~ Ada ~ Skrevet 1. april 2023 #80261 Skrevet 1. april 2023 keiserenernaken skrev (41 minutter siden): Jeg oppsøkte kg selv etter "influenceres" evige gnåling om all hetsen på kg, en gang for lenge siden. Som høyt utdannet kvinne i 30årene (målgruppen) er det ryggmargsreflekt å undersøke sannhetsgehalten i påstander. Jeg var forberedt på hets, men det jeg møtte var en øyeåpner av bransjens mildt sagt shady businesstrategi. Det har vært en dannelsesreise i bransjestandardens lemferdige forhold til kart og terreng. Der sitter de, på podcasten, og regelrett gjeter folk inn til kg og den gode debatten rundt lyssky forretningsvirksomhet. Det er som jeg ikke kan tro det; skal man få gehør for en ubestemt trussel/trusselbilde må en jo aldri konkretisere hvem og hvor eller hva det er eller hvor den kommer fra. Dette er pensum på inluencer/konspirasjonsteori 101. De vet åpenbart ikke hva de holder på med eller hvordan et fritt informasjonssamfunn fungerer. Touché! 8 1 1
Medici Skrevet 1. april 2023 #80262 Skrevet 1. april 2023 (endret) keiserenernaken skrev (47 minutter siden): Jeg oppsøkte kg selv etter "influenceres" evige gnåling om all hetsen på kg, en gang for lenge siden. Som høyt utdannet kvinne i 30årene (målgruppen) er det ryggmargsreflekt å undersøke sannhetsgehalten i påstander. Jeg var forberedt på hets, men det jeg møtte var en øyeåpner av bransjens mildt sagt shady businesstrategi. Det har vært en dannelsesreise i bransjestandardens lemferdige forhold til kart og terreng. Der sitter de, på podcasten, og regelrett gjeter folk inn til kg og den gode debatten rundt lyssky forretningsvirksomhet. Det er som jeg ikke kan tro det; skal man få gehør for en ubestemt trussel/trusselbilde må en jo aldri konkretisere hvem og hvor eller hva det er eller hvor den kommer fra. Dette er pensum på inluencer/konspirasjonsteori 101. De vet åpenbart ikke hva de holder på med eller hvordan et fritt informasjonssamfunn fungerer. Det er ganske åpenbart ja, at det skorter på kunnskap om hvordan et fritt informasjonssamfunn fungerer. Det demonstreres med all tydelighet bare i hvordan de tror de kan kneble debatten bare fordi de kan forhindre at den ikke skjer i deres egne kanaler. Som andre har påpekt, de sørger jo selv for at debatten skjer her eller hos annonsører. Om strategien deres med å gjete sine podcasttilhørere inn hit for å lese alt det forferfelige som skrives her skulle ha gjort noe til deres fordel måtte nok CBE ha vært mange hakk mer typisk folkekjær. Kanskje det kunne fungert for Funkygine? Som tross alt, flere år på rad, har vunnet pris for folkets favoritt. For CBE er jeg redd det eneste de oppnår er at flere blir oppmerksomme på alt det problematiske ved hennes forretningsvirksomhet. Endret 1. april 2023 av Medici 22 6
Surikatt Skrevet 1. april 2023 #80263 Skrevet 1. april 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Det burde komme et krav om at influencere lagret ALT de la ut på nett i noen år, ev. at det blir samlet inn på annen måte slik at det vil bli mulig for Forbrukertilsynet og andre å sjekke, gå tilbake, vise mønster osv. Mange andre bransjer har krav på seg, så det er helt rimelig å stille et slikt krav også til influencerbransjen. Jeg screenshotter annonsene hennes der det er helt tydelig at det er brukt filter og sender til Forbrukertilsynet. Nettsiden til Forbrukertilsynet er full av info om krav til merking av retusjert reklame men hva er vitsen når det ser ut som de ikke slår ned på brudd på dette? På Høyres landsmøte ble dette tatt opp. La oss håpe det blir tatt fatt i. Hun viser seg aldri uten filter. Alt er manipulert. Endret 1. april 2023 av Surikatt 28 1 2
Frisk Frosk Skrevet 1. april 2023 #80264 Skrevet 1. april 2023 Surikatt skrev (4 minutter siden): Jeg screenshotter annonsene hennes der det er helt tydelig at det er brukt filter og sender til Forbrukertilsynet. Nettsiden til Forbrukertilsynet er full av info om krav til merking av retusjert reklame men hva er vitsen når det ser ut som de ikke slår ned på brudd på dette? På Høyres landsmøte ble dette tatt opp. La oss håpe det blir tatt fatt i. Hun viser seg aldri uten filter. Alt er manipulert. Jeg har sendt min andel som jeg har sett også. Tror det er eneste måten de får med seg hvor enormt omfanget av problemet er og hvordan disse lovbruddene er en helt tydelig bedriftsstrategi bedriftseierene stadig velger å bruke, noen ganger daglig, andre ganger mer sporadisk, men uansett et tydelig mønster i alt de legger ut. 13 1
Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 1. april 2023 Populært innlegg #80265 Skrevet 1. april 2023 Kjære Caroline, hørte dessverre på siste delen podcasten i dag, beklageligvis. Det skulle jeg aldri ha gjort. Den lille respekten jeg kunne ha hatt for deg ble borte. Jeg skulle så gjerne ha hørt deg forklare hva du legger i konstruktiv kritikk jeg, for jeg tror du har en annen oppfatning en de fleste andre. Når jeg hører du forklarer netthat skjønner jeg at vi har ulik oppfattning og det er trist at du tenker at folk er ute etter deg når de kritiserer bruken av barn i some. Det er enda tristere å høre du si at du gjør som du vil fordi dere er foreldrene. Man gjør ikke hva man vil mot barna dine selv om man er foreldrene deres, Caroline. Du får kritikk fordi det ikke er bra å utsette barna for some på den måte. og hvorfor skal man ikke si i fra når man synes du har for mye kroppsfokus? du tar ikke opp tema som feks brystoperasjoner, filterbruk, miljøsvineri og andre viktige ting du også blir kritisert for. Du legger heller ikke til grunn at mannen din er et av de største trollene på some.. gleder meg til dagen du kan diskutere ( om det skjer) og kommer med andre argumenter en «det er meg og jeg gjør hva jeg vil». Det er så forbanna lite reflektert å si når man snart er 40- år. 69 25
Lorieen Skrevet 1. april 2023 #80266 Skrevet 1. april 2023 Sirisiri10 skrev (4 timer siden): Synes det er veldig merkelig oppførsel selv om det er som du sier, bagatell. Men blir litt vel mange slike "bagateller". Hun kommenterte det tidligere i dag De har sitt eget ekkokammer der ingen uvedkommende slipper inn. Fascinerende! 15 5
Aquarius04 Skrevet 2. april 2023 #80267 Skrevet 2. april 2023 Era Vulgaris skrev (På 30.3.2023 den 23.20): Det tviler jeg på, faktisk. De konkludere nok med at all kritikk og motstand de får er alle andres skyld, og slik går nå dagene. De eier ikke selvinnsikt, evne eller ønske om endring, eller ansvar for noe som helst. Mulig de ligger søvnløse for å finne ut hva mer de kan lyve om, lure og bedra folk med. Modus operandi må opprettholdes. Og jeg lurer veldig på hvem som har ønske om å dra på treningsreise med dette paret? Aldri i ville helvete om jeg hadde orket å oppholde meg i nærheten av dem over flere dager. Jeg tror du har rett. For enkelte mennesker ligger det lett å lyve, svindle og bedra. Dette er slik. Moral og etikk er rett og slett lavt eller mangelvare hos dette paret. 15
Aquarius04 Skrevet 2. april 2023 #80268 Skrevet 2. april 2023 Stargaze skrev (På 31.3.2023 den 8.02): Tror jammen jeg hiver meg på en treningstur med han her. Ser jo så happy og relaxed ut etter trening… Fra spøk til alvor; en «coach» konto bør kanskje inspirere? Ikke veldig oppløftende og inspirerende dette.. Herregud som jeg skvatt her jeg satt og scrollet meg nedover! 😳🥴 23 1
Andrea59 Skrevet 2. april 2023 #80269 Skrevet 2. april 2023 Det med at story ikke «gjelder» (ref LKE) og reklamene er jo stort sett der - hva synes de hun reklamerer for om det, tro? Skulle tro at en reklame på story som blir borte etter en dag ikke burde gi stort med penger i kassen… 17 2
Aricia Skrevet 2. april 2023 #80270 Skrevet 2. april 2023 Andrea59 skrev (7 minutter siden): Det med at story ikke «gjelder» (ref LKE) og reklamene er jo stort sett der - hva synes de hun reklamerer for om det, tro? Skulle tro at en reklame på story som blir borte etter en dag ikke burde gi stort med penger i kassen… Stories (og reels) har mange flere treff enn vanlige poster, så regnestykket er nok ikke så enkelt. Når reklame publiseres i stories er dette garantert avtalt med annonsør, tenker jeg. 9 3
Andrea59 Skrevet 2. april 2023 #80271 Skrevet 2. april 2023 2 hours ago, Aricia said: Stories (og reels) har mange flere treff enn vanlige poster, så regnestykket er nok ikke så enkelt. Når reklame publiseres i stories er dette garantert avtalt med annonsør, tenker jeg. Ok - ja, at det er avtalt på forhånd skulle man jo absolutt tro. 1 1
Tørst Skrevet 2. april 2023 #80272 Skrevet 2. april 2023 Godt over 45 min på 10 km i dag, syns det er en passe bra tid, men ikke så bra når hun trener så mye. Hun burde trene mindre, får større utbytte da. Min pers på 10 km er 43, og jeg trente langt mindre (men løp nok mye mer). Jeg hadde full jobb, men det var før barn. Dessuten har jeg astma. 19 2
Tørst Skrevet 2. april 2023 #80273 Skrevet 2. april 2023 Gidder ikke høre på podcasten hennes. Hun klarer jo ikke ta annet perspektiv i sakene hun kritiseres for, men det er alltid meg meg meg offer offer offer. Orker ikke. 26
Stargaze Skrevet 2. april 2023 #80274 Skrevet 2. april 2023 Tørst skrev (28 minutter siden): Godt over 45 min på 10 km i dag, syns det er en passe bra tid, men ikke så bra når hun trener så mye. Hun burde trene mindre, får større utbytte da. Min pers på 10 km er 43, og jeg trente langt mindre (men løp nok mye mer). Jeg hadde full jobb, men det var før barn. Dessuten har jeg astma. Enig. Hadde forventet bedre tid når hun bruker så vanvittig mye tid på. samme som deg på min pers. Har også astma. Da var det trening prioritert sist etter full dag på jobb 8-16 tilstede på kontoret, ikke sulle hjemme/frisør/negler etc. i tillegg til barn, hus og hjem. så ja, jeg tror de undervurderer restitusjon. Med så mye trening burde hun vært topp 5. Gir ikke så mye kred til Netfit opplegget 20 1
Sursøtsaus Skrevet 2. april 2023 #80275 Skrevet 2. april 2023 Aquarius04 skrev (5 timer siden): Herregud som jeg skvatt her jeg satt og scrollet meg nedover! 😳🥴 Det gjorde jeg og. Og jeg kommenterer sjeldent utseende til bedriftseiere fordi jeg ofte mener kommentarer utover kritikk av filter eller usunne poseringer er overflødig kritikk og ofte usaklig. MEN her må jeg bare stille meg bak @Frisk Frosk sitt innlegg om bildet. Jeg har faktisk aldri følt at bedriftseier LK har vært særlig truende i sine åpne bedriftsmedier. Ufin, ja, men aldri truende. Kanskje fordi jeg oppfattet bedriften som noen som bare var tøffe i trynet bak tastaturet (eller "slett og blokker"-knappen). Men etter å ha sett @FruJohansen sin story om den infamøse forfølgingen og trakasseringen av en kvinne i fjor som resulterte i at hennes eiendom ble ødelagt, så merker jeg for første gang at bedriftseier får meg til å føle meg direkte truet og litt redd når jeg ser på det bildet. Og etter å ha hørt den siste podkast-episoden er jeg ikke mindre redd for hvordan bedriften, som nå tilbyr treningsreise, kommer til å håndtere tilbakemeldinger fra kundene sine. For hvordan skal det gå når bare enkel forbrukermakt blir tolket som trussel på ego og levebrød? Og hvordan skal det gå med forbrukerne når bedriften forsvarer trakassering og hærverk og endrer narrativet til at det var et resultat av "hat" og "hets"? Vi kjenner det narrativet litt for godt fra før: Da det ble avslørt (via KG, skal nevnes!) at bedriften faktisk hadde redigert bilder av bedriftseierne, og dermed hadde løyet i flere år om redigeringsfuks så var det fordi "haterne" fikk bedriftseier til å gjøre det. Da det litt senere kom ut at bedriftseier hadde kommentert under falske navn og til og med falsk tittel hvor noen titler er beskytta (også avslørt via KG, btw), så var det for å beskytte bedriftseier fra "hat". Begge tilståelsene var hardt preget av en offerrolle hvor det var "haterne som ønsket at dette skulle skje", og "stakkars bedriftseier" som ikke hadde noe annet valg enn å lyve, fuske og til og med bryte loven for å redde eget ansikt. De er altså villige til å angripe og bryte loven på bakrommet samtidig som de mekker en mediasak som skal sette dem i offerrollen. Hvordan skal det da gå for de forbrukerne som etter hvert vil bruke NetFit, eller som drar på treningstur, og kanskje har små, enkle innvendinger til paret? Jeg regner med at man må registrere seg med fullt navn, epost og annen personinfo når man registrerer seg via appen deres. Ut ifra det vi vet av bedriftens nettstalking og trakassering av kritikere, så synes jeg ikke det er rart CBE ønsker at man ikke skal få være anonym på KG. Jeg synes derimot at det er ekstremt creepy, for hva skal de gjøre med den informasjonen de har av folk? 21 14
Sursøtsaus Skrevet 2. april 2023 #80276 Skrevet 2. april 2023 (endret) Slettet da kommentaren ble publisert to ganger på rad Endret 2. april 2023 av Sursøtsaus
Kollontaj Skrevet 2. april 2023 #80277 Skrevet 2. april 2023 Til «rumpepute-diskusjonen», siden CBE.no tydeligvis mener det er mobbing å adressere. Noe er posering, men… 8 7
Inocybe Skrevet 2. april 2023 #80278 Skrevet 2. april 2023 Frisk Frosk skrev (16 timer siden): Det burde komme et krav om at influencere lagret ALT de la ut på nett i noen år, ev. at det blir samlet inn på annen måte slik at det vil bli mulig for Forbrukertilsynet og andre å sjekke, gå tilbake, vise mønster osv. Mange andre bransjer har krav på seg, så det er helt rimelig å stille et slikt krav også til influencerbransjen. Dette er et konstruktivt forslag. Mange andre bransjer er pålagt å kunne dokumetere de til enhver tid følger loven. Inklusiv min egen. Men av uvisse grunner er influencere unntatt krav om dokumentasjon. Ved helt enkelt å pålegge influencere å lagre alle poster og sammenstille med reklamesamarbeid vil det være såre enkelt å sjekke hvem som følger loven og hvem som skulker. Godt forslag 👍 (for samfunnet altså - neppe for kronisk jukse-influencere som CBE.no). 20 2
Isola2 Skrevet 2. april 2023 #80279 Skrevet 2. april 2023 Tørst skrev (2 timer siden): Godt over 45 min på 10 km i dag, syns det er en passe bra tid, men ikke så bra når hun trener så mye. Hun burde trene mindre, får større utbytte da. Min pers på 10 km er 43, og jeg trente langt mindre (men løp nok mye mer). Jeg hadde full jobb, men det var før barn. Dessuten har jeg astma. Hvordan ble det egentlig med «team netfit» og alle de som de skulle coache og heie frem? 9
Skrottefar Skrevet 2. april 2023 #80280 Skrevet 2. april 2023 Isola2 skrev (26 minutter siden): Hvordan ble det egentlig med «team netfit» og alle de som de skulle coache og heie frem? Var bare CBE som representerte Netfit, LKE representerte ingen 😛 14 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå