Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
h/k skrev (1 time siden):

Synes de kommer med mye skremmende råd! Hvorfor er det ingen treningsinfluencere som reagerer på hvordan de holder på? Drøyt svar! 

Screenshot_2023-02-17-17-20-13-44_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Hva er skremmende med dette da? 

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klink skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sett at hun gjør det noen steder, derfor spør jeg!

Hei igjen, Jeg tror du misforstår litt? Det er jo ikke et spørsmål om Caroline kan drive med yoga selv, men om hun er kvalifisert til undervise andre. Hun har ved et par anledninger lagt ut bilder som hun mener viser yogastillinger, men som ikke blir utført riktig (kommentert av brukere på KG som sier de er erfarne yogaentusiaster). 

• Liker 13
Skrevet

Til dere som ikke er blokkert, har CBE merket noe som helst ang. den Yoga-skolen som reklame etter den første helga da hun var der?

• Liker 5
Skrevet
h/k skrev (1 time siden):

Synes de kommer med mye skremmende råd! Hvorfor er det ingen treningsinfluencere som reagerer på hvordan de holder på? Drøyt svar! 

Screenshot_2023-02-17-17-20-13-44_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Et lite tips, er da å avfølge netfit.no 😊

• Liker 1
Gjest Kattedama
Skrevet
Klink skrev (50 minutter siden):

Jeg har ikke sett at hun gjør det noen steder, derfor spør jeg!

Hun tar et yoga kurs (?) men deler samtidig på kanalene sine om yoga. 

Skrevet (endret)
Pust skrev (55 minutter siden):

Hei igjen, Jeg tror du misforstår litt? Det er jo ikke et spørsmål om Caroline kan drive med yoga selv, men om hun er kvalifisert til undervise andre. Hun har ved et par anledninger lagt ut bilder som hun mener viser yogastillinger, men som ikke blir utført riktig (kommentert av brukere på KG som sier de er erfarne yogaentusiaster). 

Men hun har ikke begynt å undervise noen? Hvis hun gjør det er det jo ikke helt bra det er jeg enig i. Hvis det derimot feilaktig påstås at hun har begynt å undervise - er det igjen  kritikk i tråden som overdrives. 

Endret av Klink
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lill :) skrev (8 minutter siden):

Hun tar et yoga kurs (?) men deler samtidig på kanalene sine om yoga. 

Da er det feilaktig å kritisere henne for å lære bort yoga. Hun lærer jo fremdeles selv. 

Endret av Klink
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Klink skrev (1 time siden):

Da er det feilaktig å kritisere henne for å lære bort yoga. Hun lærer jo fremdeles selv. 

Når hun får spørsmål om yoga og hun svarer på sine kanaler, når hun ikke har den kunnskapen eller innsikten om yoga som trengs, så er det kritikkverdig. Det eneste rette hun kunne ha gjort er å svare det du skriver her, «at hun fremdeles lærer og ikke har nok kunnskap». 

Endret av Lill :)
Skrevet

Hva er skremmende med dette da? 

Å trene hardt 4x i uka på 1500 kcal om dagen og CBE anbefaler henne 1000 kcal i underskudd om dagen? Lett å tolke dette svaret som 1500-1000 = går ned i vekt. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Istedenfor at Netfit skriver "Et underskudd av 1000 kcal hver dag vil gi et vekttap på 1 kg i uken" så hadde jeg heller ønsket at de skrev; "Fokuser på at maten du spiser inneholder mest mulig næring, gir deg et stabilt blodsukker, har høy biotilgjenglighet (vil si at man får mest mulig utnyttelse av næringstoffene)  og gir deg god tarmhelse." 

Om man har en konto på insta som skal fremme god helse så bør man tenke lengre enn å bare gi folk råd om "kcal inn versus kcal ut...." 

• Liker 32
  • Nyttig 3
Skrevet
texas1990 skrev (7 minutter siden):

Istedenfor at Netfit skriver "Et underskudd av 1000 kcal hver dag vil gi et vekttap på 1 kg i uken" så hadde jeg heller ønsket at de skrev; "Fokuser på at maten du spiser inneholder mest mulig næring, gir deg et stabilt blodsukker, har høy biotilgjenglighet (vil si at man får mest mulig utnyttelse av næringstoffene)  og gir deg god tarmhelse." 

Om man har en konto på insta som skal fremme god helse så bør man tenke lengre enn å bare gi folk råd om "kcal inn versus kcal ut...." 

vedkommede spør etter å gå ned i vekt og det hun skriver er riktig ut fra den lille infoen som gis. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Klink skrev (9 timer siden):

Ja, men jeg oppfattet det innlegget jeg siterte litt utover det du skriver. Litt mer som  her kan en ikke praktisere yoga med mindre en sitter på unik kunnskap og har vært i Asia for å lære seg skikkelig yoga. Det kan skremme hvem som helst til å bli sittende i sofaen istedet spør du meg. 

Da tror jeg du tolket feil. Alle må få starte et sted, men man bør vente til man kan det med å vise det/lære det bort, eller gi inntrykk av at man kan det på en some kanal som man sier handler om trening.. noen ble heller aldri få lære bort yoga, og jeg tror nok cbe er i den siste gruppen. Slik hun og mannen oppfører seg blir de aldri ydmyke nok til å kunne lære bort noe så fantastisk dom yoga. Om de absolutt skal lære bort noe så får de holde seg til den maniske løpingen sin, fettklype og laktatmåling. Yogaen min får de aldri 😀

• Liker 19
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

vedkommede spør etter å gå ned i vekt og det hun skriver er riktig ut fra den lille infoen som gis. 

Hadde netfit vært seriøst hadde de aldri svart på et slikt type spørsmål med så lite bakgrunnsinfo. Skremmende at de gjør det, spør du meg.

• Liker 39
Skrevet (endret)
123Frustrert skrev (11 minutter siden):

Da tror jeg du tolket feil. Alle må få starte et sted, men man bør vente til man kan det med å vise det/lære det bort, eller gi inntrykk av at man kan det på en some kanal som man sier handler om trening.. noen ble heller aldri få lære bort yoga, og jeg tror nok cbe er i den siste gruppen. Slik hun og mannen oppfører seg blir de aldri ydmyke nok til å kunne lære bort noe så fantastisk dom yoga. Om de absolutt skal lære bort noe så får de holde seg til den maniske løpingen sin, fettklype og laktatmåling. Yogaen min får de aldri 😀

Ser ut til at hun prøver å ta over yogaen «din».  Og slik jeg ser det har hun ikke forsøkt å lære bort yoga. Ingen har heller dokumentert at det er det hun gjør. Hun viser øvelser hun holder på å lære, og hun har lagt ut at hun går på kurs for å lære yoga. Hvordan noen tolker  at hun selv mener hun er verdensmester på det skjønner jeg ikke. Med mindre det er lagt ut noe jeg ikke har sett. Noen ganger tolkes ting  i verste mening. 

Endret av Klink
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ser ut til at hun prøver å ta over yogaen «din».  Og slik jeg ser det har hun ikke forsøkt å lære bort yoga. Ingen har heller dokumentert at det er det hun gjør. Hun viser øvelser hun holder på å lære, og hun har lagt ut at hun går på kurs for å lære yoga. Hvordan noen tolker  at hun selv mener hun er verdensmester på det skjønner jeg ikke. Med mindre det er lagt ut noe jeg ikke har sett. Noen ganger tolkes ting  i verste mening. 

Ettersom du sprer misinformasjon og støtt spør oss om fakta begrunnet i at du ikke har fått med deg kilden selv, så tar jeg på meg oppgaven med å korrigere feilen, men det blir med denne ene gangen: 

Hun har ikke lagt ut at hun går på kurs for å lære yoga.

For fremtiden får du sjekke primærkilden.

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Aricia skrev (På 17.2.2023 den 16.11):

Alle som lurer på hva CBE.no driver med eller ikke bør oppsøke relevante SoMe-kanaler og oppdatere seg selv (i stedet for å spore av denne tråden med forespørsler om rene saksopplysninger).

Aricia skrev (På 16.2.2023 den 17.45):

Har aldri fulgt henne på noen plattform.

...

Endret av Spamalot
...
  • Liker 3
Skrevet
Spamalot skrev (6 minutter siden):

CBE-tråden i et nøtteskall

Du trenger ikke være følger for å sjekke fakta på en åpen konto

• Liker 33
  • Nyttig 6
Skrevet
Spamalot skrev (44 minutter siden):

CBE-tråden i et nøtteskall

Innsiktsfullt og opplysende. 

• Liker 13
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...