Pusern3 Skrevet 7. april 2023 #80661 Skrevet 7. april 2023 FruRosa skrev (1 time siden): "Glemt" å nevne hvor oppskriften er fra? Frekt og så uproft 14
Andrea59 Skrevet 7. april 2023 #80662 Skrevet 7. april 2023 1 hour ago, FruRosa said: "Glemt" å nevne hvor oppskriften er fra? Jeg skjønner det ikke…at ikke de synes det er netvepirrende å utsette seg for den ydmykelsen å få påpekt at man stjeler oppskrift på den måten. Foodbycarolinebergeriksen. Utrolig pinlig. Hvis jeg skulle vært influenser ville jeg vært livredd for å ikke kreditere andre på den slags. 39 2
Skrottefar Skrevet 7. april 2023 #80663 Skrevet 7. april 2023 Pusern3 skrev (9 minutter siden): Frekt og så uproft Ikke første gangen heller 😠 17
Gjest Vanedis Skrevet 7. april 2023 #80664 Skrevet 7. april 2023 Skrottefar skrev (6 minutter siden): Ikke første gangen heller 😠 Stemmer, fra https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ "Oktober 2017: Om å være kreativ (finne en oppskrift på nettet, ta imot skryt, men ikke kreditere): https://imgur.com/a/TVMAC"
Gjest Vanedis Skrevet 7. april 2023 #80665 Skrevet 7. april 2023 (endret) Ice-91 skrev (7 timer siden): Første gang på lenge jeg har sett Adrian Paul (eller hva han heter) publiserer/nevne noe om netfit. Var jammen meg godt at både Netfit OG CBE kommenterte 😅 Legger ved lenke til denne IG-posten: https://www.instagram.com/p/CqsYmRfKneh/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Når de (CBE og Adrian Paul) annonserer med "Early Bird priser" og "få plasser" over flere dager, bør man være klar over at det ofte er et "triks" for å stresse folk til å bestille/kjøpe noe. Folk bør spørre seg hvorfor trenger de det? Tilføyelse: Til sammenligning ble Vings treningsreise for 2022 med Funkygine utsolgt på 12 timer, jf. https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/vings-treningsreise-med-funkygine-utsolgt-pa-12-timer?publisherId=90308&releaseId=17912000. Endret 7. april 2023 av Vanedis
Gjest Kvinneliv Skrevet 7. april 2023 #80666 Skrevet 7. april 2023 Hvorfor har de ikke tatt nye bilder til nytt konsept?
CityCityBangBang Skrevet 7. april 2023 #80667 Skrevet 7. april 2023 3 hours ago, Sharpa VinterBerg said: Mitt inntrykk er at fokuset ligger på dem selv. CBE på eget speilbilde og kropp, LKE på egne prestasjoner samt trolleri og trollera. Sigrid har jo laget det perfekte soundtracket til CBE's liv.... 🙄 Et lite utdrag her: I love who I see looking at me In the mirror, in the mirror Nothing compares to the feeling right there In the mirror, in the mirror I, I-I-I I-I just fell in love with the person in the mirror I, I-I-I I-I just fell in love with the person in the mirror Well, I love who I see looking at me In the mirror, in the mirror Nothing compares to the feeling right there In the mirror, in the mirror I love who I see looking at me In the mirror, in the mirror Nothing compares to the feeling right there In the mirror, in the mirror I, I-I-I I-I just fell in love with the person in the mirror I, I-I-I I-I just fell in love with the person in the mirror 20 7
FruRosa Skrevet 7. april 2023 #80668 Skrevet 7. april 2023 Lite eksponering my ass! Flere (ansikts)bilder av mindreårige på påsketur i dag. 29 1
Gjest Vanedis Skrevet 7. april 2023 #80669 Skrevet 7. april 2023 (endret) Både CBE og Netfit har private profiler for øyeblikket, jf. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= https://instagram.com/netfit.no?igshid=YmMyMTA2M2Y= Dette skjer samtidig som de skal selge treningsreise via Apollo. For min del fremstår det som lite smart, (som mye annet derfra), men forhåpentligvis får det folk til å bestille treningsreise hos andre (som man kan gå inn å se hvem de er, når man vil). Tilføyelse: Det er nok å velge mellom: - https://www.apollo.no/reiser/treningsreiser - https://www.ving.no/treningsreiser Endret 7. april 2023 av Vanedis
cerruti Skrevet 7. april 2023 #80670 Skrevet 7. april 2023 Moro hvordan hun fokuserer på de fylte leppene. Mens barna smiler naturlig, må mor dra på med Restylane-posen😅 13
Pusern3 Skrevet 7. april 2023 #80671 Skrevet 7. april 2023 Skrottefar skrev (2 timer siden): Ikke første gangen heller 😠 Absolutt ikke. Foregått i mange år det 5
~ Ada ~ Skrevet 7. april 2023 #80672 Skrevet 7. april 2023 (endret) Jeg lurer på hvordan oppfølgeren om netthat blir i neste episode når den første i all hovedsak dreide seg om denne tråden. Kommer hun til å gå videre på temaet (gud forby med en ungdom) eller ender det hele opp med Kvinneguiden i flere deler? «nå hakker de selvfølgelig på den første episoden sånn og slik ref.sekundærkilden ei venninne». Det er også interessant at hun nesten konsekvent bruker ordet netthat og ikke netthets. Et veldig aggresjonslada ord, særdeles tynt underbygget. Fru Johansen har i sitt innlegg på sin IG om episoden et godt poeng med det uforholdsmessige ved å ha sterk angst av denne tråden når du ikke leser den. Samtidig tenker jeg det også i noen tilfeller er mulig å utvikle angst og paranoia om man mangler kontroll. Altså der man ikke kjenner særlig til innholdet annet enn litt herfra og derfra, men vet det snakkes bak din rygg. Det er bare det at heller ikke det gir noe mening i dette tilfellet. Fordi her er det fullt mulig å ta tilbake kontrollen ved å nettopp lese tråden selv. Så er også en vanlig mekanisme ved angst og følelse av paranoia i det sosiale at man vil være usynlig og i fred, vekke minst mulig oppmerksomhet. CBE gjør det motsatte; jo mer netthat, dess mer vil hun gønne på som før. Endret 8. april 2023 av ~ Ada ~ 28 4
Lorieen Skrevet 8. april 2023 #80673 Skrevet 8. april 2023 Jeg lurer egentlig mest på når luftslottet skal implodere, jeg. Det er jo ingen som kjøper det de prøver å selge, følgere og samarbeidspartnere forsvinner som sand mellom fingrene… De har vent seg til en levestil og en standard som ikke er forenlig med en hvermannsen-inntekt. Ingen av dem har utdanning og de har temmelig frynsete rykter, særlig LKE. Når blir villaen tvangssolgt? Hvordan skal det gå med LKE på NAV, han som er ekspert på alt? 21 3
Gjest Kvinneliv Skrevet 8. april 2023 #80674 Skrevet 8. april 2023 Lorieen skrev (6 minutter siden): Jeg lurer egentlig mest på når luftslottet skal implodere, jeg. Det er jo ingen som kjøper det de prøver å selge, følgere og samarbeidspartnere forsvinner som sand mellom fingrene… De har vent seg til en levestil og en standard som ikke er forenlig med en hvermannsen-inntekt. Ingen av dem har utdanning og de har temmelig frynsete rykter, særlig LKE. Når blir villaen tvangssolgt? Hvordan skal det gå med LKE på NAV, han som er ekspert på alt? Det kommer til å komme en bok; Fra bobla til bobil. «En historie om influensere som glemte å lytte til sitt publikum».
Populært innlegg PistolStar Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80675 Skrevet 8. april 2023 Det er åpenbart at disse to begynner å bli desperate etter penger nå... Nå skal jeg si noe som jeg håper ikke blir tatt feil. Jeg er selv ikke noen høyt utdannet person, har en helt vanlig jobb og økonomi. Med det sagt: jeg får virkelig inntrykk av at verken CBE eller LK egentlig har lyst å trene andre helt vanlige folk. Det virker som om de føler selv at de er "for gode" til å "bare" være helt vanlige folks personlige trenere. Jeg tror disse påfunnene i det siste virkelig viser hvor desperate de begynner å bli. Bedriften går ikke slik de så for seg. De ble visst ikke pensjonister i tidlig alder, slik de uttalte for noen år siden. Det går bare andre veien. Det må jo absolutt være litt kjipt å kjenne på når det gikk så godt i starten med bloggen. Jeg tror på ingen måte de så for seg å måtte "ta til takke" med å være personlige trenere, som ikke engang klarer å få kunder. De har ikke bygd seg opp denne kunnskapen og erfaringen med å trene andre, fordi de rett og slett har levd i sin egen selvsentrerte boble, der de ser ned på absolutt alle andre. Å lyve på seg høyere utdanning de ikke har evne til å gjennomføre, sier veldig, veldig mye om dem som personer. 68 1 16
Populært innlegg 17.11 Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80676 Skrevet 8. april 2023 De gangene jeg har fått mest ut av yoga, så har det vært med instruktører som har god kunnskap om anatomi, slik at de kan fortelle meg når og hvor det er normalt at det gjør vondt, når jeg kan strekke meg litt ekstra, og ikke minst hvilken smerte som ikke er bra og som jeg burde lytte til. Hvem som helst kan forsåvidt lære seg pust og bevegelse på fire måneder, men jeg tror ikke hun kan (eller bryr seg) en døyt om hvordan ledd og muskler fungerer. Aldri i verden om jeg hadde stolt på thinspo-CBE med yogspraksisen min. Jeg tror ikke hun en gang har kjernemuskaltur til å gjøre øvelsene riktig. Ser også at hun i annonsen for denne treningsturen beskrives som en av norges største influensere, men det må da begynne å nærme seg ti år siden... 62 8
vinterskog Skrevet 8. april 2023 #80677 Skrevet 8. april 2023 Rubella skrev (16 timer siden): Jeg er gjerne med på en Spleis / kronerulling for å få sendt en av oss kritikerene på dette opplegget så h*n kan dokumentere underveis 😅 (ikke meg, jeg er for lat) Bare hiv deg på, de understreker at om du ikke gidder så behøver du ikke trene. Treningsreise for de som egentlig ikke vil trene, det der. Den nye målgruppa til cbe.no; vindrikkende damer i 30 åra, som drømmer om «et bedre liv», 2 barn fra tidligere forhold, jobber i lavtlønnet yrke, ønsker være en som trener, men soffan lokker mer. Vil gjerne handle i luksus segmentet, men det blir chiquelle, vin på boks og charter. Hører i bland på lydbok men «lever for barna» så derfor får den kjedelige jobben stå tilbake og samme med treningen. «Litt (mye) kos må få værra lov!» Kunne lagt til et par syrlige fordommer til, men vil ikke fremstå som heeelt fordomsfull. 28 4
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80678 Skrevet 8. april 2023 (endret) Det er jo ganske ille at hun faktisk ikke forstår forbrukermakt når hun lever av at forbrukere tror på det hun sier og kjøper det hun selger lenger. Å hevde at kritikerne er ute etter å ødelegge for henne, uten å ta med i betraktning hvordan de selv fremstår, og at troverdigheten deres er svekket av ting de selv gjør og sier, er jo bare trist. det må være grusomt å se tilbake på tiden hvor hun ble oversvømt med tilbud fra samarbeidspartnere og tjente millioner, for så å oppleve at toget har gått og de står igjen på plattformen, mens de andre kjører videre. Og mens dette skjer, sitter hun å peker på slemme folk på internett, samtidig som hun eksponerer ungene for de samme slemme folka, og bor sammen med en bølle som ikke har noen grenser og faktisk fysisk skader folks eiendom i sitt ukontrollerte raseri. Skjønner godt at hun har angst. Det må være helt forferdelig. Endret 8. april 2023 av pøbelsara 59 16
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 8. april 2023 Populært innlegg #80679 Skrevet 8. april 2023 ~ Ada ~ skrev (11 timer siden): Jeg lurer på hvordan oppfølgeren om netthat blir i neste episode når den første i all hovedsak dreide seg om denne tråden. Kommer hun til å gå videre på temaet (gud forby med en ungdom) eller ender det hele opp med Kvinneguiden i flere deler? «nå hakker de selvfølgelig på den første episoden sånn og slik ref.sekundærkilden ei venninne». Det er også interessant at hun nesten konsekvent bruker ordet netthat og ikke netthets. Et veldig aggresjonslada ord, særdeles tynt underbygget. Fru Johansen har i sitt innlegg på sin IG om episoden et godt poeng med det uforholdsmessige ved å ha sterk angst av denne tråden når du ikke leser den. Samtidig tenker jeg det også i noen tilfeller er mulig å utvikle angst og paranoia om man mangler kontroll. Altså der man ikke kjenner særlig til innholdet annet enn litt herfra og derfra, men vet det snakkes bak din rygg. Det er bare det at heller ikke det gir noe mening i dette tilfellet. Fordi her er det fullt mulig å ta tilbake kontrollen ved å nettopp lese tråden selv. Så er også en vanlig mekanisme ved angst og følelse av paranoia i det sosiale at man vil være usynlig og i fred, vekke minst mulig oppmerksomhet. CBE gjør det motsatte; jo mer netthat, dess mer vil hun gønne på som før. Her vil jeg gjerne presisere noe. Jeg kjente på det selv da jeg la det ut, og jeg fikk også en tilbakemelding som bekreftet at den delen som du refererer til her, kom feil ut i storyen min. Jeg har ingen rett til å diktere hva Caroline skal føle om denne trådens eksistens, eller om den alene gir grunnlag for hennes opplevde angst og søvnløshet. Jeg sier flere ganger at jeg forstår at den er belastende, men så presterer jeg også å si at jeg ikke skjønner hvor belastningen er, når alt som står her angivelig er tull, og hun heller ikke leser det som står her. Ikke bare snakker jeg mot meg selv, jeg overlater til min egen vurdering hvorvidt Caroline kan oppleve angst og søvnløshet pga det som foregår her. Det jeg burde ha tatt tak i, som jeg ikke klarte å få fram akkurat der, var at Caroline sin framstilling av tråden er feilaktig. Hun kommuniserer også svært mye mot seg selv, når hun på den ene siden sier at hun ikke vet hva som skrives, samtidig som hun svært skråsikkert avskriver alt som "99% tull". Man havner uten unntak ut på tynn is når man mener noe om andres psykiske helse, og jeg ønsker å være svært varsom med det. Jeg burde hoppet over å si noe om den sekvensen der Caroline snakker om sin angst og søvnløshet, og heller framholdt det jeg faktisk mener på generelt grunnlag - at Caroline sin podcast ikke framstiller denne tråden riktig, at de ville opplevd mindre kritikk dersom de tok diskusjonen om innholdet sitt i egne kanaler. Og heller enn å svare på kritikk med enda mer av det de blir kritisert for, slik Caroline forteller er naturlig for henne, så heller kanskje ta til seg noe av det som faktisk er saklig og etterrettelig herfra. Så kanskje ville "vi her inne" fått mindre å prate om, og belastningen hadde vært mindre på henne som menneske. 37 6 37
Glufseguri Skrevet 8. april 2023 #80680 Skrevet 8. april 2023 Veldig godt og fornuftig oppsummert av @FruJohansen. Samtidig synes jeg CBE er veldig kjappe til å «diagnostisere» og stemple livet/tidsbruken til de som diskuterer i tråden basert på noe de ikke har noe grunnlag å gjøre. 29 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå