Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Isola2 said:

hva får de ut av å (angivelig) kjøpe disse følgerne? 

Mange annonsører ser på antallet følgere man har.

I tillegg skal man ikke se bort fra at PT-Åge ikke tåler at folk her og andre steder (for eksempel Fru Johansen) påpeker at de mister følgere. Det er sånn han har operert tidligere, at "han skal jammen meg vise folk" ...

• Liker 39
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Felis skrev (3 timer siden):

Til Carolines forsvar, så har hun vel aldri hatt som mål å adressere noe av substans. Unntatt når hun får betalt for det. Hun virker nærmest stolt over å ikke følge med på verdenssituasjonen, så analysen av Trump er akkurat så innsiktsfullt som jeg forventet (stygg sveis og dårlig spraytan). Hele poenget med podcasten tror jeg er at vi skal føle at vi overhører en samtale mellom to venninner, og sånn sett lykkes de med det.

Og det er jo litt hyggelig at Caroline er såpass giret over at hun fikk 600 kommentarer etter at hun viste frem et bilde av brystvorta si. EN brystvorte, ikke to, det skulle tatt seg ut... Jeg tror det er det største som har skjedd i livet hennes siden post partum-bildet. Og i begeistringen, så overkjørte hun Susan fullstendig, og det er bare positivt for podcasten. Susan er søt, i all sin enkelhet, men de endeløse utgreiingene om carpooling og gruppetrening på Sats er uutholdelig kjedelig.

Jeg og Caroline lever så totalt forskjellige liv at det er vanskelig å forestille seg at vi bor i samme land. Vi har totalt ulike verdier og interesser, og det respekterer jeg. Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt trist at hun blir så begeistret for 600 kommentarer på Some, all den tid hun lever av det. Jeg lever ikke av Some, jeg poster sjeldent noe som helst, men jeg registrerer at jeg har fått 3 400 kommentarer på et innlegg. Dette preget på ingen måte samtalene jeg hadde den uka.

Men siden Caroline og jeg er så forskjellige, så må jeg nesten spørre her inne: Er det vanlig å prate så mye om tiss, bæsj, promp og oppkast? Den forrige podcasten jeg skrev recap fra inneholdt detaljbeskrivelse av en omgangssyke hun hadde hatt. Denne gangen var det 4 minutter om diverse dovaner. Jeg leste at den første episoden tok for seg bilsyke og dens konsekvenser. Jeg har mange venner, av begge kjønn og i alle inntektsgrupper, og ingen av oss har noen gang diskutert dovaner. Jada, det er like naturlig med bæsj som med brystvorte, men finnes det virkelig folk som finner det underholdende?

Måtte tenke på det med snakk om dovaner og kom fram til at de samtalene jeg har hatt om det, er med de som har mageplager av noe slag. IBS og Cøliaki og i den gata der. Men aldri som underholdning, mer som et hjertesukk på hvor slitsomt det kan være med de tilstandene. Ikke de mest tullete mennene jeg kjenner slår er slag for prat om det😄 Men bevares, det er jo helse i gode dovaner, så sånn sett tar jeg gjerne en prat om det.

Endret av LullaSkrulla
  • Liker 11
Skrevet
LullaSkrulla skrev (10 minutter siden):

Måtte tenke på det med snakk om dovaner og kom fram til at de samtalene jeg har hatt om det, er med de som har mageplager av noe slag. IBS og Cøliaki og i den gata der. Men aldri som underholdning, mer som et hjertesukk på hvor slitsomt det kan være med de tilstandene. Ikke de mest tullete mennene jeg kjenner slår er slag for prat om det😄 Men bevares, det er jo helse i gode dovaner, så sånn sett tar jeg gjerne en prat om det.

…men prompe gjør hun ikke 

• Liker 14
Skrevet
Felis skrev (4 timer siden):

Til Carolines forsvar, så har hun vel aldri hatt som mål å adressere noe av substans. Unntatt når hun får betalt for det. Hun virker nærmest stolt over å ikke følge med på verdenssituasjonen, så analysen av Trump er akkurat så innsiktsfullt som jeg forventet (stygg sveis og dårlig spraytan). Hele poenget med podcasten tror jeg er at vi skal føle at vi overhører en samtale mellom to venninner, og sånn sett lykkes de med det.

Og det er jo litt hyggelig at Caroline er såpass giret over at hun fikk 600 kommentarer etter at hun viste frem et bilde av brystvorta si. EN brystvorte, ikke to, det skulle tatt seg ut... Jeg tror det er det største som har skjedd i livet hennes siden post partum-bildet. Og i begeistringen, så overkjørte hun Susan fullstendig, og det er bare positivt for podcasten. Susan er søt, i all sin enkelhet, men de endeløse utgreiingene om carpooling og gruppetrening på Sats er uutholdelig kjedelig.

Jeg og Caroline lever så totalt forskjellige liv at det er vanskelig å forestille seg at vi bor i samme land. Vi har totalt ulike verdier og interesser, og det respekterer jeg. Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt trist at hun blir så begeistret for 600 kommentarer på Some, all den tid hun lever av det. Jeg lever ikke av Some, jeg poster sjeldent noe som helst, men jeg registrerer at jeg har fått 3 400 kommentarer på et innlegg. Dette preget på ingen måte samtalene jeg hadde den uka.

Men siden Caroline og jeg er så forskjellige, så må jeg nesten spørre her inne: Er det vanlig å prate så mye om tiss, bæsj, promp og oppkast? Den forrige podcasten jeg skrev recap fra inneholdt detaljbeskrivelse av en omgangssyke hun hadde hatt. Denne gangen var det 4 minutter om diverse dovaner. Jeg leste at den første episoden tok for seg bilsyke og dens konsekvenser. Jeg har mange venner, av begge kjønn og i alle inntektsgrupper, og ingen av oss har noen gang diskutert dovaner. Jada, det er like naturlig med bæsj som med brystvorte, men finnes det virkelig folk som finner det underholdende?

Men det er også problematisk, for Susan er så vidt jeg har forstått det agent for CBE, og er vel dermed ansatt hos bedriften? Eller? Dersom det er tilfellet så er så og si alt av manus nøye planlagt i forkant og det er begrenset hva Susan kan si imot bedriftseier for det kan ha konsekvens for hennes stilling. Hun kan foreksempel ikke komme med kritiske spørsmål om kroppspress, reklamemerking eller andre punkter som treffer bedriften under beltespennet. Det merket vi jo under hele den sharentingdebatten de tok opp, hvor Susan uttalte at bedriften ikke bedriver sharenting i reklame (noe hun forøvrig måtte rette på i den neste episoden fordi bedriften har brukt barn i reklame ved flere anledninger), hun utfordret ikke Caroline i det hele tatt og heller bare flytta fokuset over til Sverige og operasjoner i stedet. Samme med nippelbildet, Susan sier ikke så mye om det så Caroline må rope "si at du er enig'a!" og Susan sier seg enig. Sier hun i mot mister hun troverdigheten sin som agent for bedriften så hun kan jo ikke gjøre noe annet. Det er vel derfor "uten filter" som først tok opp litt vanskeligere spørsmål som sharenting har gått over til en runde "nødt, sannhet og prosent" fra ungdomsskolen, for bedriften vil ikke være så transparent som de later til og Susan kan heller ikke utfordre bedriften på en av bedriftens platformer som ene og alene skal reklamere for den. Til og med navnet på podkasten avdekker den ubalansen i maktforholdet: "Life by Caroline" her er det tydelig hvem som skal være hovedrollen og hvem som mest sannsynlig har hovedregien. Hadde det vært en podd med to venner hadde vel begge navna vært i tittelen og begge hadde hatt eierskap til podden, men tittelen indikerer at den eies av CBE så her er det også en ubalanse i makt. 

• Liker 37
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, så hvorfor skal egentlig Susan fortelle fra sitt liv? Veldig rart konsept. 

• Liker 16
Skrevet

Podden ligger ikke på topp 200 på spotify, det sier vel sitt om hvor mye den fenger. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

181 på Podtail-lista. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (4 timer siden):

Dette opplegget med å stenge og åpne kontoen. Alle vet jo at det da "renner inn" med nye følgere. Enten så blir disse kjøpt i all "hemmelighet", eller så er det nysgjerrige som vil inn og se hva puppebråket handler om. Det alle vet er at det ikke er følgere som følger fordi de finner innholdet interessant. 

Dette med å stenge kontoen før leggetid er vel kanskje også for at LKE skal kunne ha litt fri til å slappe av? Det klarer han jo ikke hvis det er kommentarfelt han ikke har kontroll på mener jeg. Han er virkelig i alle hjørner av internett og følger med. 

Får influencere mestringsfølelse av jobben sin? Føler man mestring hvis man har klart å lure, blokkere, fake, være frekk og lyve? 

Jeg lurer oppriktig på hva de får ut av det de jobber med.. 

Det er klart han blir søvnløs hvis han skal kontrollere Internett. Mye jobb og skjermbruk før leggetid er ikke bra. Eller var det senga sin skyld så de måtte skaffe ny😂

• Liker 15
Gjest NordreSving
Skrevet
Sursøtsaus skrev (2 timer siden):

Men det er også problematisk, for Susan er så vidt jeg har forstått det agent for CBE, og er vel dermed ansatt hos bedriften? Eller? Dersom det er tilfellet så er så og si alt av manus nøye planlagt i forkant og det er begrenset hva Susan kan si imot bedriftseier for det kan ha konsekvens for hennes stilling. Hun kan foreksempel ikke komme med kritiske spørsmål om kroppspress, reklamemerking eller andre punkter som treffer bedriften under beltespennet. Det merket vi jo under hele den sharentingdebatten de tok opp, hvor Susan uttalte at bedriften ikke bedriver sharenting i reklame (noe hun forøvrig måtte rette på i den neste episoden fordi bedriften har brukt barn i reklame ved flere anledninger), hun utfordret ikke Caroline i det hele tatt og heller bare flytta fokuset over til Sverige og operasjoner i stedet. Samme med nippelbildet, Susan sier ikke så mye om det så Caroline må rope "si at du er enig'a!" og Susan sier seg enig. Sier hun i mot mister hun troverdigheten sin som agent for bedriften så hun kan jo ikke gjøre noe annet. Det er vel derfor "uten filter" som først tok opp litt vanskeligere spørsmål som sharenting har gått over til en runde "nødt, sannhet og prosent" fra ungdomsskolen, for bedriften vil ikke være så transparent som de later til og Susan kan heller ikke utfordre bedriften på en av bedriftens platformer som ene og alene skal reklamere for den. Til og med navnet på podkasten avdekker den ubalansen i maktforholdet: "Life by Caroline" her er det tydelig hvem som skal være hovedrollen og hvem som mest sannsynlig har hovedregien. Hadde det vært en podd med to venner hadde vel begge navna vært i tittelen og begge hadde hatt eierskap til podden, men tittelen indikerer at den eies av CBE så her er det også en ubalanse i makt. 

Det går jo som en rød tråd gjennom karrieren. Hudpleiedama er venninne, agenten er venninner, flere samarbeidspartnere er også nærmere en det som profesjonelt er. Du kan se det i kommentarfeltet også; det er bransjekolleger og annonsørers konti som heier med flammer og emojies. 

Det er sant som du skriver, det blir jo forferdelig trygt og lite troverdig når agenten er den hun velger som sin podcast-kompanjong. CBE har sikret seg slik at ingen kritiske innspill kommer til overflaten og ingen stjeler heller spotlighten fra henne. På samme måte som de røkter kommentarfelt slik at de styrer iscenesettelsen av seg selv og kan redigere bort kritikk, så styrer de også 100% podcasten ved nettopp å hyre inn en inhabil agent. 

Heldigvis kan man ikke kjøpe lyttere og manipulere interessen, så tallene der viser jo tydelig hvor liten interessen egentlig er. 

Skrevet
LullaSkrulla skrev (4 timer siden):

Har slitt med IBS selv og tro meg,du gjør ikke annet enn å prompe og gå på do med ibs om du ikke lærer deg hva du reagerer på…🤪

• Liker 3
Skrevet
NordreSving skrev (43 minutter siden):

Det er sant som du skriver, det blir jo forferdelig trygt og lite troverdig når agenten er den hun velger som sin podcast-kompanjong. CBE har sikret seg slik at ingen kritiske innspill kommer til overflaten og ingen stjeler heller spotlighten fra henne. På samme måte som de røkter kommentarfelt slik at de styrer iscenesettelsen av seg selv og kan redigere bort kritikk, så styrer de også 100% podcasten ved nettopp å hyre inn en inhabil agent. 

Men altså, det er jo slik podcaster veldig ofte er, uten at det er noe galt med det. Når man har to podcast-makkere, enten det er Sophie Elise/Fetisha, Jan Thomas/Einar, eller hva det nå måtte være, så er det ikke sånn at en av dem nødvendigvis trenger å være kritisk til den andre.

Jeg tror du ikke ser forskjell mellom private podcaster og redigerte medier. For når man er i media, har journalisten til oppgave å være mest mulig objektiv og kritisk. Mens cbe på ingen måte har noen som helst forpliktelse til å leie inn kritiske stemmer i podcasten hun har startet. Dette er to fullstendig forskjellige ting.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Med caption «Had to try the Bold Glamour to see what the fuzz is about but omg I can’t do filters»

43378242-A6DE-4736-911C-70A9746E53B3.png

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Sophia_08 skrev (På 10.3.2023 den 21.53):

Den er ikke privat, men helt tom for bilder..?

Screenshot_20230310_215411_Instagram.jpg

Sikker på at du ikke er blitt blokkert? 

• Liker 7
Skrevet

og plutselig begynner cochen å skryte av hvor mye han sover.

fått tilsnakk av tempur kanskje 

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet
Ice-91 skrev (7 timer siden):

Med caption «Had to try the Bold Glamour to see what the fuzz is about but omg I can’t do filters»

Begge kommentarene (SusanneNorway og sin egen) er slettet nå. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet
platypus skrev (28 minutter siden):

Begge kommentarene (SusanneNorway og sin egen) er slettet nå. 

But of course. Det var jo ingen 🔥🔥🔥i den. I tillegg lyver CBE. 

• Liker 34
Skrevet
Pasha skrev (59 minutter siden):

og plutselig begynner cochen å skryte av hvor mye han sover.

fått tilsnakk av tempur kanskje 

Hvor?

• Liker 1
Skrevet
Ice-91 skrev (8 timer siden):

Hvem prøver hun å lure? Her er forbildet Kylie Jenner. Hjelpes de leppene... 

• Liker 12
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Hvor?

Legger ut på story på sin egen (coach) instragram. (borte nå, men var en i går morges, og tidligere)

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...