NettoppJa Skrevet 25. april 2023 #81761 Skrevet 25. april 2023 (endret) Dobbeltposting - bare ignorer 🤓 Endret 25. april 2023 av NettoppJa Feil
~ Ada ~ Skrevet 25. april 2023 #81762 Skrevet 25. april 2023 Felis skrev (På 21.4.2023 den 12.12): Dagens episode er 59 minutter! Jeg vet jo at HPNH er glad i sin egen stemme, men 59 minutter er i lengste laget for denne typen podcast. Konkluderer jeg før de i det hele tatt har åpnet munnen...😅 Caroline forklarer at hun og Susan har hatt en litt lang påskeferie (tenk, det har vi oppdaget), men hevder at de nå er fit for fight. Og så legger hun til at hun har krampe... Caroline tror det er hyggelig for oss å høre hva de har gjort siden sist. Susan har ligget rett ut med influensa. Caroline har vært på hytta til svigers. Og så har hun løpt løp i Drammen og var i kjelleren etter 3 kilometer. Det var ingen krefter å hente, beina var blytunge, kroppen var tom og hun var så sliten at hun var kvalm. Det er jo pussig, fordi treneren hennes har uttalt seg ganske bastant om at å gå tom på løp er fullstendig unødvendig. Ikke videre god reklame for Netfit... Og så har Caroline bestått teoretisk yoga-eksamen med glans. Hun er veldig nervøs for praktisk eksamen, for hun har så lyst til å bestå. Det betyr så mye for henne (og bedriften, siden de allerede reklamerer med at hun kan dette?), så hun håper det går bra. Jeg tenker hun bekymrer seg unødig, for hun er vel i grunnen garantert å bestå. Men noe skal man lage content av, si Netfit-appen er snart fullført. Det er nesten så Caroline ikke tror på det selv. Jeg tror ikke så veldig på det jeg heller... Netfit har tatt så mange år fordi de har møtt på feil mennesker hele veien. Veldig uheldig, da, å bare treffe ubrukelige mennesker i "3 år og mer enn det" Det er nesten så jeg ikke tror på det heller... Caroline reklamerer også for treningsreise for Netfit. "Masse deilig trening og masse deilig mat" er tydeligvis ikke tilstrekkelig info for å tiltrekke seg kunder, for det er fremdeles ledige plasser, i følge Caroline. Men det er all infoen vi får om opplegget. ----- Susan lurer på om Caroline har fått noen tilbakemeldinger siden sist. Caroline har fått veldig mange fine tilbakemeldinger. To stykker har skrevet til Caroline og forklart at de gråt da de hørte episoden, for de syntes det var så trist å høre at hun ble beskyldt for å stå på en krakk og bruke tights med rumpeinnlegg. Det er egentlig ikke det hun sier, men hun er så usammenhengende at jeg korter ned til essensen av forrige episode. De skrev at de gråt, i alle fall, og Caroline høres ut som hun er på gråten ut selv... Men hun har også fått andre typer tilbakemeldinger, og det hadde hun regnet med. Mye av det er ikke verdt å ta opp en gang, sier Caroline, for det blir for dumt. Men hun har bitt seg merke i at de som sitter og troller og hetser mener at influencere ikke evner å se forskjellen på konstruktiv kritikk og netthets. Caroline føler at det er litt lett for enkelte å slenge ut en sånn "næmmen, det ække hat", så hun skal lese definisjonen på kritikk. Konstruktiv kritikk handler om å hjelpe, bygge opp og gjøre bedre, leser hun. Du gir en konstruktiv tilbakemelding fordi du ønsker at vedkomne skal gjøre en bedre jobb og oppføre seg på en annen måte. Jeg tenker at å påpeke at hun for eksempel merker reklamen feil og ikke bør bruke ungene sine i kommersiell sammenheng stemmer godt over ens med definisjonen Caroline leser opp, men det synes ikke Caroline. Hun mener at å sende eposter til hennes samarbeidspartnere ikke er konstruktiv kritikk. Nei, Caroline, det har du helt rett i! Det heter forbrukermakt, og benyttes fordi kritikk ikke når frem til deg. Caroline kommer med et tenkt eksempel på en slik epost til et firma som selger "kjampo" og balsam: "Jeg skjønner ikke hvorfor dere knytter dere opp til Caroline Berg Eriksen, for hun er jo en helt forferdelig influenser! Hun er altfor tynn og trener altfor mye osv...." Så vi kan konkludere med at de som samarbeider med influencere har blitt proffere siden Anne Briths tid, for ingen har tydeligvis sendt epostene videre til Caroline. Jeg er 100% sikker på at ingen har skrevet til samarbeidspartnerne til CBE og sagt at de ikke vil handle av dem fordi Caroline er for tynn! Thinspo, derimot, er nok hyppig nevnt, og det er skremmende at et menneske som lever av SoMe ikke vet forskjellen på de to! Caroline kommer med et eksempel på en konstruktiv epost til samme samarbeidspartner: "Caroline Berg Eriksen reklamerte jo for en annen kjampo for bare to måneder siden og nå reklamerer hun for dere. Det er jo ikke troverdig. Hva tenker dere om det og hvorfor velger dere å samarbeide med henne?" Da kan både samarbeidspartner og Caroline gå i seg selv og tenke at det var litt dumt. Og da har de lært noe av det og blitt bedre. Det er forskjellen på konstruktiv kritikk og netthat, i følge Caroline. I forrige episode pratet de litt om forum, moderatorer og regler, og da snakket de også om at de skulle snakke med en som har peiling på dette. (Så rart, jeg husker bare at de etterlyste en mindreårig, gjerne ungdomsskoleelev, og jeg husker godt...). Men de har i hvert fall fått inn Hans Petter Nygård Hansen, som blir presentert som kommunikasjonsrådgiver, tv-personlighet og mangeårig juryleder i Vixen. Hvem er moderatorer og hva er kriteriene for å være det? spør Caroline. Hans Petter ramser opp alle steder hvor man kan være moderator, og starter selvfølgelig med sine egne kanaler, men etterhvert som han ramser opp kommer han endelig til Kvinneguiden, og da avbryter Caroline han. "Ja! Det er jo mer forum vi tenker på!" HP tror at moderatorer på forum er unge mennesker som har havnet litt ut av arbeidslivet og studielivet. Litt sånne som tidligere ble telefonselgere. Han tror de er tykkhudet. Moderatorene til Meta går for eksempel på heavy dop for å holde ut, sier HP. Her var det mange fordommer og udokumenterte påstander fra medieeksperten, akkurat som forventet... Kvinneguiden er del av et større mediehus (Egmont) og de vil helst ha så få moderatorer som mulig, sier HP. For å ansette voksne mennesker som skal moderere andre voksne mennesker som ikke klarer å moderere seg selv, er en utgiftspost. Veldig bra forklaring på hva det er! sier Caroline Hans Petter ser stadig folk som går langt utenfor etikk og moral og Egmonts egne retningslinjer, men han tror Egmont er livredde for å følge sine egne retningslinjer for da åpner man Pandoras eske fra helvete og da blir det mye jobb og det blir mindre trafikk og da tjener de ikke penger. De tilrettelegger for det verste i mennesket, fordi det er økonomisk. Hva ER det lov til å skrive i sånne tråder? Kan man skille på influenser og menneske, spør Susan (jeg tror det var det hun skulle frem til, så jeg tok meg friheten å formulere det slik. Beklager hvis hun egentlig mente noe annet, men hun må virkelig jobbe med formuleringsevnen sin!) HP sier han kan skrive ganske stygge ting om Treasures AS, akkurat som han kan skrive stygge ting om Equinor. Men hvis en person setter ut falske rykter om firmaet, så kan man gå til søksmål mot den personen. Hvis man for eksempel skriver at Treasures driver med svindel, så kan man gå til søksmål. Det samme gjelder hvis man skriver det samme om Treasures frontfigur. Forutsatt at det ikke er sant, da... Og her har vi vel forklaringen på hvorfor ingen har blitt saksøkt for å hevde at LKE har ripet opp en bil.... Det er subjektivt hva man føler er mobbing, sier Hans Petter, men hvis en person slenger dritt til deg i mange måneder, så er det mobbing. Hvis mange forskjellige slenger dritt, så har kanskje hver og en sendt bare en melding, og da er det ikke mobbing. Det føles like ille, men det er ikke nok til å få en tråd stengt. Caroline skynder seg å minne om at hun aldri er inne på Kvinneguiden, men at hun ofte får tilsendt (...) fra følgere. Disse følgerne forteller at de blir bekymret for Caroline, og at de opplever at de skriver positive ting om Caroline som blir moderert vekk, mens alt det andre får stå. Dette høres veldig lumskt ut, synes Caroline, og lurer på om moderatorene er en del av den gjengen som ønsker at sånne ting skal bli stående om Caroline. Caroline synes moderatorene skal være nøytrale, men hun er redd for at de ikke er det. Hans Petter forklarer at ting tar tid i sånne forumer fordi de er underbemannet. Derfor kan hun nok oppleve at ting står lenger enn hun ønsker. Det er åpenbart ikke det svaret hun ønsker, men han overkjører henne og legger ut om rapporter og studier som forklarer dette. Problemet med mobbing på nett blir større og større, sier han, men det er ingen som gjør noe med det. Hans Petter drar i gang en lang tirade om folk som bare leser overskrifter og selv om det er sant og riktig, så føler ikke Caroline (og jeg) at han prater om det som er viktig, nemlig Kvinneguiden. Hun forsøker å pense han inn på riktig spor igjen. Da Hans Petter hørte forrige episode av podcasten til Caroline slo det han at alle som kommenterer til Caroline og Lars Kristian, og alle de som skriver til samarbeidspartnere er på jakt etter oppmerksomhet. I ALLE tilfeller! Nok en merkelig påstand fra Hans Petter, for svært mange her inne skriver at de sender henvendelser til samarbeidspartnere fra falske eposter (av sikkerhetshensyn). Dette fører i mange tilfeller til at man ikke får svar. Så oppmerksomheten uteblir fullstendig, men man gjør det like vel... Hans Petter har en gang startet et prosjekt som het Rause Menn, hvor en gjeng menn gikk inn i diverse kommentarfelt for å roe gemyttene. Han prøvde si til folk, sånn som Lars ville sagt det, sier han, ta ballen, ikke spilleren. "Ta bilen" blir vel mer riktig, i dette tilfellet? Det gikk som det måtte gå når HP trampet inn i diskusjoner og mansplainet på sin sedvanlige måte, de gikk etter han. Han hevder at han fikk dødstrusler... Susan ønsker å gå litt tilbake og snakke litt mindre om HP og litt mer om Caroline. Hva kan man skrive om privatpersoner, spør hun, og legger til at det er anonyme brukere som gjemmer seg bak en hatt. Kan man kreve at ting slettes hvis det ikke kan knyttes opp mot AS-et? For det er jo søkbart, det blir jo liggende der ute, sier Susan. -Ja, for alltid, virker det som, legger Caroline til. Men av en eller annen grunn tror hun all info om ungene blir borte... Egmont har til syvende og sist det fulle ansvaret, svarer Hans Petter. Hvis du har gjort hjemmeleksa di, og bruker VPN osv, så er du vanskelig å spore opp. Da er du proft nettrolll, sier Susan. Det er mange av dem, svarer Caroline Du må likevel forholde deg til jussen, sier Hans petter. Eller til retningslinjene til Egmont. Caroline sier at hun har lest retningslinjene på Kvinneguiden (fikk de sikkert tilsendt) og hun synes det er så mye som burde vært rapportert (men hun har ikke lest, altså). Men det blir likevel ikke moderert vekk. Hans Petter sier at det finnes folk som har blitt bøtelagt for langt mindre enn hva Caroline har blitt utsatt for. Eller hva Sophie Elise og Kristin Gjelsvik har blitt utsatt for. Jeg registrerer at Hans Petter ikke gidder å late som han ikke er aktiv på Kvinneguiden. Hans Petter prater om seg selv igjen og forteller at han har blitt drapstruet flere ganger, også på telefon. Men selv om han hadde call-loggen (det er et ord jeg tipper Lars Kristian hater), så ble saken(e?) henlagt. Jeg lurer på om Caroline gjør seg noen tanker om dette? Drapstrusler er tross alt hakket verre enn å bli beskyldt for å stå på en krakk, men likevel ser hun ut til å mene at hun har det langt verre enn alle andre, inkludert gjesten sin. Hans Petter mener den eneste måten å stoppe kritikken på er å slette. Og det gjør jo allerede Caroline. Caroline sier at det er derfor hun har lukket konto, for det er innmari lett å se hvilke kontoer som er troll. Da bare godkjenner hun dem ikke. Hans Petter minner henne på at hun må rapportere kontoene før hun sletter dem. Hans Petter ser ingen lys i tunnellen. Men Jodel ble bedre etter at de ble truet med store bøter. Caroline lurer på hvorfor Kvinneguiden ikke kan lukke tråden hennes. Hans Petter sier hun må prate med sjefen for Egmont. Caroline svarer at de gjorde det en gang. Usikker på om "de" stengte tråden, eller "de" pratet med sjefen. Hans Petter sier at Egmont mest av alt vil sitte stille i båten og ikke uttale seg. Kanskje Egmont har leid inn konsulenten Hans Petter Nygård Hansen for å lære hvordan de skal takle kritikk? For det ser ut til at de følger rådene hans til punkt og prikke... Han tror Egmont bare lar de hissige damene rocke båten slik at de får annonseinntekter. Hans Petter mener at det nærmest er vitenskapelig bevist at vi bare lever en gang, og vi lever kun 80 år (+/-), så han kan ikke forstå at folk bruker store deler av livet sitt på å spre eder og galle. Det skjønner ikke Caroline heller. Hans Petter tror kanskje de får hard on av det, eller at de blir kåte av det, eller at de får "selvtilfredsstilt" sine egne lyster. Men HP tror ikke de blir happy før Caroline har respondert. Det er det beste Susan noen gang har hørt... Tenk så mye tid de kunne brukt på viktige ting, sier "jentene" nærmest i kor. Kan de ikke heller bruke tiden på viktigere ting? Når det kommer til dette med tid, så synes jeg @FruJohansen kom med en glimrende forklaring. I likhet med henne bruker jeg minimalt med tid på egenpleie. All den tiden Caroline tilbringer foran speilet, kan jeg bruke på viktige ting som bidrar til bedre samfunn og miljø... Den tiden jeg bruker på KG tar ikke noe vekk fra det. Men hva med Caroline selv? Som bruker timesvis på eget utseende OG buker minst like mye tid på Kvinneguiden som meg? Når får hun tid til å gjøre noe bra? Susan får et sjempe sånn sug i magen av at barna deres vokser opp med det her. Vi får bare gi de de verdiene de må ha på veien, sier hun Man kan ikke invadere privatlivet deres heller, sier Caroline. (Men å dele privatlivet med hele verden, er greit...?) Hans Petter gir noen foreldretips til Susan og Caroline. Ungene deres må bli tykkhudet, litt paranoide, ikke så godtroende, skeptiske, men nysgjerrige. Det er mange egenskaper de må ha. Det eneste Hans Petter måtte lære da han var liten var å ikke gå inn i bilen til fremmede, men det er over, sier han. Det er ikke over, svarer Caroline, hun har lært ungene sine det. Det er så mye unger må lære i dag. Og Caroline føler ikke at hun trenger å legge noe i mellom, hun forteller dem sannheten om hva som foregår. Hans Petter synes det høres drøyt ut, siden de er så unge. Jeg håper hun ikke forteller dem sin versjon av netthatet hun blir utsatt for. At det sitter en haug med gale mennesker der ute som bruker hele dagen sin på å ødelegge for Caroline. For det er jo de samme menneskene hun eksponerer dem for. Jeg antar at de ikke lenger tror på at filmene sendes til mormor... Det må være en fryktelig skremmende tanke for et lite barn! Så her HÅPER jeg at hun pratet om noe annet. Det er 7 minutter igjen og Caroline lurer på hvordan hun skal avslutte. Hun prøver å dra opp forskjellen på bedrift og privatperson igjen, men HP sier at det ikke er noen forskjell. Han sier at noen har sett seg lei på at noen influencere, han vil ikke nevne navn, sier at i det øyeblikket er det business og i det øyeblikket er det personlig. Et ER personlig, sier han, men det er butikk bak. Da må hun akseptere kritikk. Når den er konstruktiv, svarer Caroline. Det er jo praktisk, å hevde at man kan ta imot kritikk, men samtidig definerer kritikk som så smalt at det aldri rammer en selv... Caroline konkluderer med at det beste hun kan gjøre er å holde seg unna Kvinneguiden. Da håper jeg at folk respekterer det og slutter å sende henne de enorme mengdene med screenshots hun tilsynelatende har mottatt... Venninne og samarbeidspart skryter nå av podcast-episoden og da er det på sin plass med denne igjen fra Felis. 15 1
Kollontaj Skrevet 25. april 2023 #81763 Skrevet 25. april 2023 Noen som finner lyttertall eller liste over plassering? Finner ikke noe hos Podtail. 6 1
MacBeth Skrevet 26. april 2023 #81764 Skrevet 26. april 2023 (endret) Andrea59 skrev (11 timer siden): Øhhh..heter det ikke FuertEventura? 😅 vinterskog skrev (10 timer siden): Merkelig datosetting! Leser de ikke korrektur?? Dette er to innlegg som for mange tror jeg, kan oppleves som flåsete og unødvendig å kritisere, men det er nøyaktig disse små detaljene som skiller klinten fra hveten. Vil jeg da bruke penger å dra til Fuerteventura med disse? Ikke egentlig, for klarer dem ikke å skrive reisemålet korrekt, eller datosetting, så under jeg meg over om vi i det hele tatt kommer på riktig fly.. Det vitner om hastverk og lite struktur fra bedriftens side. Kanskje litt satt på spissen, men det er faktisk ikke rom for slike "tullefeil". Endret 26. april 2023 av MacBeth 29 11
Populært innlegg Felis Skrevet 26. april 2023 Populært innlegg #81765 Skrevet 26. april 2023 MacBeth skrev (26 minutter siden): Dette er to innlegg som for mange tror jeg, kan oppleves som flåsete og unødvendig å kritisere, men det er nøyaktig disse små detaljene som skiller klinten fra hveten. Vil jeg da bruke penger å dra til Fuerteventura med disse? Ikke egentlig, for klarer dem ikke å skrive reisemålet korrekt, eller datosetting, så under jeg meg over om vi i det hele tatt kommer på riktig fly.. Det vitner om hastverk og lite struktur fra bedriftens side. Kanskje litt satt på spissen, men det er faktisk ikke rom for slike "tullefeil". Jeg er enig i betraktningene dine, vi advares jo til stadighet mot å kjøpe varer og tjenester fra nettsider med dårlig språk. Men jeg tror du har rett i at dette kan oppfattes som flåser og latterliggjøring. I tillegg kan det sikkert settes på kontoen for "CBE kritiseres for absolutt ALT" Nå prøver hun tross alt å skape inntektsgivende arbeid uten bruk av barn, og så får hun kritikk for det også... Jeg vil applaudere forsøket, det er kjempefint at de forsøker å få flere bein å stå på, særlig siden det ikke involverer eksponering av mindreårige. Men jeg skulle ønske de tilegnet seg litt kunnskap først, ikke bare et lynkurs i yoga og et pt-kurs som må ha hoppet over flere grunnleggende punkter. Så kan man tenke: Hva er det verste som kan skje? At noen kaster bort pengene sine og kanskje ikke kommer seg til FuertAventura på de datoene som er antydet? Nei, det er verre enn som så. LKE og CBE er levende beviser på hva som kan skje hvis man trener med folk som ikke har peiling. Endeløse skader, manglende progresjon og til slutt mister man lysten. Lars Kristian har selv uttalt at han ikke kan konkurrere i de løpene han ønsker, fordi han stadig pådrar seg skader. Han ville bli ultraløper, men distansene blir kortere og kortere. Og resultatene uteblir. Likevel trener han hver dag, for han har ingen tro på restitusjon. For et knapt år siden satt han og hevdet i en podcast at han hadde forsket seg frem til at han skulle løpe Valencia på under 2.30. Han klarte ikke det. Han uttalte seg også ganske bastant om folk som gikk tom under løp. Han skjønner ikke hvordan det er mulig, for det er bare å planlegge. I Drammensløpet hadde han med en deltaker, Caroline. Hun klarte heller ikke målet sitt. I tillegg gikk hun tom tidlig i løpet. Hun hevdet også å være tom og ute av form i lang tid etter løpet. Og resultatet er at hun hevder å ha mistet all lyst til å konkurrere. Hun orker ikke tanken på å melde seg opp på flere løp, for det var så hardt og hun er så skuffet over seg selv. Og nå skal de altså arrangere treningsreiser.... 47 20
Isild Skrevet 26. april 2023 #81766 Skrevet 26. april 2023 Jeg kunne aldri kastet bort penger på å reise til FuertAventura for å trene yoga med en "yogalærer" som kun har et sponset hurtigkurs. Ingen tidligere erfaring med egentrening av yoga (som hun har vist i treningskanalene sine iallefall) Ingen egentlig tro på yoga som treningsform (har hun uttalt) Ingen erfaring med å ha ` elever`/ kunder - hverken innen yoga eller annen trening. Tydelig at de ønsker å prøve om treningsreiser kan være det nye å tjene penger på nå, men jeg tviler på at de appellerer til veldig mange. Vil nok tro at noen etablerte kunder av Adrian Paul melder seg på, og kanskje noen dedikerte fans av Caroline. Men når disse har hatt turen sin, så tror jeg ikke det er så mange andre som vil velge disse treningsreisene. Folk er opplyste, kresne, googler og sjekker før de bruker penger på reiser og opplevelser. 30 5
CityCityBangBang Skrevet 26. april 2023 #81767 Skrevet 26. april 2023 Felis skrev (På 26.4.2023 den 9.07): Jeg er enig i betraktningene dine, vi advares jo til stadighet mot å kjøpe varer og tjenester fra nettsider med dårlig språk. Men jeg tror du har rett i at dette kan oppfattes som flåser og latterliggjøring. I tillegg kan det sikkert settes på kontoen for "CBE kritiseres for absolutt ALT" Nå prøver hun tross alt å skape inntektsgivende arbeid uten bruk av barn, og så får hun kritikk for det også... Jeg vil applaudere forsøket, det er kjempefint at de forsøker å få flere bein å stå på, særlig siden det ikke involverer eksponering av mindreårige. Men jeg skulle ønske de tilegnet seg litt kunnskap først, ikke bare et lynkurs i yoga og et pt-kurs som må ha hoppet over flere grunnleggende punkter. Så kan man tenke: Hva er det verste som kan skje? At noen kaster bort pengene sine og kanskje ikke kommer seg til FuertAventura på de datoene som er antydet? Nei, det er verre enn som så. LKE og CBE er levende beviser på hva som kan skje hvis man trener med folk som ikke har peiling. Endeløse skader, manglende progresjon og til slutt mister man lysten. Lars Kristian har selv uttalt at han ikke kan konkurrere i de løpene han ønsker, fordi han stadig pådrar seg skader. Han ville bli ultraløper, men distansene blir kortere og kortere. Og resultatene uteblir. Likevel trener han hver dag, for han har ingen tro på restitusjon. For et knapt år siden satt han og hevdet i en podcast at han hadde forsket seg frem til at han skulle løpe Valencia på under 2.30. Han klarte ikke det. Han uttalte seg også ganske bastant om folk som gikk tom under løp. Han skjønner ikke hvordan det er mulig, for det er bare å planlegge. I Drammensløpet hadde han med en deltaker, Caroline. Hun klarte heller ikke målet sitt. I tillegg gikk hun tom tidlig i løpet. Hun hevdet også å være tom og ute av form i lang tid etter løpet. Og resultatet er at hun hevder å ha mistet all lyst til å konkurrere. Hun orker ikke tanken på å melde seg opp på flere løp, for det var så hardt og hun er så skuffet over seg selv. Og nå skal de altså arrangere treningsreiser.... Jeg er enig - og jeg er også en av de som kanskje har kritisert språkbruk og vært litt flåsete der. Men for egen del så betyr faktisk språk og rettskriving veldig mye hvis jeg skal velge et produkt som presenteres på nett/avis/blader. Hvis jeg ser dårlig språk eller åpenbare korrekturfeil velger jeg heller andre leverandører. 24 2
Isild Skrevet 26. april 2023 #81768 Skrevet 26. april 2023 CityCityBangBang skrev (14 minutter siden): Jeg er enig - og jeg er også en av de som kanskje har kritisert språkbruk og vært litt flåsete der. Men for egen del så betyr faktisk språk og rettskriving veldig mye hvis jeg skal velge et produkt som presenteres på nett/avis/blader. Hvis jeg ser dårlig språk eller åpenbare korrekturfeil velger jeg heller andre leverandører. Adrian Paul er heller ikke helt stø - eller er det "Sarpsborgsk"? https://instanavigation.com/user-profile/netfit.no "Hittils" ? Uff, det gjør litt vondt å lese så dårlig Norsk. Håper ellers det blir en magisk tur for de som har meldt seg på. Trist hvis det ikke innfrir når man koster på seg en treningsreise. Adrian Paul har vel heldigvis lang erfaring ift å omgås kunder iallefall. `Yogalæreren` og stalkeren blir man jo redd når man googler. 26 4
blåbærpai Skrevet 26. april 2023 #81769 Skrevet 26. april 2023 Stusser alltid når jeg ser CBE poste total vekt løftet i en styrkeøkt (som vist i story idag..). 551 kg? Hva er det hun driver på med når hun trener styrke egentlig? Anser hun virkelig "hopp og sprett med 2 kgs manualer a la Netfit" som styrketrening? Og dette er et produkt de skal selge? 20 2
Gjest Snøsøta Skrevet 26. april 2023 #81770 Skrevet 26. april 2023 For å bli en god instruktør trenger man flere år med instruksjon av gode instruktører. Skal man gjøre posisjonene riktig må man fordype seg, være tålmodig og sakte men sikkert gå dypere inn i posisjonene på riktig måte. Man skal ha god kjennskap til anatomi, og hvilke tilrettelegginger som er nødvendige underveis for å komme dit, for ulike typer kropper og utfordringer. CBE har valgt en yogautdanning som i realiteten er en overlevning av coronatiden av et tidligere treningsstudio som fokuserte på poledance, twerking og dans, med yoga og pilates innimellom. Det er mer penger i å tilby samlingsbasert yogalærerutdanning enn å drive et yogastudio, så nå er det bare en yogautdanning som garanterer at alle består eksamen igjen av hele greia. Istedet for å tilby timer med instruksjon for de som ønsker å fordype seg en yogapraksis ,eller som trenger instruksjon for selv å bli gode instruktører, har the Shala fokus på hvordan man kan bygge sin egen merkevare som yoga-instruktør. Dette er det mest kommersielle man kan finne innen yoga - det handler om å tjene penger, ikke å fordype seg i en yogapraksis. De skriver selv at: "Den yogiske reisen krever tålmodighet og dedikasjon" og at det kan være "lurt å finne en klasse eller et kurs med en lærer som passer for deg og begynne å utforske praksisen". Men selv kapitaliserer de på den kjappeste måten å tjene penger på yoga på - å tilby instruktørutdanning til personer uten yogaerfaring over svært kort tid, med svært lite tid til personlig instruksjon og utvikling. https://www.theshala.no/blog/slik-bygger-du-din-personlige-merkevare-yoga https://www.theshala.no/blog/den-yogiske-reisen-en-vei-til-fysisk-og-mental-velvaere CBEs forretningsidé er å bli sett på og bli beundret. Hun er fysisk fleksibel og har fokus på at hun klarer mer akrobatiske posisjoner. Hun har tatt den kjappeste og enkleste veien til sertifisering hos en tilbyder som driter i forutsetningene for at en yogautdanning skal gi gode instruktører.Hun har null erfaring i yoga, null erfaring i å instruere andre. Hva skal overbevise kundene om at denne gangen er det de som skal bli sett og få forsvarlig oppfølging? At CBE nå skal gå fra å vise fram at hun klarer spagaten mens elevene ikke kan det, til å fokusere på utfordringene til elevene, når forretningsideen hennes så langt har vært å vise at hun får til ting andre ikke kan (ved hjelp av juks og redigering seff)? At hun har kunnskap og kompetanse i å gi forsvarlig instruksjon om hvordan man over tid kan utvikle seg til å komme opp i en forsvarlig skulderstand? @ LKE sier han ikke trenger en trener. CBE viser i praksis at hun ikke tenker hun trenger en yogainstruktør selv. Så lite betryggende dette er.
Isola2 Skrevet 26. april 2023 #81771 Skrevet 26. april 2023 blåbærpai skrev (8 minutter siden): Stusser alltid når jeg ser CBE poste total vekt løftet i en styrkeøkt (som vist i story idag..). 551 kg? Hva er det hun driver på med når hun trener styrke egentlig? Anser hun virkelig "hopp og sprett med 2 kgs manualer a la Netfit" som styrketrening? Og dette er et produkt de skal selge? Stusset også på at hun kun løfter et par golden retrievere, jeg har noe tilsvarende i min app og jeg løfter absolutt ikke tungt, men pleier å få opp at jeg løfter en semitrailer.. 10
blåbærpai Skrevet 26. april 2023 #81772 Skrevet 26. april 2023 Isola2 skrev (8 minutter siden): Stusset også på at hun kun løfter et par golden retrievere, jeg har noe tilsvarende i min app og jeg løfter absolutt ikke tungt, men pleier å få opp at jeg løfter en semitrailer.. Ja, samme her. Blir et par tunge lastebiler ila en økt. Krasjer jo helt med inntrykket hun forsøker å gi når hun f.eks. poster bilder i story av seg selv og olypmisk stang med masse skiver. Ett sett med slik vekt er jo mer enn totalene hun legger ut. Regnestykket samsvarer overhodet ikke med illusjonen hun forsøker å skape....... 22
Isild Skrevet 26. april 2023 #81773 Skrevet 26. april 2023 Leste akkurat om `The Shala` på Facebook at de selger kurs som går over seks (bare SEKS!!) dager - som vil lære elevene ALT de trenger å vite for å undervise i Yoga. Er dette mulig? Jeg har ingen erfaring med Yoga selv, men har jo inntrykk av at Yoga er utrolig mye å lære. 29 1 11
LilleSnupp Skrevet 26. april 2023 #81774 Skrevet 26. april 2023 (endret) 551 kg på hele økta?! 😳 Kanskje masse for noen som bare har utført kroppsvektøvelser tidligere, men ikke i nærheten av å kunne kalles tung styrke - som det er blitt formidlet på bedriftens sider. #narrativ Endret 26. april 2023 av LilleSnupp 15 4
Frisk Frosk Skrevet 26. april 2023 #81775 Skrevet 26. april 2023 LilleSnupp skrev (48 minutter siden): 551 kg på hele økta?! 😳 Kanskje masse for noen som bare har utført kroppsvektøvelser tidligere, men ikke i nærheten av å kunne kalles tung styrke - som det er blitt formidlet på bedriftens sider. #narrativ Jeg er ikke kjent med apper som regner ut kilo pr økt, så jeg måtte tenke litt på denne. Som jeg tror jeg har nevnt før, så er jeg ikke frisk etter lang tids fysisk sykdom. Jeg har nå begynt å forsiktig trene meg opp. Tar jeg 3 kg vekter i hver hånd og tar 2 runder med 15 repetisjoner for triceps, så har jeg bare der løftet 180 kg. Gjør jeg det samme med biceps er jeg allerede oppi 360 kg tilsammen. Tar jeg 2 runder med 15 knebøy med hvor jeg har 5 kg på vektstangen er jeg plutselig oppe i 510 kg. 2 x 10 bekkenhev med 3 kg vekt på bekkenet, så er jeg oppe i 570 kg. Jaja, dette bekrefter vel det CBE skrev et eller annet sted rundt nyttår, at hun ikke ville trene særlig styrke dette året. En enkelt treningsøkt sier lite om helheten av treningen hennes, men vi kan bare forholde oss til det hun legger ut. Siden hun (og mannen) har lagt ut ting som viser at de har presset kroppene sine altfor mye med trening over lang tid så er det forsåvidt bra om de tar hensyn til det og tilpasser treningen fremover. MEN, da er det også viktig at de formidler akkurat det til følgerne, slik at andre kan slippe å gjøre samme feilene de selv har dokumentert å ha gjort så mange ganger. 18
LilleSnupp Skrevet 26. april 2023 #81776 Skrevet 26. april 2023 Frisk Frosk skrev (22 minutter siden): Jeg er ikke kjent med apper som regner ut kilo pr økt, så jeg måtte tenke litt på denne. Som jeg tror jeg har nevnt før, så er jeg ikke frisk etter lang tids fysisk sykdom. Jeg har nå begynt å forsiktig trene meg opp. Tar jeg 3 kg vekter i hver hånd og tar 2 runder med 15 repetisjoner for triceps, så har jeg bare der løftet 180 kg. Gjør jeg det samme med biceps er jeg allerede oppi 360 kg tilsammen. Tar jeg 2 runder med 15 knebøy med hvor jeg har 5 kg på vektstangen er jeg plutselig oppe i 510 kg. 2 x 10 bekkenhev med 3 kg vekt på bekkenet, så er jeg oppe i 570 kg. Jaja, dette bekrefter vel det CBE skrev et eller annet sted rundt nyttår, at hun ikke ville trene særlig styrke dette året. Tenkte i utgangspunktet ikke å referere til egen trening, men har akkurat startet opp igjen etter et langt skadeavbrudd. Bare på ett apparat i går, Pull down løftet jeg litt over 2600 kg - 15x3 og da har jeg startet opp rolig med min trening og ikke noe som jeg definerer som en tung styrkeøkt. 11 1
Pusern3 Skrevet 26. april 2023 #81777 Skrevet 26. april 2023 Isild skrev (5 timer siden): "Hittils" ? Uff, det gjør litt vondt å lese så dårlig Norsk. Håper ellers det blir en magisk tur for de som har meldt seg på. Trist hvis det ikke innfrir når man koster på seg en treningsreise. Adrian Paul har vel heldigvis lang erfaring ift å omgås kunder iallefall. `Yogalæreren` og stalkeren blir man jo redd når man googler. Ja, hittils er ikke bare feil bruk av et ord men faktisk bruk at ikke eksisterende ord. Gir et veldig barnslig og uproft inntrykk 10
På besøk Skrevet 26. april 2023 #81778 Skrevet 26. april 2023 Jeg tenker at det må være en feil, det med vekta? Jeg er ikke spesielt sterk, men hadde også overkroppsøkt i går. Da løftet jeg ca. 450 kg per øvelse (måtte inn og regne raskt...) 8
h/k Skrevet 26. april 2023 #81779 Skrevet 26. april 2023 blåbærpai skrev (5 timer siden): Stusser alltid når jeg ser CBE poste total vekt løftet i en styrkeøkt (som vist i story idag..). 551 kg? Hva er det hun driver på med når hun trener styrke egentlig? Anser hun virkelig "hopp og sprett med 2 kgs manualer a la Netfit" som styrketrening? Og dette er et produkt de skal selge? Tar du 40 kg i knebøy og kjører 3 sett a 8 repetisjoner er du oppe i 960 kg. 😂 Da er ikke oppvarming eller noen andre øvelser inkludert. 15 6
Gjest Albbas Skrevet 26. april 2023 #81780 Skrevet 26. april 2023 2 hours ago, LilleSnupp said: Tenkte i utgangspunktet ikke å referere til egen trening, men har akkurat startet opp igjen etter et langt skadeavbrudd. Bare på ett apparat i går, Pull down løftet jeg litt over 2600 kg - 15x3 og da har jeg startet opp rolig med min trening og ikke noe som jeg definerer som en tung styrkeøkt. 15 reps på 60 kg i pull down er innmari mye da, etter et langt opphold. 😳 Da er du og CBE på hver deres ende på skalaen.. 😅 Jeg greier max 6 repetisjoner med 60 kg, og har ikke hatt lengre opphold (men trener ikke pull down særlig ofte da apparatet aldri er ledig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå