Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stargaze skrev (På 31.3.2023 den 8.02):

02A4F0C4-EA42-46AD-8C38-0BF396A32B05.thumb.jpeg.68f180bd56a39083b26c8beb27ef2af4.jpeg

Tror jammen jeg hiver meg på en treningstur med han her. 
Ser jo så happy og relaxed ut etter trening…

Fra spøk til alvor; en «coach» konto bør kanskje inspirere? Ikke veldig oppløftende og inspirerende dette..

Blir noen andre enn meg som må gå kveldsturen med hunden i kveld😱

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
tantesofie skrev (25 minutter siden):

Står 5 km på nummerlappen hennes… 27,15 på 10 km er j…. fort

Hehe ja. Det hadde vært verdensrekord😂

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun skriver at hunden har fått sommerklipp på kennel, vet de ikke at polarhunder med dobbel pels ikke må klippes?  De regulerer temperaturen og trenger bare regelmessig børsting samt blås i røytetiden. Klippes de risikerer man at pelsen ikke er vokst skikkelig ut igjen til vinteren igjen 😢

• Liker 21
Skrevet
tantesofie skrev (33 minutter siden):

Står 5 km på nummerlappen hennes… 27,15 på 10 km er j…. fort

Ops, my bad 🫣

Tenkte mest for sammenligningen. 
Den blir ikke så feil alikevel. 
CBE skal liksom være topptrent, løper hver dag, både en og to ganger om dagen. 
Resultatene er alikevel ikke helt slik som treningsregimet legger opp til..

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, Hummingbird2 said:

Blir noen andre enn meg som må gå kveldsturen med hunden i kveld😱

Sånn kommenterer han seg selv på Instagram. (link på side 4018:

"Ny PB > Bursdag. Husker forresten ikke sist jeg hadde bursdag, må ha vært ti år siden 🤷🏻‍♂️ #foreveryoung"

Eeh.... nei, tror ikke det LKE. Ser ikke veldig ung ut her i hvert fall.

• Liker 18
Skrevet

Artig at hun på insta skriver om hvor tungt løpet var... Bare for å komme evt kritikere på tiden i forkjøpet🤭

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Fotballfluen skrev (1 minutt siden):

Artig at hun på insta skriver om hvor tungt løpet var... Bare for å komme evt kritikere på tiden i forkjøpet🤭

Det var tidenes beste løpsforhold omtrent under 10ken i dag. Så ble jo mange rekorder.

Men at hun synes det var blytungt henger kanskje sammen med treningsregime. Tidlige morgener og sene kvelder brukes til trening. Ingen toppidrettsutøvere som får gode resultater sånn. 
Lite restitusjon kan føre til overtrening. Ser ut som om hun er et klassisk elsempel på det. 

Men all den tiden hun har til disposisjon burde det lagt an til solide rekorder og gode løp med rett veileding.

Så antar det er Netfit som har bomma på oppkjøringen til denne 10ken

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Var det ikke personlig beste, da? Det er jo bra, hva hadde de forventet? CBE er mosjonist, er 9 min bak vinneren i sin klasse, det må nok noe annet til for å komme på det nivået (om det er ønskelig). 

• Liker 18
  • Nyttig 5
Skrevet

Husker selv det var seigt og vanskelig å komme under 45 min på 10k. Det er en milepæl. Men hun veier ingenting, hun løper masse, har kommet seg ut for å løpe de siste årene, og spiser sunt. Og virker til å ha null belastning ellers i livet. Jeg hadde en aktiv jobb da jeg løp som mest, satt ikke akkurat på kontor eller i neglsalongen hele dagen. 

Jeg løp 70-100 km i uka, mye motbakke/terreng, mye bane, lite mølle, og jeg trente styrke 1-2 ganger i uken. 

Løp skadefritt det året jeg perset på alle distanser (5 km, 10 km, halvmaraton, maraton og noen motbakkeløp, Oslos bratteste bl.a), for trente riktig, hadde en glimrende trener som fulgte meg opp, og gjorde nøyaktig som han sa. 

Hun løper ikke særlig økonomisk, det blir mye armer og bein, og veldig lite restitusjon. Jeg jogget og gikk lange turer som restitusjon, eller syklet/gikk på ski. Intervalløktene holdt jeg langt unna styrkeøktene i tid, de krever mer restitusjon etterpå. Styrketrening har aldri vært mn greie, det er for vondt og kjedelig, syns jeg. Men kom gjennom med fokus på kjerne og klare mål: ønsket å klare pullups. Klarte åtte til slutt. Virker ikke som Caroline har noen mål for styrketreninga, annet enn å posere og se fin ut. Få stor rumpe. 

• Liker 30
  • Nyttig 9
Skrevet

Ikke imponert over tempoet på dette løpet som nesten er så flatt som du får det. Trodde hun skulle greid å løpe litt raskere tider enn det der. Men ut fra intervallfarten hun trener på så er jeg ikke overrasket 🤷‍♀️

• Liker 20
Skrevet (endret)

Som firebarnsmor med full jobb, fau verv og et verv i idrettslaget  trener jeg det jeg rekker. Jeg løper mila på mellom 51-54 min en gang i uka uten voldsom anstrengelse når jeg bare trener konsistent og jevnt over tid, uten å trene spesifikt mot persing på 10k. Når man prøver å leve av å løpe på insta synes jeg ikke en tid på litt over 45 min er en voldsomt imponerende tid. 

Endret av Summeer
  • Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
Summeer skrev (2 minutter siden):

Som firebarnsmor med full jobb, fau verv og et verv i idrettslaget  trener jeg det jeg rekker. Jeg løper mila på mellom 51-54 min en gang i uka uten voldsom anstrengelse når jeg bare trener konsistent og jevnt over tid, uten å trene spesifikt mot persing på 10k. Når man prøver å leve av å løpe på mista synes jeg ikke det litt over 45 min er en voldsomt imponerende tid. 

Inspirerende! Nå må jeg begynne å løpe igjen, kjenner jeg 🤗

• Liker 7
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Ja, følger deg på alt her.

Så er det noe med å begynne i det små, sjekke at det vekker interesse og funker før en gaper over mer. 

Skal de lykkes i noe så tror jeg de først må vise at de er noe å satse på, de må gjøre seg fortjent til tillit, vise at de henger med i tiden.

Og ikke minst, de må vise at de respekterer sine barn og unnlater fullstendig å eksponere dem igjen noensinne på kommersielle kanaler.

De må vise i praksis at de respekterer norsk lovverk og holder seg til dem.

De må vise at de har forstått at kroppspress, thinspo og proana er uansvarlig å fronte og potensielt farlig for flere grupper.

Først etter å ha vist dette over tid kan de ha noe som helst håp om å bli tatt "seriøst" igjen. Så kan de jo i den tiden det tar å bygge opp igjen troverdighet velge å skaffe seg ordentlig utdanning (ikke bare kursing) og kanskje til og med ha en deltidsjobb som gir dem impulser og forståelse for den virkelige verden som de synes å ha mistet totalt kontakt med...

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (45 minutter siden):

Var det ikke personlig beste, da? Det er jo bra, hva hadde de forventet? CBE er mosjonist, er 9 min bak vinneren i sin klasse, det må nok noe annet til for å komme på det nivået (om det er ønskelig). 

Spise mer, for eksempel 🤷‍♀️

• Liker 6
Skrevet

Kom det fram noe om noen eventuelt var coachet fram av Netfit? Med så stor følgerskare er det jo nesten ikke til å tro om ikke én eneste en har slukt agnet. 

• Liker 11
Skrevet
Tørst skrev (29 minutter siden):

Husker selv det var seigt og vanskelig å komme under 45 min på 10k. Det er en milepæl. Men hun veier ingenting, hun løper masse, har kommet seg ut for å løpe de siste årene, og spiser sunt. Og virker til å ha null belastning ellers i livet. Jeg hadde en aktiv jobb da jeg løp som mest, satt ikke akkurat på kontor eller i neglsalongen hele dagen. 

Jeg løp 70-100 km i uka, mye motbakke/terreng, mye bane, lite mølle, og jeg trente styrke 1-2 ganger i uken. 

Løp skadefritt det året jeg perset på alle distanser (5 km, 10 km, halvmaraton, maraton og noen motbakkeløp, Oslos bratteste bl.a), for trente riktig, hadde en glimrende trener som fulgte meg opp, og gjorde nøyaktig som han sa. 

Hun løper ikke særlig økonomisk, det blir mye armer og bein, og veldig lite restitusjon. Jeg jogget og gikk lange turer som restitusjon, eller syklet/gikk på ski. Intervalløktene holdt jeg langt unna styrkeøktene i tid, de krever mer restitusjon etterpå. Styrketrening har aldri vært mn greie, det er for vondt og kjedelig, syns jeg. Men kom gjennom med fokus på kjerne og klare mål: ønsket å klare pullups. Klarte åtte til slutt. Virker ikke som Caroline har noen mål for styrketreninga, annet enn å posere og se fin ut. Få stor rumpe. 

Jeg orker ikke lete meg tilbake i tråden, men mener det var lagt ut noe her hvor hun skrev noe om hva hun skulle gjøre i 2023 ang. trening. Der skrev hun at hun bl.a. skulle kutte veldig ned på styrketrening.

Hun har vist at hun trenger mer styrketrening, og likevel er det det hun skal kutte ut.

Bare det i seg selv viser at ingen bør lytte til hverken henne eller hennes pt-mann når det kommer til trening.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
kira87 skrev (9 minutter siden):

Så kaldt ut å løpe med short shorts i et par plussgrader, da. Var det ikke hun som alltid var frossen? Bilde hentet fra https://www.dt.no/se-stor-bildeserie-fra-drammen-10k/g/5-57-2114007 

966888208_Skjermbilde2023-04-02kl_22_21_45.png

Her ser jo CBE ut som den helt normale kvinnen hun er, langt flottere enn det stive, poserte og filterbelagte hun legger ut på IG og Netfit.

Det som virkelig imponerer meg med dette bildet, det er personen i helsvart helt til høyre. Der snakker vi om vilje! Vi ser kampen, og vi ser viljen! Den personen vant uansett resultat :)

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie77 skrev (4 minutter siden):

Kom det fram noe om noen eventuelt var coachet fram av Netfit? Med så stor følgerskare er det jo nesten ikke til å tro om ikke én eneste en har slukt agnet. 

Virker ikke som om noen slukte agnet, heldigvis :D

• Liker 6
Skrevet (endret)

Bra for henne at hun satte personlig rekord. 👏Likevel så er det snakk om at hun sliter med å løpe. Er det ikke bare slike oppdateringer hun har for tiden, at det er slitsomt og tungt? Selvsagt er det normalt å ha en dårlig dag, men fra min hukommelse så klager hun veldig ofte at kroppen er tung, og at økten var slitsom. Kanskje greit å ta en runde med seg selv hvis det er tilfelle, kanskje det skal til noen justeringer. 

Endret av Snødronninga
  • Liker 20
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...