Loboto Skrevet 11. april 2023 #80921 Skrevet 11. april 2023 (endret) 123Frustrert skrev (13 minutter siden): Tja. I flere år kan kanskje ikke stemme siden du har vært medlem i ett.. men det er nå detaljer. Kan du vise meg hvilke holdninger? Jeg har vært på denne brukeren i kort tid ja, men har hatt en bruker for dette i lang tid. Det er uansett ikke relevant. Når jeg sier jeg har vært i tråden i flere år så har jeg det. Dere klager på at jeg skaper metadebatt når jeg kommer med eksempler for å forsterke mine poeng om CBE. Men å diskutere hva jeg skriver i andre tråder og hvor lenge jeg har vært medlem på kg, det er et viktig tilskudd til debatten? Holdninger jeg tenker på er hvordan man omtaler og snakker med, om ig til andre mennesker. Selv når man er uenig også i CBE sine valg kan man ta det opp på en god måte. Da vil man også fremstå som mer seriøse. Frontalangrep er sjeldent en gid metode. Selvom flere her og i CBE sone kommentarfelt ser ut til å tro at det vil endre henne. En når ikke inn på den måten. Holdninger til andres utseende er hvordan man snakker om andre er også en faktor. Jeg gjentar igjen at jeg da ikke mener omtale og kritikk av feks filterbruk og redigering. Endret 11. april 2023 av Loboto 3 1
loffen Skrevet 11. april 2023 #80922 Skrevet 11. april 2023 Loboto skrev (27 minutter siden): Dette var svar på innlegget jeg siterte. At du ikke har vært i tråden kontinuerlig og lest får være på din kappe. Det betyr ikke at det ikke har vært mye tull og kritikk som folk aldri ville nevnt i feks et debattinnlegg om CBE i en avis. Rett og slett holdninger de færreste tørr å stå for, hets og mobbing. Jeg har til stadighet kommentert på slike innlegg i flere år. At du ikke har sett det betyr ikke at det ikke eksisterer Jeg har lest hele denne tråden og de før denne. Jeg skrev ikke at jeg ikke har vært i tråden kontinuerlig, gjorde jeg det? Kan du vise til hvor det er kritikk (eller mobbing om du vil) 🙄 av gardiner og barnevogn? 14 2
Loboto Skrevet 11. april 2023 #80923 Skrevet 11. april 2023 loffen skrev (Akkurat nå): Jeg har lest hele denne tråden og de før denne. Jeg skrev ikke at jeg ikke har vært i tråden kontinuerlig, gjorde jeg det? Kan du vise til hvor det er kritikk (eller mobbing om du vil) 🙄 av gardiner og barnevogn? Om du har lest tråden så har du jo lest denne kritikken. Dere ba om eksempler og jeg ser nå at jeg skulle latt være. Det var en generell oppramsing og det finnes masse bedre eksempler feks kritikk på hvordan hun ser ut i virkeligheten av folk som har møtt henne, sett henne på tv innspillinger osv. Har du lest tråden, så har du lest mye unødig kritikk. Har du vært i tråden kontinuerlig kan du umulig ha gått glipp av det, for det tas opp flere ganger årlig og skaper motdebatt og gode debatter om trådens påvirkning og hensikt. 2 1
loffen Skrevet 11. april 2023 #80924 Skrevet 11. april 2023 Loboto skrev (1 minutt siden): Om du har lest tråden så har du jo lest denne kritikken. Dere ba om eksempler og jeg ser nå at jeg skulle latt være. Det var en generell oppramsing og det finnes masse bedre eksempler feks kritikk på hvordan hun ser ut i virkeligheten av folk som har møtt henne, sett henne på tv innspillinger osv. Har du lest tråden, så har du lest mye unødig kritikk. Har du vært i tråden kontinuerlig kan du umulig ha gått glipp av det, for det tas opp flere ganger årlig og skaper motdebatt og gode debatter om trådens påvirkning og hensikt. Om gardiner og barnevogner?? 15 1
Felis Skrevet 11. april 2023 #80925 Skrevet 11. april 2023 Loboto skrev (1 minutt siden): Om du har lest tråden så har du jo lest denne kritikken. Dere ba om eksempler og jeg ser nå at jeg skulle latt være. Det var en generell oppramsing og det finnes masse bedre eksempler feks kritikk på hvordan hun ser ut i virkeligheten av folk som har møtt henne, sett henne på tv innspillinger osv. Har du lest tråden, så har du lest mye unødig kritikk. Har du vært i tråden kontinuerlig kan du umulig ha gått glipp av det, for det tas opp flere ganger årlig og skaper motdebatt og gode debatter om trådens påvirkning og hensikt. Har du lest kritikk av hvordan hun ser ut i virkeligheten? Jeg har bare sett positiv omtale av hvordan hun egentlig ser ut. Søt, naturlig, ser yngre ut osv går igjen. 29
loffen Skrevet 11. april 2023 #80926 Skrevet 11. april 2023 https://forum.kvinneguiden.no/search/?&q=Gardiner&type=forums_topic&nodes=300&search_and_or=or I say no more 10 4
Loboto Skrevet 11. april 2023 #80927 Skrevet 11. april 2023 (endret) loffen skrev (4 minutter siden): https://forum.kvinneguiden.no/search/?&q=Gardiner&type=forums_topic&nodes=300&search_and_or=or I say no more Hva var poenget her? Så fordi du ikke fant det ved søk på et enkelt ord så finnes det liksom ikke? Får du treff på kritikk som er moderert bort også? Jau jau. Dette blir for dumt. Og har ingenting med poengene i mine innlegg eller andres innlegg å gjøre. Unødvendig å ta dette frem. Hva var poenget? Endret 11. april 2023 av Loboto 3 1
Loboto Skrevet 11. april 2023 #80928 Skrevet 11. april 2023 Felis skrev (7 minutter siden): Har du lest kritikk av hvordan hun ser ut i virkeligheten? Jeg har bare sett positiv omtale av hvordan hun egentlig ser ut. Søt, naturlig, ser yngre ut osv går igjen. Ja som sagt var hun sett i forbindelse med et tv program om jeg husker rett. Da ble både kropp og nese omtalt i negative ordlag. 1 1
Hunter7 Skrevet 11. april 2023 #80929 Skrevet 11. april 2023 @Loboto og @Sirisiri10: Siden dere begge mener at @Era Vulgaris ikke leser det dere skriver, så vil jeg komme med en innvending. Her er innlegget @Era Vulgaris skrev: Quote Jeg har lest. At du mener det er viktig å forsvare denne bedriften er ditt valg. For meg er det fullstendig uforståelig at noen i det hele tatt trenger andre perspektiver på eksponering av barn, juks, løgn, trakassering og hærverk, gjentatte lovbrudd og pro ana. Og å mene at en bedrift blir utsatt for mobbing er et hån mot desom virkelig blir mobbet. Legg merke til den uthevede setningen hvor det står: Quote (...) For meg er det fullstendig uforståelig at noen i det hele tatt (...) Her brukes ordet "noen" - et upersonlig pronomen. Det står ikke "du", hvilket ville vært påpekende og antydet direkte kommunikasjon. Men, som sagt, her velges et upersonlig pronomen som følgelig henviser til en ubestemt person hhv. gruppe. Ironien blir derfor at dere gjør akkurat det samme som dere hevder @Era Vulgaris gjør - lese og misforstå. Forøvrig stiller jeg meg bak det uthevede i Eras kommentar. Likevel hadde jeg gjerne sett andre perspektiver på de forholdene som nevnes (eksponering av barn, juks, løgn, trakassering og hærverk, gjentatte lovbrudd, og pro-ana), dog med dokumentasjon for å gi det faktisk tyngde. For det er nemlig der det skorter stort hos motdebattantene. (Jeg savner ikke dette fra dere spesifikt, @Loboto og @Sirisiri10 - derav ordet "motdebattantene" og ikke "dere to") 17 5
Hunter7 Skrevet 11. april 2023 #80930 Skrevet 11. april 2023 1 minutt siden, Loboto said: Ja som sagt var hun sett i forbindelse med et tv program om jeg husker rett. Da ble både kropp og nese omtalt i negative ordlag. Når skulle denne kritikken ha funnet sted? Du kommer nemlig her med en påstand, og god debattskikk er faktisk å legge ved dokumentasjon, ikke referere til en eller annen vag og ullen hendelse som like gjerne kan skyldes at man husker feil eller er tatt ut av sin naturlige sammenheng. 15 6
Loboto Skrevet 11. april 2023 #80931 Skrevet 11. april 2023 Hunter7 skrev (4 minutter siden): @Loboto og @Sirisiri10: Siden dere begge mener at @Era Vulgaris ikke leser det dere skriver, så vil jeg komme med en innvending. Her er innlegget @Era Vulgaris skrev: Legg merke til den uthevede setningen hvor det står: Her brukes ordet "noen" - et upersonlig pronomen. Det står ikke "du", hvilket ville vært påpekende og antydet direkte kommunikasjon. Men, som sagt, her velges et upersonlig pronomen som følgelig henviser til en ubestemt person hhv. gruppe. Ironien blir derfor at dere gjør akkurat det samme som dere hevder @Era Vulgaris gjør - lese og misforstå. Forøvrig stiller jeg meg bak det uthevede i Eras kommentar. Likevel hadde jeg gjerne sett andre perspektiver på de forholdene som nevnes (eksponering av barn, juks, løgn, trakassering og hærverk, gjentatte lovbrudd, og pro-ana), dog med dokumentasjon for å gi det faktisk tyngde. For det er nemlig der det skorter stort hos motdebattantene. (Jeg savner ikke dette fra dere spesifikt, @Loboto og @Sirisiri10 - derav ordet "motdebattantene" og ikke "dere to") Kommentaren du nevner var et motsvar på dette: Les de tre siste sidene så ser du viktigheten av at flere synspunkter og perspektiver kommer frem, for at ikke tråden skal bli et eget ekkokammer i seg selv. Når perspektiver osv nevnes trekkes det selvsagt mot nevnte innlegg, og er ikke noen generell utallelse. Det kunne like godt stått du fremfor noen. Les innlegget som ble sitert (mitt) og svaret fra @Era Vulgaris så kommer det bedre frem hvorfor dette sees sammenhengende. 1 3
Loboto Skrevet 11. april 2023 #80932 Skrevet 11. april 2023 Hunter7 skrev (3 minutter siden): Når skulle denne kritikken ha funnet sted? Du kommer nemlig her med en påstand, og god debattskikk er faktisk å legge ved dokumentasjon, ikke referere til en eller annen vag og ullen hendelse som like gjerne kan skyldes at man husker feil eller er tatt ut av sin naturlige sammenheng. Vanskelig å dokumentere alt som modereres bort. Og i årenes løp er det ikke lite heller. Så nei, dette kan jeg ikke dokumentere direkte. Poenget er uansett at usaklig kritikk og mobbing diskuteres ganske hyppig i denne tråden. Da er det en grunn til det. Det er dokumentasjon nok i seg selv at flere påpeker en usaklig debatt med innslag av hets og sjikane. 2
Felis Skrevet 11. april 2023 #80933 Skrevet 11. april 2023 Loboto skrev (10 minutter siden): Ja som sagt var hun sett i forbindelse med et tv program om jeg husker rett. Da ble både kropp og nese omtalt i negative ordlag. De siste gangene Caroline har vært på Tv var vel i forbindelse med Megahit og senest Vixen-utdelingen, og begge ganger var omtalen utelukkende positiv. Jeg ser du stadig trekker frem barnevogn. Det begynner å bli noen år siden hun hadde bruk for dette, men er det såpass langt tilbake i tid du tenker? I så fall skal jeg ikke utelukke noe, for jeg fulgte ikke CBE i småbarnstiden. Men i så fall vil jeg hevde at det er ganske spesielt å trekke frem noe som skjedde for 6-7 år siden og prøve å gjøre dette til en etablert sannhet for en tråd som ble opprettet i 2019. 25 2
Andrea59 Skrevet 11. april 2023 #80934 Skrevet 11. april 2023 10 minutter siden, Loboto said: Ja som sagt var hun sett i forbindelse med et tv program om jeg husker rett. Da ble både kropp og nese omtalt i negative ordlag. «Negative ordlag» - det jeg kan huske ble omtalt var at hun så «normal» ut, vanlig, slank kvinne - som ikke ligner særlig på den (over)redigerte personaen på bedriftens egne bilder. Men, i cbe’s øyne er nok «normal» negativt, det kan du ha rett i. 31 1 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 11. april 2023 #80935 Skrevet 11. april 2023 Hvem prøver CBE å påvirke når bildene retusjeres og det brukes filter på samme tid som det poseres til dama ikke ligner seg selv? Ikke rart det blir stilt spørsmål til utseende når figuren i salgskanalen og dama på tv er så ulike at en ikke kjenner CBE fra IG igjen. 12
Skrottefar Skrevet 11. april 2023 #80936 Skrevet 11. april 2023 Andrea59 skrev (9 minutter siden): Men, i cbe’s øyne er nok «normal» negativt, det kan du ha rett i. Med alt av filtre og redigering så ligner hun ikke på seg selv nei, og på bilder uten filtre og redigeringer så ser hun normal ut ja, men slik jeg ser det så vil hun ikke se normal ut, derfor så legges det ut bilder hvor CBE er ugjenkjennelig......og når det i tillegg poseres slik det gjør, på en bedriftkanal, så er det helt legitimt å kunne kommentere det uten at det sees på som hets, mobbing og det som verre er, noe flere her mener at det er 16
~ Ada ~ Skrevet 11. april 2023 #80937 Skrevet 11. april 2023 Nå har de siste sidene handlet om mobbing og jeg har ennå til gode å se det gis eksempel fra sanntid som kvalifiserer for det, både på disse siste sidene og når det tidligere er blitt nevnt i min tid her. Så da er det vel kanskje greit å fokusere videre på det som er trådens tema. 17 6
Nudeldama Skrevet 11. april 2023 #80938 Skrevet 11. april 2023 (endret) Alle som har vært en del i denne tråden vet at det er en del usaklig kritikk. Det er latterliggjøring og negative beskrivelser av CBE og LKE som personer. Det er mange ting som går langt utenfor "saklig kritikk av bedriften". Det som dessverre ofte skjer er at hvis noen kritiserer tråden så henger man seg opp i en liten detalj som blir skrevet og forsøker å vri, vrenge og "ta" vedkommende på det, i stedet for å forstå poenget med innlegget. Deretter må det brukes masse tid på å forsøke å forklare hva man egentlig mente og oppklare alle misforståelse, helt til folk sukker over "avsporinger" og man selv går lei. Det er ren utmattelsestaktikk og er en dårlig debattform. Det er noe som skjer ofte i denne tråden mot motstemmer. Den andre varianten er at man setter opp et skjold og slår kritikken tilbake enten til den som kritiserer eller CBE. "Det er flere her som går på person" "Metakritikkere går enda mer på person!" "Det er flere her som ikke kan ta til seg kritikk" "CBE kan i hvert fall ikke ta til seg kritikk!" Jeg forstår ikke helt hvorfor denne tråder har blitt slik, og det er synd. Det gjør at det er ikke rom for særlig annet enn ekkokammer. Jeg hører (eller leser) at man sier man ønsker motstemmer, men når motstemmer blir sablet ned som nevnt over hver gang - i samlet flokk - så viser det noe helt annet. Endret 11. april 2023 av Nudeldama 6 5
Gjest Kattedama Skrevet 11. april 2023 #80939 Skrevet 11. april 2023 Loboto skrev (40 minutter siden): Ja som sagt var hun sett i forbindelse med et tv program om jeg husker rett. Da ble både kropp og nese omtalt i negative ordlag. Det stemmer overhodet ikke. Tvert i mot, hun er alltid blitt omtalt positivt når hun har vært uredigert og uten filter. Dessverre så skjer det meget sjeldent og i tillegg så er det stor forskjell på den redigerte versjonen og den ekte naturlige Caroline. Det er kritikkverdig, med tanke på at det er uoppnåelig å se ut som et Snap chat filter, hun er voksen og bør gå foran som et godt forbilde. Det gjør hun altså ikke, tvert i mot.
Gjest Kattedama Skrevet 11. april 2023 #80940 Skrevet 11. april 2023 (endret) Nudeldama skrev (8 minutter siden): Alle som har vært en del i denne tråden vet at det er en del usaklig kritikk. Det er latterliggjøring og negative beskrivelser av CBE og LKE som personer. Det er mange ting som går langt utenfor "saklig kritikk av bedriften". Det som dessverre ofte skjer er at hvis noen kritiserer tråden så henger man seg opp i en liten detalj som blir skrevet og forsøker å vri, vrenge og "ta" vedkommende på det, i stedet for å forstå poenget med innlegget. Deretter må det brukes masse tid på å forsøke å forklare hva man egentlig mente og oppklare alle misforståelse, helt til folk sukker over "avsporinger" og man selv går lei. Det er ren utmattelsestaktikk og er en dårlig debattform. Det er noe som skjer ofte i denne tråden mot motstemmer. Den andre varianten er at man setter opp et skjold og slår kritikken tilbake enten til den som kritiserer eller CBE. "Det er flere her som går på person" "Metakritikkere går enda mer på person!" "Det er flere her som ikke kan ta til seg kritikk" "CBE kan i hvert fall ikke ta til seg kritikk!" Jeg forstår ikke helt hvorfor denne tråder har blitt slik, og det er synd. Det gjør at det er ikke rom for særlig annet enn ekkokammer. Jeg hører (eller leser) at man sier man ønsker motstemmer, men når motstemmer blir sablet ned som nevnt over hver gang - i samlet flokk - så viser det noe helt annet. Jepp, nå er det gardiner og barnevogn som skal plukkes i hjel. Utmattelses taktikk og shitshow er vel standard prosedyre. Endret 11. april 2023 av Lill :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå