Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
Skrevet
tyren56 skrev (4 minutter siden):

Ser egentlig ikke hvorfor folk henger seg opp i at hun viser mye kropp. Hva er argumentene der? Dama er jo faktisk ganske pen. 

Det blir litt ekkelt når de blander barnebilder inn i samme bok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
tyren56 skrev (5 minutter siden):

Ser egentlig ikke hvorfor folk henger seg opp i at hun viser mye kropp. Hva er argumentene der? Dama er jo faktisk ganske pen. 

Les de siste 30-40 sidene, så får du svar på det du lurer på

Endret av Djerv2020
  • Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
tyren56 skrev (10 minutter siden):

https://www.adressa.no/midtnorskdebatt/i/RGKVgx/ella-svanhild-og-silje-influenserne-vi-saart-trenger-naa

Hun representerer alt som er feil med influenserbransjen. Derfor.

Endret av NettoppJa
La til noe
  • Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet

Ser at vita (butikken som selger sminke, hudpleie osv) har likt puppebildet…

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Tenker på døtrene jeg. Her har man advart og advart barn og unge om å legge ut slike bilder på nettet, men se på ‘herr og fru se på meg for en hver pris’ Fine forbilder disse to. Not! 

• Liker 31
Skrevet
Keikolina skrev (1 time siden):

Det blir litt ekkelt når de blander barnebilder inn i samme bok.

Det er jeg enig i. Skal liksom ha en tydelig skille der. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Blinkie
Skrevet
skruf skrev (14 timer siden):

Kan de ikke bare opprette en Onlyfans-konto først som sist? Det er jo tydelig at de i løpet av de siste årene har gått mere og mere i den retningen med seksuelle bilder med fokus på rumpe, pupper, innsuget mage og generell nakenhet. Med en Onlyfans-konto så har de også større kontroll over bildene og vet hvem som ser de

Personlig så hadde jeg ikke likt at læreren, fedre til medelever eller trenere til døtrene mine, kollegaer på teateret eller kompiser av mannen min hadde brukt bilder av meg som runkemateriale, men hver sin lyst. Tror ikke mannen min hadde vært gira på det heller, så at han skulle ha tatt sånne bilder av meg, hengt bildene opp på jobben sin og attpåtil forsvart min rett til offentlige toppløsbilder hadde vært et utenkelig scenario her i heimen.

Og hva er det med disse kvinnene som kommenterer «hadde jeg hatt sånne pupper så hadde jeg gått toppløs hele tiden»…..det er ikke vanskelig å få sånne pupper. Tror det koster rundt 30 000. Værsegod.

Og nei, det kan ikke sammenlignes med toppløs på stranda på 80-tallet. På 80-tallet var det ikke Internett og dark web.

Leste en artikkel om at døtrene til Farmen-Rob har hver sin Onlyfans-konto. LKE svarer på spørsmål om hva han tenker om døtrene hans går i morens fotspor at det får være opp til de så lenge de er over 18. Dette er f… meg ikke kvinnekamp. Dette er å bli dratt baklengs inn i fortiden der ei kvinnes verdi ligger i utseendet og kropp; det ytre. Takket være imfluencere som dette så er det på tide å brette opp ermene og ta kampen våre formødre startet for oss kvinner; for å være likeverdige menn og bli verdsatt og bedømt for vårt indre, for våre handlinger i samfunnet, for våre rettigheter. Og ikke retten til å vise oss nakne på sosiale medier eller å være trofékoner. 

LKE har et forferdelig kvinnesyn, og han skjuler det heller ikke. Ville han gått i samme verbale kamper mot menn? Nei. Ville han uttalt seg fordømmende om en mann sin kropp (aka Beyonce)? Nei. Ville han forfulgt og herpet bilen til en mann? Nei. 

Enig i alt du skriver 🙌🏻

Skrevet

En av de viktigste sakene i kvinnekamp er kvinners rett til utdanning, være økonomisk uavhegig og slippe å måtte leve med og være uavhengig av menn som ikke behandler dem bra.

• Liker 33
  • Nyttig 6
Skrevet
miss spjåk skrev (12 timer siden):

vI er helt enige, ser kommentaren min ble misforstått. Som nevnt i et annet innlegg mener jeg CBE tråkker på den kampen mange kvinner har jobbet/jobber for i generasjonene før oss. Og det er trist og provoserende. 

Kommentaren min var rettet til brukere som ikke virket å være klar over at  kvinners bryst ikke alltid har vært seksualisert på samme måte som nå. Det ble litt på siden av hoveddebatten, men jeg tenker det er viktig å ha en viss peil på historie og kultur også, for å forstå diskusjonen. Jeg tror neppe generasjonen som brente bh'er og kjempet for kvinnefrigjøring hadde applaudert CBE sitt "puppestunt" for å si det slik..  Hun bommer fullstendig. 

👍

• Liker 1
Skrevet
Isild skrev (18 minutter siden):

Det er noe trist over at Caroline viser puppene i desperasjon (over at influencerkarrieren går trått) 

En kvinne som tvilholder i kaffekannen, ved kjøkkenbenken - i gjennomsiktig undertøy. Mannen hennes tar bilder. Mannen som har uttalt at det ikke er feminint uten thighgap på kvinner, og at en smellvakker og sexy kvinne som Beyonce er 20 kg for tung. 

Der står hun altså og poserer i gjennomsiktig undertøy, ved noe så stereotypt som nettopp kjøkkenbenken (snakk om symbol på antifeminisme) Hun har droppet utdanning og et normalt arbeidsliv til fordel for å ha tid til å trene nok til å holde thighgap`et inntakt. Hun har valgt å selge fast fashion, retusjerte bilder, barna sine og kropp på internett. Mannen i baris "jobber med" å drite seg i kommentarfelt, stalke og ripe opp biler. 

I helgene derimot ser det ut til at de "koser" seg med å herje i kommentarfelt. "Rope" høyt, krangle, fornærme, blokkere, slette og gjøre Instagram privat (for så å åpne igjen) 

#freethenipple? 

Jeg føler mer at det er hun som ikke er fri. 

Det er vel viktigere at the nipple er free enn at hun som menneske er fri, da :vetikke:

Jeg bryr meg ikke om synlige brystvorter i monitor, jeg bare lurer på hva de ønsker å formidle med denne bildesekvensen. Er det noe budskap der, eller er det ren og skjær eksibisjonisme? Desperasjon etter å holde seg relevant? Hvis dette er det de har å by på i så måte, så er de ferdige. 

• Liker 27
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (9 timer siden):

Med åpen konto får du med deg alt uansett, det vet du vel. Ja, du må søke den opp hver gang, det er liksom ikke et hemmelig kodeord for tilgang. 

Nei rett skal være rett, man trenger ikke trykke på følge knappen, men det følges med … et klikk fra eller til. Samme resultat. 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Det er vel viktigere at the nipple er free enn at hun som menneske er fri, da :vetikke:

Jeg bryr meg ikke om synlige brystvorter i monitor, jeg bare lurer på hva de ønsker å formidle med denne bildesekvensen. Er det noe budskap der, eller er det ren og skjær eksibisjonisme? Desperasjon etter å holde seg relevant? Hvis dette er det de har å by på i så måte, så er de ferdige. 

Jeg lurte også på budskapet. Tror jeg har landet på at de faktisk ER så akterutseilt nå at de tror dette ville gi de masse oppmerksomhet (og flammeemojies selvfølgelig) 

Jeg tror de ønsket seg samme respons som de fikk ved post-fødsels-bildet. 

• Liker 18
Skrevet

Det er oppladning til årets platte kvinnedagsstunt/innlegg, rettet inn mot Metas forbud mot å vise kvinnebryst med synlige brystvorter. 

Viktig å ha noe å kjempe for.

:gjesp:  :paff: 

• Liker 37
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (7 minutter siden):

Jeg lurte også på budskapet. Tror jeg har landet på at de faktisk ER så akterutseilt nå at de tror dette ville gi de masse oppmerksomhet (og flammeemojies selvfølgelig) 

Jeg tror de ønsket seg samme respons som de fikk ved post-fødsels-bildet. 

All PR er god PR…
Hvis målet deres er å være kjent som influenserne som konsekvent bommer på sitt publikum, så er det bare å gratulere. Det lykkes de godt med. 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

All PR er god PR…
Hvis målet deres er å være kjent som influenserne som konsekvent bommer på sitt publikum, så er det bare å gratulere. Det lykkes de godt med. 

Det nailer de HELT nå. 

• Liker 20
Gjest Marsh
Skrevet
Klink skrev (10 timer siden):

Men er det noe vi gjør så er det jo å følge dem! Noen må jo inn der og få med seg alt! 

Man trenger ikke følge dem for å se hva de holder på med, ikke så lenge kontoen er åpen. Håper ikke mange falt for fristelsen til å følge da hun stengte kontoen. Mest sannsynlig ikke, siden den ble åpnet så fort igjen. Skulle bare ønske at ingen gadd å gi LKE noen oppmerksomhet...

Skrevet
Aricia skrev (26 minutter siden):

Det er oppladning til årets platte kvinnedagsstunt/innlegg, rettet inn mot Metas forbud mot å vise kvinnebryst med synlige brystvorter. 

Viktig å ha noe å kjempe for.

:gjesp:  :paff: 

Du har nok helt rett. Tema for podcasten i anledning kvinnedagen: "Kvinner er kvinner værst". 

• Liker 13
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...