Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
Skrevet
Surikatt skrev (2 minutter siden):

De prøver hardt men hvilken målgruppe er det de sikter mot? Mitt inntrykk er at de vil trene de topptrente, noen som absolutt ikke trenger deres «hjelp». Ingen løp for Netfit i Drammen bortsett fra Caroline Berg Eriksen. Det sier sitt. Og må jo være litt flaut. Jeg som er en vanlig mosjonist kan trene til og gjennomføre 10 km uten å betale noen for det. Det er ikke de utrente eller mosjonistene de vil assosiere seg med. De gjør en 10 km til en vitenskap og et prosjekt de forbereder seg til på fulltid mens vi andre jobber fullt og trener på kveldstid og i helger. Er det mulig??

Må være fælt å aldri komme på førsteplass sånn de trener. 

Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Poenget er vel at det er ekstremt dårlig reklame for bedriften som forsøker å selge seg inn på et nytt marked hvor de nå mener de uten og med lite annen utdanning enn kortere kurs skal gi treningsveiledning til alt fra hobbymosjonister til, iflg. LKEs egen hjemmeside, toppidrettsutøvere.

Når den personlige treneren ikke en gang greier å trene egen kone korrekt, ikke tar hensyn til hennes kropp, hennes behov for restituering, ikke greier å følge riktig matinntak - men coachen selv heller velger å fokusere på å ta bilder av kona som utfører øvelser feil, velger å presentere "treningsøvelser" med fokus på å seksualisere konas kropp - og han velger bevisst å ikke korrigere henne når hun gjør feil, når hun trener feil, når hun pga. livsstil ellers ikke bør trene så hardt - da avslører han at han ikke har kunnskap og erfaring nok til å trene andre. Langt mindre ta seg betalt for det! Hun har enda mindre kompetanse.

Jeg kjenner mange som trener masse, også veldig mye, og som ikke lenger vil konkurrere eller har konkurrert. Forskjellen er vel at de ikke fremstiller seg selv som "treningseksperter" uten utdanning og de forsøker heller ikke å lure andre til å kjøpe treningstjenester av dem.

Det er en merkelig bedriftsstrategi, for å si det mildt, å stadig dokumentere at kona trenes av sin pt-mann, som driter i om hun trener feil og at de fremstiller øvelser feil på sine bedriftskanaler. I ene øyeblikket skal hun og han være profesjonelle og konkurrere og være treningseksperter for andre - i neste øyeblikk er hun bare en hobbymosjonist, selv om hun bruker tid andre jobber til å trene, og i perioder også trener like mye som toppidrettsutøvere (uten samme resultat).

Det er ikke sammenheng i det de selv presenterer, og de er på ingen måte troverdige i det de gjør.

Om Caroline drev med trening kun for egen del, da hadde de ikke forsøkt å gjøre hennes trening til sitt levebrød...

Kommentaren omhandler jo at treningsmengden ikke står til resultatet. 

Det blir jo en veldig snever mening ettersom ingen her egentlig vet hva C sine ambisjoner er. 

Jeg tviler på at alle gode pt'er i Norge har gull i powerlift ol. De færreste har det og man kan være en god pt uten medaljer.  Og det er ikke dårlig reklame for sats feks å ha pter uten medaljer og utdanning heller. 

Derfor spørr jeg hva som er motivasjonen bak kommentaren. 

Hva du svarer på forstod jeg ikke, det har hvertfall ikke direkte sammenheng med kommentaren jeg snakker om. 

Endret av Loboto
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er rarere at CBE skal være instruktør enn at LKE skal det (han har iallfall trent fotball-lag og kona). Ingen erfaring i å lede timer, kanskje hun er med for pynt og kona til A.Paul er den reelle treneren? 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er rarere at CBE skal være instruktør enn at LKE skal det (han har iallfall trent fotball-lag og kona). Ingen erfaring i å lede timer, kanskje hun er med for pynt og kona til A.Paul er den reelle treneren? 

Hva tenker du om funky gine da? Hun har heller ingen kurs i å holde treningsarrangement men gjør det i veldig stor skala. 

Har aldri sett at dette kritiseres eller omtales som problematisk tidligere. Hun har heller ikke relevant utdanning osv. 

• Liker 7
Gjest Albbas
Skrevet
1 hour ago, Frisk Frosk said:

Poenget er vel at det er ekstremt dårlig reklame for bedriften som forsøker å selge seg inn på et nytt marked hvor de nå mener de uten og med lite annen utdanning enn kortere kurs skal gi treningsveiledning til alt fra hobbymosjonister til, iflg. LKEs egen hjemmeside, toppidrettsutøvere.

Når den personlige treneren ikke en gang greier å trene egen kone korrekt, ikke tar hensyn til hennes kropp, hennes behov for restituering, ikke greier å følge riktig matinntak - men coachen selv heller velger å fokusere på å ta bilder av kona som utfører øvelser feil, velger å presentere "treningsøvelser" med fokus på å seksualisere konas kropp - og han velger bevisst å ikke korrigere henne når hun gjør feil, når hun trener feil, når hun pga. livsstil ellers ikke bør trene så hardt - da avslører han at han ikke har kunnskap og erfaring nok til å trene andre. Langt mindre ta seg betalt for det! Hun har enda mindre kompetanse.

Jeg kjenner mange som trener masse, også veldig mye, og som ikke lenger vil konkurrere eller har konkurrert. Forskjellen er vel at de ikke fremstiller seg selv som "treningseksperter" uten utdanning og de forsøker heller ikke å lure andre til å kjøpe treningstjenester av dem.

Det er en merkelig bedriftsstrategi, for å si det mildt, å stadig dokumentere at kona trenes av sin pt-mann, som driter i om hun trener feil og at de fremstiller øvelser feil på sine bedriftskanaler. I ene øyeblikket skal hun og han være profesjonelle og konkurrere og være treningseksperter for andre - i neste øyeblikk er hun bare en hobbymosjonist, selv om hun bruker tid andre jobber til å trene, og i perioder også trener like mye som toppidrettsutøvere (uten samme resultat).

Det er ikke sammenheng i det de selv presenterer, og de er på ingen måte troverdige i det de gjør.

Om Caroline drev med trening kun for egen del, da hadde de ikke forsøkt å gjøre hennes trening til sitt levebrød...

Jeg er enig i at LKE gjør mye rart som er dårlig reklame, men hvorfor er CBEs resultat isolert sett dårlig reklame for Netfit? 

Flere av dere får det til å høres ut som det er bortkastet med PT og løp hvis man ikke legger seg i toppsjiktet. Rent isolert er ikke CBE sitt resultat dårlig reklame. Hun er ikke vant med konkurranser, hun er ikke toppidrettsutøver, og hun gjorde det heller ikke dårlig. 

Alt det andre rare han eller Netfit gjør er jo helt isolert fra prestasjonen i dette løpet. Kundenes - eller trenerens - prestasjon i ett løp er ingen god indikasjon på noe som helst. 

Det er så mye å ta denne bedriften for at det å bruke tiden hennes mot dem bare blir smålig. 

Skrevet
Loboto skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du om funky gine da? Hun har heller ingen kurs i å holde treningsarrangement men gjør det i veldig stor skala. 

Har aldri sett at dette kritiseres eller omtales som problematisk tidligere. Hun har heller ikke relevant utdanning osv. 

Hun har gått på Norges Idrettshøyskole. Drev vel også som instruktør i mindre format før hun begynte med treningsturer til varme strøk. Så vidt jeg vet. 

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
Loboto skrev (6 minutter siden):

Jørgine Massa Vasstrand

Jørgine Vasstrand, også kjent som Funkygine, er utdannet fra Norges idrettshøgskole. Hun er personlig trener, kostholdsveileder og studerer for tiden trening og kreft på NIH. 

https://cappelendamm.no/forfattere/Jørgine Massa Vasstrand-scid:41118

• Liker 16
  • Nyttig 25
Skrevet
Loboto skrev (23 minutter siden):

Det blir jo en veldig snever mening ettersom ingen her egentlig vet hva C sine ambisjoner er. 

Jeg tviler på at alle gode pt'er i Norge har gull i powerlift ol. De færreste har det og man kan være en god pt uten medaljer.  Og det er ikke dårlig reklame for sats feks å ha pter uten medaljer og utdanning heller. 

Hva du svarer på forstod jeg ikke, det har hvertfall ikke direkte sammenheng med kommentaren jeg snakker om. 

Carolines ambisjon var å løpe ett minutt fortere enn sist. I følge seg selv skulle hun da løpe på 44.30. For å få til dette har hun  fulgt coachen opplegg, som inkluderer trening to ganger daglig og ingen restitusjon.

Resultatet ble 45.19 (?) som er ca 10 sekunder bedre enn sist. Det er ganske langt fra målet hun og coachen hennes hadde satt seg. 

Det høres selvfølgelig smålig ut å kritisere tiden, all den tid hun ikke er konkurranseløpere og hun tross alt slo sin egen rekord. Kanskje det er lettere å svelge dette hvis man tenker at dette ikke er kritikk av privatpersonen og hobbyløperen Caroline, men kritikk av treningsopplegget om selges? 

• Liker 32
  • Nyttig 9
Skrevet
Kollontaj skrev (16 minutter siden):

Hun har gått på Norges Idrettshøyskole. Drev vel også som instruktør i mindre format før hun begynte med treningsturer til varme strøk. Så vidt jeg vet. 

Ok, takk for svar 😊

Skrevet
Felis skrev (5 minutter siden):

Carolines ambisjon var å løpe ett minutt fortere enn sist. I følge seg selv skulle hun da løpe på 44.30. For å få til dette har hun  fulgt coachen opplegg, som inkluderer trening to ganger daglig og ingen restitusjon.

Resultatet ble 45.19 (?) som er ca 10 sekunder bedre enn sist. Det er ganske langt fra målet hun og coachen hennes hadde satt seg. 

Det høres selvfølgelig smålig ut å kritisere tiden, all den tid hun ikke er konkurranseløpere og hun tross alt slo sin egen rekord. Kanskje det er lettere å svelge dette hvis man tenker at dette ikke er kritikk av privatpersonen og hobbyløperen Caroline, men kritikk av treningsopplegget om selges? 

Men så har dagsform og andre faktorer også mye å si om man skal se på kun ett løp isolert. 

Vi klager ikke på trenerne til johaug når hun gjør ett dårlig renn. Vi skylder ikke på opplegget dems ved ett dårlig renn. 

• Liker 8
Skrevet
Loboto skrev (22 minutter siden):

Poenget mitt er at det fremstår merkelig at en hobbymosjonist skal pine seg gjennom tøff trening flere ganger daglig år ut og år inn når hun har sterke mensensmerter, når hun er forkjølet og når hun har hodepine. Hun løper kl 23 på kvelden for så å klage på søvnvansker. Hvis poenget er som du sier, å ha det gøy med trening, så feiler CBE voldsomt i formidlingen. Hun smiler så og si aldri på treningsbilder. Hun ser konsekvent vekk med en fjern eller overlegen mine mens hun strammer og poserer voldsomt med spente sener og fremskutt brystkasse. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet
Loboto skrev (6 minutter siden):

Men så har dagsform og andre faktorer også mye å si om man skal se på kun ett løp isolert. 

Vi klager ikke på trenerne til johaug når hun gjør ett dårlig renn. Vi skylder ikke på opplegget dems ved ett dårlig renn. 

Du sammenligner sirkus CBE med treneren til Johaug?

Hva vet du om Johaug?

• Liker 16
Skrevet
Loboto skrev (2 minutter siden):

Faktum er at hun trener for mye uten den nødvendige restitusjonen som trengs for å holde energi-nivået oppe til å kunne prestere best mulig i løpet, og hvor mange løp har CBE i løpet av et år, 2-3? 
Og å sammenligne med Johaug blir for dumt, for Johaug måtte prestere opp til 2-3 ganger pr. uke på det meste, og da skal det lite til for at det blir en formsvikt i ny og ne

• Liker 21
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (22 minutter siden):

Du sammenligner sirkus CBE med treneren til Johaug?

Hva vet du om Johaug?

Jeg snakker på generelt grunnlag. 

Vi dømmer ikke noensinne trenere eller treningsopplegg basert på kun EN god eller dårlig prestasjon .

• Liker 1
Skrevet
Skrottefar skrev (21 minutter siden):

Faktum er at hun trener for mye uten den nødvendige restitusjonen som trengs for å holde energi-nivået oppe til å kunne prestere best mulig i løpet, og hvor mange løp har CBE i løpet av et år, 2-3? 
Og å sammenligne med Johaug blir for dumt, for Johaug måtte prestere opp til 2-3 ganger pr. uke på det meste, og da skal det lite til for at det blir en formsvikt i ny og ne

Det var helle ikke meningen med eksemplet med johaug. 

Jeg snakker om de i denne tråden som her velger å vurdere et treningsopplegg basert på ett løp, i enkelte av kommentarene. 

Det er bare smålig og ingen andre vurderes etter en enkelt prestasjon,  så hvorfor er det ok og vurdere c slik? 

Skal man vurdere utfra prestasjon så gjør det skikkelig. 

• Liker 2
Skrevet
Loboto skrev (31 minutter siden):

Smøreteamet får så hatten passer hvis de har bommet med smøringen, så helt på jordet er det ikke å sette spørsmålstegn ved treningsopplegget til netfit. 

• Liker 17
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Smøreteamet får så hatten passer hvis de har bommet med smøringen, så helt på jordet er det ikke å sette spørsmålstegn ved treningsopplegget til netfit. 

Jeg har ikke sagt at treningsopplegget ikke bør og kan kritiseres. Mye konkret å ta tak i der. 

Men å skyve denne enkelt prestasjonen som et slags bevis på både det ene og det andre. Som tidligere kommentarer her gjør blir snevert uopplyst og tåpelig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Loboto skrev (15 minutter siden):

Jeg snakker på generelt grunnlag. 

Vi dømmer ikke noensinne trenere eller treningsopplegg basert på kun EN god eller dårlig prestasjon .

Generelt grunnlag? Å sammenligne sirkus CBE og LKE med Johaug og Co er et skudd i blinde. 

Hva vet du om Johaug?

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 8
Skrevet
Loboto skrev (47 minutter siden):

Så vidt jeg vet har Therese Johaug lagt opp òg er gravid...

• Liker 1
Skrevet
Loboto skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at treningsopplegget ikke bør og kan kritiseres. Mye konkret å ta tak i der. 

Men å skyve denne enkelt prestasjonen som et slags bevis på både det ene og det andre. Som tidligere kommentarer her gjør blir snevert uopplyst og tåpelig.

Nå er det dokumentasjon på både skader og sykdom hos CBE/LKE som er relatert til coach Eriksens metoder. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...