Gjest NordreSving Skrevet 20. juli 2023 #86081 Skrevet 20. juli 2023 Stargaze skrev (10 timer siden): https://instagram.com/coach.michellepereira?igshid=NTc4MTIwNjQ2YQ== Coachen som skal være med. Ikke akkurat haugevis med følgere… Og..- veldig rart at de etter 7 år ikke har fått på plass bioen til cbe, men alle de andre. Ser uprofft ut. Det blir jo bare rarere og rarere. Under hennes manglende bio finnes det ikke noen knapp med påskriften «få hjelp av». Trykker du deg inn på den knappen hos de andre finner du en standard tekst. Underoverskriften «hvorfor velge meg som coach er ubesvart for halvparten. Bare Pereira har skrevet en lengre tekst. Paul sin er kort og bare intetsigende svada. Det eneste han selger seg inn med er at han er dedikert. Han var ikke dedikert nok til å til å levere tekst i alle fall.
Isild Skrevet 20. juli 2023 #86082 Skrevet 20. juli 2023 tøydokka skrev (39 minutter siden): Om de har det er det veldig merkelig at de først skriver oisann, vi må nok ha brukt samme ernæringsfysiolog. I stedenfor å kreditere sihatologi for kostplan og handleliste. De følger ikke vedkommende på insta, så det virker usannsynlig at de har noe samarbeid der. Sånn det fremstår på netfit, så er det de selv som har kokt ihop denne talentløse kostplanen, som jeg bare må le av fordi den er så avansert og helt urealistisk at noen skal klare å følge den. Unntatt de som bare suller rundt hjemme da.. men folk flest har jobb, travle dager, unger som ikke liker ditt og datt osv. Men de skal visst få på plass en ernæringsfysiolog i september. Vi får nå se på det, hehe.. og den nåværende kostplanen kan de ikke svare for hvem som har utarbeidet. Men skjønner jo at det blir litt tricky når de rett og slett bare har copy-pasted noe fra en annen konto. Off, flaut. 🙈 Litt off topic: er de veganere? Har ikke sett de har fremmet vegansk kosthold tidligere, men den kostplanen på netfit er jo vegansk. Det er jo flott det, men litt rart at de publiserer veganisme når de selv spiser både is med melk og kanskje andre ikke- veganske matvarer? Har ikke fulgt så godt med på disse matbildene deres, men har aldri fått noe inntrykk av at de er veganere? Så de har altså seriøst uttalt "vi må nok har brukt samme ernæringsfysiolog". Jeg trodde ikke helt på det jeg. Kjære vene. Denne ernæringsfysiologen har tydeligvis da noen "ferdigpakke" -opplegg han selger til de som vil ha. Merkelig at han ikke ønsker å bli kreditert. Tror ikke de er hverken veganere eller vegetarianere. Lurer på om jeg har lest et sted at de "spiser veldig lite kjøtt". Mulig de har kuttet ut kjøtt helt, men veganere er de iallefall IKKE. 28
Populært innlegg Kanutrine Skrevet 20. juli 2023 Populært innlegg #86083 Skrevet 20. juli 2023 (endret) På AppStore ser man at copyright på NetfitApp er det et selskap som heter Everfit som har. Et raskt googlesøk viser at Everfit er en ferdig pakke man kan kjøpe og bare plassere inn egne ting og/eller bruke innhold som allerede ligger i produsentens database. Her er alt på engelsk. Inkludert en del av formuleringene som forklarer de snedige oversettelsene som «on-demand økter». Bare glem 7 års utvikling osv. de har rett og slett kjøpt en ferdig hyllevare som de iflg nettsiden enkelt kan tilpasse med eget Brand, tekster og bilder. Det ligger flere eksempler på usercaser på nettsiden også. www.everfit.io Endret 20. juli 2023 av Kanutrine 40 24
Isild Skrevet 20. juli 2023 #86084 Skrevet 20. juli 2023 Kanutrine skrev (4 minutter siden): På AppStore ser man at copyright på NetfitApp er det et selskap som heter Everfit som har. Et raskt googlesøk viser at Everfit er en ferdig pakke man kan kjøpe og bare plassere inn egne ting og/eller bruke innhold som allerede ligger i produsentens database. Her er alt på engelsk. Inkludert en del av formuleringene som forklarer de snedige oversettelsene som «on-demand økter». Bare glem 7 års utvikling osv. de har rett og slett kjøpt en ferdig hyllevare som de iflg nettsiden enkelt kan tilpasse med eget Brand, tekster og bilder. Det ligger flere eksempler på usercaser på nettsiden også. www.everfit.io Så flaut! De har bablet om apputviklere og mye jobbing for å få til dette perfekte de ønsker å revolusjonere markedet med, så ender det opp med at de har en kjøpt "mal" - og ellers tilsynelatende klipp og lim fra andres sider. 33 12
Karmaisabitch Skrevet 20. juli 2023 #86085 Skrevet 20. juli 2023 Kanutrine skrev (8 minutter siden): På AppStore ser man at copyright på NetfitApp er det et selskap som heter Everfit som har. Et raskt googlesøk viser at Everfit er en ferdig pakke man kan kjøpe og bare plassere inn egne ting og/eller bruke innhold som allerede ligger i produsentens database. Her er alt på engelsk. Inkludert en del av formuleringene som forklarer de snedige oversettelsene som «on-demand økter». Bare glem 7 års utvikling osv. de har rett og slett kjøpt en ferdig hyllevare som de iflg nettsiden enkelt kan tilpasse med eget Brand, tekster og bilder. Det ligger flere eksempler på usercaser på nettsiden også. www.everfit.io Puteflaut! 18 5
Isola2 Skrevet 20. juli 2023 #86086 Skrevet 20. juli 2023 Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Takk Det store spørsmålet da er hvorfor de har valgt å reise på ferie fremfor å gjøre Netfit.no ferdig. Det er jo så uferdig at det ser langt fra klart ut til lanseringen... som skulle vært i juni, og nå halvveis har skjedd, med halvferdig produkt. Det fremstår som merkelig med den slottsferien. Det var jo kun kaffekopp og trening…akkurat det samme som de gjør hjemme..med et par bilder fra slottet og barn. Det virker på meg som de slang seg med en gjeng med andre mennesker de kanskje ikke kjenner så godt for å skape litt innhold til Instagram..men de gjør jo akkurat det samme som vanlig. Mega-snork. Det fantastiske med ferie er jo å koble av fra hverdagen og gjøre noe helt annet! 18 6
Rastebenk Skrevet 20. juli 2023 #86087 Skrevet 20. juli 2023 (endret) Kanutrine skrev (1 time siden): På AppStore ser man at copyright på NetfitApp er det et selskap som heter Everfit som har. Et raskt googlesøk viser at Everfit er en ferdig pakke man kan kjøpe og bare plassere inn egne ting og/eller bruke innhold som allerede ligger i produsentens database. Her er alt på engelsk. Inkludert en del av formuleringene som forklarer de snedige oversettelsene som «on-demand økter». Bare glem 7 års utvikling osv. de har rett og slett kjøpt en ferdig hyllevare som de iflg nettsiden enkelt kan tilpasse med eget Brand, tekster og bilder. www.everfit.io Greia er jo at netfit blir veldig upersonlig, umotivert og kaldt. De har tilsynelatende kjøpt ikke bare webdesignet, men også alt av innhold fra en utenlandsk leverandør. Inkludert tekster sterkt preget av Google translate, samt tidkrevende og kompliserte måltider som ikke bare er 100 % veganske, men som kun funker for hjemmeværende og ekstremt dedikerte som dem selv. Hvordan netfit kan være mer enn en lite innbringende hobby for de mange involverte (er de 4-5-6 trenere nå?) forstår jeg ikke. Det eneste de brenner for er åpenbart frontfigurens utseende, som de åpenbart bruker mye tid på å alterere med teknisk etterbehandling. Kritthvite tenner og fullstendig poreløs, speilblank, linjefri hud og kinnbein som snart toucher øyevippene tyder også på hyppige klinikkbehandlinger. Netfit fremstår bare som enda en navlebeskuende skrytekanal hvor det skal dras inn mest mulig penger på minst mulig arbeid. Altså, ser de ikke på konkurrentene sine? F eks Desirée Andersen (Fitfocus), som med varme, humor, personlig vri og superdelikat feed egenhendig fortsetter med å dra voldsomt i fra den 7 år lange, 4/5-personers satsingen til netfit? https://instagram.com/boostlopegleden?igshid=MzRlODBiNWFlZA== https://instagram.com/desireeandersen.no?igshid=MzRlODBiNWFlZA== Man ser godt at Desirée Andersen brenner for følgerne sine og at hun har massiv arbeidskapasitet og stort pågangsmot. For å adressere verdier som står særdeles høyt i kurs for CBE og LKE, så er Desirée i tillegg veldig godt trent, vakker og ser mye yngre ut enn faktisk alder. I tillegg, noe CBE og LKE ikke vektlegger i noen som helst grad, er at Desirée fremviser både god kommunikasjon med, samt omsorg og forståelse for, følgerne sine. CBE (og LKE) fremviser absolutt ingen av disse egenskapene, det er derimot veldig tydelig at de kun motiveres av og brenner for seg selv. Endret 20. juli 2023 av Rastebenk 29 16
Kleenex Skrevet 20. juli 2023 #86088 Skrevet 20. juli 2023 Kanutrine skrev (1 time siden): På AppStore ser man at copyright på NetfitApp er det et selskap som heter Everfit som har. Et raskt googlesøk viser at Everfit er en ferdig pakke man kan kjøpe og bare plassere inn egne ting og/eller bruke innhold som allerede ligger i produsentens database. Her er alt på engelsk. Inkludert en del av formuleringene som forklarer de snedige oversettelsene som «on-demand økter». Bare glem 7 års utvikling osv. de har rett og slett kjøpt en ferdig hyllevare som de iflg nettsiden enkelt kan tilpasse med eget Brand, tekster og bilder. Det ligger flere eksempler på usercaser på nettsiden også. www.everfit.io Så puteflaut. Hadde ligget i fosterstilling på kjøkkengulvet om jeg hadde blitt avkledd på samme måte. Takk til dere gode som avslører og finner dette! 33 6
Jobbermedbarn Skrevet 20. juli 2023 #86089 Skrevet 20. juli 2023 Karmaisabitch skrev (1 time siden): Kan det være at de har lansert uferdig app/nettsider pga. treningsreisene. Enten for å selge flere reiser, eller for at appen skal promoteres til deltagere eller brukes i opplegget? Snodig uansett, og fantastisk dårlig (og total mangel på) planlegging og styring Jeg tipper du har svaret der. De skal jo på treningsreise om noen mnd med netfit og da måtte nødvendigvis netfit eksistere. Det er vel noen som har vunnet medlemskap også? Men det er jo helt utrolig at de etter så mange år har kommet til et resultat som helt sikkert er, og ser ut som, et hastverksarbeid. Jeg lurer på når den opprinnelige ideen ble forkastet? Tror det er leeenge siden. Pinlig hele greia. 23
NettoppJa Skrevet 20. juli 2023 #86090 Skrevet 20. juli 2023 Jeg skjønner bare ikke den måltidsplanen der. De har jo 2 PT'er med kurs i kostholdsveiledning. Kan ikke bare de snekre sammen en ukeplan med næringsrike måltider? Hvorfor skal de ha ernæringsfysiolog? Dette fremstår bare mer og mer merkelig, og skal fremstå som så veldig fancy. Luftslott nok en gang..... 33
Katten89 Skrevet 20. juli 2023 #86091 Skrevet 20. juli 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (10 timer siden): Første og siste er jo bare Adrian Paul-prosjekter. Hvorfor Sommerløpet i Kristiansand vil være samarbeidspartner, det forstår jeg ikke. Jeg har en stund lurt på hva teksten under disse bildene betyr. Det er latin. Nå er min latin svært mangelfull når det kommer til setningsoppbygging, men kan ofte kjenne igjen ord nok til å i det minste få et overblikk over innhold, om enn ikke detaljer. Spesielt har jeg lurt siden samme teksten står under alle disse tre, selv om det ikke er en åpenbar sammenheng mellom Optimal Trening og - Klinikk og Sommerløpet. Så jeg kjørte nå tekten gjennom google translate (som vi alle vet ikke alltid stemmer, men likevel...). Resultatet fra google translate - latinske teksten først: "Lorem ipsum odor amet, consectetuer adipiscing elit. Volutpat nunc odio dolor lacinia convallis semper dapibus. Urna urna nascetur fringilla ultrices turpis augue tristique. Congue ridiculus egestas pharetra conubia dis sem tincidunt semper. Natoque maximus mattis scelerisque purus ipsum natoque dui nascetur. Duis quam malesuada bibendum eget inceptos lacinia parturient at aliquam. Eleifend lobortis habitant elementum; varius tempor feugiat blandit blandit." Så oversettelsen: "Lukten av produktet er veldig bra, det er veldig bra for kunden. Smerten av lacinia vallis virvler alltid av hat. Urne urne vil bli født fringilla ultrices turpis augue trist. Lekser er latterlige, du må gifte deg med et kogger. Og når han ble født, ville verdens beste sjokolade bli født. Som forventet vil Lacinia føde noen initiativer som må drikkes. Eleifend policy bosatt element; Feugiat smigrer til forskjellige tider." Altså... WHAT??? 😂 Det er det som kalles «placeholder text» , altsa tulle-tekst du kan sette inn for å illustrere hvor den ekte teksten kan stå. Helt vanlig å bruke når man designer nettsider og liknende. Men ikke så vanlig å faktisk publisere den edit: beklager å svare når du allerede har fått svar Endret 20. juli 2023 av Katten89 9 1 1
Kollontaj Skrevet 20. juli 2023 #86092 Skrevet 20. juli 2023 NettoppJa skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner bare ikke den måltidsplanen der. De har jo 2 PT'er med kurs i kostholdsveiledning. Kan ikke bare de snekre sammen en ukeplan med næringsrike måltider? Hvorfor skal de ha ernæringsfysiolog? Dette fremstår bare mer og mer merkelig, og skal fremstå som så veldig fancy. Luftslott nok en gang..... De følger vanlig strategi: bløff. 21
Karmaisabitch Skrevet 20. juli 2023 #86093 Skrevet 20. juli 2023 Jobbermedbarn skrev (17 minutter siden): Jeg tipper du har svaret der. De skal jo på treningsreise om noen mnd med netfit og da måtte nødvendigvis netfit eksistere. Det er vel noen som har vunnet medlemskap også? Men det er jo helt utrolig at de etter så mange år har kommet til et resultat som helt sikkert er, og ser ut som, et hastverksarbeid. Jeg lurer på når den opprinnelige ideen ble forkastet? Tror det er leeenge siden. Pinlig hele greia. Den opprinnelige planen ble sikkert forkastet da det gikk opp for de at det ble kostbart, og at de ikke kunne få det hele sponset 🫠😂 22
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 20. juli 2023 Populært innlegg #86094 Skrevet 20. juli 2023 (endret) Jobbermedbarn skrev (39 minutter siden): Jeg tipper du har svaret der. De skal jo på treningsreise om noen mnd med netfit og da måtte nødvendigvis netfit eksistere. Det er vel noen som har vunnet medlemskap også? Men det er jo helt utrolig at de etter så mange år har kommet til et resultat som helt sikkert er, og ser ut som, et hastverksarbeid. Jeg lurer på når den opprinnelige ideen ble forkastet? Tror det er leeenge siden. Pinlig hele greia. Der traff