Frisk Frosk Skrevet 19. juli 2023 #86061 Skrevet 19. juli 2023 CityCityBangBang skrev (8 minutter siden): Men samarbeidspartnerne er sikkert kjempefornøyde med omtalen. DETTE (for å bruke en av bedriftseiernes favorittord) selger nok maks!!!! Første og siste er jo bare Adrian Paul-prosjekter. Hvorfor Sommerløpet i Kristiansand vil være samarbeidspartner, det forstår jeg ikke. Jeg har en stund lurt på hva teksten under disse bildene betyr. Det er latin. Nå er min latin svært mangelfull når det kommer til setningsoppbygging, men kan ofte kjenne igjen ord nok til å i det minste få et overblikk over innhold, om enn ikke detaljer. Spesielt har jeg lurt siden samme teksten står under alle disse tre, selv om det ikke er en åpenbar sammenheng mellom Optimal Trening og - Klinikk og Sommerløpet. Så jeg kjørte nå tekten gjennom google translate (som vi alle vet ikke alltid stemmer, men likevel...). Resultatet fra google translate - latinske teksten først: "Lorem ipsum odor amet, consectetuer adipiscing elit. Volutpat nunc odio dolor lacinia convallis semper dapibus. Urna urna nascetur fringilla ultrices turpis augue tristique. Congue ridiculus egestas pharetra conubia dis sem tincidunt semper. Natoque maximus mattis scelerisque purus ipsum natoque dui nascetur. Duis quam malesuada bibendum eget inceptos lacinia parturient at aliquam. Eleifend lobortis habitant elementum; varius tempor feugiat blandit blandit." Så oversettelsen: "Lukten av produktet er veldig bra, det er veldig bra for kunden. Smerten av lacinia vallis virvler alltid av hat. Urne urne vil bli født fringilla ultrices turpis augue trist. Lekser er latterlige, du må gifte deg med et kogger. Og når han ble født, ville verdens beste sjokolade bli født. Som forventet vil Lacinia føde noen initiativer som må drikkes. Eleifend policy bosatt element; Feugiat smigrer til forskjellige tider." Altså... WHAT??? 😂 33 3 9
Christiane_W Skrevet 19. juli 2023 #86062 Skrevet 19. juli 2023 ~ Ada ~ skrev (2 timer siden): Etter 7 år... Helt utrolig at det er mulig å lansere noe så halvveis og mangelfullt etter 7 års utvikling. De har jo hatt masser av tid til å lage skikkelig innhold til appen, men i stedet lanserer de noe som fremstår som det er kastet sammen i siste liten. Såvidt jeg husker har de skyldt på at de som utviklet appen ikke har levert som forventet og det resulterte i at de måtte bytte leverandør og sterte på nytt. Disse (påståtte) utfordringene de har hatt har jeg forstått som at har handlet om den tekniske løsningen/appens funksjoner. Har selv vært med på å utvikle ny hjemmeside for en tidligere arbeidsgiver. Min rolle var å produsere innhold sammen med et par kolleger, mens vi hadde "outsourcet" den tekniske løsningen. Firmaet vi hadde leid inn for å fikse det tekniske var proffe og leverte som de skulle. Det mest krevende i den prosessen var å levere store mengder godt innhold, både tekst og bilde/video innenfor en relativt stram tidsfrist, men vi klarte det. Vi hadde ikke år eller måneder, men uker. 22 6
Populært innlegg ingo Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #86063 Skrevet 19. juli 2023 Frisk Frosk skrev (3 minutter siden): Første og siste er jo bare Adrian Paul-prosjekter. Hvorfor Sommerløpet i Kristiansand vil være samarbeidspartner, det forstår jeg ikke. Jeg har en stund lurt på hva teksten under disse bildene betyr. Det er latin. Nå er min latin svært mangelfull når det kommer til setningsoppbygging, men kan ofte kjenne igjen ord nok til å i det minste få et overblikk over innhold, om enn ikke detaljer. Spesielt har jeg lurt siden samme teksten står under alle disse tre, selv om det ikke er en åpenbar sammenheng mellom Optimal Trening og - Klinikk og Sommerløpet. Så jeg kjørte nå tekten gjennom google translate (som vi alle vet ikke alltid stemmer, men likevel...). Resultatet fra google translate - latinske teksten først: "Lorem ipsum odor amet, consectetuer adipiscing elit. Volutpat nunc odio dolor lacinia convallis semper dapibus. Urna urna nascetur fringilla ultrices turpis augue tristique. Congue ridiculus egestas pharetra conubia dis sem tincidunt semper. Natoque maximus mattis scelerisque purus ipsum natoque dui nascetur. Duis quam malesuada bibendum eget inceptos lacinia parturient at aliquam. Eleifend lobortis habitant elementum; varius tempor feugiat blandit blandit." Så oversettelsen: "Lukten av produktet er veldig bra, det er veldig bra for kunden. Smerten av lacinia vallis virvler alltid av hat. Urne urne vil bli født fringilla ultrices turpis augue trist. Lekser er latterlige, du må gifte deg med et kogger. Og når han ble født, ville verdens beste sjokolade bli født. Som forventet vil Lacinia føde noen initiativer som må drikkes. Eleifend policy bosatt element; Feugiat smigrer til forskjellige tider." Altså... WHAT??? 😂 Disse latinske tekstene er ofte standard i mange typer software, for å visualisere hvordan det ser ut for de som skal putte inn egen tekst. Altså helt vanlig - betyr bare at bedriften IKKE har gjort jobben med å produsere egen tekst. 53 14
Frisk Frosk Skrevet 19. juli 2023 #86064 Skrevet 19. juli 2023 ingo skrev (Akkurat nå): Disse latinske tekstene er ofte standard i mange typer software, for å visualisere hvordan det ser ut for de som skal putte inn egen tekst. Altså helt vanlig - betyr bare at bedriften IKKE har gjort jobben med å produsere egen tekst. Takk - da lærte jeg noe nytt Men så puteflaut av Netfit å la en slik tekst bli stående..... 27
Karmaisabitch Skrevet 19. juli 2023 #86065 Skrevet 19. juli 2023 Frisk Frosk skrev (26 minutter siden): Første og siste er jo bare Adrian Paul-prosjekter. Hvorfor Sommerløpet i Kristiansand vil være samarbeidspartner, det forstår jeg ikke. Jeg har en stund lurt på hva teksten under disse bildene betyr. Det er latin. Nå er min latin svært mangelfull når det kommer til setningsoppbygging, men kan ofte kjenne igjen ord nok til å i det minste få et overblikk over innhold, om enn ikke detaljer. Spesielt har jeg lurt siden samme teksten står under alle disse tre, selv om det ikke er en åpenbar sammenheng mellom Optimal Trening og - Klinikk og Sommerløpet. Så jeg kjørte nå tekten gjennom google translate (som vi alle vet ikke alltid stemmer, men likevel...). Resultatet fra google translate - latinske teksten først: "Lorem ipsum odor amet, consectetuer adipiscing elit. Volutpat nunc odio dolor lacinia convallis semper dapibus. Urna urna nascetur fringilla ultrices turpis augue tristique. Congue ridiculus egestas pharetra conubia dis sem tincidunt semper. Natoque maximus mattis scelerisque purus ipsum natoque dui nascetur. Duis quam malesuada bibendum eget inceptos lacinia parturient at aliquam. Eleifend lobortis habitant elementum; varius tempor feugiat blandit blandit." Så oversettelsen: "Lukten av produktet er veldig bra, det er veldig bra for kunden. Smerten av lacinia vallis virvler alltid av hat. Urne urne vil bli født fringilla ultrices turpis augue trist. Lekser er latterlige, du må gifte deg med et kogger. Og når han ble født, ville verdens beste sjokolade bli født. Som forventet vil Lacinia føde noen initiativer som må drikkes. Eleifend policy bosatt element; Feugiat smigrer til forskjellige tider." Altså... WHAT??? 😂 Det er en standard midlertidig tekst webdesignere setter inn i påventede av teksten som skal stå der. 20 2
Frisk Frosk Skrevet 19. juli 2023 #86066 Skrevet 19. juli 2023 Karmaisabitch skrev (2 minutter siden): Det er en standard midlertidig tekst webdesignere setter inn i påventede av teksten som skal stå der. Jeg visste ikke det, men takk til både deg og ingo, som lærte meg noe nytt Men disse tekstene har stått i ukesvis på Netfit.no. Og i mellomtiden prioriterte alle eierne ferie fremfor å få ferdig nettsidene og appen og alt annet som heller ikke fungerer. Merkelig prioritering. 20 1
Rubella Skrevet 19. juli 2023 #86067 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (34 minutter siden): Første og siste er jo bare Adrian Paul-prosjekter. Hvorfor Sommerløpet i Kristiansand vil være samarbeidspartner, det forstår jeg ikke. Jeg har en stund lurt på hva teksten under disse bildene betyr. Det er latin. Nå er min latin svært mangelfull når det kommer til setningsoppbygging, men kan ofte kjenne igjen ord nok til å i det minste få et overblikk over innhold, om enn ikke detaljer. Spesielt har jeg lurt siden samme teksten står under alle disse tre, selv om det ikke er en åpenbar sammenheng mellom Optimal Trening og - Klinikk og Sommerløpet. Så jeg kjørte nå tekten gjennom google translate (som vi alle vet ikke alltid stemmer, men likevel...). Resultatet fra google translate - latinske teksten først: "Lorem ipsum odor amet, consectetuer adipiscing elit. Volutpat nunc odio dolor lacinia convallis semper dapibus. Urna urna nascetur fringilla ultrices turpis augue tristique. Congue ridiculus egestas pharetra conubia dis sem tincidunt semper. Natoque maximus mattis scelerisque purus ipsum natoque dui nascetur. Duis quam malesuada bibendum eget inceptos lacinia parturient at aliquam. Eleifend lobortis habitant elementum; varius tempor feugiat blandit blandit." Så oversettelsen: "Lukten av produktet er veldig bra, det er veldig bra for kunden. Smerten av lacinia vallis virvler alltid av hat. Urne urne vil bli født fringilla ultrices turpis augue trist. Lekser er latterlige, du må gifte deg med et kogger. Og når han ble født, ville verdens beste sjokolade bli født. Som forventet vil Lacinia føde noen initiativer som må drikkes. Eleifend policy bosatt element; Feugiat smigrer til forskjellige tider." Altså... WHAT??? 😂 «Lorem ipsum» er standard «placeholder»-tekst for webdesign. Det er en tekst man fyller ut hjemmesiden med før man har den teksten som faktisk skal publiseres, for å se hvordan det funker designmessig. Edit: så nå at du har fått svar. Endret 19. juli 2023 av Rubella 15
Frisk Frosk Skrevet 19. juli 2023 #86068 Skrevet 19. juli 2023 Rubella skrev (1 minutt siden): «Lorem ipsum» er standard «placeholder»-tekst for webdesign. Det er en tekst man fyller ut hjemmesiden med før man har den teksten som faktisk skal publiseres, for å se hvordan det funker designmessig. Takk Det store spørsmålet da er hvorfor de har valgt å reise på ferie fremfor å gjøre Netfit.no ferdig. Det er jo så uferdig at det ser langt fra klart ut til lanseringen... som skulle vært i juni, og nå halvveis har skjedd, med halvferdig produkt. 21
ingo Skrevet 19. juli 2023 #86069 Skrevet 19. juli 2023 Frisk Frosk skrev (9 minutter siden): Jeg visste ikke det, men takk til både deg og ingo, som lærte meg noe nytt Men disse tekstene har stått i ukesvis på Netfit.no. Og i mellomtiden prioriterte alle eierne ferie fremfor å få ferdig nettsidene og appen og alt annet som heller ikke fungerer. Merkelig prioritering. Ja det gjør ikke akkurat noe godt inntrykk for å si det mildt. Har vært med på mange lanseringer av websider, både små og store, og som en annen nevnte her; det er krevende å lage og formulere tekst men det må gjøres, det blir fort litt overtid! Når kundegrunnlaget er nettbasert så er en jo helt avhengig av å fremstå profesjonelt, gjennomført og seriøst på digitale flater. Og en publiserer ikke før dette er på plass. Men disse manglene som bio på cbe og info om samarbeidspartnere; det er jo ikke krevende å forfatte en gang, det bør ta 10 minutt. Derfor er det helt uforståelig. 20 1
Frisk Frosk Skrevet 19. juli 2023 #86070 Skrevet 19. juli 2023 ingo skrev (3 minutter siden): Ja det gjør ikke akkurat noe godt inntrykk for å si det mildt. Har vært med på mange lanseringer av websider, både små og store, og som en annen nevnte her; det er krevende å lage og formulere tekst men det må gjøres, det blir fort litt overtid! Når kundegrunnlaget er nettbasert så er en jo helt avhengig av å fremstå profesjonelt, gjennomført og seriøst på digitale flater. Og en publiserer ikke før dette er på plass. Men disse manglene som bio på cbe og info om samarbeidspartnere; det er jo ikke krevende å forfatte en gang, det bør ta 10 minutt. Derfor er det helt uforståelig. Ja, det er helt uforståelig at de har valgt å publisere tross alle manglene som gir et så useriøst inntrykk. Det forsterker bare inntrykket av at Netfit bare er en form for liksombedrift, som skal brukes til å dra inn penger på andre måter. 20 4
Populært innlegg tøydokka Skrevet 20. juli 2023 Populært innlegg #86071 Skrevet 20. juli 2023 Katten89 skrev (4 timer siden): Tror dere dem leser her inne? Ja, det tror jeg. Og nå begynner de nok å få litt panikk rundt avsløringen om at disse oppskriftene og handleliste bare er hentet fra nettet. "Vi bruker nok samme ernæringsfysiolog". Hvilken ernæringsfysiolog? Skybert? De kan hvertfall ikke svare på hvem som har utarbeidet kostholdsplan en og handlelisten de presenterte. "Vi lanserer egen ernæringsfysiolog i september", fremstår bare som panikkartede bortforklaringer. Nå roter de det virkelig til for seg med å lyge seg lenger og lenger inn i en spiral, slette og blokkere de som stiller spørsmål. Så utrolig pinlig 💩🤡 43 8
tøydokka Skrevet 20. juli 2023 #86072 Skrevet 20. juli 2023 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Første og siste er jo bare Adrian Paul-prosjekter. Hvorfor Sommerløpet i Kristiansand vil være samarbeidspartner, det forstår jeg ikke. Jeg har en stund lurt på hva teksten under disse bildene betyr. Det er latin. Nå er min latin svært mangelfull når det kommer til setningsoppbygging, men kan ofte kjenne igjen ord nok til å i det minste få et overblikk over innhold, om enn ikke detaljer. Spesielt har jeg lurt siden samme teksten står under alle disse tre, selv om det ikke er en åpenbar sammenheng mellom Optimal Trening og - Klinikk og Sommerløpet. Så jeg kjørte nå tekten gjennom google translate (som vi alle vet ikke alltid stemmer, men likevel...). Resultatet fra google translate - latinske teksten først: "Lorem ipsum odor amet, consectetuer adipiscing elit. Volutpat nunc odio dolor lacinia convallis semper dapibus. Urna urna nascetur fringilla ultrices turpis augue tristique. Congue ridiculus egestas pharetra conubia dis sem tincidunt semper. Natoque maximus mattis scelerisque purus ipsum natoque dui nascetur. Duis quam malesuada bibendum eget inceptos lacinia parturient at aliquam. Eleifend lobortis habitant elementum; varius tempor feugiat blandit blandit." Så oversettelsen: "Lukten av produktet er veldig bra, det er veldig bra for kunden. Smerten av lacinia vallis virvler alltid av hat. Urne urne vil bli født fringilla ultrices turpis augue trist. Lekser er latterlige, du må gifte deg med et kogger. Og når han ble født, ville verdens beste sjokolade bli født. Som forventet vil Lacinia føde noen initiativer som må drikkes. Eleifend policy bosatt element; Feugiat smigrer til forskjellige tider." Altså... WHAT??? 😂 Men i alle dager 😳 Hahaha🤣🤣🤣 6
Knope Skrevet 20. juli 2023 #86073 Skrevet 20. juli 2023 Kollontaj skrev (3 timer siden): Bare sånn apropos sletting av kommentarer og blokkering av brukere; det går fint an på IG å lage restriksjoner for andre brukere, dvs ikke blokkere, men begrense slik at det er bare brukeren og du som ser kommentaren, andre vil altså ikke se den. Brukeren vil da kunne anta at alle andre ser kommentaren. Sånn kan man også skjule ubehagelige kommentarer for følgere. De fleste vet sikkert dette, men jeg regner med at funksjonen benyttes av kontoer vi snakker om her. De bruker definitivt denne funksjonen. Jeg så det selv en gang på en kommentar jeg skrev, men som ingen andre kunne se. Og åpenbart når det står f.eks 8 kommentarer under et innlegg, men man ser bare 5. 18 6
Isild Skrevet 20. juli 2023 #86074 Skrevet 20. juli 2023 Har ikke sjekket ut app/nettside selv, men av det jeg leser her så virker Netfit uferdig og halvveis. Hvordan er egentlig det mulig etter 7 års arbeid? Jeg håper virkelig de har en avtale om å dele oppskriftene. 16
Populært innlegg Sugar&Spice Skrevet 20. juli 2023 Populært innlegg #86075 Skrevet 20. juli 2023 Det første vi lærte på media på vgs var at det under INGEN omstendigheter skulle publiseres en lorem ipsum-tekst. Bruk den gjerne i oppbygging av design og koding, men å PUBLISERE det på et ferdig produkt er en skam, og ville stått til stryk på vgs-nivå. 57 22
BuffyTheVampire Skrevet 20. juli 2023 #86076 Skrevet 20. juli 2023 Jeg tenkte laste ned Netfit-appen, fordi jeg tenker slik at skal en mene noe om noe, er det greit å vite hva man snakker om. Det første som skjer når jeg åpner appen, er at jeg får beskjed om å logge inn. Men jeg er ikke medlem, så får ikke logget inn. Det er heller ikke en ‘registrer deg’- lenke der. Betyr det at en må inn på Netfit.no for å kjøpe medlemskap først?? Hvordan skal man gjette dette? det er jo talentløst. 26 7
tøydokka Skrevet 20. juli 2023 #86077 Skrevet 20. juli 2023 Isild skrev (1 time siden): Har ikke sjekket ut app/nettside selv, men av det jeg leser her så virker Netfit uferdig og halvveis. Hvordan er egentlig det mulig etter 7 års arbeid? Jeg håper virkelig de har en avtale om å dele oppskriftene. Om de har det er det veldig merkelig at de først skriver oisann, vi må nok ha brukt samme ernæringsfysiolog. I stedenfor å kreditere sihatologi for kostplan og handleliste. De følger ikke vedkommende på insta, så det virker usannsynlig at de har noe samarbeid der. Sånn det fremstår på netfit, så er det de selv som har kokt ihop denne talentløse kostplanen, som jeg bare må le av fordi den er så avansert og helt urealistisk at noen skal klare å følge den. Unntatt de som bare suller rundt hjemme da.. men folk flest har jobb, travle dager, unger som ikke liker ditt og datt osv. Men de skal visst få på plass en ernæringsfysiolog i september. Vi får nå se på det, hehe.. og den nåværende kostplanen kan de ikke svare for hvem som har utarbeidet. Men skjønner jo at det blir litt tricky når de rett og slett bare har copy-pasted noe fra en annen konto. Off, flaut. 🙈 Litt off topic: er de veganere? Har ikke sett de har fremmet vegansk kosthold tidligere, men den kostplanen på netfit er jo vegansk. Det er jo flott det, men litt rart at de publiserer veganisme når de selv spiser både is med melk og kanskje andre ikke- veganske matvarer? Har ikke fulgt så godt med på disse matbildene deres, men har aldri fått noe inntrykk av at de er veganere? 38 8
Karmaisabitch Skrevet 20. juli 2023 #86078 Skrevet 20. juli 2023 Kan det være at de har lansert uferdig app/nettsider pga. treningsreisene. Enten for å selge flere reiser, eller for at appen skal promoteres til deltagere eller brukes i opplegget? Snodig uansett, og fantastisk dårlig (og total mangel på) planlegging og styring 22 4
Stargaze Skrevet 20. juli 2023 #86079 Skrevet 20. juli 2023 Frisk Frosk skrev (7 timer siden): Takk Det store spørsmålet da er hvorfor de har valgt å reise på ferie fremfor å gjøre Netfit.no ferdig. Det er jo så uferdig at det ser langt fra klart ut til lanseringen... som skulle vært i juni, og nå halvveis har skjedd, med halvferdig produkt. Fordi de er alt for late til å gå inn og gjøre en skikkelig jobb. Og alt for opptatt av er bedagelig liv med meg selv og trening i fokus. De har hevet seg litt høyere enn alle andre og tenker nok at de selger til tross for dårlige sider. Trodde antakelig at en webdesigner skulle fikse alt. Men det mest krevende, en levende og interresant webside/app hvor de som produserer innhold er viktigst, passet nok inn i deres tilværelse. Måtte jo jobbet hardt da si… 28
Populært innlegg Lorieen Skrevet 20. juli 2023 Populært innlegg #86080 Skrevet 20. juli 2023 tøydokka skrev (34 minutter siden): Litt off topic: er de veganere? Har ikke sett de har fremmet vegansk kosthold tidligere, men den kostplanen på netfit er jo vegansk. Det er jo flott det, men litt rart at de publiserer veganisme når de selv spiser både is med melk og kanskje andre ikke- veganske matvarer? Har ikke fulgt så godt med på disse matbildene deres, men har aldri fått noe inntrykk av at de er veganere? Når man klipper og limer i full fart slik CBE og LKE gjør, kan man ikke henge seg opp i slike uvesentlige detaljer som vegansk/ikke vegansk og sånn… De trengte en kostplan, fant noe på nettet, klippet og limte. Tadaaaaah! Hvis det er sånn de «jobber», så er det kanskje like greit at de ikke har vanlige jobber, enhver arbeidsgiver hadde gitt de fyken tvert. 41 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå