Gjest Albbas Skrevet 4. april 2023 #80441 Skrevet 4. april 2023 1 hour ago, Felis said: Carolines ambisjon var å løpe ett minutt fortere enn sist. I følge seg selv skulle hun da løpe på 44.30. For å få til dette har hun fulgt coachen opplegg, som inkluderer trening to ganger daglig og ingen restitusjon. Resultatet ble 45.19 (?) som er ca 10 sekunder bedre enn sist. Det er ganske langt fra målet hun og coachen hennes hadde satt seg. Det høres selvfølgelig smålig ut å kritisere tiden, all den tid hun ikke er konkurranseløpere og hun tross alt slo sin egen rekord. Kanskje det er lettere å svelge dette hvis man tenker at dette ikke er kritikk av privatpersonen og hobbyløperen Caroline, men kritikk av treningsopplegget om selges? Og selges opplegget med en garantitid på løp?
Felis Skrevet 4. april 2023 #80442 Skrevet 4. april 2023 Albbas skrev (1 minutt siden): Og selges opplegget med en garantitid på løp? Ja, opplegget de solgte frem til dette løpet skulle få deg til å løpe på under en time. 17 2
Loboto Skrevet 4. april 2023 #80443 Skrevet 4. april 2023 (endret) Sharpa VinterBerg skrev (13 minutter siden): Generelt grunnlag? Å sammenligne sirkus CBE og LKE med Johaug og Co er et skudd i blinde. Hva vet du om Johaug? Kleenex skrev (10 minutter siden): Så vidt jeg vet har Therese Johaug lagt opp òg er gravid... Men herre 🤣 Leser dere i det hele tatt før dere kommenterer. Jeg snakker jo ikke bare om johaug, jeg snakker om alle som presterer og som har et treningsopplegg og en trener. Faktisk snakker jeg ikke om de heller. Jeg snakker om alle som vurderer deres prestasjoner. Jeg gir opp. Er det virkelig mulig 😅 Endret 4. april 2023 av Loboto 5 1
Loboto Skrevet 4. april 2023 #80444 Skrevet 4. april 2023 Felis skrev (2 minutter siden): Ja, opplegget de solgte frem til dette løpet skulle få deg til å løpe på under en time. Og C løp IKKE på under en time? 3
Felis Skrevet 4. april 2023 #80445 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (Akkurat nå): Og C løp IKKE på under en time? Hun hadde sitt eget opplegg og skulle løpe på 44.30. 12
Loboto Skrevet 4. april 2023 #80446 Skrevet 4. april 2023 Felis skrev (1 minutt siden): Hun hadde sitt eget opplegg og skulle løpe på 44.30. Jeg spurte ikke om det. Jeg spurte om hun løp innenfor kriteriet dere sier treningsprogrammet hadde, som var en time.
Kollontaj Skrevet 4. april 2023 #80447 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (2 minutter siden): Jeg spurte ikke om det. Jeg spurte om hun løp innenfor kriteriet dere sier treningsprogrammet hadde, som var en time. Eh. Det er ikke poenget her. Nå synes jeg tiden hennes var bra, siden hun fikk personlig rekord, men hun var jo ikke fornøyd selv. 11
Felis Skrevet 4. april 2023 #80448 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (1 minutt siden): Jeg spurte ikke om det. Jeg spurte om hun løp innenfor kriteriet dere sier treningsprogrammet hadde, som var en time. Jeg tror ikke du skjønner konseptet (eller bare kverulerer du?). De selger forskjellige pakker. Caroline fulgte ikke den pakka som skulle få henne i mål på under en time, hun fulgte den pakka som skulle få henne i mål på 44.30. 35 1
Sharpa VinterBerg Skrevet 4. april 2023 #80449 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (8 minutter siden): Men herre 🤣 Leser dere i det hele tatt før dere kommenterer. Jeg snakker jo ikke bare om johaug, jeg snakker om alle som presterer og som har et treningsopplegg og en trener. Faktisk snakker jeg ikke om de heller. Jeg snakker om alle som vurderer deres prestasjoner. Jeg gir opp. Er det virkelig mulig 😅 Du begynte med å ta for deg Jørgine og hennes kompetanse, det gikk åt skogen. Så tar du for deg Johaug og treneren hennes og hevder i et annet innlegg at det er på et generelt grunnlag. Så er det plutselig alle som presterer etterfulgt av uthevede.. 26 4
