Kollontaj Skrevet 18. mai 2023 #82801 Skrevet 18. mai 2023 Klink skrev (34 minutter siden): Jeg har ganske mange bidrag i denne tråden. Bidrag? Ok… Til tråden: TikTok er de unges kanal, først og fremst. 73% av norske barn mellom 9 og 18 bruker TikTok daglig, en av fire mellom 8 og 11 bruker det daglig. Er CBE en god rollemodell for jenter? (Flest jenter bruker appen.) https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/appen-som-far-norske-barn-og-unge-hektet 26 4
Flaggermus79 Skrevet 18. mai 2023 #82802 Skrevet 18. mai 2023 Dekket hun 17 mai bordet 7 dager før 17 mai? Hvor spiser de alle dagene før? Og blir ikke det vanskelig å holde støvfritt ila 7 dager stående fremme? Jeg skjønner ingenting. 4 1
Klink Skrevet 18. mai 2023 #82803 Skrevet 18. mai 2023 Flaggermus79 skrev (6 minutter siden): Dekket hun 17 mai bordet 7 dager før 17 mai? Hvor spiser de alle dagene før? Og blir ikke det vanskelig å holde støvfritt ila 7 dager stående fremme? Jeg skjønner ingenting. Hun er kritisert for ikke å dekke før dagen før, da rekker hun jo ikke å inspirere/påvirke andre. Hun spiser sikkert ved samme bord og har kanskje pyntet på en helt annen måte dagen det gjelder. 1 2
Klink Skrevet 18. mai 2023 #82804 Skrevet 18. mai 2023 Kollontaj skrev (11 minutter siden): Bidrag? Ok… Til tråden: TikTok er de unges kanal, først og fremst. 73% av norske barn mellom 9 og 18 bruker TikTok daglig, en av fire mellom 8 og 11 bruker det daglig. Er CBE en god rollemodell for jenter? (Flest jenter bruker appen.) https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/appen-som-far-norske-barn-og-unge-hektet Svaret er så klart nei. Jeg tror og håper at hun ikke er interessant for unge jenter og blir scrollet forbi.
Kollontaj Skrevet 18. mai 2023 #82805 Skrevet 18. mai 2023 Klink skrev (5 minutter siden): Svaret er så klart nei. Jeg tror og håper at hun ikke er interessant for unge jenter og blir scrollet forbi. Vel, har du sjekket? Er kommentarer fra barn der, «du er så pen» feks. Det er ingen fakta som underbygger at barn og unge ikke påvirkes av kontoer som denne. 18 3
Aricia Skrevet 18. mai 2023 #82806 Skrevet 18. mai 2023 Klink skrev (18 minutter siden): Svaret er så klart nei. Jeg tror og håper at hun ikke er interessant for unge jenter og blir scrollet forbi. Men da så! Så lenge du håper og tror, så er det jo garantert ikke noe problem. 23
Klink Skrevet 18. mai 2023 #82807 Skrevet 18. mai 2023 Aricia skrev (5 minutter siden): Men da så! Så lenge du håper og tror, så er det jo garantert ikke noe problem. Helt garantert ikke. 1
Frisk Frosk Skrevet 18. mai 2023 #82808 Skrevet 18. mai 2023 Felis skrev (9 timer siden): Joda, hun innleder videoen med brystvorta ute. Men jeg reagerer mer på at hun dekker bordet ved å holde fingrene nedi glasset. Ikke rart de er mye plaget med omgangssyke i det huset, når hun klår på innsiden av alle glassene med de klørne. Ekstremt uhygienisk! https://www.tiktok.com/@carolinebergeriksenno/video/7232954230095596827 Og i bakgrunnen av det "delikate" puppeblottende bildet ser man stalker-mannen LKE, stirrende ned på halvnaken CBE fra bildet han er fanget i, med skrevende ben og whiskey i hånden... Mellom bilder av barn. De er hissige på å få flere på det mørke nettet oppmerksom på dem... 14 1 8
Klink Skrevet 18. mai 2023 #82809 Skrevet 18. mai 2023 (endret) Nå har jeg bladd gjennom TikToken hennes og et par videoer har over 2000 likes og en hadde 1000 ellers er det veldig lite kommenterer og likes på kontoen. Kan ikke sammenlignes med engasjementet til SE eller Jørgine sin TikTok feks. Endret 18. mai 2023 av Klink 2
Frisk Frosk Skrevet 18. mai 2023 #82810 Skrevet 18. mai 2023 Orly skrev (4 timer siden): En glipp? Alt annet er nøye kalkulert , men du tenker altså dette er en glipp?🤔 Like stor glipp som blotte-puppebildet fra kjøkket, tenker jeg... 6
Frisk Frosk Skrevet 18. mai 2023 #82811 Skrevet 18. mai 2023 Levina skrev (2 timer siden): Hva er det hun driver med dere? 😱viser hun litt av sin brystvorte.. det var da fryktelig uanstendig!! Uanstendig? Nei, men helt uforsvarlig med tanke på at bedriftseierne Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen viser bilder av mors blottede bryst innimellom bilder av egne små barn. Og dette gjør det til tross for at voksne menn en god periode nå har holdt på med å kommentere bilder og film av bedrifternes to små jenter med hjerter og flammeemoji. Normalt oppegående foreldre ville blitt skremt når voksen menn kommenterer små barn på den måten, spesielt når de vet om hva som skjer på det mørke nettet og den risikoen eksponering av barn på nett medfører. Men ikke eierne av Treasure AS og Netfit, nei - de, Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian, de bare fortsetter å gjøre akkurat det samme som de har gjort i mange år. Fortsetter å eksponere barn på bedriftskanalene, utvider med flere og enda mer risikofylte kanaler (tiktok), og øker blottingen av mors bryst og blander det midt mellom bilder og filmer av egne barn. Det er FRYKTELIG UFORSVARLIG av bedriftseierne og foreldrene CBE og LKE! 25 6
Loboto Skrevet 18. mai 2023 #82812 Skrevet 18. mai 2023 Jobbermedbarn skrev (1 time siden): Vet vi at det var en glipp? Og iom at du ikke svarer på spørsmålet rundt treningsappen som tok 7 år å utvikle regner jeg med at den ikke finnes? Spesielt å forsvare netfit med noe som ikke kan linkes til? Jeg har snakket om hvordan utvikling av apper og tidsperspektiv kan påvirke kvalitet knyttet til netfit. Jeg har ikke forsvart netfit. Jeg kommer ikke til å avspore tråden med andre apper og diskusjon rundt dette fordi det ikke har relevans til CBE. Jeg har tidligere fått kjeft for avsporing, og klarer ikke vinkle svaret til å omhandle denne tråden utover hva jeg allerede har gjort. Dette er heller ikke noe problem å sette seg inn i på egenhånd om det var viktig å få greie på.
Klink Skrevet 18. mai 2023 #82813 Skrevet 18. mai 2023 Loboto skrev (Akkurat nå): Jeg har snakket om hvordan utvikling av apper og tidsperspektiv kan påvirke kvalitet knyttet til netfit. Jeg har ikke forsvart netfit. Jeg kommer ikke til å avspore tråden med andre apper og diskusjon rundt dette fordi det ikke har relevans til CBE. Jeg har tidligere fått kjeft for avsporing, og klarer ikke vinkle svaret til å omhandle denne tråden utover hva jeg allerede har gjort. Dette er heller ikke noe problem å sette seg inn i på egenhånd om det var viktig å få greie på. Det er ikke avsporing å fortelle hvilken app du tenkte på? Nå mister du bare troverdighet. 5 1
Loboto Skrevet 18. mai 2023 #82814 Skrevet 18. mai 2023 (endret) Klink skrev (Akkurat nå): Det er ikke avsporing å fortelle hvilken app du tenkte på? Nå mister du bare troverdighet. Send meg gjerne pm, så kan jeg dele hvilke apoer jeg hadde i tankene. Så kan vi gå tilbake til trådens tema nå. Endret 18. mai 2023 av Loboto
Frisk Frosk Skrevet 18. mai 2023 #82815 Skrevet 18. mai 2023 Husker ikke hvem av dere som la ut linken til appen Netfit nå lanserer, men det er flere poeng der som bør tas opp. https://netfit.no/app/?fbclid=PAAaaQCaPrqvyPGBFTWJ-zG85-I6h_czY5dDB3eAdMj0JxDZtYJyrEfE6tP1U På videoen hvor bedriftseier Caroline Berg Eriksen presenterer appen er det svært tydelig at de bruker filter på hennes utseende, ikke bare ansiktet, i videoen. Likevel er videoen ikke merket med retusjert person. Samme med bildet øverst i linken, hvor bedriftseier står i en lys blå topp - bildet av hennes kropp og utseende er svært retusjert, men ingen merking av bildet. 20 2 10
Hedy Lamarr Skrevet 18. mai 2023 #82816 Skrevet 18. mai 2023 Loboto skrev (2 minutter siden): Send meg gjerne pm, så kan jeg dele hvilke apoer jeg hadde i tankene. Så kan vi gå tilbake til trådens tema nå. Å belegge påstander du kommer med i tråden er ikke avsporing. Tvert imot er det en ønsket del av redelig debatt. Så ingen kommer til å rapportere deg for avsporing, ingen moderatorer kommer til å kjefte på deg om du deler her hvilken app det tok syv år å utvikle. Vi er mange som venter i spenning. Men send meg gjerne en pm med linken om du foretrekker det. 23 2
Jobbermedbarn Skrevet 18. mai 2023 #82817 Skrevet 18. mai 2023 (endret) Loboto skrev (9 minutter siden): Jeg har snakket om hvordan utvikling av apper og tidsperspektiv kan påvirke kvalitet knyttet til netfit. Jeg har ikke forsvart netfit. Jeg kommer ikke til å avspore tråden med andre apper og diskusjon rundt dette fordi det ikke har relevans til CBE. Jeg har tidligere fått kjeft for avsporing, og klarer ikke vinkle svaret til å omhandle denne tråden utover hva jeg allerede har gjort. Dette er heller ikke noe problem å sette seg inn i på egenhånd om det var viktig å få greie på. Du svarte jo på en påstand om at det ikke er normalt å bruke så lang tid på å utvikle en app som de har brukt på netfit med at dette er normalt og da er det da ikke avsporing å vise til hvilken app du tenkte på? Tllegg: Send meg gjerne en pm med linken til denne appen også. Endret 18. mai 2023 av Jobbermedbarn 16
Loboto Skrevet 18. mai 2023 #82818 Skrevet 18. mai 2023 Hedy Lamarr skrev (3 minutter siden): Å belegge påstander du kommer med i tråden er ikke avsporing. Tvert imot er det en ønsket del av redelig debatt. Så ingen kommer til å rapportere deg for avsporing, ingen moderatorer kommer til å kjefte på deg om du deler her hvilken app det tok syv år å utvikle. Vi er mange som venter i spenning. Men send meg gjerne en pm med linken om du foretrekker det. Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden): Du svarte jo på en påstand om at det ikke er normalt å bruke så lang tid på å utvikle en app som de har brukt på netfit med at dette er normalt og da er det da ikke avsporing å vise til hvilken app du tenkte på? Ok, evolve you, og gains for brains sin app som snart er i mål etter 6 år. Begge er typiske trenings influensere som CBE. Evolve you har på kort tid blitt så stor at den har samarbeid og er lagt inn som standard app på alle Samsung TVer. 1
Frisk Frosk Skrevet 18. mai 2023 #82819 Skrevet 18. mai 2023 Det er flere problemer med presentasjonen av appen Netfit nå lanserer. https://netfit.no/app/?fbclid=PAAaaQCaPrqvyPGBFTWJ-zG85-I6h_czY5dDB3eAdMj0JxDZtYJyrEfE6tP1U Her kalles et av tilbudene "Run Strong" hvor "Caroline" sies å stå for gjennomføringen. Caroline Berg Eriksen som altså IKKE har utdannelse som kvalifiserer henne å trene andre, ikke har utdannelse innen trening (hennes yoga"utdannelse" på fire samlingshelger kvalifiserer på ingen måte), det er den Netfit anser som sin best egnede til å trene personer til å løpe riktig og trene intervaller og styrketrening. Og ang. det med styrketrening så har Caroline Berg Eriksen gjennom flere år på egen influencerkanaler tydelig vist frem dårlig treningsteknikk, gitt feil treningsråd - og alt er godkjent og fotografert/filmet av hennes mann, Lars Kristian Eriksen, som er utdannet personlig trener - men hvis fokus tydelig har vært på å vise frem seksualiserte bilder av bedriftseiers og kones, Caroline Berg Eriksens, kropp. I tillegg startet bedriftseier Caroline Berg Eriksen 2023 på sin IG-konto med å fortelle at hun fremover ikke lenger skulle fokusere særlig på styrketrening. Med andre ord, en som ikke har tenkt å trene særlig styrke selv, som ikke har utdannelse innen trening, som har en personlig trener og medeier i bedriften som ikke gidder rette på åpenbare og potensielt farlige feil ved styrketreningen konen viser - det er den/de Netfit mener er best egnet i firmaet til å ha ansvar for å trene kunder til å løpe sterkere... 33 5
Jobbermedbarn Skrevet 18. mai 2023 #82820 Skrevet 18. mai 2023 Loboto skrev (5 minutter siden): Ok, evolve you, og gains for brains sin app som snart er i mål etter 6 år. Begge er typiske trenings influensere som CBE. Evolve you har på kort tid blitt så stor at den har samarbeid og er lagt inn som standard app på alle Samsung TVer. Så på evolve you (så bra ut! ), men hvor står det at de brukte 7 år på å utvikle appen? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå