Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Klink said:

Det jeg lurer på er om det spiller noen rolle når hun ikke reklamerer for brillene eller har skrevet at det er ekte? 

og på bildet er ikke solbrillene eller merket særlig i fokus. Under bildet står det solbriller og skinnjakke. Ikke merket på solbrillene og skriften på dem er så liten at man må zoome inn for å 

Som influencer og forbilde (?) bør det spille en rolle! Det er både harry og ulovlig! 

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sophia_08 skrev (Akkurat nå):

Som influencer og forbilde (?) bør det spille en rolle! Det er både harry og ulovlig! 

At du syns det er harry har ingenting å si. Anmeld til politiet og se hva som skjer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

At du syns det er harry har ingenting å si. Anmeld til politiet og se hva som skjer. 

Det er ulovlig og uetisk. 

Industrien som produserer fake merkevarer, finansierer annen ulovlig virksomhet og terrorisme. Alt dette ble beskrevet i fjor at det var fremvisning av fake-Dior og Chloe-replikaer i bloggen. Så vidt jeg husker, var du med i den diskusjonen også. Har du glemt det, eller synes du diskusjonen skal tas igjen?

• Liker 38
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Det er ulovlig og uetisk. 

Industrien som produserer fake merkevarer, finansierer annen ulovlig virksomhet og terrorisme. Alt dette ble beskrevet i fjor at det var fremvisning av fake-Dior og Chloe-replikaer i bloggen. Så vidt jeg husker, var du med i den diskusjonen også. Har du glemt det, eller synes du diskusjonen skal tas igjen?

Må gjerne ta den igjen for meg. Ser ikke problemet, man må zoome inn for å se hva slags merke det er 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (7 minutter siden):

De fleste er klar over i dag at fake designermerker er en del av et kriminelt nettverk. Hvorfor vise foran hele verden at daglig leder støtter kriminelle nettverk? 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

De fleste er klar over i dag at fake designermerker er en del av et kriminelt nettverk. Hvorfor vise foran hele verden at daglig leder støtter kriminelle nettverk? 

Hun vil vel framstå som at hun har dyre ting. 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Hun vil vel framstå som at hun har dyre ting. 

Og det ser jo skikkelig Harry ut..  

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, Klink said:

Er det noen som ikke syns det er harry?? 

Jeg anmeldte nettopp et tyveri av sykkel, ble henlagt det også.. hva er poenget ditt? At lovbrudd er ok, i og med at politiet henlegger...?

Loven er dum..?

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sophia_08 skrev (22 minutter siden):

Er det noen som ikke syns det er harry?? 

Jeg anmeldte nettopp et tyveri av sykkel, ble henlagt det også.. hva er poenget ditt? At lovbrudd er ok, i og med at politiet henlegger...?

Loven er dum..?

Du må gjerne syns det er harry, det har ikke noe med saken å gjøre. 
Det er ikke ok, bare ikke så viktig lovbrudd i mine øyne, tydeligvis ikke politiet heller. I en perfekt verden hadde hun selvfølgelig blitt anmeldt og tatt for det. 

Endret av Klink
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Det er ikke ok, bare ikke så viktig lovbrudd i mine øyne, tydeligvis ikke politiet heller. I en perfekt verden hadde hun selvfølgelig blitt anmeldt og tatt for det. 

Så fint vi har deg til å definere hvilke lovbrudd som er viktige eller ikke. Selvfølgelig lett for deg å overse når det ikke er deg det går ut over. 

• Liker 26
Skrevet (endret)
Inocybe skrev (1 minutt siden):

Så fint vi har deg til å definere hvilke lovbrudd som er viktige eller ikke. Selvfølgelig lett for deg å overse når det ikke er deg det går ut over. 

Ja, riktig. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Klink skrev (8 minutter siden):

Jeg tolker deg som at  ikke synes at noe av lovbruddene som begås i forbindelse med den kommersielle virksomheten til CBe, er særlig alvorlige. Ikke de uetiske greien som ikke er direkte ulovlige heller. 

Jeg synes det er litt sjokkerende at du ikke bryr deg, men folk er forskjellige. Jeg er opptatt av redelighet, ærlighet og at alle har rettigheter sin det er viktig å hegne om. dette gjelder både barn og forbrukere. Og folk, egentlig.  Jeg synes også det er viktig å ikke utnytte andre, og at folk i maktposisjoner har et helt ekstra ansvar for å gå foran med gode eksempler. 

Hva tenker du er viktige ting for et bra samfunn? j

Endret av pøbelsara
  • Liker 33
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Jeg tolker deg som at  ikke synes at noe av lovbruddene som begås i forbindelse med den kommersielle virksomheten til CBe, er særlig alvorlige. Ikke de uetiske greien som ikke er direkte ulovlige heller. 

jeg Personelig synes det er litt sjokkerende at du ikke bryr deg, men folk er forskjellige. Jeg er opptatt av redelighet, ærlighet og at alle har rettigheter sin det er viktig å hegne om. dette gjelder både barn og forbrukere. Og folk, egentlig.  Jeg synes også det er viktig å ikke utnytte andre, og at folk i maktposisjoner har et helt ekstra ansvar for å gå foran med gode eksempler. 

Greit nok hun ikke bryr seg sånn kjempemye om akkurat disse sakene, men hvorfor i all verden delta i en diskusjon hvor oppsummert det du sier er "jeg vet dette er galt, men er ikke personlig veldig opptatt av det her, så hvorfor er dere det?". 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at cbe sin makt er ubetydelig. Spesielt sammenlignet med andre influensere. 

pøbelsara skrev (15 minutter siden):

Jeg synes det er litt sjokkerende at du ikke bryr deg, men folk er forskjellige. Jeg er opptatt av redelighet, ærlighet og at alle har rettigheter sin det er viktig å hegne om. dette gjelder både barn og forbrukere. Og folk, egentlig.  Jeg synes også det er viktig å ikke utnytte andre, og at folk i maktposisjoner har et helt ekstra ansvar for å gå foran med gode eksempler. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg prøver å forstå oppstandelsen og spør derfor etter hvorfor man zoomer inn og går med lupe for å sjekke om noe er fake eller ikke.

Endret av Måne Rampelyset
Ryddet fir sitering av slettet innlegg
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (18 minutter siden):

Jeg prøver å forstå oppstandelsen og spør derfor etter hvorfor man zoomer inn og går med lupe for å sjekke om noe er fake eller ikke. 

Tror det var én person som sjekket litt nøyere. Faktisk enig i at det er litt spesielt, med mindre man er godt kjent med brillene og ser at det umiddelbart er fake. At det spinner videre til en diskusjon om piratkopier tenker jeg er en naturlig utvikling. Blir ofte slik i samtaler og diskusjoner. Og dette er nok litt trigget av historikken hennes med piratkopier, og at det var en stor diskusjon tidligere. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er av og til innom denne tråden, men skriver sjeldent noe. 

Nå lurer jeg imidlertidig på en ting: jeg ser at denne "klink" nyanserer og prøver å se ting fra andre synsvinkler, og at det da kommer det som for meg ser ut som hets og nedsettende kommentarer til han/henne.

Er det sånn å forstå at det ikke tillates at man iblant faktisk synes at noe av det cbe gjør og sier ikke er så farlig? At hun kan være en kul dame med flott kropp?

Jeg synes nemlig at hun er dyktig i mye av det hun gjør. Også er det noen ting  hun har gjort feil, ifølge min mening.

Er det et problem her inne at man prøver å se ting fra flere sider? Ser folk så sort/hvitt på ting? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Blåpille skrev (14 minutter siden):

Tror det var én person som sjekket litt nøyere. Faktisk enig i at det er litt spesielt, med mindre man er godt kjent med brillene og ser at det umiddelbart er fake. At det spinner videre til en diskusjon om piratkopier tenker jeg er en naturlig utvikling. Blir ofte slik i samtaler og diskusjoner. Og dette er nok litt trigget av historikken hennes med piratkopier, og at det var en stor diskusjon tidligere. 

Ja, den ser jeg. Fint med svar som viser at man forstår hva jeg mener og i tillegg uten å gå til angrep på meg. 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Bendit skrev (22 minutter siden):

Jeg er av og til innom denne tråden, men skriver sjeldent noe. 

Nå lurer jeg imidlertidig på en ting: jeg ser at denne "klink" nyanserer og prøver å se ting fra andre synsvinkler, og at det da kommer det som for meg ser ut som hets og nedsettende kommentarer til han/henne.

Er det sånn å forstå at det ikke tillates at man iblant faktisk synes at noe av det cbe gjør og sier ikke er så farlig? At hun kan være en kul dame med flott kropp?

Jeg synes nemlig at hun er dyktig i mye av det hun gjør. Også er det noen ting  hun har gjort feil, ifølge min mening.

Er det et problem her inne at man prøver å se ting fra flere sider? Ser folk så sort/hvitt på ting? 

Nei, vedkommende du henviser til nyanserer ikke eller prøver å se fra flere synsvinkler. Vedkommende har en historikk her i å bagatellisere bortimot alt som firmaet publiserer på sine SoMe kanaler. 
I tillegg som allerede nevnt spørre de samme spørsmålene igjen og igjen for å avspore.

Det er bare noe av det denne brukeren bedriver i denne tråden, så det kan forklare indignasjonen til andre brukere her.

• Liker 35
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...