Frisk Frosk Skrevet 4. april 2023 #80450 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (21 minutter siden): Jeg snakker på generelt grunnlag. Vi dømmer ikke noensinne trenere eller treningsopplegg basert på kun EN god eller dårlig prestasjon . Privatpersonen Carolines resultat på Drammen 10k er i utgangpunktet helt uinteressant. Men bedriftseier CBEs resultat blir interessant, siden hun bruker tid mens andre er på jobb til å trene - bl.a. til Drammen 10k, og nå skal være instruktør på feriereiser. Da blir bedriftens resultater interessante. Spesielt siden CBE som bedriftseier sjeldent stiller opp i løp. Hun selv og de selv har gjort det interessant fordi de selv gikk høyt ut og tilbød via sine bedriftskanaler et såkalt skreddersydd opplegg. Et opplegg som var altfor tøft for målgruppen. Et opplegg som de dessuten kom på å presentere og tilby altfor tett opptil løpsstart. Da blir det interessant å se resultatene til bedriftseier, som tross alt ikke har en vanlig jobb og all verdens tid til å trene og har "trent Netfit" i noen år allerede. Når CBE stadig refererer til at hun trener "Netfit" så gjør hun egne resultater relevante, for å se om hun/de får resultater av det opplegget de selv forsøker å tjene penger på å selge til andre. Og fordi bedriftseierne selv over tid stadig har vist at de tar feil og tidvis helsefarlige valg når det kommer til trening, og har vært utsatt for skader før løp, så er det interessant både om de stiller og hvordan de presterer, fordi de selv har dokumentert overtrening, dårlig livsstil, lite matinntak, stadig alkoholinntak, dårlig søvn. Om de faktisk gjør noe annet er egentlig ganske uinteressant, vi og andre kan bare forholde oss til det de selv velger å dokumentere og gi inntrykk av for å påvirke andre via sine bedriftskanaler. Og det de viser er et opplegg som er kjent for å føre til overtrening, sykdom og skader - noe de selv også har dokumentert mang en gang. Med andre ord, et uprofesjonelt opplegg som man ikke kan forvente gir resultater. Siden CBE stiller så sjelden til start, blir hennes få starter interessante - enda mer fordi de selv dokumenterte at bedriftseier bare for dager siden presset kroppen i et tøft intervallopplegg som hun kroppsmessig ikke hadde godt av, som ingen har godt av. Hun lytter ikke til egen kropp, og hennes personlige trener og medeier i bedriften stoppet henne ikke, men var mer opptatt av å ta bilder av henne for å få henne til å se bra ut. Og i løpet greide bedriftseier ikke å nå eget mål. For en privatperson var resultatet helt greit. For en som har løpt i så mange år, har lite annet å gjøre enn å trene, ikke fullt så godt. For en person med fri daglig tilgang til personlig trener og stadig dokumenterer at pt er med i treningene, ikke fullt så bra. For henne som privatperson - topp at hun fikk ny personlig rekord Men som bedriftseier uten utdanning i trening som nå fronter treningsreiser i samarbeid med Apollo, ikke topp. Og den andre bedriftseieren, han bare understreket alt med å nå trene etter løp tross at han ikke var i form. Dette er uansvarlig, og derfor blir også enkeltresultatene deres interessante, fordi de viser et tydelig mønster hver gang. 26 1 11
Loboto Skrevet 4. april 2023 #80451 Skrevet 4. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (4 minutter siden): Du begynte med å ta for deg Jørgine og hennes kompetanse, det gikk åt skogen. Så tar du for deg Johaug og treneren hennes og hevder i et annet innlegg at det er på et generelt grunnlag. Så er det plutselig alle som presterer etterfulgt av uthevede.. Om du leser mine kommentarer, som er veldig klare ang eksemplet med feks johaug så skjønner du godt poenget mitt 😊 Flere i tråden har poengtert det samme. 5
Sharpa VinterBerg Skrevet 4. april 2023 #80452 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (1 minutt siden): Om du leser mine kommentarer, som er veldig klare ang eksemplet med feks johaug så skjønner du godt poenget mitt 😊 Flere i tråden har poengtert det samme. Nei, det er ikke så klart. Jeg er ikke alene om å stille spørsmål til innleggene dine, viser til andre brukere som også responderer til innleggene dine. 6 1
Loboto Skrevet 4. april 2023 #80453 Skrevet 4. april 2023 Sharpa VinterBerg skrev (10 minutter siden): Nei, det er ikke så klart. Jeg er ikke alene om å stille spørsmål til innleggene dine, viser til andre brukere som også responderer til innleggene dine. Da får du gå og lese igjen. Jeg har forklart hva jeg mener i to forskjellige innlegg 👍Skriver i klartekst hva poenget mitt var, så det kommer godt frem. 2 1
snute Skrevet 4. april 2023 #80454 Skrevet 4. april 2023 Det er jo tydelig at opplegget de hadde ikke fungerte, det krever en god del å løpe fort. Den persen hun hadde tidligere var fra 10.000 meter på bane mens LKE syklet foran henne. Ikke helt sammenlignbart med ett løp. Jeg tror det er mannen som veldig gjerne vil at hun skal være med på løp, hun har vel aldri drevet med noe idrett i oppveksten som jeg har fått med meg, og det virker ikke som hun har noe konkurranseinstinkt. Og det er jo helt greit det, men passer dårlig med opplegget de prøvde å selge inn. 20 1
NettoppJa Skrevet 4. april 2023 #80455 Skrevet 4. april 2023 Jaja...så gikk ikke Drammensløpet så bra. Men fikk sekser av Jan Thomas da. Det er iallefall noe at hun kan kunsten å posere 💪 Cbe instastory 12 1
Snødronninga Skrevet 4. april 2023 #80456 Skrevet 4. april 2023 (endret) Lurer på om Caroline hadde følt seg truffet av Mads Hansen om hun så dette. Det burde hun. Fra instastory Endret 4. april 2023 av Snødronninga 46 2
Sharpa VinterBerg Skrevet 4. april 2023 #80457 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (26 minutter siden): Da får du gå og lese igjen. Jeg har forklart hva jeg mener i to forskjellige innlegg 👍Skriver i klartekst hva poenget mitt var, så det kommer godt frem. Nei, det kommer ikke frem hva du vil frem til her. 9 2
Loboto Skrevet 4. april 2023 #80458 Skrevet 4. april 2023 Snødronninga skrev (3 minutter siden): Lurer på om Caroline hadde følt seg truffet av Mads Hansen om hun så dette. Det burde hun. Fra instastory Det er jo en svært relevant linje å ha på ikke bare folkehøyskole men også universiteter synes jeg. I en slik utdanning om det hadde vært universitetet ville fag som psykologi, markedsføring, arbeidspsykologi, økonomi og forbruker være svært relevant. Alt nyttige fag som er viktige i mange jobber. Å selge seg selv er mange dårlige på idag, i feks jobb sammenheng. Nyttig å lære. Finnes mange viktige og gode influensere som feks helsesista, leger som driver informasjonsarbeid, influensere som driver med matlaging har inspirert mange, treningsprofiler mm. Beklager avsporing. 5 2
~ Ada ~ Skrevet 4. april 2023 #80459 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (2 timer siden): Men så har dagsform og andre faktorer også mye å si om man skal se på kun ett løp isolert. Vi klager ikke på trenerne til johaug når hun gjør ett dårlig renn. Vi skylder ikke på opplegget dems ved ett dårlig renn. Jo, det tror jeg er ganske utbredt; en grundig gjennomgang og analyse på detaljnivå. 6
~ Ada ~ Skrevet 4. april 2023 #80460 Skrevet 4. april 2023 Loboto skrev (13 minutter siden): Å selge seg selv er mange dårlige på idag Å selge et produkt utover deg selv, er veien å gå (digresjon). 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå