uka ved vektreduksjon. Det må jo selvsagt presiseres når man skal følge en kostholdsplan. Når man trener så mye som Caroline og er så slank som hun er, er jo 1500 kalorier litt vel lite. Men, det er vel ikke hennes kostholdsplan som er lagt ut? Det er vel et eksempel fra appen deres? Når det er sagt er det jo viktig å kartlegge aktivitetsnivået og andre relevante faktorer når man skal følge en plan. Desiree og andre som er nevnt her har også hatt ukesmenyer o.l med 1500 kalorier, så her kan man ikke bare ta CBE for akkurat dette. Som sagt er det et vanlig antall kalorier ved ønske om vektnedgang. Helt enig i dette. Jeg er bare 158 høy og ligger typisk på 1700 kcal i vedlikehold. Jeg har flere ganger ligget på 1500 kcal uten noe som helst problem 🙂 Går ikke rundt å sulter meg! 5 1
Surikatt Skrevet 23. juli 2023 #86348 Skrevet 23. juli 2023 EmilieH skrev (1 time siden): Lurer på hvorfor hun alltid går i trenings bh? Er det for at hun mener magen er så fin at den må vises frem til enhver tid? Ja, selvfølgelig er det for å vise seg frem. Jeg kjenner ingen voksne mennesker som går rundt i BH og magetopper. Når til og med spising av is vinkles fra magen så er det innlysende. 29 7
Katten89 Skrevet 23. juli 2023 #86349 Skrevet 23. juli 2023 snurk skrev (2 minutter siden): Helt enig i dette. Jeg er bare 158 høy og ligger typisk på 1700 kcal i vedlikehold. Jeg har flere ganger ligget på 1500 kcal uten noe som helst problem 🙂 Går ikke rundt å sulter meg! HAHAHA, som om noen tror på det. De fleste underestimerer hvor mye de spiser. Ligger du i sengen hele dagen, da? vanlig BMR (basalmetabolisme, det man trenger om man er totalt i hvile døgnet rundt) ligger rundt 1500. De fleste voksne normalt aktive kvinner trenger ca 2200-2500 kalorier. 14 5
Gjest IreneV Skrevet 23. juli 2023 #86350 Skrevet 23. juli 2023 (endret) Minombre skrev (13 timer siden): 1300-1500 kalorier er ikke uvanlig om man skal ned i vekt. For å gå ned et halvt kilo i uka må man ligge i et kaloriunderskudd på ca 500 kalorier om dagen. Når et normalt inntak for en kvinne er 2000-2200 kalorier om dagen, er jo et daglig inntak av 1500 kalorier riktig dersom man bevisst skal gå ned i vekt på en sunn måte. Det er jo anbefalt å gå ned ca 0,5 kg i uka ved vektreduksjon. Det må jo selvsagt presiseres når man skal følge en kostholdsplan. Når man trener så mye som Caroline og er så slank som hun er, er jo 1500 kalorier litt vel lite. Men, det er vel ikke hennes kostholdsplan som er lagt ut? Det er vel et eksempel fra appen deres? Når det er sagt er det jo viktig å kartlegge aktivitetsnivået og andre relevante faktorer når man skal følge en plan. Desiree og andre som er nevnt her har også hatt ukesmenyer o.l med 1500 kalorier, så her kan man ikke bare ta CBE for akkurat dette. Som sagt er det et vanlig antall kalorier ved ønske om vektnedgang. Da misforsto jeg. Trodde dette var kostholdsplan for en som skulle trene, på linje med CBE, ikke gå ned i vekt... Får håpe Berg Eriksen spiser noe mer enn dette. Jeg skulle spise mye fett husker jeg. Veilederne jeg hadde på kosthold tror jeg la opp en plan med ca 2500 kalorier, der 50% av kaloriene var fra fett, 20% fra proteiner og 30% fra grønnsaker/rotfrukter. Men det var jo etter å ha tatt masse analyser av blodprøver og diverse undersøkelser. Vet ikke hvordan de får til dette på nett egentlig, så individuelt som dette kan være... Endret 24. juli 2023 av IreneV
Minombre Skrevet 23. juli 2023 #86351 Skrevet 23. juli 2023 snurk skrev (5 minutter siden): Helt enig i dette. Jeg er bare 158 høy og ligger typisk på 1700 kcal i vedlikehold. Jeg har flere ganger ligget på 1500 kcal uten noe som helst problem 🙂 Går ikke rundt å sulter meg! Man kan spise ganske mye mat på 1500 kalorier så lenge det er «riktig» mat, ja:) 2 1
hvalstad45 Skrevet 23. juli 2023 #86352 Skrevet 23. juli 2023 54 minutter siden, Pust said: Dagens! 🤭 Det er faktisk ingen andres mage jeg kjenner igjen bedre enn CBE's, og jeg følger henne ikke en gang! Hun kan jo knapt kle på seg fordi det er så sjukt viktig å blotte den j"#% magen. Hun har et sykelig oppheng, om ikke annet på å tro at hennes egen mage har noe å bidra i verden med. We get it, du har synlige magemuskler, liksom! Jeg er ikke interessert, ei heller imponert! 39 1 2
Populært innlegg Korsihalsen Skrevet 23. juli 2023 Populært innlegg #86353 Skrevet 23. juli 2023 (endret) Synes jeg ser meg selv bla igjennom fotoalbumet fra 80 og 90 tallet. Jeg i en blomstrete og søt kjole. Bla videre så kommer rumpa til mamma opp 🤔 Jeg blar videre på neste side badende, neste side mamma i en blomstrete gjennomsiktig bh med struttende pupper og et kom ta meg blikk på kjøkkenet. Synd at dette er normalen over 20 år senere, jeg hadde dødd i dag og jeg hadde dødd i morgen. Men siden mamma har så flott kropp så er det helt i orden, selv om mor får forespørseler av menn å komme seg over på onlyfans på sin podkast. Endret 23. juli 2023 av Korsihalsen 55
Gjest IreneV Skrevet 23. juli 2023 #86354 Skrevet 23. juli 2023 (endret) Minombre skrev (10 minutter siden): Man kan spise ganske mye mat på 1500 kalorier så lenge det er «riktig» mat, ja:) Kommer an på høyde, alder, aktivitetsnivå, maten man spiser, metabolisme, stoffskifte osv osv. Men 1500 er ganske lavt for de fleste som er aktive. Netfit AS fokuserer vel på folk som trener mye? Endret 23. juli 2023 av IreneV
Karmaisabitch Skrevet 23. juli 2023 #86355 Skrevet 23. juli 2023 hvalstad45 skrev (13 minutter siden): Det er faktisk ingen andres mage jeg kjenner igjen bedre enn CBE's, og jeg følger henne ikke en gang! Hun kan jo knapt kle på seg fordi det er så sjukt viktig å blotte den j"#% magen. Hun har et sykelig oppheng, om ikke annet på å tro at hennes egen mage har noe å bidra i verden med. We get it, du har synlige magemuskler, liksom! Jeg er ikke interessert, ei heller imponert! Og de tror denne typen bilder selger hva? Abonnement på Netfit? Annonser på bloggen? Neppe. (Og nei, Lars Kristian, jeg er hverken gammel eller overvektig. Ikke henger jeg på Kvinneguiden «for mye» heller 😂) 15 1
iNord Skrevet 23. juli 2023 #86356 Skrevet 23. juli 2023 han skal løpe i Åre ja. vi er der den helga på ferie 🤪 11
Minombre Skrevet 23. juli 2023 #86357 Skrevet 23. juli 2023 IreneV skrev (38 minutter siden): Kommer an på høyde, alder, aktivitetsnivå, maten man spiser, metabolisme, stoffskifte osv osv. Men 1500 er ganske lavt for de fleste som er aktive. Netfit AS fokuserer vel på folk som trener mye? Ja, jeg vet. Har utdanning som PT. Jeg vet ikke hva Netfit fokuserer på, men antar de- som de fleste som satser innen trening- må tilpasse seg etter hvem som kjøper produktet deres. Det forslaget til ukes/ månedsmeny som ble lagt ut her er jo sannsynligvis bare et eksempel. Når det er sagt så ville ikke jeg kjøpt oppfølging fra dem, både fordi de ikke klarer å vise frem et opplegg som virker motiverende og gjennomførbart. De viser lite treningsglede og har alt for stort kroppsfokus. Slike trenere ville jeg styrt unna uansett hvem det måtte være. Det finnes så mange flinke PT’er der ute, så skjønner ikke hva CBE og LKE kan tilføre bransjen. Flere og flere trenere fokuserer mer og mer på helse og mindre på utseende, noe som er helt riktig og inn i tiden. Hvorfor dette paret gjør det motsatte kan man jo bare undre seg over. Å vise at man trener sen kveld og tidlig morgen, men klager over lite søvn og angstanfall om natten, vitner om noen som ikke har nødvendig kompetanse inne. Søvn er alfa omega for å restituere og prestere! Det blir vanskeligere og vanskeligere for folk som «bare» har PT- utdanning å få seg jobb også, da mange senter etterspør bachelorgrad innen helse i tillegg. Jeg har null tro på opplegget deres ut i fra det jeg har sett og håper fåtallet faller for fristelsen å kjøper deres tjenester. Å følge opp noen 24/7 som de sier, er heller ikke gjennomførbart. 21 6
Frisk Frosk Skrevet 23. juli 2023 #86358 Skrevet 23. juli 2023 Batteri skrev (2 timer siden): At hun ikke blir flau. Caroline Berg Eriksen og Treasures AS - det ble en feil i den teksten. Korrekt tekst er "LOVBRUDD I GAMLEBYEN". For få uker siden hadde Treasures AS med Caroline Berg Eriksen et annonsesamarbeid med ICIW. Samme treningstøy finnes fremdeles i nettbutikken, og dermed har CBEs bilde fra Gamlebyen i dag fremdeles reklameverdi for ICIW, og skulle vært merket tydelig med reklame for ICIW og med retusjert person. Kilde: CBEs IG-konto 22. juni 2023, screenshot https://www.icaniwill.no/no/dame/dame-sports-bh/signature-seamless-sports-bra-peach Så da er det bare å tipse Forbrukertilsynet med lovbrudd nr. ??? bare i sommer, det har vært ekstremt mange av dem. https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss 25 6
Frøkenfryden Skrevet 23. juli 2023 #86359 Skrevet 23. juli 2023 Batteri skrev (2 timer siden): At hun ikke blir flau. Altså dette er jo bare stusselig. Som en after ski-reklame fra 98. Syns ikke bildet er bra i seg selv heller. Hørte på podden der hun snakket om pupp-til-morgenkaffen-bildet. Da sa hun faktisk at hun hadde ikke noe mål med det bildet egentlig. Nei.. det vises når man ikke har det, tenkte jeg. 20 1
snurk Skrevet 23. juli 2023 #86360 Skrevet 23. juli 2023 Katten89 skrev (1 time siden): HAHAHA, som om noen tror på det. De fleste underestimerer hvor mye de spiser. Ligger du i sengen hele dagen, da? vanlig BMR (basalmetabolisme, det man trenger om man er totalt i hvile døgnet rundt) ligger rundt 1500. De fleste voksne normalt aktive kvinner trenger ca 2200-2500 kalorier. "HAHAHA"? Det er jo alltid et bra tegn når noen starter en kommentar med herketeknikk 🙂 Er over gjennomsnittet interessert i kosthold og er fullstendig klar over at de fleste underestimerer - gitt at man bare tar det på "gefűhlen". Jeg bruker MyFitnessPal og vet veldig godt hvordan 1500 kcal ser ut. Går minst 10.000 skritt om dagen og trener styrke 2-3 ganger i uken. Min BMR (og jada, jeg vet godt hva det er) ligger ikke på rundt 1500. Hva de "fleste" trenger vet vel strengt talt du veldig lite om. Det kommer ann på veldig mange faktorer. Hadde jeg spist 2200-2500 kcal over en lengre periode hadde jeg gått opp betraktelig i vekt. Alle er forskjellig. Når det er sagt, så kan man naturligvis ikke spise "fjas" om man skal spise 1500 kcal om dagen. Mye protein og grønnsaker/grove korn. Er man ikke nøye med hvilke råvarer man spiser så vil man uten tvil føle seg sulten. 16 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå