Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Signerer denne. Hva er det Line Victoria prøver å raljere omkring? At hun er feit mens CBE er slank? Jeg skjønner ikke humoren. 

Helt enig, og endret nylig på innlegget mitt angående akkurat det du skriver (før jeg leste dette)

• Liker 5
Skrevet
Fjugur skrev (27 minutter siden):

Ser CBE har nådd 300' følgere igjen, så da åpner hun vel kontoen igjen snart

De er så forutsigbare at til og med "følger"-tallet blir en parodi på hvordan de driver sine bedriftsvirksomheter...

• Liker 27
  • Nyttig 6
Skrevet

Fy søren så flaut av han å krangle i andre folk sine kommentarfelt! Det er jo kun han som skaper hele situasjonen. 

• Liker 39
  • Nyttig 3
Skrevet
Felis skrev (53 minutter siden):

Jeg må si jeg er sjokkert over hvor dårlige venner dette paret har, som fortsetter å videreformidle innholdet på Kvinneguiden til paret, selv etter at CBE har brukt tre episoder av podcasten sin på å formidle hvor opprørt hun blir av dette. Manglende nattesøvn, angstanfall og følelse av å ville gi opp, det høres veldig dramatisk ut. I episoden med Hans Petter Nygård Hansen konkluderte både hun og han med at hun måtte holde seg fullstendig vekk fra KG, for sin mentale helses skyld.

Likevel fortsetter altså de som kaller seg parets venner å referere fra Kvinneguiden. Til og med når de er på ferie. De ramler liksom bare tilfeldig innom her? Det høres nesten ut som en bevisst handling for å sabotere, spør du meg… Hvem trenger fiender, med venner som det?

(tror forøvrig ikke på dette. LKE og CBE er nok blant dem som frekventerer denne tråden mest)

Frisk Frosk skrev (42 minutter siden):

Gitt at dette er korrekt gjengitt, så møtte han visst seg selv i døra der...

Han har ikke vært på KG på et par år... men han har nylig liksom sått moderatorene til å slette noe på KG.

Jeg hadde også blitt sjokkert om jeg leste det som står i denne tråden om en venn eller kollega. Sjokkert over hvor uansvarlig vennen/kollegaen oppførte seg, sjokkert over lovbruddene, sjokkert over de kriminelle handlingene, sjokkert over hvor lett han tok fra egne barn deres rettigheter og også satte dem i risiko ved å eksponere hele oppveksten deres, sjokkert over overtreningen som syntes å ha bikket over i det maniske for lenge siden, sjokkert over at voksne personer kan lyve så mye om eget utseende vha. poseringer, redigering og filter, sjokkert over at voksne personer fronter thinspo og proana, blander seksualiserte bilder av mor med bilder av barna...

Jeg hadde ikke bare blitt sjokkert, jeg hadde blitt overbevist pga. den omfattende dokumentasjonen som er gjort i denne tråden.

Jeg ville blitt veldig, veldig, veldig sjokkert over den uansvarligheten disse viser og den ansvarsfraskrivelsen de holder på med, blottet for omtanke for de menneskene de påvirker så negativt og farlig.

Og ekstremt sjokkert over den følelsesløsheten en far kan vise når han blir konfrontert med at han fratar egne barn deres rettigheter og setter dem i fare:

Ja, dette lå i korta (eller i alle fall i min bevissthet🙄) i det jeg skrev. Hvem glemmer vel podcasten og alle de logiske bristene både der og over det jevne. Ingen venner gjør slikt mot en som utsettes for grov netthets med konsekvens i angst, panikkanfall og manglende nattesøvn. Det kan selvfølgelig være sant at enkelte i omgangskretsen leser her og forteller videre, men da er det fordi de er ræva venner eller fordi-og mer sannsynlig-at de vet det ikke er en reell problemstilling og er kjent med at CBE og LKE frekventerer her inne selv. Det er tøv at venner tilfeldig ramler innom oh store kg og det er tøv at de rapporterer til paret og LKE deretter til moddene, men ikke har vært her på et par år. Sannheten er at Treasures jevn og trutt oppdaterer seg selv på kg, evt.sammen med «gode» medhjelpere. Det bemerkelsesverdige er, igjen og igjen, deres tilsynelatende klokketro på at godt voksne mennesker ikke har en hjerne men faller for skrønene.

Helt klart, @Frisk Frosk men spørs om ikke like barn leker best her..

• Liker 34
Skrevet
9 hours ago, K_mb said:

LV er full av selvironi, og det er grunnen til at jeg har fulgt henne gjennom flere år. Men dette forsøket på selvironi og spøk faller liksom i dass når hun drar inn CBE og at de ler av dette sammen. Dette handler om det overfladiske, redigering og kroppsfokuset som LV prøver å gjøre til en morsom greie at hun er liksom "feit" (noe hun ikke er) men samtidig rettferdiggjøres og legitimeres spøken mot bransjen som at det er helt greit å bedrive thinspo og kroppsfiksering når CBE godkjenner spøken, vi kan jo le av å være "tynn" og "feit". Vet ikke om LV tenker over dette, men for meg var dette ikke et slag i trynet på bransjen, tvert imot  Hun stenger i tillegg kommentarfeltet av frykt for reaksjoner. Troy ber ikke om godkjennelse, hans poster er hundre prosent et slag mot det overfladiske!

Tipper hun ble litt overveldet av responsen og ikke orket dette midt i ferien - hun er vel på båttur og skal hygge seg - da er det sikkert enklere å vifte med et hvitt flagg i stedet…litt feigt, men forsåvidt forståelig….

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
På besøk skrev (19 minutter siden):

Får ikke fjernet sitering. 

Jeg tok en rask titt på matplanen en tilfeldig dag i en tilfeldig måned og la sammen kaloriene i måltidene beskrevet. (bildene viste mer mat enn det som sto i planen, og jeg tok utgangspunkt i det skriftlige fra "ernæringsfysiologen") : 1200 kalorier på en mandag i mai. Det er jo farlig. Jeg tok den mest kaloririke snacksen de foreslo. Jeg kunne klart å komme meg ned på 1000 kalorier om jeg ønsket.

Ikke alle dager er like ille, men dette er altså et faktisk forslag til daglig inntak. Om man legger til enda et snacksmåltid, vil man fortsatt ikke komme lenger enn til 1500 kalorier. 

Når det kommer til hvem denne mystiske ernæringsfysiologen er, så finner man hvertfall denne strekkoden midt i oppskriftsheftet:

Screenshot_20230723_094654_Drive.thumb.jpg.74a657ab9d294896861c32e291a5aa49.jpg

Herregud, jeg har nesten ikke ord. Dette er både super skadelig og superduper puteflaut. 

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet
På besøk skrev (30 minutter siden):

Jeg tok en rask titt på matplanen en tilfeldig dag i en tilfeldig måned og la sammen kaloriene i måltidene beskrevet. (bildene viste mer mat enn det som sto i planen, og jeg tok utgangspunkt i det skriftlige fra "ernæringsfysiologen") : 1200 kalorier på en mandag i mai. Det er jo farlig. Jeg tok den mest kaloririke snacksen de foreslo. Jeg kunne klart å komme meg ned på 1000 kalorier om jeg ønsket.

Ikke alle dager er like ille, men dette er altså et faktisk forslag til daglig inntak. Om man legger til enda et snacksmåltid, vil man fortsatt ikke komme lenger enn til 1500 kalorier. 

Når det kommer til hvem denne mystiske ernæringsfysiologen er, så finner man hvertfall denne strekkoden midt i oppskriftsheftet:

Myfitnesspal er såvidt jeg vet en konkurrent til Lifesum, som Caroline har fortalt at hun bruker og som det finnes et samarbeid med? https://lifesum.com/redeem/carolinebergeriksen

Forvirrende for å si det mildt (…og hvorfor bruker hun tilsynelatende ikke netfit selv?)

• Liker 32
  • Nyttig 12
Skrevet
Andrea59 skrev (1 time siden):

Tipper hun ble litt overveldet av responsen og ikke orket dette midt i ferien - hun er vel på båttur og skal hygge seg - da er det sikkert enklere å vifte med et hvitt flagg i stedet…litt feigt, men forsåvidt forståelig….

LV fremstår vinglete og usikker. At Henrik Troy harselerer med narsisissme og fasade er åpenbart, mens LV prøvde å gjøre humor ut av at både hun og CBE spiser is... ? Ha ha? :vetikke:

• Liker 33
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (16 timer siden):

Var det ikke egentlig to? 😅

Det var gjerne det 😅

Skrevet (endret)
På besøk skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er skremmende at hvem som helst kan slenge ut en slik matplan som andre skal betale for å følge. Er det ingen kvalitetssikring på dette? Fatter ikke at det er noen som helst reguleringer for denne bransjen, det er faktisk helt utrolig mtp alle lover og regler andre yrkesgrupper har i dette landet. Det er skikkelig ugreit. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 37
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
På besøk skrev (2 timer siden):

Oi! Myfitnesspal 😳 Hva i alle dager? Dette er jo helt krise. Det der skulle jeg gjerne sett en forklaring på. Noe så flaut! 

• Liker 39
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Oi! Myfitnesspal 😳 Hva i alle dager? Dette er jo helt krise. Det der skulle jeg gjerne sett en forklaring på. Noe så flaut! 

Enig. MyFitnessPal er vel gratis? 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (2 timer siden):

LV fremstår vinglete og usikker. At Henrik Troy harselerer med narsisissme og fasade er åpenbart, mens LV prøvde å gjøre humor ut av at både hun og CBE spiser is... ? Ha ha? :vetikke:

Ikke for å avspore helt, men jeg har kjent til LV siden messTv tiden (vi har mange felles venner) og hun har fremstått ekstremt opptatt av å bli kjent og vært ganske overlegen og høy på seg selv. Jeg tror hun har funnet sin nisje, tror ikke hun egentlig er noe annerledes enn de andre influencerene. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Gjest Marsh
Skrevet
~ Ada ~ skrev (15 timer siden):

Var vel ikke så mye annet enn noen kommentarer vedr.CBE's kroppsfokus fremfor på (den avskårete) isen. Noen mente det ikke var noe å spøke med på bekostning av andre (CBE). Andre kommenterte at alle liker is, uansett kropp. Hvorpå buldrebassen fra Særp så dukket opp med sitt sedvanlige bråk (eller kom han på banen før): Det handler ikke om hvor mange is man spiser i løpet av en uke, men om man trener nok. Folk må slutte å lese på kg, for der er de gale. Han hadde ikke selv lest på kg på et par år, men det var helt sant at flere venner varsler om hva som foregår, senest under Frankriketuren. Der kunne flere kollegaer og venner fortelle hvordan de tilfeldig hadde dumpet innom kg og blitt helt sjokkerte. Moderatorene har også fanget det opp og sletter mye. For ikke lenge siden fikk han selv moderatorene til å slette noe på kg.

Den indignerte hissigproppen uten impulskontroll fortsatte å bråke, og skrev til slutt at han hadde sendt LVH en dm. Like etter ble kommentarfeltet stengt.

En ting vennene hadde blitt sjokkert over var hvordan folk hadde snoket på profilene deres på SoMe, hmmm, høres ut som en annen som pleier å søke opp folk som ikke hyller kona hans for så å fortelle dem at han finner bilder av barna deres osv, eller en som til og med følger etter folk og riper opp bilen deres.

Skrevet

LV mener vel at det ikke er normalt å legge ut et bilde av at man spiser is med magen som kulisse??

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Enig. MyFitnessPal er vel gratis? 

Vet ikke, de har gratisversjon iallfall.

Adrian Paul er jo daglig leder, kanskje han bør kunne svare på hva den måltidsplanen er og hvor den er hentet fra. 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
Marsh skrev (45 minutter siden):

En ting vennene hadde blitt sjokkert over var hvordan folk hadde snoket på profilene deres på SoMe, hmmm, høres ut som en annen som pleier å søke opp folk som ikke hyller kona hans for så å fortelle dem at han finner bilder av barna deres osv, eller en som til og med følger etter folk og riper opp bilen deres.

Det er en av grunnene til at jeg holder meg unna kommentarfeltene på Instagram der paret deltar. Jeg fikk med meg kremmerhushendelsen og oppførselen til LKE/CBE. Bergans, ja det var vilt og en kvinne fikk oppleve en ustabil og farlig LKE.  

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen tips til paret;

vis den virkelige siden av dere. Bruk eksempler fra egne tidligere poster, og vis oss hvordan det egentlig er. Tror mange hadde funnet slike poster interessante. 

Ta en utdanning, det er ingen skam å gjøre det når man nærmer seg 40. Det er ihvertfall ikke for sent. Kan være lurt å oppsøke en karriereveileder. Hør med kommunen eller oppsøk en privat. 

Ikke fortsett med å bryte en av  menneskerettighetene til barna deres, nemlig retten om privatliv. Jeg, som nesten ikke følger dere, kan gjenkjenne dem, og vet overraskende mye om dem. 

• Liker 29
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...