dere spikeren på hodet. De har kniven på strupen og måtte rett og slett lansere noe. Alt fra webdesign og tekniske løsninger til alt av skriftlig innhold har blitt kjøpt (kopiert?) inn fra eksterne leverandører. Det har ikke engang touchet språkvask før det ble publisert 😳 7 lange år har det tatt, og likevel preges netfit av google translate, tilsynelatende skamløs kopiering fra andres sider og lorem ipsum-tekster ("place-holder- tekster lagt inn av webdesigner i påvente av faktisk innhold). Ikke engang kostholdsplanene har de utarbeidet selv. Og frontfigur CBEs intro står tom 🫥 Altså, hvorfor netfit? Motivasjon og arbeidskapasitet fremstår jo fullstendig fraværende hos alle de fire involverte! En stille lansering preget av copy/paste og lorem ipsum, HVA er greia? Dette er alt annet enn et hjertebarn eller noe CBE/LKE brenner for, dette fremstår som et halvhjertet alibi for stadige kraftdemonstrasjoner av narsisissme. Igjen, jeg er helt målløs over at en familie på 4 har levd på dette bedagelige luftslottet i så mange år. Ikke rart at 25 % av generasjon z ønsker å bli influensere, det ligger jo i menneskets natur å ha det så behagelig og fritt som overhodet mulig. Tenk å leve så godt på å være hjemmeværende hobbymosjonister med 3-4 reklameinnlegg per måned. Igjen, se på hordene av aktive treningsinfluensere både nasjonalt og internasjonalt. Ingen tviler på at f eks råflotte Funkygine jobber knallhardt med å holde merkevaren sin varm med alt fra tv-serier og tv-program via hundeløp og treningsleire til egen produktlinje i matbutikkene. Det eneste som gir null mening er at en særdeles inaktiv CBE fremdeles har 300 k følgere på den smale IG-kontoen sin, som kun fremviser pludring med selfies hjemme i huset og selvskryt i fbm mosjonering. 0 % engasjementrate er jo avslørende og korrekt, men følgertallet er veldig merkelig. Jeg hadde lett gitt en hundrelapp for å kunne se/avsløre hvor ekte det tallet faktisk er. Aldri i livet at CBE hadde kommet seg over 50 k dersom kontoen ble slettet og hun hadde måtte opprette en ny. Endret 20. juli 2023 av Rastebenk 39 17
Hulderen Skrevet 20. juli 2023 #86095 Skrevet 20. juli 2023 Kanutrine skrev (1 time siden): På AppStore ser man at copyright på NetfitApp er det et selskap som heter Everfit som har. Et raskt googlesøk viser at Everfit er en ferdig pakke man kan kjøpe og bare plassere inn egne ting og/eller bruke innhold som allerede ligger i produsentens database. Her er alt på engelsk. Inkludert en del av formuleringene som forklarer de snedige oversettelsene som «on-demand økter». Bare glem 7 års utvikling osv. de har rett og slett kjøpt en ferdig hyllevare som de iflg nettsiden enkelt kan tilpasse med eget Brand, tekster og bilder. Det ligger flere eksempler på usercaser på nettsiden også. www.everfit.io Hva betyr egentlig «on-demand økter»? Jeg har prøvd å google det uten å bli klokere. 12 1
vinterskog Skrevet 20. juli 2023 #86096 Skrevet 20. juli 2023 At de er tilknyttet ulike personer, coacher, trenere, ernæring, behøver ikke bety de får lønn. Ikke uvanlig med freelancere, som får betalt for hver kunde og oppdrag, men når de står uten, så får de ingen lønn. Så på sånn sett kan netfit skrive opp masse folk, som tillsynelatende er ansatt hos netfit. Mange pt’er på treningssenter har det slik også. Forøvrig underlig hvor dårlig produktet er, ikke en gang halvferdig. Og ikke lansert og promotert i egne kanaler skikkelig heller. De har jo vært involvert i flere andre produktlanseringer tidligere, så de vet jo hvordan det går til. Jeg tror de bare vil flotte seg med titler, det har de jo lang historie med… 21 5
Karmaisabitch Skrevet 20. juli 2023 #86097 Skrevet 20. juli 2023 Rastebenk skrev (12 minutter siden): Der traff dere spikeren på hodet. De har kniven på strupen og måtte rett og slett lansere noe. Alt fra webdesign og tekniske løsninger til alt av skriftlig innhold har blitt kjøpt (kopiert?) inn fra eksterne leverandører. Det har ikke engang touchet språkvask før det ble publisert 😳 7 lange år har det tatt, og likevel preges netfit av google translate, tilsynelatende skamløs kopiering fra andres sider og lorem ipsum-tekster ("place-holder- tekster lagt inn av webdesigner i påvente av faktisk innhold). Ikke engang kostholdsplanene har de utarbeidet selv. Og frontfigur CBEs intro står tom 🫥 Motivasjon og arbeidskapasitet fremstår fullstendig fraværende hos alle de fire involverte. Igjen, jeg er helt målløs over at en familie på 4 har levd på dette bedagelige luftslottet i så mange år. Ikke rart at 25 % av generasjon z ønsker å bli influensere, det ligger jo i menneskets natur å ha det så behagelig og fritt som overhodet mulig. Tenk å leve så godt på å være hjemmeværende hobbymosjonister med 3-4 reklameinnlegg per måned 🤷♀️ Caroline med sin journalistbakgrunn måtte nok løpe på møllla morgen og kveld, istedet for å skrive egne tekster til netfit. Jaja, fikk i alle fall thinspo-delen på plass da. 19
LullaSkrulla Skrevet 20. juli 2023 #86098 Skrevet 20. juli 2023 Hvis dette er et så hastverksarbeid som det virker å være, håper jeg virkelig media tar tak i dette. Det er vel flere journalister som leser her inne? 19 3
Rastebenk Skrevet 20. juli 2023 #86099 Skrevet 20. juli 2023 (endret) https://instagram.com/breeelenehan?igshid=MzRlODBiNWFlZA== .. Også må jeg igjen slå et slag for kroppspositivisten Bree, som demonstrerer hvor latterlig enkelt det er å posere seg perfekt i SoMe 🤗 DETTE er forbildene vi må vise vår oppvoksende generasjon, som sliter mer med angst, depresjon og selvmordstanker enn noen gang før. Enkelte, som CBE og LKE, jobber hardt for at kvinner skal skamme seg over egen kropp og bære CBE på gullstol med beundring i øynene. Mens andre, som Bree og f eks Dana Mercer, jobber hardt for at alle kvinner skal ha en god selvfølelse og selvtillit, slik at overskudd kan brukes på meningsfylte aktiviteter som jobb, i stedet for hjemmetråkking a la CBE, med dyre klinikkbesøk og kaloritelling. Jeg vet godt hvem jeg hadde valgt som forbilde 7 av 7 dager i uken. Endret 20. juli 2023 av Rastebenk 39 5
~ Ada ~ Skrevet 20. juli 2023 #86100 Skrevet 20. juli 2023 Det er som forventet. De har vel aldri hatt teft for markedet der ute. Caroline Berg Eriksen uttrykte overraskelse da bloggen i sin tid skjøt fart. Hun ønsket bare å dele og inspirere fra hverdagen, hun hadde ingen bevisst og målrettet plan om å slå gjennom med dagbok som nisje. Den gangen traff det en etterspørsel. I 2023 er markedet overfylt av dette, likevel tar Treasures ingen grep for tilpasning. Tilsynelatende ingen evalueringer og nye markedsundersøkelser, men fortsetter i samme sporet tross dalende tall. De lanserer Netfit og nye produkter og tjenester med samme bevisstløse tilnærming. De henvender seg til et godt voksent publikum i et marked som oversvømmes av gode trenings- og ernæringstilbud (og tilbud innen mote, kosmetikk, interiør) - en kresen målgruppe de fremviser særdeles lite interesse for og aktivt saboterer tillit fra. Det eneste oppsiktsvekkende, er en læringskurve på stedet hvil. 28 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå