Gjest Diosa Skrevet 20. juni 2023 #84181 Del Skrevet 20. juni 2023 (endret) Pusern3 skrev (På 20.6.2023 den 1.37): Har blitt en morsom «hobby» når det kan taes små mikropauser i hverdagen 😜 en kaffekopp og litt CBE på KG så er dagen komplett 😂😂😂😂 . Endret 8. februar 2024 av Diosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 20. juni 2023 #84182 Del Skrevet 20. juni 2023 K_mb skrev (3 timer siden): Ja det er trist og skummelt. Har aldri møtt på CBE sine barn, men har møtt på to andre influencer-familier med barn. Den ene gangen husket datteren min på en lekeplass, så stod det et barn å ventet på husken, jeg syntes det var noe kjent med henne før jeg koblet hvem hun var. Et barn jeg overhode ikke kjente men visste hvem var pga foreldrenes eksponering på SoMe. At de tør. Er glad for at de eneste som vet hvem mine barn er kun er familie, venner og omgangskretsen i nærmiljøet. Men drømmen til mor i huset er vel kjendisstatus innen teater el noe lignende. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 20. juni 2023 #84183 Del Skrevet 20. juni 2023 reiseglad skrev (5 timer siden): Henriktroy på insta😂😂 Han er perfekt 🤣 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 20. juni 2023 #84184 Del Skrevet 20. juni 2023 Frøkenfryden skrev (6 timer siden): Jeg vet! Har så seriøs jobb, deilig å snike seg til fjas her etter jobb Nemlig 👌 Min guilty pleasure 😜 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 20. juni 2023 #84185 Del Skrevet 20. juni 2023 Kollontaj skrev (4 timer siden): Underskriver dette. I prinsippet enig og skjønner nøyaktig hva du mener men fristes jevnlig 😜 min «svakhet» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 20. juni 2023 #84186 Del Skrevet 20. juni 2023 Zenhouse skrev (På 18.6.2023 den 16.36): Ville jeg tro ja. Han tagger festivalen og viser alkohol som en skikkelig «up in your face». Dette er nok hans "up yours" til FT, alkoholloven og til alle de/vi som bryr oss om og med slike "dumme lover". Det som er ufattelig trist er at akkurat her har han rett. Det blir ingen konsekvenser for influencere den ene eller andre veien når de bryter alkoholloven (og andre lover og retningslinjer) - det er iallefall svært sjelden. Sånn sett så har han rett i at det er bare dumt. Men han tar feil ift HVA som er dumt. Det dumme er at det ikke får konsekvenser, det er ikke dumt at vi har forsøk på lovverk for å regulere hva og hvordan vi påvirkes. Jeg kaller det `forsøk på` - for det blir på en måte litt røyk uten ild å ha lover det ikke gjør noe om man bryter. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 20. juni 2023 #84187 Del Skrevet 20. juni 2023 Isild skrev (2 minutter siden): Dette er nok hans "up yours" til FT, alkoholloven og til alle de/vi som bryr oss om og med slike "dumme lover". Det som er ufattelig trist er at akkurat her har han rett. Det blir ingen konsekvenser for influencere den ene eller andre veien når de bryter alkoholloven (og andre lover og retningslinjer) - det er iallefall svært sjelden. Sånn sett så har han rett i at det er bare dumt. Men han tar feil ift HVA som er dumt. Det dumme er at det ikke får konsekvenser, det er ikke dumt at vi har forsøk på lovverk for å regulere hva og hvordan vi påvirkes. Jeg kaller det `forsøk på` - for det blir på en måte litt røyk uten ild å ha lover det ikke gjør noe om man bryter. Det som er merkelig er at han ikke ser hvilket inntrykk det gir av ham og fruen som samarbeidspartnere og bedriftseiere. De fremstiller seg som umodne, useriøse, uansvarlige og svært lite troverdige "profesjonelle". De viser i praksis at de stadig kjører egen egoisme frem, at de driter i om det de gjør får følger for andre, enten det er egne barn, grupper som får trigget sykdom på deres proana/kroppspress, eller det er samarbeidspartnere i prosjekt eller annonser. LKE har fremstilt seg selv som en løs kanon på dekk i årevis, og CBE blir mer og mer lik ham i det hun velger å legge ut av seg selv. Jeg tror at hvis flere blir mer bevisste på hvor mange lovbrudd CBE og LKE faktisk begår, hvor mange lovbrudd influencere generelt faktisk begår hele tiden - og flere og flere begynner å melde inn disse lovbruddene til Forbrukertilsynet og Helsetilsynet, så tror jeg det vil tvinge frem endringer, hvor det vil få så store følger for de som bryter disse lovbruddene at de enten må slutte med det eller blir tvunget ut av bransjen. Det verste er egentlig at loven pr. i dag åpner for strengere reaksjoner ved gjentatte lovbrudd som dette. Spørsmålet er da hvorfor dette ikke blir fulgt opp fra de som har ansvaret for det? 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 20. juni 2023 #84188 Del Skrevet 20. juni 2023 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Det som er merkelig er at han ikke ser hvilket inntrykk det gir av ham og fruen som samarbeidspartnere og bedriftseiere. De fremstiller seg som umodne, useriøse, uansvarlige og svært lite troverdige "profesjonelle". De viser i praksis at de stadig kjører egen egoisme frem, at de driter i om det de gjør får følger for andre, enten det er egne barn, grupper som får trigget sykdom på deres proana/kroppspress, eller det er samarbeidspartnere i prosjekt eller annonser. LKE har fremstilt seg selv som en løs kanon på dekk i årevis, og CBE blir mer og mer lik ham i det hun velger å legge ut av seg selv. Jeg tror at hvis flere blir mer bevisste på hvor mange lovbrudd CBE og LKE faktisk begår, hvor mange lovbrudd influencere generelt faktisk begår hele tiden - og flere og flere begynner å melde inn disse lovbruddene til Forbrukertilsynet og Helsetilsynet, så tror jeg det vil tvinge frem endringer, hvor det vil få så store følger for de som bryter disse lovbruddene at de enten må slutte med det eller blir tvunget ut av bransjen. Det verste er egentlig at loven pr. i dag åpner for strengere reaksjoner ved gjentatte lovbrudd som dette. Spørsmålet er da hvorfor dette ikke blir fulgt opp fra de som har ansvaret for det? "Driter i" er desverre nettopp det de gjør. Caroline sa det vel med andre ord i podcasten også - at det de får kritikk på, det gjør de bare mer av. Jeg også håper og tror det vil bli andre krav til influencere etterhvert. Det er heldigvis i endring selv om det går sakte. Flere og flere blir skeptiske til denne formen for reklame. Firmaer som velger å benytte seg av tvilsomme"forbilder" som pusher usunne idealer, fast fashion, overfladiskhet, selvdigging og "driter i"-holdning vil nok etterhvert merke at all pr ikke er god pr. Jeg håper også at vi etterhvert vil få se at annonsørene få konsekvenser når influenceren de betaler for reklamen bryter alkoholloven, og når de merker dårlig/ikke merker, og når de redigerer/bruker filter for å endre utseendet. 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 20. juni 2023 #84189 Del Skrevet 20. juni 2023 (endret) Her må hun vel glemt å skru av filter/vidvinkel? Veldig merkelige bein... Kilde: cbe.no instastory Endret 20. juni 2023 av NettoppJa 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 20. juni 2023 #84190 Del Skrevet 20. juni 2023 NettoppJa skrev (19 minutter siden): Her må hun vel glemt å skru av filter/vidvinkel? Veldig merkelige bein... Kilde: cbe.no instastory Glemt og glemt. Alt som gir en syltynn kropp er ikke helt tilfeldig... 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spamalot Skrevet 20. juni 2023 #84191 Del Skrevet 20. juni 2023 Jobbermedbarn skrev (10 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/eJRMey/nordiske-kostholdsraad-boer-spise-betydelig-mindre-enn-350-gram-roedt-kjoett-i-uka Nye nordiske kostholdsråd som bla inneholder rådet «ingen alkohol». Som en påvirkerkanal burde man ta sitt ansvar alvorlig. Som flere synes jeg det er mye fokus på alkohol i cbe.no sine kanaler, også kanalen med flere brudd på alkoholloven. Man burde se en klar endring ifht dette med de nye klare signalene fra myndighetene. https://www.instagram.com/p/Ctt4nIWK5c7/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MzRlODBiNWFlZA== 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 20. juni 2023 #84192 Del Skrevet 20. juni 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 20. juni 2023 #84193 Del Skrevet 20. juni 2023 (endret) På Elle fest i kveld- som vanlig en stiv posering https://www.minmote.no/nyheter/a/9zeKa5/elle-festen-2023-se-alle-antrekkene?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2&utm_medium=dre-6491d3130663e3cd2814a79c Endret 21. juni 2023 av Måne Rampelyset Bilde med opphavsrett fjernet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 20. juni 2023 #84194 Del Skrevet 20. juni 2023 Bulsara skrev (På 20.6.2023 den 21.25): På Elle fest i kveld- som vanlig en stiv posering Stiveste, mest utrykksløse dama på Elle-festen. At hun ikke bare kan være seg selv, slappe av og smile. Må si at av alle de på bildene i den reportasjen er de som smiler og slapper av de vakreste. Skjønnhet kommer innenfra, uten tvil. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 20. juni 2023 #84195 Del Skrevet 20. juni 2023 Stargaze skrev (27 minutter siden): Stiveste, mest utrykksløse dama på Elle-festen. At hun ikke bare kan være seg selv, slappe av og smile. Må si at av alle de på bildene i den reportasjen er de som smiler og slapper av de vakreste. Skjønnhet kommer innenfra, uten tvil. Ja, det har du rett i, skjønnhet kommer innenfra, fra de som velger å være slik de er, naturlige, men CBE, neida, 100% fail i forsøket 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 20. juni 2023 #84196 Del Skrevet 20. juni 2023 Bulsara skrev (På 20.6.2023 den 21.25): På Elle fest i kveld- som vanlig en stiv posering https://www.minmote.no/nyheter/a/9zeKa5/elle-festen-2023-se-alle-antrekkene?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos2&utm_medium=dre-6491d3130663e3cd2814a79c CBE, den eneste av damene som ikke smiler..... Mon tro hvorfor? Kanskje slitsomt å posere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 20. juni 2023 #84197 Del Skrevet 20. juni 2023 På det bildet minner hun meg om ei utstillingsdukke. Så flott hun kunne vært med et naturlig smil. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. juni 2023 #84198 Del Skrevet 20. juni 2023 (endret) Tuvas skrev (På 15.6.2022 den 22.04): https://www.seher.no/kjendis/har-skaffet-barnevakt/76367233 Bilde fra Elle festen. Synes da hun ser veldig lik ut som bildene hennes på instagram, og dette har hun ikke tatt selv! Omtrent like sur som i fjor. Endret 21. juni 2023 av Måne Rampelyset Bilde med opphavsrett fjernet 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 20. juni 2023 #84199 Del Skrevet 20. juni 2023 Må være litt kjedelig å ikke få bilde alene, som mange av de store influenserne får. Er vel fordi hun ikke er så interessant, kanskje. Hun hverken sier eller gjør noe spennende noensinne, så det er forståelig, men jeg tipper hun skulle ønske hun var på a-lista. Kjolen er et nummer for trang, forresten. 20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 20. juni 2023 #84200 Del Skrevet 20. juni 2023 Hun ser helt annerledes ut på bilder andre tar/legger ut, sammenliknet med deres egne ihjelredigerte. Her fra Linnea Myhre sin story: 26 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå