Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Surikatt skrev (16 timer siden):

Jeg kan ingenting om yoga men håper en yogalærer ikke bare er en yogalærer ? Hun fremstiller det på Instagram som at «nå er hun yogalærer» etter et helgekurs. Hva slags yogalærer? Hun kommer nok til å gå fort lei, så å følge dette opp med mange kurs og mye trening tror jeg ikke kommer til å skje. At de prøver å selge dette inn på en treningsreise er til de uvitende. De burde heller hentet inn en person som har kompetanse. 

Hun mangler en svært viktig egenskap som alle dyktige yogalærer må ha: evnen til å sette andre i søkelyset og by på seg selv på en ærlig og rett frem måte. 

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MacBeth skrev (15 timer siden):

Dette bildet er 13 år siden. Man forandrer seg mye på 13 år, og da tenker jeg meninger og tanker om sitt eget utseende. Dette innebærer at man sminker seg til større lepper/glattere hud eller tar fillers for å oppnå ønsket resultat.

Jeg ønsker ikke å gi CBE kritikk for utseende, hun har vel sitt å stri med der som mange andre, hvorfor skal hun være noe mer "down to earth" enn resten av sine "kollegaer" som lever av utseendet sitt og tror at verden går under om leppene ikke er i sine øyne "perfekt". Men det er benektelsen jeg reagerer på. 

Vi lever i en verden hvor man kan totalendre utseendet sitt, så lenge man har penger til å gjøre det, og at fillers har blitt like vanlig som bruk av fuktighetskrem i visse kretser, men hvorfor benekte det? Man trenger ikke ta en SE og invitere følgere med på reisen, men jeg syns helt ærlig at det er greit at offentlige personer sier: "ja jeg har tatt fillers/botox/silikon" når spørsmålet kommer opp. Da vet man at personen man følger ikke har sitt medfødte utseende og hun lyver ikke indirekte til sine følgere ved å fremstille seg naturlig.

Det er blant annet her det går galt i mine øyne hos CBE. Fornektelse av bruk av filler/botox/silikon(stryk det som ikke passer), bruk av filter, vinkler og posering (kanskje også redigering) for å fremstille utseendet og kroppen sin helt annerledes enn den er. 

Stadige løgner og fornektelser innbyr ikke til tillit 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Amber skrev (3 timer siden):

Den videoen hvor hun gjør solhilsen i hvit tights - er hun så stiv i bekken/hofte eller gjør hun det med vilje? Det er jo helt merkelig ut? Jeg er veldig stiv selv men d et ser ikke slik ut når jeg tar solhilsen? Ser hun det ikke selv?

Hun har ingen naturlig, avslappet og myk kropp slik man bør ha for å få vist mange yogaøvelser på en riktig måte… 

• Liker 9
Skrevet
Pusern3 skrev (24 minutter siden):

Hun har ingen naturlig, avslappet og myk kropp slik man bør ha for å få vist mange yogaøvelser på en riktig måte… 

Sånn apropos naturlig og avslappet; CBE har lagt ut et bilde av seg og de to hun var på gruppe med på yogakurset på Instastory. De to andre kvinnene på bildet er usminkete og ser genuint glade ut, mens CBE i full sminke sitter og smiler litt stivt ved siden av. 

• Liker 28
Gjest Blinkie
Skrevet
PistolStar skrev (1 time siden):

Jeg har, som mange andre, drevet litt med amatør-yoga opp gjennom årene. Yoga kan være en fantastisk måte å trene på, men det er også så mye mer enn "bare" trening.

Jeg bare klarer ikke å fatte og begripe at en som aldri - aldri - har drevet med yoga før, skal ta et kort "kurs" og så kunne instruere andre. Det bare går stikk i strid mot alt yoga er. Det er et hån mot yoga.

Det er som noen andre sa her for en tid tilbake (beklager, husker ikke hvem), som å ta et kurs for å bli rideinstruktør uten å noen gang ha drevet med hest! Det er en knakende god sammenligning.

Jeg får ikke inntrykk av ekte entusiasme fra Caroline når det kommer til yoga. Kjapp sammenligning: Funkygine og hundekjøring. Det har du ekte entusiasme, glede og lidenskap. Det er inspirerende! Alt Caroline foretar seg virker påtatt og anstrengt. 

Dette innlegget ble lenger enn jeg planla, men jeg kjenner at dette er så sinnsykt provoserende. Virkelig CBE og LK i et nøtteskall.

Som om jeg skulle skrevet det selv. Flott innlegg PistolStar 🙌🏻

Skrevet

https://www.washingtonpost.com/technology/2023/04/08/child-influencers-protections-congress/?utm_source=instagram&utm_medium=social&utm_campaign=wp_main&crl8_id=563a4431-9dae-437b-946f-a9aaf13bef57

Artikkel om barn som har vokst opp med foreldrenes eksponering i SoMe og nå, som voksne, jobber for et lovverk for beskyttelse mot dette.

Selv om prosessen virker å gå sakte frem (ennå) er det gledelig å se at bevisstheten øker rundt dette problemet. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Dere som kan mer enn meg om merker (det skal lite til 🙈) er det bare jeg som ser at a-ene på Prada-solbrillene på bildet med rufsete hår på IG ikke er lik andre? 
prøvde Google litt ulike solbriller og ser noen har emblem under og noen ikke, så det er ikke nødvendigvis fake. Bare undrer litt etter alle veskene som kom frem at var fake og jeg nylig så om igjen alle bloggerne-episoder og der innrømmer LKE å ha kjøpt fake Rayban i syden. 

• Liker 10
Skrevet
nonSilence skrev (13 minutter siden):

Dere som kan mer enn meg om merker (det skal lite til 🙈) er det bare jeg som ser at a-ene på Prada-solbrillene på bildet med rufsete hår på IG ikke er lik andre? 
prøvde Google litt ulike solbriller og ser noen har emblem under og noen ikke, så det er ikke nødvendigvis fake. Bare undrer litt etter alle veskene som kom frem at var fake og jeg nylig så om igjen alle bloggerne-episoder og der innrømmer LKE å ha kjøpt fake Rayban i syden. 

Etter et raskt googlesøk så syns jeg at det kan se ut som at det er disse hun har. Og at gullfargen på skrifta til CBE’s solbriller er slitt bort.

IMG_3024.jpeg

IMG_3025.png

IMG_3026.png

• Liker 3
Skrevet

Da er det dårlig kvalitet, om gullfargen blir slitt bort! Kan ikke tenke meg at de er ekte i så fall..

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ikke så lett å være bastant ut fra bildene vedlagt her, men for mitt øye ser det ikke ut som at carolinebergeriksenno viser frem originale Prada. Ray Ban, Chanel, Prada, Bvulgari, osv. håndlages i samme fabrikk, dårlig kvalitet fins ikke.

Ved nærmere ettersyn ser ikke solbrillene ut som kopier for meg. Det fins utallige piratkopier i omløp.

Endret av Revenge o'Cavatina
tilføyelse
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Gjest Doktorgraden
Skrevet

Hello LKE, why are you writing in English? The few comments you get are in Norwegian? 

Skrevet
PistolStar skrev (5 timer siden):

Jeg har, som mange andre, drevet litt med amatør-yoga opp gjennom årene. Yoga kan være en fantastisk måte å trene på, men det er også så mye mer enn "bare" trening.

Jeg bare klarer ikke å fatte og begripe at en som aldri - aldri - har drevet med yoga før, skal ta et kort "kurs" og så kunne instruere andre. Det bare går stikk i strid mot alt yoga er. Det er et hån mot yoga.

Det er som noen andre sa her for en tid tilbake (beklager, husker ikke hvem), som å ta et kurs for å bli rideinstruktør uten å noen gang ha drevet med hest! Det er en knakende god sammenligning.

Jeg får ikke inntrykk av ekte entusiasme fra Caroline når det kommer til yoga. Kjapp sammenligning: Funkygine og hundekjøring. Det har du ekte entusiasme, glede og lidenskap. Det er inspirerende! Alt Caroline foretar seg virker påtatt og anstrengt. 

Dette innlegget ble lenger enn jeg planla, men jeg kjenner at dette er så sinnsykt provoserende. Virkelig CBE og LK i et nøtteskall.

Enig i alt du skriver.

Men en ørliten korrigering (slik at ingen av metakritikerne kommer og henger seg opp i bagateller), mener at CBE såvidt drev med litt yoga da hun var gravid, eller i det minste skrev at hun skulle det den gangen.

Ikke at det spiller noen rolle, for det begynner jo å bli en god del år siden nå, og er uansett så lite at man like gjerne kan si at hun "aldri" har drevet med yoga.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Auroraborealiset skrev (2 timer siden):

Etter et raskt googlesøk så syns jeg at det kan se ut som at det er disse hun har. Og at gullfargen på skrifta til CBE’s solbriller er slitt bort.

IMG_3024.jpeg

IMG_3025.png

IMG_3026.png

Godt observert.

Nå er ikke jeg langt fra noen ekspert på slikt, men skriften på innsiden av brillestangen er annerledes enn på de CBE viser frem.

Skriften på utsiden av brillestangen er i gull på originalen og innfelt i brillestangen. På de CBE holder ser det ut som om skriften er/har vært svart og at bokstavene er opphevet.

Ser ikke ekte ut for meg.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis gullskriften falmer, blir den ikke svart. Har Prada som jeg kjøpte for over 10 år siden, ser like fine ut i skriften. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (17 timer siden):

The Shala mener det er uproblematisk å potensielt ødelegge helsa til folk med feilstillinger fra ferskinger.

Det er såpass uetisk at jeg faktisk ikke har ord. Skal man bli en fullkommen yoga-instruktør med alt som følger med, så tar det faktisk opptil ett år med utdanningen. Som diskutert for noen måneder siden i tråden så er det mye kritikk rettet mot Yoga-Alliance, spesielt i USA, men jeg skal faktisk snakke med instruktøren min til torsdag å høre hva hun mener. Hun er en del av et større Ashtanga/Yin-miljø på Østlandet hvor alle har ettårig utdanning fra både Norge og India. 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
Laia skrev (4 timer siden):

https://www.washingtonpost.com/technology/2023/04/08/child-influencers-protections-congress/?utm_source=instagram&utm_medium=social&utm_campaign=wp_main&crl8_id=563a4431-9dae-437b-946f-a9aaf13bef57

Artikkel om barn som har vokst opp med foreldrenes eksponering i SoMe og nå, som voksne, jobber for et lovverk for beskyttelse mot dette.

Selv om prosessen virker å gå sakte frem (ennå) er det gledelig å se at bevisstheten øker rundt dette problemet. 

Prosessen går sakte men er heldigvis på rett vei 👍.

Vet vi har diskutert dette mange mangler før men gjentar siden jeg mener det ikke kan gjentas for ofte. Hvert fall ikke så lenge det finnes barneeksponenter av CBEs kaliber. 
CBE har i mange år avfeiet kritikken hun får for barneeksponeringen med at hun bare deler pene delikate bilder og ikke møkkete stygge. Men hun reflekterer ikke over at bare det at hun lager en historie om barna, uavhengig av hvor pen og delikat narrativet er, så frarøver hun barna muligheten for å definere narrativet sitt selv. Barna vil bli møtt med andres oppfattelse av dem basert på morens fortelling - ikke hva barnet selv ønsker. Det pene delikate narrativet kan være vel så problematisk for barnet senere som den mer åpenbare problematiske eksponeringen av sårbare situasjoner.

Fra artikkelen @Laia linker til: 

Growing up is about establishing your own identity, including on the internet, McCarty said, but when a parent has already set a narrative about their child online through extensive social media posts or profiles, it can hurt the child’s career prospects or lead to real-world harm.

• Liker 18
  • Nyttig 12
Skrevet

nonSilence skrev (5 timer siden):

Tipper vi snart har noen av CBEs forsvarere tilbake i tråden for å forklare oss hvordan falmet svart opphøyd skrift er presis slik vårkolleksjonen (sett inn tilfeldig år) skal være. I tillegg har CBE så god track record med eksklusive merker så selvfølgelig bruker hun da ikke fakes. Eller hvordan det nå er det er…

🍿

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Inocybe skrev (17 minutter siden):

Tipper vi snart har noen av CBEs forsvarere tilbake i tråden for å forklare oss hvordan falmet svart opphøyd skrift er presis slik vårkolleksjonen (sett inn tilfeldig år) skal være. I tillegg har CBE så god track record med eksklusive merker så selvfølgelig bruker hun da ikke fakes. Eller hvordan det nå er det er…

🍿

Det jeg lurer på er om det spiller noen rolle når hun ikke reklamerer for brillene eller har skrevet at det er ekte? 

og på bildet er ikke solbrillene eller merket særlig i fokus. Under bildet står det solbriller og skinnjakke. Ikke merket på solbrillene og skriften på dem er så liten at man må zoome inn for å se. 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (26 minutter siden):

Det jeg lurer på er om det spiller noen rolle når hun ikke reklamerer for brillene eller har skrevet at det er ekte? 

og på bildet er ikke solbrillene eller merket særlig i fokus. Under bildet står det solbriller og skinnjakke. Ikke merket på solbrillene og skriften på dem er så liten at man må zoome inn for å se. 

Du fikk vel kanskje noe svar på det den 11 oktober i fjor? Gjelder for det samme som Chloe veska.

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...