S0lstraalen Skrevet 18. juli 2023 #85921 Skrevet 18. juli 2023 Mulig jeg er treg i oppfattelsen - og noen har kommentert det tidligere. Men nå skriver hu at hu er yogalærer i introen sin på insta 😳 No thank you sier jeg da ass…. 26 3
Gjest NordreSving Skrevet 18. juli 2023 #85922 Skrevet 18. juli 2023 Parv skrev (1 time siden): Ut i fra statistikken har hun også tilsynelatende en del pauser underveis i øktene (moving time og elapsed time spriker veldig mye), så det går jo i realiteten ikke veldig fort med henne. Synes jo også det er fascinerende at influncere som f eks Vita og spesielt Wanda som definitivt ikke er typisk treningsprofiler, løper langt raskere og mer variert enn CBE og det etter kun en relativt kort periode med strukturert og målrettet trening. Er det ikke langt mere inspirerende å se noen faktisk ha fremgang i treningen sin?! Og spesielt med tanke på at de faktisk forsøker å gjøre dette til et slags levebrød? ingenting galt med farten til CBE i seg selv, men det er ikke spesielt imponerende når man løper HVER eneste dag og gjerne flere ganger om dagen. For meg kan det kanskje virke som at hun er overtrent og driver rovdrift på en kropp uten energi. Løpingen mistenkes å handle om å forbrenne kalorier. I hele karrieren har det vært fokus-kontinuitet på en ting og det er å være «tynn» og det har gått som en rød tråd gjennom det som deles. Hun ønsket å være som «Barbie» og hadde det som kallenavn som russ. Hun skrev om en periode det hun fikk et anstrengt forhold til mat. Redigerings-skandalen viste at de over lang tid hadde redigert bilder slik at hun fremstod som mager. Hun skrev om hvordan hun ikke kunne spise når hun skulle ha på en kjole, for da ville hun få mage. Alle disse tingene peker mot at kropp og tynnhet er det som er viktig og dermed også motivet for treningen. Legger du til at hoveddelen av bildene som legges ut har fokus på kropp og at hun gjennomgående bruker kjente poserings- og pro-ana- triks så sitter du med noe som nærmer seg en fasit for hva som er hennes interessefelt når det gjelder trening. Det er siden LKE sin inntreden at de forsøksvis prøver å vri fokuset mot trening og prestasjon, men det er åpenbart når du ser på hans IG at prestasjon og konkurranse er hans treningsmotivasjon. Ingen av dem fokuserer på helse eller treningsglede.
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 18. juli 2023 Populært innlegg #85923 Skrevet 18. juli 2023 (endret) hvalstad45 skrev (7 timer siden): Ja, hun løper merkelig sakte til å trene så mye. Det er jo bra å løpe saktere innimellom, men hun slår ikke meg en gang på HM og 10K, og jeg løper kanskje to ganger i uka, litt mer før et løp. Hun lever og ånder for å få løpt hver dag, men er altså oppsiktsvekkende middels på det. Jeg har lurt på det lenge, noe skurrer indeed. At hun har null fremgang er jo i hvert fall elendig reklame for appen, hun evner jo ikke å trene seg selv bedre en gang. Om ikke målet KUN er å holde vekta, da. Men for en kjedelig motivasjon. ... Og dette er frontfiguren for netfit, som ikke engang klarte å fullføre et PT-kurs 🤷♀️ Jeg har selv en storesøster som jobber 50-60 timers turnusuker som overlege, som er ti år eldre enn CBE, og like fullt slår CBEs halvmaraton-tider så det synger. Helt uten å skryte av det i SoMe. CBE er ei skrike som krever stående applaus for å pusle med hobbyene sine på fulltid. Flaut, flaut, flaut. Endret 18. juli 2023 av Rastebenk 50 2 14
hvalstad45 Skrevet 18. juli 2023 #85925 Skrevet 18. juli 2023 3 hours ago, Frisk Frosk said: Bra oppsummert. Og grunnen til at jeg engasjerte meg i denne tråden opprinnelig. Det kommer tydeligere og tydeligere frem hvor lite kunnskap CBE har om kropp, trening og helse. Det CBE, LKE og Netfit viser frem har ingenting med sunnhet eller god helse å gjøre. Det er usunn, uvitende og farlig påvirkning av andre. Går man inn på Netfit.no, så er det knapt annet en falske fremstillinger av personer, bilder hvor både kropp og ansikt er redigert og/eller det brukes filter. Åpningsbildet og det neste man kommer til her: https://netfit.no/ ...er tydelig redigerte bilder, hvor både muskulatur og hud er redigert, og hvor CBE poserer for å fremstå som tynnere, få fokus på hennes "attributter". Går man inn på "APP", så er første bildet man får opp nok et bilde hvor kropp og utseende er redigert. Der kommer nesten CBEs posering enda bedre frem, hvordan hun spenner bevisst for å få magen til å være innenfor ribbenene, tilter bekkenet fremover og løfter ene benet litt. Hun har trukket luften godt inn i lungenen i tillegg, må skyte brystkasten unaturlig opp og frem siden hun ikke gir rom for ribber og mage til å utvide seg - alt for å fremstå som tynnere, med mer former. Falskt, redigert. Trykker man seg inn på "TRENINGSREISER" og inn på turen til Fuerteventura ser man nok en gang posert, redigert bilde av CBE. Og beskrivende nok - ingen informasjon om hennes utdannelse innen helse, trening kropp, kosthold (CBE har, bortsett fra ett lite yogakurs som ikke oppfyller krav til sertifiseringen, ingen utdannelse innen de feltene hun nå tilsynelatende skal lære andre om). Og så ser man villedende informasjon, med falske påstander om LKEs erfaring som fotballspiller. Det samme går igjen under fanen "VÅRE COACHER". Under "KALKULATORER" møter man et bilde hvor ansiktet til CBE helt tydelig er brukt filter på, i tillegg til at kroppen også er redigert. Under "KONTAKT OSS" finner man "Ofte stilte spørsmål", hvor det står et spørsmål om man må være i god form for å bruke appen. Det svarer Netfit at man ikke trenger å være, at man godt kan være nybegynner. Likevel har vi sett her i tråden at det Netfit definerer som "nybegynner" på ingen måte er nybegynner, og at det "nybegynnerprogrammet" appen tilbyr er helt urealistisk for nybegynnere å følge uten stor fare for skade. Det finnes ikke noe forsvarlig med denne "treningsportalen"! Netfit.no er og blir (i hvert fall av det de til nå har vist) en poseringskanal for eierne, at det "faglige" som tilbys ikke er forsvarlig, at eierne "pynter" på egen utdannelse og erfaring for å fremstå som kompetente der de ikke er det. Dette er nok et utstillingsvindu for eierne, ikke annet. Og på hennes profil står det ingenting, bare "kommer snart". Alle de andre har en lang tekst om sin bakgrunn og kunnskap. Ser kjemperart ut at hun kommer øverst med null info. Den siden der lover mer enn den kan holde. Og den som nevnte Vita og Wanda: Gikk inn på Wandas strava og ble imponert over tider og ikke minst svette, glade treningsbilder! (Ikke dermed sagt at jeg syns de virker så himla kule heller, men de klarer å ikke overseksualisere og pro-anafisere treninga si, det gjør deres kontoer hundre tusen ganger bedre enn CBEs.) Da jeg så på Wandas bilder ble det virkelig klart for meg hvor ekstremt forvridde, manipulerte og gledesløse bildene til CBE er. Blir jo helt trist. Den der senete selfie-hånda med ansiktet vent FRA kameraet er bare tragisk. 24 9
Stargaze Skrevet 18. juli 2023 #85926 Skrevet 18. juli 2023 vinterskog skrev (8 timer siden): Klart de bruker slottet til dette, da kan de skrive av ferien på firmaet. Sett på makan om de skulle betale full pris for reisen. Det er vel ikke så lenge de har noe å skrive av fra. Netfit blir nok ikke akkurat en kassasuksess. Disse influencerne skal få sjokk når de etterhvert (for det må de nok) må ut i en vanlig jobb. Uten mulighet for å skrive av alt mulig. 14 3
Kollontaj Skrevet 18. juli 2023 #85927 Skrevet 18. juli 2023 Om å bli yogalærer: https://www.yogaforbundet.no/yogautdanninger Her står vel ikke det kurset CBE fikk sponset? (Eller er jeg blind?) 19
Kleenex Skrevet 18. juli 2023 #85928 Skrevet 18. juli 2023 S0lstraalen skrev (1 time siden): Mulig jeg er treg i oppfattelsen - og noen har kommentert det tidligere. Men nå skriver hu at hu er yogalærer i introen sin på insta 😳 No thank you sier jeg da ass…. Så det jeg òg. Er ikke dette feilinfo? 5
Gjest Kattedama Skrevet 18. juli 2023 #85929 Skrevet 18. juli 2023 (endret) Slettet Endret 18. juli 2023 av Lill :)
Kollontaj Skrevet 18. juli 2023 #85930 Skrevet 18. juli 2023 Merkelig at det ikke står noe som helst om CBE på den Netfit-siden, all den tid det hevdes at hun alltid er den som svarer på IG, hun skriver «jeg har samlet» dvs hun har gjort jobben med innholdet i Netfit-appen, og at det står by @carolinebergeriksenno på IG-siden. 20 6
Populært innlegg Katten89 Skrevet 18. juli 2023 Populært innlegg #85931 Skrevet 18. juli 2023 21 2 28
Surikatt Skrevet 18. juli 2023 #85932 Skrevet 18. juli 2023 Kollontaj skrev (3 minutter siden): Merkelig at det ikke står noe som helst om CBE på den Netfit-siden, all den tid det hevdes at hun alltid er den som svarer på IG, hun skriver «jeg har samlet» dvs hun har gjort jobben med innholdet i Netfit-appen, og at det står by @carolinebergeriksenno på IG-siden. Hun har ikke noe å vise til. At det er tomt i det feltet sier jo sitt. Det er tomt. 30
Jobbermedbarn Skrevet 18. juli 2023 #85933 Skrevet 18. juli 2023 Surikatt skrev (7 minutter siden): Hun har ikke noe å vise til. At det er tomt i det feltet sier jo sitt. Det er tomt. Absolutt. Også er det klart at skrives noe der må det jo være riktig og kunne vises til på en slik offentlig konto. Du blir jo ansvarlig på en helt annen måte når du skal få betalende kunder. Men det ser jo unektelig merkelig ut at hovedpersonen ikke blir beskrevet og lukker egen IG konto når noe hun sier hun er så stolt av, endelig skal lanseres. 21 2
Frøkenfryden Skrevet 18. juli 2023 #85934 Skrevet 18. juli 2023 hvalstad45 skrev (1 time siden): Og på hennes profil står det ingenting, bare "kommer snart". Alle de andre har en lang tekst om sin bakgrunn og kunnskap. Ser kjemperart ut at hun kommer øverst med null info. Den siden der lover mer enn den kan holde. Og den som nevnte Vita og Wanda: Gikk inn på Wandas strava og ble imponert over tider og ikke minst svette, glade treningsbilder! (Ikke dermed sagt at jeg syns de virker så himla kule heller, men de klarer å ikke overseksualisere og pro-anafisere treninga si, det gjør deres kontoer hundre tusen ganger bedre enn CBEs.) Da jeg så på Wandas bilder ble det virkelig klart for meg hvor ekstremt forvridde, manipulerte og gledesløse bildene til CBE er. Blir jo helt trist. Den der senete selfie-hånda med ansiktet vent FRA kameraet er bare tragisk. «Kommer snart».. det prosjektet altså… Vår tids «Vente På Godot». ( og nei CBE, det er ikke en bok av Jojo Moyes🥹). 32 4 9
Entern Skrevet 18. juli 2023 #85935 Skrevet 18. juli 2023 Frøkenfryden skrev (10 minutter siden): «Kommer snart».. det prosjektet altså… Vår tids «Vente På Godot». ( og nei CBE, det er ikke en bok av Jojo Moyes🥹). Haha😆🤣 7 2
Trelawney Skrevet 18. juli 2023 #85936 Skrevet 18. juli 2023 Frøkenfryden skrev (40 minutter siden): «Kommer snart».. det prosjektet altså… Vår tids «Vente På Godot». ( og nei CBE, det er ikke en bok av Jojo Moyes🥹). Bada-bing på den 😂 13 2 1
Frisk Frosk Skrevet 18. juli 2023 #85937 Skrevet 18. juli 2023 (endret) Jeg har tenkt litt på det med at de ikke kommer med en tekst som presenterer CBE hos Netfit. [...] I tillegg til dette har CBE ingen annen utdannelse innen helse, trening, kosthold og heller ingen reell erfaring å vise til som yogalærer (annet enn en eller få yogakvelder for venninner, som hun har fortalt om på IG). Grunnlinja viser da at CBE kun har egentrening å vise til. Egentrening som viser alle tegn til å være manisk overtrening, med usunt fokus på vekt og lav fettprosent. Hvor poseringene og det å gi inntrykk av å være tynnest mulig synes å være hovedpoenget med treningene. Det har vært dokumentert overtrening, og symptomer på dette i årevis. Og bildene som legges ut har i tillegg stort sett alltid poseringer, redigeringer og/eller filter som alle skal forsterke inntrykket av tynnest mulig, mest mulig "perfekt". Og CBE er tilsynelatende trent av LKE... som ikke gjør Netfit noe bedre stilt akkurat... Treningsglede synes å være et fremmedord. Trening synes å ha blitt synonymt med posering og poseringsmulighet og bare noe som må tvinges gjennom for å få av noen kalorier ekstra. Det er ikke noe seriøst CBE egentlig kan legge ut om egen utdanning, kompetanse eller erfaring. At hun selv liker (?) å trene er jammen ikke mye å gå på når man ønsker å tjene penger på å lære andre å trene. Innlegget er ryddet for krenkende innhold. Endret 18. juli 2023 av Måne Rampelyset 21 7
Glufseguri Skrevet 18. juli 2023 #85938 Skrevet 18. juli 2023 Frøkenfryden skrev (1 time siden): «Kommer snart».. det prosjektet altså… Vår tids «Vente På Godot». ( og nei CBE, det er ikke en bok av Jojo Moyes🥹). Eller lydbok😏 Husker da hun hadde (lyd)bokklubb på bloggen🤣 12
Skrottefar Skrevet 18. juli 2023 #85939 Skrevet 18. juli 2023 allie skrev (5 minutter siden): legger ved en link til et nylig intervju med Ingrid Kristiansen som anbefaler å løpe saktere, hvile, ikke trene så ofte og ikke være opphengt i soner og laktat 😊👍 LKE er oppvokst med soner og laktat, så han vet hva han snakker om, eller ikke.....hehehe 😛 18
allie Skrevet 18. juli 2023 #85940 Skrevet 18. juli 2023 Skrottefar skrev (1 minutt siden): LKE er oppvokst med soner og laktat, så han vet hva han snakker om, eller ikke.....hehehe 😛 Ja, hvorfor gidde å høre på Kristiansen 😂🤷🏻♀️ 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå