Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
MarianneE skrev (2 minutter siden):

Tror jeg holder slikt privat mellom HusetsHerre og meg. Dessuten er jeg 44 og med naturlig hengepupper og... det er nok ikke mange 🔥🔥 som blir delt ut for slikt. 😄😄

Det beste er at i det mannlige segmentet så hadde du sikkert fått din andel 🤣 en uhøytidelig undersøkelse viser at menn er fornøyd uansett. Pupp er pupp 😂

Endret av Snurrepurre
  • Liker 12
Skrevet
Snurrepurre skrev (8 minutter siden):

Pleier aldri titte der på fb, men skjønte det når halvparten av kommentarfeltet tror de er ekte 😂. Åh, hadde bare målgruppen til CBE , vært Olga (68) pensjonist... men det er visst ressurssterke kvinner omkring 30 mener jeg å ha hørt ✌🏻😆 kan love at vi som er i den kategorien ikke er usikre på om det er kjøpepupp eller ei.

Hæ. Ser de ikke at det er silikon. Huff. Det lyser jo plastikkpupp. Damen har født 2 barn og jogger all fettprosent av seg. Selvsagt ble puppene flate. Vipps fikk hun volum i dem etter plastisk kirurgi hun aldri har innrømt. Det er så synlig etter før-etter bilder. Damen er uansett ugjenkjennelig. 

• Liker 23
Skrevet

TV2 Nyheter har lagt ut lenke til nyhetsartikkelen om dette på sin egen Facebook-side. 

Det er per skrivende stund 621 kommentarer under artikkelen. Hvis man scroller gjennom dem så ser man at det store flertallet reagerer negativt på kritikken mot CBE. 

Jeg har tidligere skrevet at hvis man er en del aktiv i tråder som dette så kan man havne i en boble hvor man mister litt perspektiv over det man kritiserer og det blir større enn det egentlig er. Jeg synes dette er et godt eksempel som viser akkurat dette. 

Dette puppebildet har blitt diskutert og kritisert i vel tyve sider her i tråden nå, og hvis man ser gjennom så er det mange stygge karakteristikker av både CBE og LKE. Nå har kommunikasjonsrådgiver Nygård-Hansen gått ut og gitt kritikk til Kvinneguiden, men i følge tråden her inne har han selvsagt ikke forstått noe som helst. Vi som forsøker å nyansere kritikken har heller ikke forstått noe som helst. 

Vil det si at de 5-600 menneskene fra TV2s kommentarfelt som synes kritikken er overdreven heller ikke har forstått noe som helst? Er det bare den lille gjengen her inne på Rampelys som forstår hvordan dette virkelig henger sammen? Alle andre, enten det er andre brukere på KG, medievitere, hundrevis av andre nordmenn, andre influensere – ingen av de forstår hva saken dreier seg om? 

• Liker 10
  • Nyttig 13
Skrevet
Nudeldama skrev (44 minutter siden):

TV2 Nyheter har lagt ut lenke til nyhetsartikkelen om dette på sin egen Facebook-side. 

Det er per skrivende stund 621 kommentarer under artikkelen. Hvis man scroller gjennom dem så ser man at det store flertallet reagerer negativt på kritikken mot CBE. 

Jeg har tidligere skrevet at hvis man er en del aktiv i tråder som dette så kan man havne i en boble hvor man mister litt perspektiv over det man kritiserer og det blir større enn det egentlig er. Jeg synes dette er et godt eksempel som viser akkurat dette. 

Dette puppebildet har blitt diskutert og kritisert i vel tyve sider her i tråden nå, og hvis man ser gjennom så er det mange stygge karakteristikker av både CBE og LKE. Nå har kommunikasjonsrådgiver Nygård-Hansen gått ut og gitt kritikk til Kvinneguiden, men i følge tråden her inne har han selvsagt ikke forstått noe som helst. Vi som forsøker å nyansere kritikken har heller ikke forstått noe som helst. 

Vil det si at de 5-600 menneskene fra TV2s kommentarfelt som synes kritikken er overdreven heller ikke har forstått noe som helst? Er det bare den lille gjengen her inne på Rampelys som forstår hvordan dette virkelig henger sammen? Alle andre, enten det er andre brukere på KG, medievitere, hundrevis av andre nordmenn, andre influensere – ingen av de forstår hva saken dreier seg om? 

De færreste er interessert i å uttale seg kritisk i saker som dette under fullt navn (ref. Fb). 🙂 kvinneguiden er helt topp sånn sett. 

det er sannsynligvis derfor du kun ser «den ene siden» 😉 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (6 timer siden):

Hvorfor han gidder, må du spørre han om. Programleder i snart 10 år, synes jeg vitner om en bra karriere. Er ikke akkurat ofte han legger ut innlegg på IG, men de innsamlingene han har gjort der, synes jeg har vitnet om en fyr med gode holdinger og trofaste følgere. Liker også at han er en av få «kjendiser» som tør si fra. Oppfattet innlegget hans som et stikk mot kjendis-journalistikken, muligens også mot PR-rådgiveren. 

Enig- jeg tolket også som et stikk. Men kunne kanskje vært tydeligere da, siden det ble oppfattet litt forskjellig. 

• Liker 3
Gjest NordreSving
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (59 minutter siden):

Imponerende forskning og konklusjon du kommer med. Du har skrollet gjennom 621 kommentarer på morgenkvisten og raskt kommet frem til at «det store flertallet» er negative. Imponerende. Hadde jeg hatt tid skulle jeg tatt deg på ordet og regnet ut prosenten. 

Strategien til bloggere og influencere har alltid vært å sause all kritikk sammen og sette på merkelappen «hets og hat». For kan man ikke imøtegår kritikken med gode argumenter er den eneste andre måten å snu fokuset en annen vei. Å devaluere kritikeren eller kritikken. Merk deg at CBE selv ikke ønsker å la seg intervjue. Det skjønner jeg godt for hva skulle man svare på spørsmålet om hvorfor hun la ut bildet? Argumentene mangler kanskje?

Artikkelen inneholder eksempler på uttalelser og det lite hat og hets som er eksemplifisert. Det er kritikk, verken mer eller mindre. At bransjekolleger skriver lstøtteerklæringer er jo ikke akkurat overraskende, de vil mer en gjerne underbygge narrativet om at all influencerkritikk er stygg. 

Socialblade viser en negativ tilvekst til følgertallene i løpet av helgen. Minus 388. Antallet som avfulgte er større enn det, da det er summen av nye følgere og folk som avfulgte som vises. Siste 30 dager er det negativ tilvekst på 702. Dette er altså følgere som hun har hatt som nå vurderer at de ikke vil følge lenger. Det hadde opptatt meg mer enn at Anne Brith Davidsen støtter på Facebook. 

Endret av NordreSving
Skrevet
Snurrepurre skrev (1 time siden):

Det beste er at i det mannlige segmentet så hadde du sikkert fått din andel 🤣 en uhøytidelig undersøkelse viser at menn er fornøyd uansett. Pupp er pupp 😂

Det er faktisk helt sant. Tror jeg beholder klærne, og verdigheten, på allikevel 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest NordreSving
Skrevet (endret)

Legger forøvrig merke til at antall likes på bildet er skjult. Det var kanskje ikke så mange som de skulle ønske? 

Hvis vi ser på likes på kommentarene så er det ganske jevnt fordelt; 291 likerklikk på en kommentar der folk bes om å skjerpe seg og 252 likerklikk på en kommentar der man frykter for fremtiden jenter hvis dette skal være den nye normalen. 

Endret av NordreSving
Gjest Finlay
Skrevet

Pupp er så normalt som det kan bli. Små, store, gamle, unge. Hengepupper, å ha kun ett bryst etter brystkreft-operasjon. Ett lite og et stort bryst. Å ha silikon er også normalt. 

Brystvorter er normalt. Hos kvinner og menn.

Men når ble det egentlig normalt å trykke vortene i fleisen på fremmede mennesker? Eller "forbeholde seg retten til å poste bilder av seg selv med synlige nippler", som LKE uttrykker det.

Det er altså RETTIGHETER det er snakk om folkens! 

Dette er en sak  influencere virkelig står på barrikadene for, krever aksept for, kaller kvinnefrigjøring og feminisme. For det er faktisk ikke sånn at man aktivt må oppsøke egne kontoer på SoMe for å finne nesten nakne pupper/kropper. De er over alt.

Jeg er så lut lei argumentene.

Misunnelig.

Krenket.

Tåler ikke.

Brystvorter biter ikke, slapp av.

Hysterisk.

Overreagerer.

Bare pupp.

Det er åpenbart galt å reagere på å få  nesten nakne kropper servert på instagram. Det er oss andre det er noe feil ved. Vi som er lei. Vi som synes det er nok nå.

Vi vet du har pupper. Vi vet du vil tenne/provosere/få oppmerksomhet ved å vise dem fram. Vi vet du vil være sexy. 

Ja. Det er 8 mars i morgen. Det er 2023. Tenk å sitte her i gode Norge og kjempe for retten til å vise brystvorter. I en verden som ser sånn ut..

Skrevet
Snurrepurre skrev (46 minutter siden):

De færreste er interessert i å uttale seg kritisk i saker som dette under fullt navn (ref. Fb). 🙂 kvinneguiden er helt topp sånn sett. 

det er sannsynligvis derfor du kun ser «den ene siden» 😉 

Dette stemmer ikke.

For det første - hvis man leser rundt på kommentarfelt så er det nok av kritiske innlegg som legges ut under fullt navn foulike saker.  

For det andre - de mange hundre kommentarene som er uenig med CBE-kritikken uttaler seg kritisk. De gjør det bare mot dem som reagerer, ikke mot CBE.

For de som ikke er villige til å være åpne for at det kanskje har vært en overreaksjon gjort mot CBE her, på tross av hvor mange hundre mennesker som mener noe annet, så kan det brukes som en påminnelse hvis de noen ganger lurer på hvorfor CBE "aldri innrømmer feil". 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Finlay skrev (24 minutter siden):

Pupp er så normalt som det kan bli. Små, store, gamle, unge. Hengepupper, å ha kun ett bryst etter brystkreft-operasjon. Ett lite og et stort bryst. Å ha silikon er også normalt. 

Brystvorter er normalt. Hos kvinner og menn.

Men når ble det egentlig normalt å trykke vortene i fleisen på fremmede mennesker? Eller "forbeholde seg retten til å poste bilder av seg selv med synlige nippler", som LKE uttrykker det.

Det er altså RETTIGHETER det er snakk om folkens! 

Dette er en sak  influencere virkelig står på barrikadene for, krever aksept for, kaller kvinnefrigjøring og feminisme. For det er faktisk ikke sånn at man aktivt må oppsøke egne kontoer på SoMe for å finne nesten nakne pupper/kropper. De er over alt.

Jeg er så lut lei argumentene.

Misunnelig.

Krenket.

Tåler ikke.

Brystvorter biter ikke, slapp av.

Hysterisk.

Overreagerer.

Bare pupp.

Det er åpenbart galt å reagere på å få  nesten nakne kropper servert på instagram. Det er oss andre det er noe feil ved. Vi som er lei. Vi som synes det er nok nå.

Vi vet du har pupper. Vi vet du vil tenne/provosere/få oppmerksomhet ved å vise dem fram. Vi vet du vil være sexy. 

Ja. Det er 8 mars i morgen. Det er 2023. Tenk å sitte her i gode Norge og kjempe for retten til å vise brystvorter. I en verden som ser sånn ut..

Fantastisk godt oppsummert 👏👏 Jeg er så hjertens enig med deg!

• Liker 14
Gjest Snøsøta
Skrevet

#freethenipple handler om å avseksualisere puppen. CBE seksualiserer puppen. Folk blir sure fordi CBE seksualiserer puppen samtidig som hun forsøker å framstille det som et slags #freethenipple-trekk.

CBE er god på å kontrollere media. Hun har skapt et narrativ om at hun får hat uansett hva hun gjør, og vet at hun kan flyte på det og få mye gratis sympati. Så ser hun at Øyunn Krog får massiv oppmerksomhet når hun møter opp på rød løper med gjennomsiktig topp, og at Sofie Elise får massiv oppmerksomhet når hun poster et bilde med kokain. CBE blir misunnelig - det går litt trått om dagen. Hun vil også ha, og pønsker ut en post med sine favorittema - provokasjon, vise pupp og sitt foretrukne rusmiddel - vin.

Så bryter det løs og CBE får den oppmerksomheten hun ønsker - folk blir sure.

Men CBE kan som vanlig stole på sine faste kjerne som ikke helt har fått med seg at det er en felle. De går løs på kritikerne med argumenter som "det er bare pupp", "får man ikke gå hjemme i undertøyet", "vakker kropp" "hadde jeg hatt slike (silikon)pupper hadde jeg lagt dem ut på internett jeg også", "hvorfor kan ikke mødre være sexy" og ikke minst "tåler dere ikke en brystvorte"

LKE lener seg dritfornøyd tilbake i kommentarfeltet med sin stråmannsfelle og nyter boosten det gir å kverulere med "haterne".

Men noe slår feil. De som følger CBE på grunn av de hyggelige familiebildene, barna, julestemningen er ikke i målgruppa for onlyfans og pupper i sexy undertøy til morraskaffen. En ny type kommentarer begynner å florere: "Skuffende", "lite classy", "Why?", "merkelig", "trist" og ikke minst "tenker du ikke på barna" i forskjellige varianter.

Strategien med å stenge kontoen fungerer ikke og resulterer i en manko på 400 følgere. Det er de harde, og definitivt ikke gode, tallene for CBE etter dette.

Annonse
Skrevet
rinne skrev (11 timer siden):

Nå også i lokalavisen Sarpsborg Arbeiderblad. Så flau jeg hadde vært overfor barnas lærere, andre foreldre og naboer. 

Kilde: Skjermdump fra sa.no

35136EDD-E18E-4A31-96A6-1023F242CC4B.png

Hun er i samme båt som søgne-influenceren Anna Rasmussen nå

• Liker 25
Skrevet

Og nå, som følge av litt skriving i TV2, har hun stengt profilen sin igjen 😂🤦‍♀️ Skuta synker til bunns, men kapteinene nekter å forlate skipet.

• Liker 24
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva som står i ulike kommentarfelt har blitt dratt inn og brukt som argument i denne diskusjonen mange ganger. Men når et kommentarfelt faktisk er for det meste uenig med det som er gjengs i CBE-tråden, da kan man plutselig ikke høre på dem lenger.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Skjønner godt at hun stenger kontoen. Må være dødsflaut å møte blikket til naboer, foreldre til venner av barna etc.

Noen ting bør være privat når man har barn. Og ja, hennes barn har sett henne både toppløs og naken sikkert. Men ikke barnas venner/nettverk etc.

At hun stenger kontoen betyr kanskje at hun faktisk har skjønt det selv også

Endret av Stargaze
  • Liker 15
Skrevet
Nudeldama skrev (8 minutter siden):

Hva som står i ulike kommentarfelt har blitt dratt inn og brukt som argument i denne diskusjonen mange ganger. Men når et kommentarfelt faktisk er for det meste uenig med det som er gjengs i CBE-tråden, da kan man plutselig ikke høre på dem lenger.

Jeg har aldri brukt kommentarfelt som argument for noe som helst i denne tråden.

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...