Frisk Frosk Skrevet 4. juni 2023 #83521 Del Skrevet 4. juni 2023 NettoppJa skrev (48 minutter siden): Jeg så også videoene, alle hadde lagd presis samme caption og det fristet ikke til besøk på et hotell invadert av hjernedøde "kjøpt og betalte influensere"... Jeg søkte opp hotellets hjemmesider, og presentasjonen på hjemmesiden var overhodet ikke fristende. Så lite fristende at jeg ikke orket å klikke meg inn på tilbudene på hotellet. Det virket oppjaget, kunstig, alt annet enn et hotell hvor man skulle ønske å slappe av i hvert fall. Et hotell som velger å reklamere for egen åpning ved bruk av fest for influencere, hvor flere av dem også bryter norsk lov i sine innlegg om hotellet - det viser meg et useriøst hotell, en useriøs hotellkjede/-eiere. Man satser ikke så stort med å starte så lavt - da er man rett og slett enten ikke seriøs, eller så kynisk at det uansett er både uattraktivt og uaktuelt å besøke hotellet, fordi eiers fokus er på å tjene mest mulig penger selv, selv om de bryter norsk lov. Dette ble NEI, fra meg, Petter Stordalen! 30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 4. juni 2023 #83522 Del Skrevet 4. juni 2023 Frisk Frosk skrev (6 minutter siden): Jeg søkte opp hotellets hjemmesider, og presentasjonen på hjemmesiden var overhodet ikke fristende. Så lite fristende at jeg ikke orket å klikke meg inn på tilbudene på hotellet. Det virket oppjaget, kunstig, alt annet enn et hotell hvor man skulle ønske å slappe av i hvert fall. Et hotell som velger å reklamere for egen åpning ved bruk av fest for influencere, hvor flere av dem også bryter norsk lov i sine innlegg om hotellet - det viser meg et useriøst hotell, en useriøs hotellkjede/-eiere. Man satser ikke så stort med å starte så lavt - da er man rett og slett enten ikke seriøs, eller så kynisk at det uansett er både uattraktivt og uaktuelt å besøke hotellet, fordi eiers fokus er på å tjene mest mulig penger selv, selv om de bryter norsk lov. Dette ble NEI, fra meg, Petter Stordalen! Synes hotellet ser utrolig fint ut. Tar gjerne et par dager der i sommer🤩 Dette med å hyre inn inn kjente mennesker og influencere til en åpningsfest for å markedsføre et nytt hotell er helt vanlig btw. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 4. juni 2023 #83523 Del Skrevet 4. juni 2023 Reisejenta skrev (16 minutter siden): Synes hotellet ser utrolig fint ut. Tar gjerne et par dager der i sommer🤩 Dette med å hyre inn inn kjente mennesker og influencere til en åpningsfest for å markedsføre et nytt hotell er helt vanlig btw. Om dette er helt vanlig måte å markesføre et nytt hotell, så betyr det bare at hotellbransjen også må klages inn til Forbrukertilsynet for brudd på norsk lov gjennom sine valgte influencer-samarbeidspartnere. 15 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. juni 2023 #83524 Del Skrevet 4. juni 2023 Reisejenta skrev (19 minutter siden): Synes hotellet ser utrolig fint ut. Tar gjerne et par dager der i sommer🤩 Dette med å hyre inn inn kjente mennesker og influencere til en åpningsfest for å markedsføre et nytt hotell er helt vanlig btw. Det er litt forskjell på kjente mennesker og influencere. Jeg tenker umiddelbart fest, uteseendefokus og verdier jeg ikke ønsker å støtte: fast fashion, plast, ikke bærekraftig konsum. Dessuten ganske umusikalsk «overdådig» flashing i disse tider. Og hvem reiser til Moss? Eh. 32 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 4. juni 2023 #83525 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (11 minutter siden): Om dette er helt vanlig måte å markesføre et nytt hotell, så betyr det bare at hotellbransjen også må klages inn til Forbrukertilsynet for brudd på norsk lov gjennom sine valgte influencer-samarbeidspartnere. Det må du gjerne gjøre hvis du ønsker. Mitt tips er at det ikke hjelper det minste å klage til forbrukertilsynet. Hotellet er uansett flott ser det ut som. Har noen venner som skal dit til helgen. Er det bra bestiller jeg en tur dit selv også. Endret 4. juni 2023 av Reisejenta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. juni 2023 #83526 Del Skrevet 4. juni 2023 Reisejenta skrev (31 minutter siden): Synes hotellet ser utrolig fint ut. Tar gjerne et par dager der i sommer🤩 Dette med å hyre inn inn kjente mennesker og influencere til en åpningsfest for å markedsføre et nytt hotell er helt vanlig btw. Det er mulig at det er vanlig. Men til info, så er det påbudt å merke reklame. Så da bør det blir vanlig at de som inviteres på fest og opphold fordi de er influencere og deler fra eventet, faktisk merker med reklame, slik de skal. Det er aller mest hotellets ansvar å søren for at de de deler ut av spons, merkes ordentlig, slik at folk vet at dette er reklame. Men det er også influenceres ansvar å merke reklame riktig. Og det er sjokkerende (fortsatt) at CBE ikke merker åpenbar reklame, Hun er ikke hjernedød, så hun MÅ ha fått med seg at dette er påbudt. Hvis festen kun var åpen for inviterte, er det en fordel influencerne har får, og det skal merkes. Jeg blir så SUR av sånn lureri. Jeg synes det er på høy tid at Frbrukertilsynet tar av seg silkehanskene. 43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 4. juni 2023 #83527 Del Skrevet 4. juni 2023 pøbelsara skrev (3 minutter siden): Det er mulig at det er vanlig. Men til info, så er det påbudt å merke reklame. Så da bør det blir vanlig at de som inviteres på fest og opphold fordi de er influencere og deler fra eventet, faktisk merker med reklame, slik de skal. Det er aller mest hotellets ansvar å søren for at de de deler ut av spons, merkes ordentlig, slik at folk vet at dette er reklame. Men det er også influenceres ansvar å merke reklame riktig. Og det er sjokkerende (fortsatt) at CBE ikke merker åpenbar reklame, Hun er ikke hjernedød, så hun MÅ ha fått med seg at dette er påbudt. Hvis festen kun var åpen for inviterte, er det en fordel influencerne har får, og det skal merkes. Jeg blir så SUR av sånn lureri. Jeg synes det er på høy tid at Frbrukertilsynet tar av seg silkehanskene. Fullt klar over at det er påbudt å merke reklame. Tror bare ikke Forbrukertilsynet bryr seg-det virker ikke sånn. Tviler på at denne gangen er noe unntak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 4. juni 2023 #83528 Del Skrevet 4. juni 2023 Reisejenta skrev (14 minutter siden): Det må du gjerne gjøre hvis du ønsker. Mitt tips er at det ikke hjelper det minste å klage til forbrukertilsynet. Hotellet er uansett flott ser det ut som. Har noen venner som skal dit til helgen. Er det bra bestiller jeg en tur dit selv også. CBEs innlegg fra hotellet har tre lovbrudd i seg. Alle tre meldt fra til Forbrukertilsynet. At du mener det ikke hjelper, det stemmer ikke helt, da det nylig var dokumentert i tråden her at Forbrukertilsynet og Helsetilsynet hadde en større aksjon som førte til mange advarsler m.m. Nylig var det også vist til i media at den advarslen som Sophie Elise AS /Sofie Steen Isachsen nylig fikk pga. brudd på alkoholloven/markedsføringsloven også var tipset om. Om du vil legge igjen dine penger hos et hotell som starter med så mange lovbrudd, så er du selvfølgelig fri til å gjøre det... 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 4. juni 2023 #83529 Del Skrevet 4. juni 2023 Frisk Frosk skrev (Akkurat nå): CBEs innlegg fra hotellet har tre lovbrudd i seg. Alle tre meldt fra til Forbrukertilsynet. At du mener det ikke hjelper, det stemmer ikke helt, da det nylig var dokumentert i tråden her at Forbrukertilsynet og Helsetilsynet hadde en større aksjon som førte til mange advarsler m.m. Nylig var det også vist til i media at den advarslen som Sophie Elise AS /Sofie Steen Isachsen nylig fikk pga. brudd på alkoholloven/markedsføringsloven også var tipset om. Om du vil legge igjen dine penger hos et hotell som starter med så mange lovbrudd, så er du selvfølgelig fri til å gjøre det... Ja, det er jeg i min fulle anledning til heldigvis. Synes det er kult med nye flotte spahotell ved sjøen. Og så kan vi jo vente og se om dine klager til FT fører frem. Tviler sterkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 4. juni 2023 #83530 Del Skrevet 4. juni 2023 pøbelsara skrev (20 minutter siden): Det er mulig at det er vanlig. Men til info, så er det påbudt å merke reklame. Så da bør det blir vanlig at de som inviteres på fest og opphold fordi de er influencere og deler fra eventet, faktisk merker med reklame, slik de skal. Det er aller mest hotellets ansvar å søren for at de de deler ut av spons, merkes ordentlig, slik at folk vet at dette er reklame. Men det er også influenceres ansvar å merke reklame riktig. Og det er sjokkerende (fortsatt) at CBE ikke merker åpenbar reklame, Hun er ikke hjernedød, så hun MÅ ha fått med seg at dette er påbudt. Hvis festen kun var åpen for inviterte, er det en fordel influencerne har får, og det skal merkes. Jeg blir så SUR av sånn lureri. Jeg synes det er på høy tid at Frbrukertilsynet tar av seg silkehanskene. Om ikke annet fikk jeg rydda litt opp i hvem jeg følger på snap etter Mossefesten.. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. juni 2023 #83531 Del Skrevet 4. juni 2023 Reisejenta skrev (4 minutter siden): Ja, det er jeg i min fulle anledning til heldigvis. Synes det er kult med nye flotte spahotell ved sjøen. Og så kan vi jo vente og se om dine klager til FT fører frem. Tviler sterkt. Hva mener du egentlig? Synes du det er greit at influencere ikke følger lovverket? Og i så fall - hvorfor? 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 4. juni 2023 #83532 Del Skrevet 4. juni 2023 Reisejenta skrev (17 minutter siden): Fullt klar over at det er påbudt å merke reklame. Tror bare ikke Forbrukertilsynet bryr seg-det virker ikke sånn. Tviler på at denne gangen er noe unntak. Reisejenta skrev (5 minutter siden): Ja, det er jeg i min fulle anledning til heldigvis. Synes det er kult med nye flotte spahotell ved sjøen. Og så kan vi jo vente og se om dine klager til FT fører frem. Tviler sterkt. Er vel helst du som ikke bryr deg her. Skjønner ikke helt hva du gjør i tråden når du ikke har interesse av å være en bevisst forbruker/øke din bevissthet? 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 4. juni 2023 #83533 Del Skrevet 4. juni 2023 Reisejenta skrev (2 minutter siden): Ja, det er jeg i min fulle anledning til heldigvis. Synes det er kult med nye flotte spahotell ved sjøen. Og så kan vi jo vente og se om dine klager til FT fører frem. Tviler sterkt. Jeg reiser gjerne til ekslusive spahotell. Men ikke et hotell, som Hotell Riviera i Moss, som markedsfører seg ulovlig allerede fra åpningsfesten, og som også mer eller mindre markedsfører seg på egne sider som et festehotell for tankeløse, rike ungdommer - da har hotellet allerede mistet en hel rekke kjøpesterke potensielle kunder, som ikke reiser til et spahotell for å feste og bli sett, men for å slappe av. Hotell Riviera markedsfører seg som et sted man må forvente høy partyfaktor. Og de markedsfører seg med brudd på norsk lov. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reisejenta Skrevet 4. juni 2023 #83534 Del Skrevet 4. juni 2023 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Hva mener du egentlig? Synes du det er greit at influencere ikke følger lovverket? Og i så fall - hvorfor? Jeg synes det er flott dersom man merker reklame riktig. Veldig mange influencere og andre gjør dessverre ikke det og det får lite konsekvenser. Flere hadde nok merket dersom det hadde fått større konsekvenser. Om det stopper meg fra å dra på et flott nytt spahotell ved sjøen? Selvsagt ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 4. juni 2023 #83535 Del Skrevet 4. juni 2023 A bit longer later today - er det bra engelsk? Jeg spør fordi jeg ikke skriver perfekt selv og syks at dette virker veldig norsk-engelsk, altså direkte oversatt ord for ord. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 4. juni 2023 #83536 Del Skrevet 4. juni 2023 Hallepalle2 skrev (10 minutter siden): A bit longer later today - er det bra engelsk? Jeg spør fordi jeg ikke skriver perfekt selv og syks at dette virker veldig norsk-engelsk, altså direkte oversatt ord for ord. Høres ikke ut som noe jeg ville sagt på engelsk. I hvert fall ikke som egen setning, uten noe annet. Hva er konteksten? Om dette står alene mener jeg det mangler noe for å gi mening - hva som skal gjøres over litt lenger tid, eller mer av, senere i dag (som en oppfølging av noe som ble gjort kortere tid eller mindre av, før på dagen). 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 4. juni 2023 #83537 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) 11 minutter siden, Frisk Frosk said: Høres ikke ut som noe jeg ville sagt på engelsk. I hvert fall ikke som egen setning, uten noe annet. Hva er konteksten? Om dette står alene mener jeg det mangler noe for å gi mening - hva som skal gjøres over litt lenger tid, eller mer av, senere i dag (som en oppfølging av noe som ble gjort kortere tid eller mindre av, før på dagen). Er garantert løping det dreier seg om. Det er jo ikke mye annet som skjer der i gården. Kilde: Instanavigation.com Endret 4. juni 2023 av CityCityBangBang Glemte kildehenvisning 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 4. juni 2023 #83538 Del Skrevet 4. juni 2023 CityCityBangBang skrev (1 minutt siden): Takk! Dette er vel bare nok et eksempel på knotete "engelsk". Hvorfor han legger ut slikt, det lurer jeg på om han vet selv? At folk skal gjette hva han mener? At han vil ha skryt? Om ikke annet så viser han nok en gang tydelig at han er en "coach" som mer enn noe annet bare "coacher" seg selv for seg selv. Det er null fokus på potensielle kunder, bare på at følgere skal gi ham en eller annen positiv tilbakemelding. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 4. juni 2023 #83539 Del Skrevet 4. juni 2023 Herregud han skriver engelsk som en unge 😄😄 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. juni 2023 #83540 Del Skrevet 4. juni 2023 A bit longer betyr jo egentlig bare litt lengre, antakelig har LKE ment at han skal løpe betydelig lengre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå