LilleSnupp Skrevet 26. april 2023 #81801 Skrevet 26. april 2023 Albbas skrev (24 minutter siden): 15 reps på 60 kg i pull down er innmari mye da, etter et langt opphold. 😳 Da er du og CBE på hver deres ende på skalaen.. 😅 Jeg greier max 6 repetisjoner med 60 kg, og har ikke hatt lengre opphold (men trener ikke pull down særlig ofte da apparatet aldri er ledig). Har nok fulgt et annet treningsopplegg enn netfit økter 😂 7
Pusern3 Skrevet 26. april 2023 #81802 Skrevet 26. april 2023 Ice-91 skrev (På 25.4.2023 den 20.25): Ikke bare EN men TO treningsreiser ca samme måned. Blir en travel oktober mnd for herr og fru Eriksen. blir nesten (bare nesten) litt imponert at Netfit sin nettside har blitt litt mer oppdatert enn bare «kommer snart». Tenk å bli med frivillig på denne turen og til og med betale i dyre dommer. For et opplegg 7
Skrottefar Skrevet 26. april 2023 #81803 Skrevet 26. april 2023 (endret) Pusern3 skrev (32 minutter siden): Tenk å bli med frivillig på denne turen og til og med betale i dyre dommer. For et opplegg Tviler på at det blir særlig suksess, med mindre de har følgere som ikke har skjønt noen verdens ting og tror dette er drømmen, som tenker, ah, tenk å få bli med CBE og bedrive yoga.....yay 😛 Endret 26. april 2023 av Skrottefar 17
vinterskog Skrevet 26. april 2023 #81804 Skrevet 26. april 2023 Sagt det før, men tror dette er treningsreise for de som vil si de har vært på «treningsreise», fordi det er litt inn. Litt som en fake chanel veske, man vil flashe noe som er poppis, men har ikke lyst eller råd sånn egentlig. Seriøse treningsfolk (inkludert vanlige mosjonister) velger seriøse utførere, ikke rosablogger. 18 5
ingo Skrevet 26. april 2023 #81805 Skrevet 26. april 2023 (endret) Jeg må bare kalle en spade for en spade Det er absolutt andre influencere som er like lite reflekterte, like overfladiske, umodne og mangler totalt selvinnsikt slik som cbe. Men cbe står i en særklasse for meg mht. at bedriften i tillegg provoserer meg og trigger negativt på nesten alt den gjør -selv om andre gjør det samme (dog usikker på om andre godt voksne influencerbedrifter i Norge fremstår slik som cbe.no). Bak dette ligger det selvsagt mine personlige preferanser, verdier, holdninger, samfunnssyn osv. Og en stadig økende forundring når jeg av og til sveiper innom insta til bedriften av ren guilty pleasure. . Storien i dag er et sammensurium av grenseløs fjortisposering (flaut å se på), oppkonstruerte spørsmål for å lande reklame, barn, kropp, trening; altså zero utvikling. Null nada, på stedet hvil. For meg er det rett og slett ufattelig at voksne folk fremstiller bedriften sin slik uten synlig utvikling og totalt uten synlig innsikt i/ansvar for samfunnet en befinner seg i, jfr f.eks offerrolle og at all kritikk er hat,, manglende forståelse for barns rettigheter osv osv. Syns faktisk det er unikt i seg selv, at en bedrift fremstår som mer umoden/forenklet nå enn når den startet, og som sagt ikke til å forstå. For meg hvertfall. Man kan virkelig lure på om mange års jobbing i bransjen med fokus bare på seg selv faktisk gjør at bedriften ikke er i stand til å se dette selv, altså en alvorlig yrkesskade på lik linje med kronisk senebetennelse. Endret 26. april 2023 av ingo Skrivefeil 38 9
Kollontaj Skrevet 26. april 2023 #81806 Skrevet 26. april 2023 Noe må de finne på, kan jo være et marked der ute som ingen aner eksisterer. 10 13
Kollontaj Skrevet 26. april 2023 #81807 Skrevet 26. april 2023 (endret) Kilde: inflact.com https://inflact.com/tools/profile-analyzer/ Endret 26. april 2023 av Kollontaj 9 3
Xstrella Skrevet 26. april 2023 #81808 Skrevet 26. april 2023 ingo skrev (28 minutter siden): Jeg må bare kalle en spade for en spade Det er absolutt andre influencere som er like lite reflekterte, like overfladiske, umodne og mangler totalt selvinnsikt slik som cbe. Men cbe står i en særklasse for meg mht. at bedriften i tillegg provoserer meg og trigger negativt på nesten alt den gjør -selv om andre gjør det samme (dog usikker på om andre godt voksne influencerbedrifter i Norge fremstår cbe.no). Bak dette ligger det selvsagt mine personlige preferanser, verdier, holdninger, samfunnssyn osv. Og en stadig økende forundring når jeg av og til sveiper innom insta til bedriften av ren guilty pleasure. . Storien i dag er et sammensurium av grenseløs fjortisposering (flaut å se på), oppkonstruerte spørsmål for å lande reklame, barn, kropp, trening; altså zero utvikling. Null nada, på stedet hvil. For meg er det rett og slett ufattelig at voksne folk fremstiller bedriften sin slik uten synlig utvikling og totalt uten synlig innsikt i/ansvar for samfunnet en befinner seg i, jfr f.eks offerrolle og at all kritikk er hat,, manglende forståelse for barns rettigheter osv osv. Syns faktisk det er unikt i seg selv, at en bedrift fremstår som mer umoden/forenklet nå enn når den startet, og som sagt ikke til å forstå. For meg hvertfall. Man kan virkelig lure på om mange års jobbing i bransjen med fokus bare på seg selv faktisk gjør at bedriften ikke er i stand til å se dette selv, altså en alvorlig yrkesskade på lik linje med kronisk senebetennelse. Enig. Man kan tro influencere stagnerer i utviklingen. De blir mer og mer selvopptatte og drøyere på utlevering. Er det pengene som driver dem slik? 18
ingo Skrevet 26. april 2023 #81809 Skrevet 26. april 2023 (endret) Xstrella skrev (25 minutter siden): Enig. Man kan tro influencere stagnerer i utviklingen. De blir mer og mer selvopptatte og drøyere på utlevering. Er det pengene som driver dem slik? Ja, noen stagnerer og blir dermed mer og mer i utakt med verden og mennesker (kunder) rundt seg, og med cbe er det bare flaut å se på rett og slett. Jeg klarer ikke å komme på en eneste annet firma/butikk som jeg blir så negativt forbauset/ trigget av. Men heldigvis er det mange influencere som utvikler seg, viser innsikt og kunnskap, og ikke minst finner sin smale eller brede nisje - enten rent forretningsmessig men gjerne i kombinasjon med å god formidling av reflekterte budskap om andre enn seg selv. Næringslivet generelt har større og større krav til samfunnsansvar og bærekraft og her henger influencerbransjen nok kraftig etter. Selv om svært mange influencere absolutt har sin mål og mening. Endret 26. april 2023 av ingo Skrivefeil 9 8
Måne Rampelyset Skrevet 27. april 2023 #81810 Skrevet 27. april 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. Måne, admin. 2
Xstrella Skrevet 28. april 2023 #81811 Skrevet 28. april 2023 Cbe opplegget minner meg om VP sirkuset. Blir bare verre og verre. 24
CityCityBangBang Skrevet 28. april 2023 #81812 Skrevet 28. april 2023 3 minutter siden, mater.sapiens said: Lurer på hvordan de har tenkt å kontrollere omtale og kritikk på deltakernes kontoer … Samle inn bilnummer før avreise? 😅 8
Populært innlegg Felis Skrevet 28. april 2023 Populært innlegg #81813 Skrevet 28. april 2023 Jeg vet ikke med dere andre, men jeg har vært på et par gruppereiser i mitt liv, og det er alltid en person som ikke er fornøyd. Dere vet, hun som klager på at frokosten serveres 8.30 og ikke klokke 9, som mener bussen er for varm, transporten går for sent, det er for langt å gå, reiseleder tar for lite hensyn og rommet har ikke den utsikten hun så for seg... Hva hvis paret får med seg en slik person? Eller bare en person som kanskje har helt reelle innvendinger. Som har vært på yoga før, for eksempel, og lurer på hvorfor CBE gjør øvelsene annerledes. Eller hvorfor treningen er ensidig med for lite fokus på restitusjon. Hvordan skal paret takle slik kritikk på turen? For de er nå en gang låst til dette mennesket den uka de har betalt for. De kan ikke blokkere, så sant de ikke stenger noen inne på rommet. Hva da? Skal LKE hevne seg ved å følge etter vedkomne opp på rommet og ripe opp kofferten? Jeg ser for meg svært ubehagelige scenarier, kanskje på grensen til farlige, faktisk. Og jeg blir ikke mer optimistisk av at inntaket av alkohol gjerne øker på ferie i "syden". Mannen, som drakk alene på rommet før kamper og åpenbart mangler impulskontroll kan nok bli svært ubehagelig hvis han presses opp i et hjørne av en misfornøyd turist... 67 12
Isola2 Skrevet 28. april 2023 #81814 Skrevet 28. april 2023 Felis skrev (1 time siden): Jeg vet ikke med dere andre, men jeg har vært på et par gruppereiser i mitt liv, og det er alltid en person som ikke er fornøyd. Dere vet, hun som klager på at frokosten serveres 8.30 og ikke klokke 9, som mener bussen er for varm, transporten går for sent, det er for langt å gå, reiseleder tar for lite hensyn og rommet har ikke den utsikten hun så for seg... Hva hvis paret får med seg en slik person? Eller bare en person som kanskje har helt reelle innvendinger. Som har vært på yoga før, for eksempel, og lurer på hvorfor CBE gjør øvelsene annerledes. Eller hvorfor treningen er ensidig med for lite fokus på restitusjon. Hvordan skal paret takle slik kritikk på turen? For de er nå en gang låst til dette mennesket den uka de har betalt for. De kan ikke blokkere, så sant de ikke stenger noen inne på rommet. Hva da? Skal LKE hevne seg ved å følge etter vedkomne opp på rommet og ripe opp kofferten? Jeg ser for meg svært ubehagelige scenarier, kanskje på grensen til farlige, faktisk. Og jeg blir ikke mer optimistisk av at inntaket av alkohol gjerne øker på ferie i "syden". Mannen, som drakk alene på rommet før kamper og åpenbart mangler impulskontroll kan nok bli svært ubehagelig hvis han presses opp i et hjørne av en misfornøyd turist... De ser nok ikke for seg at det vil bli kritikk, de er jo perfekte i egnes øyne. Dersom det faktisk er nok påmeldte til at turen gjennomføres så bemøtes vel evt kritikk som alltid i fra den kanten, med å skylde på alle andre og bruke hersketeknikk. Men tror dere seriøst at noen melder seg på en slik tur? 18 2
Xstrella Skrevet 28. april 2023 #81815 Skrevet 28. april 2023 Kollontaj skrev (På 26.4.2023 den 21.41): Noe må de finne på, kan jo være et marked der ute som ingen aner eksisterer. Den "bioen" der. Ingen utdanning. Ingen livserfaring. Ingen utvikling. Kun selfier, kropp, klær, hår, poseringer, sminke ++ Hvorfor selger dette? 20
Frisk Frosk Skrevet 28. april 2023 #81816 Skrevet 28. april 2023 Xstrella skrev (28 minutter siden): Den "bioen" der. Ingen utdanning. Ingen livserfaring. Ingen utvikling. Kun selfier, kropp, klær, hår, poseringer, sminke ++ Hvorfor selger dette? Det er et godt spørsmål - og det du peker på viser galskapen i denne delen av influencerbransjen som CBE står for. De har tjent millioner på å selge falskhet, et narrativ og utseende ikke en gang de selv greier å oppnå, men bare later som om de har. Alt for å få tilbakemedlinger på at det falske utseendet får klikk og kommentarer fra et ytterst fåtall personer som fremdeles tror på det inntrykket ihjelposerte, ihjelredigerte, ihjelfiltrerte bilder og narrativ forsøker å gi. Det er overfladisk, basert på juks og løgn, det er på ingen måte et bærekraftig innhold, hverken for bedriften selv eller miljøet. Da tråden nå var stengt gikk jeg inn på profilen til CBE via picuki for å se om det kunne være noe der som fikk tråden stengt. Der så jeg at CBE nå har reklame for noen økologisk hårprodukt. Og da må jeg innrømme at jeg ikke forstår hva i all verden firmaet som selger disse produktene tenker på. De velger altså en av landets verste influencere til å fronte et nytt økologisk produkt. En influencer/bedrift som i årevis har frontet et enormt overforbruk, bruk og kast, har støttet plastic fantastic på alle bauger og kanter, til og med ulovlige piratkopier av designprodukter frontes som "ekte", og bedriften har vært og er lysår unna å vise et oppriktig miljøengasjement. Denne produsenten eller firma som selger det i Norge (jeg aner ikke, selv etter å ha sett 2-3-4 av disse reklamene var jeg ikke i stand til å fange opp produktnavnet pga. reklamenn var så falsk og tydelig preget av... ulovlig... filterbruk, uten merking, så klart...) velger altså en av de verste i klassen til å fronte sine produkter. Det er tydelig mange innen reklamebransjen som sover i timene. Eller mange ledelser rundt omkring som tror de skal være smarte, spare litt inn på reklamebudsjettet og gå rett til influencere for å annonsere produktene deres. Istedenfor velger de å skyte seg selv i begge knær ved å ikke gjøre et ordentlig forarbeid, ikke vurdere historikken til influenceren og omdømmet og engasjementet. Det hjelper ikke at Treasure/CBE påstår at de henvender seg til kvinner i en viss alder, at CBE viser yoga og treningsportalen Netfit og nå også treningsreiser - når alt dette er bygget på manglende utdanning og kunnskap, selges med løgner om det samme, og bedriftseierne i mer enn ti år har dokumentert i egne kanaler at de på ingen måte er opptatt av miljø og bærekraft i praksis. 31 2
Glufseguri Skrevet 28. april 2023 #81817 Skrevet 28. april 2023 Felis skrev (1 time siden): Jeg vet ikke med dere andre, men jeg har vært på et par gruppereiser i mitt liv, og det er alltid en person som ikke er fornøyd. Dere vet, hun som klager på at frokosten serveres 8.30 og ikke klokke 9, som mener bussen er for varm, transporten går for sent, det er for langt å gå, reiseleder tar for lite hensyn og rommet har ikke den utsikten hun så for seg... Hva hvis paret får med seg en slik person? Eller bare en person som kanskje har helt reelle innvendinger. Som har vært på yoga før, for eksempel, og lurer på hvorfor CBE gjør øvelsene annerledes. Eller hvorfor treningen er ensidig med for lite fokus på restitusjon. Hvordan skal paret takle slik kritikk på turen? For de er nå en gang låst til dette mennesket den uka de har betalt for. De kan ikke blokkere, så sant de ikke stenger noen inne på rommet. Hva da? Skal LKE hevne seg ved å følge etter vedkomne opp på rommet og ripe opp kofferten? Jeg ser for meg svært ubehagelige scenarier, kanskje på grensen til farlige, faktisk. Og jeg blir ikke mer optimistisk av at inntaket av alkohol gjerne øker på ferie i "syden". Mannen, som drakk alene på rommet før kamper og åpenbart mangler impulskontroll kan nok bli svært ubehagelig hvis han presses opp i et hjørne av en misfornøyd turist... Nesten så vi burde laget en spleis og sende en av oss med på turen bare for å se dette opplegget i levende livet😏 (Jeg er selvsagt 100% ironisk, så dropp å skjermdumpe og sende til Caroline. Ingen fra Kvinneguiden kommer til å være der. Eller?😎) 22 4 2
Frisk Frosk Skrevet 28. april 2023 #81818 Skrevet 28. april 2023 Jeg har fått med meg at det er andre i tråden som har langt mer kunnskap enn meg på området markedsføring - jeg har en stund hatt en tanke rundt dette, som jeg gjerne vil lufte. Før gikk markedsføring i stor grad via aviser og ukeblad og magasiner og tv-reklame. I tillegg var det reklame til postkassene som det mer eller mindre er slutt på pga. ressurssløsingen. Etter inntog av internett og ikke minst influencere, så har jeg inntrykk av at reklamemarkedet og -bransjen har endret seg mye. Der man før betalte for reklametjenester, fikk utarbeidet reklamer av profesjonelle og satte det inn som annonser i f.eks. lokalavisene - der har nå internett med sosiale medier og influencere tatt over. Ofte er det da dårlig utførte reklamer, skapt av personer uten noen som helst utdannning i faget, og det presenteres på "billigere" arenaer. Det var i hvert fall tidligere billigere å gjøre det på den måten. Før de største influencerne tok seg mer og mer betalt etterhvert som antallet følgere også økte. Dette har ført oss frem til i dag, hvor viktige lokalaviser stadig må skrenke inn bl..a pga. mindre reklame, samme med mange ukeblad, fagblad, magasiner - det redaksjonelle stoffet og antall utdannede journalister har blitt redusert. Igjen står ofte reklame for de største aktørene, ofte kjeder, ofte kjeder som har utenlandske eiere. Fall i reklameinntekter har gjort at det generelt sett er blitt langt dyrere å sette inn annonser i slike aviser/magasiner, som igjen gjør at det i stor grad kun er de aller største som har råd til det. Ved å hoppe på lettvint og billigere reklame, som influencerne står for, så har de som er avhengig av å spre informasjon om sine produkter og tjenester vært med på å vri markedet i en veldig uheldig retning, mener jeg. Nå som folk blir mer og mer opptatt av alt det uetiske og uakseptable og overfladiske med store delere av influencerbransjen - og forbrukerne langt mer bevisste hvordan influencerne opererer - så møter mange annonsører seg selv i døra. Det er gjerne for dyrt for dem å bruke anerkjente kanaler og profesjonelle reklamefolk til å skape reklamene, og annonsørene "tvinges" da til å fortsette å bruke de useriøse influencerbedriftene. Og ikke minst, som vi ser veldig godt når det gjelder Treasure AS, Netfit, Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen, så blir ikke lenger reklame for et produkt bare en reklame for det produktet eller den tjenesten. Produktet og firmaet selges ikke lenger i kraft av bare seg selv - både produktet og produsent/firmaet bak blir nå like mye assosiert med den influenceren de velger å bruke som annonsekanal. Så velger annonsørene omstridte influencere til å skape reklame for og annonsere for deres produkter, da vil de uvergelig også selv bli assosiert med alt det negative den influenceren står for. Fordi de muliggjør fortsatt uprofesjonell, uetisk, uakseptabel drift av influencerbedriften, og de aksepterer og støtter, bevisst eller ubevisst, også innholdet influenceren selger på sine kanaler. I tilfellet Treasure/CBE er det bl.a. mangeårig barneeksponering, overforbruk, kroppspress/thinspo, dårlige treningsråd, falske titler som brukes ulovlig, lovbrudd, bruk og kastmentalitet, løgner til forbruker m.m. Når lovverket i dag til og med, og heldigvis, også gjør annonsørene ansvarlige når influencerne begår lovbrudd i annonsesamarbeidet - så er det helt uforståelig at annonsører fremdeles fortsetter å bruke denne typen influencere! Samtidig har annonsørene ved å ty til disse lettvinte løsningene over flere år gjort det seriøse annonsemarkedet for dyrt for dem selv, så de har fanget seg selv i sin egen felle. Se på den leverandøren av økologiske hår/hudprodukter CBE i løpet av siste dagene har reklamert for. CBE.no står for alt annet enn hva en økologisk leverandør er (burde være) opptatt av. I tillegg introduserer de seg selv for det norske markedet gjennom en useriøs influencer som i disse reklamene til og med begår lovbrudd mtp. umerket filterbruk. Og dette lovbruddet er også annonsøren selv ansvarlig for, ikke bare Treasure AS/CBE. Med andre ord, de som står bak dette produktet har lagt en enorm snublestein før de en gang har kommet i gang med konkurransen. Det sier litt om at heller ikke de har gjort sin jobb før valg av annonsekanal (CBE), og at de nå står i minus på omdømme pga. valg av influencer de samarbeider med. Som om ikke det var nok så er dette dessuten en influencer som i løpet av få måneder allerede har annonsert for to andre hårproduktleverandører - så troverdigheten når influenceren nå presenterer enda en ny hårserie, den blir lik null. Når influenceren til og med bruker filter på reklamen for å gjøre eget hår til noe det ikke er, så har omdømmet til sist ankomne falt som en stein. Hvor er de kompetente folkene innen reklamebransjen? Hvor er de seriøse i ledelser rundt omkring? Er det ingen som følger mer lenger? 21
annsme89 Skrevet 28. april 2023 #81819 Skrevet 28. april 2023 (endret) https://i.imgur.com/pCXA0vk.jpg Kom over dette innlegget i en reklameavis for idyllfestivalen. Mye en kan si om disse svarene, men jeg bet meg faktisk mest merke i bruken av ordet reflektert i siste setning🤔🙃 Endret 28. april 2023 av annsme89 22 4
Populært innlegg LilleSnupp Skrevet 28. april 2023 Populært innlegg #81820 Skrevet 28. april 2023 Foreslår en innsamling for å sende @Felis avgårde! Hadde gladelig betalt for å lese hen sin reisedagbok fra den turen! 53 7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå