Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Tenk å sitte her og forsvare trakassering og skadeverk. Helt utrolig. 

Ja, det er skremmende faktisk. Hvordan tenker de som gjør det? 

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruJohansen skrev (20 minutter siden):

Jeg har aldri sagt offentlig at gjerningspersonen er LK. Jeg snakker om dette i denne tråden fordi du mer enn antyder at fornærmede har provosert gjerningspersonen inntil det punkt at hen har søkt opp en kritiker, som du nå endatil har justert ned til en som ikke har vært plagsom nok til å politianmelde, kjørt hjem til denne personen, fulgt etter vedkommende og så utført omfattende skadeverk på vedkommendes bil, på bakgrunn av at vedkommende, kanskje, har skrevet kritiske, men ikke hatefulle, kommentarer til virket gjentatte ganger. I hvilken verden gir dette noen som helst mening?

Det er historien 100% uvedkommende hvorvidt fornærmede har skrevet kritisk til eller om bedriften én eller flere ganger. Du snakker om én enkelt person, som fordi gjerningspersonen på én eller annen måte følte seg krenket, måtte oppleve å bli oppsøkt hjemme, forfulgt og truet, samt oppringt på sin egen telefon flere timer etter skadeverket, sent på kvelden, og den som ringer sier ingenting når hen presenterer seg ved navn. Det er ingenting av det du fremlegger som kan føres som formildende omstendigheter for en såpass forstyrret handling.

Mitt inntrykk er at du spør om dette for at du skal kunne tilføre argumentasjonen din subjektive vurdering av rettferd ovenfor gjerningspersonen. Det vil du ikke få noen som helst resonans for fra meg.

Du bekrefter ved å skrive i denne tråden at det er LK, og jeg skjønner ikke hva som stopper deg fra å si det direkte. Du har sikkert din grunn og det er ikke noe jeg ser noen grunn til å spekulere i. 

Vi må gjerne ha ulikt syn på hva som kan være formildende eller mer forståelig. Jeg ville bare ha bekreftet eller avkreftet om hun hadde skrevet noe om Berg Eriksen på nettet tidligere. 

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (19 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig for deg å la være å nevne navn når alle vet hvem det er og du bekrefter det ved å svare slik du gjør  i tråden her. 

Historien tatt i betraktning så er det kanskje ikke så rart? 

• Liker 27
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Så, hvis LKE fant ut hvem jeg var, ville hans handlinger vært forståelig? Formidlende? Skal man forberede seg på å oppleve hærverk og truende telefoner fordi man er kritisk til sider ved influencervirksomhet? Seriøst? 

FruJohansen skrev (4 minutter siden):

Jeg skriver i denne tråden fordi du antyder at en uskyldig peron har foretatt seg noe for å fortjene det hen ble utsatt for. Jeg fortalte historien til denne personen på min Instagram for å gi offeret en stemme. Jeg kommer til å beskytte vedkommendes integritet ethvert sted jeg ser at den blir trukket i tvil. 

Anbefaler ellers story - høydepunktet Anonymisering på Instagramkontoen min. 

Jeg har ikke skrevet noe sted at hun fortjente det. Du som skriver såpass mye selv ville jeg trodd ser hva jeg skriver her. At jeg ser noe formildende ved en handling betyr ikke at jeg forsvarer den. Jeg har ikke sagt at han ikke skulle ta følgende av det, tvert i mot. Å forstå en person betyr ikke å klandre offeret heller, så er det også sagt. 

• Liker 2
Skrevet
servitrise&suppe skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke skrevet noe sted at hun fortjente det. Du som skriver såpass mye selv ville jeg trodd ser hva jeg skriver her. At jeg ser noe formildende ved en handling betyr ikke at jeg forsvarer den. Jeg har ikke sagt at han ikke skulle ta følgende av det, tvert i mot. Å forstå en person betyr ikke å klandre offeret heller, så er det også sagt. 

Beklager at jeg la ord i munnen på deg. Du ser etter formildende omstendigheter, og jeg mener det ikke finnes noen.

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
FruJohansen skrev (Akkurat nå):

Beklager at jeg la ord i munnen på deg. Du ser etter formildende omstendigheter, og jeg mener det ikke finnes noen.

Ja det stemmer. 

Skrevet (endret)
servitrise&suppe skrev (1 time siden):

Jeg blir skeptisk når folk begynner å snakke om mønstre. Det er sånn konspirasjonsteoretikere tenker 🙂 Jeg vet ikke om det er et mønster. Jeg tror nok heller at noe stemmer og noe er overdrevet. Noe kan være ren løgn. 

For så vidt enig med deg i at det er mye unødvendig kritikk av influensere/kjendiser i trådene på rampelys. Folk kan godt slutte å kommentere på andres kropper, klesstil og andre ting i settinger som faktisk ikke har noe med bedriften de mener at de kritiserer å gjøre. Men virkelig. Man behøver ikke å være konspirasjonsteoretiker for å ha fått med seg at the Eriksens agerer etter et fast mønster som går ut på å legge skylden for alt negativt på «de andre». Det har de alltid gjort, og det burde være åpenbart for enhver med helt gjennomsnittlig evne til å observere og analysere. Faktisk er det imponerende etter å ha vært så mange år i bransjen som de to, at de ikke har fått profesjonell hjelp til hvordan de kan imøtekomme kritikk og meningsmotstandere på en litt mer konstruktiv og profesjonell måte. Om de ikke klarer å se det selv, så må da en eller annen ha nevnt for de at ikke nåværende strategi tar seg særlig bra ut.

Endret av Tripptrapp1
Skrivefeil
  • Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Tripptrapp1 skrev (9 minutter siden):

For så vidt enig med deg i at det er mye unødvendig kritikk av influensere/kjendiser i trådene på rampelys. Folk kan godt slutte å kommentere på andres kropper, klesstil og andre ting i settinger som faktisk ikke har noe med bedriften de mener at de kritiserer. Men virkelig. Man behøver ikke å være konspirasjonsteoretiker for å ha fått med seg at the Eriksens agerer etter et fast mønster som går ut på å legge skylden for alt negativt på «de andre». Det har de alltid gjort, og det burde være åpenbart for enhver med helt gjennomsnittlig evne til å observere og analysere. Faktisk er det imponerende etter å ha vært så mange år i bransjen som de to, at de ikke har fått profesjonell hjelp til hvordan de kan imøtekomme kritikk og meningsmotstandere på en litt mer konstruktiv og profesjonell måte. Om de ikke klarer å se det selv, så må da en eller annen ha nevnt for de at ikke nåværende strategi tar seg særlig bra ut.

Det var en spøk at jeg nevnte konspirasjonsteoretikere, derav smileysom jeg nær sagt aldri bruker. Det er det at mønster er virkelig typisk de som konspirerer. Jeg har også sagt at de ikke har møtt kritikk på riktig måte og at det er en av feilene de har gjort. Selv om de har gått i offerrollen så har de også rett i noe. Jeg syns det er viktig å ha et så nyansert og nøkternt syn som mulig, og ikke tenke enten eller og svart hvitt.

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 1
Skrevet

@Tripptrapp1 Jeg mener at alt som legges ut i en bedriftskanal er bedrift, uansett hvilken setting som fremvises. Enten er det rent salg eller narrativbygging, begge deler er bedrift. 

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet
servitrise&suppe skrev (18 minutter siden):

Det var en spøk at jeg nevnte konspirasjonsteoretikere, derav smilefjes som jeg nær sagt aldri bruker. Det er det at mønster er virkelig typisk de som konspirerer. Jeg har også sagt at de ikke har møtt kritikk på riktig måte og at det er en av feilene de har gjort. Selv om de har gått i offerrollen så har de også rett i noe. Jeg synd det er viktig å ha et så nyansert og nøkternt syn som mulig, og ikke tenke enten eller og svart hvitt.

Ønsker du dette, da er første bud å holde deg til fakta og slutte å dikte opp alternative teorier som ikke stemmer med fakta. Det er også en fordel å sette deg inn i det du kommenterer, søke kilder selv.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
servitrise&suppe skrev (2 minutter siden):

Det var en spøk at jeg nevnte konspirasjonsteoretikere, derav smilefjes som jeg nær sagt aldri bruker. Det er det at mønster er virkelig typisk de som konspirerer. Jeg har også sagt at de ikke har møtt kritikk på riktig måte og at det er en av feilene de har gjort. Selv om de har gått i offerrollen så har de også rett i noe. Jeg synd det er viktig å ha et så nyansert og nøkternt syn som mulig, og ikke tenke enten eller og svart hvitt.

Siden du liksom kom i går; helt umulig for andre å forstå. Å se mønster er ikke vanlig for konspirasjons-ko-ko-ere, de ser mønster som ikke finnes. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (3 minutter siden):

Ønsker du dette, da er første bud å holde deg til fakta og slutte å dikte opp alternative teorier som ikke stemmer med fakta. Det er også en fordel å sette deg inn i det du kommenterer, søke kilder selv.

Nå har denne hendelsen eller ugjerningen forfulgt LK lenge og det blir dratt opp i så mange tilfeller. Jeg ser at det var en handling som ble korrekt håndtert av politiet. Også av hun som ble utsatt.Jeg ser i tillegg bakgrunnen for den klikken han fikk fordi å bli utsatt for press under tid gjør noe med mennesker, og at en forretningsavtale ble forsøkt hindret er selvfølgelig triggende i seg selv. Jeg sier ikke at hun ikke skulle kommentert og jeg sier heller ikke at folk ikke skal ha lov til å protestere. Jeg sier heller ikke at hun fortjente det. Alt jeg sier er at jeg kan se det fra hans ståsted uten problem. Jeg skjønner også at hun syns det var en skremmende situasjon. Jeg ser rett og slett saken fra flere sider, det er alt. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (24 minutter siden):

Siden du liksom kom i går; helt umulig for andre å forstå. Å se mønster er ikke vanlig for konspirasjons-ko-ko-ere, de ser mønster som ikke finnes. 

Si det til en konspirasjondteoretiker 🙂 mønster, agenda og mistenksomhet, sammenhenger er det de ser etter og besitter. Det er fordi de føler seg truet. Men nok om konspirasjonsteoretikere. Dette er avsporing. 

Endret av servitrise&suppe
  • Liker 1
Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Vanligvis når normale folk «klikker» bruker man ikke timevis på å finne frem og kjøre til personen, ødelegge en bil og deretter skremmeringe. Normale folk bare tenker på det. Å gjøre det er svært langt unna det de fleste ville gjort. Veldig langt unna. Jeg har null forståelse for slike handlinger og mener de er langt forbi det som skal forstås. 

Det tyder på et ganske alvorlig sinne. Det er selvfølgelig ikke alle som kan de det fra hans sted i denne situasjonen. Vi er også de som kan det. Det ble mye om LK og den hendelsen her nå. Ingenting av det andre jeg skrev har blitt et tema annet enn når det gjaldt alder og antrekk. Det får så være, selv om jeg syns det ville vært mer interessant å diskutere. 

• Liker 1
Gjest Vanedis
Skrevet
servitrise&suppe skrev (8 minutter siden):

Nå har denne hendelsen eller ugjerningen forfulgt LK lenge og det blir dratt opp i så mange tilfeller. Jeg ser at det var en handling som ble korrekt håndtert av politiet. Også av hun som ble utsatt.Jeg ser i tillegg bakgrunnen for den klikken han fikk fordi å bli utsatt for press under tid gjør noe med mennesker, og at en forretningsavtale ble forsøkt hindret er selvfølgelig triggende i seg selv. Jeg sier ikke at hun ikke skulle kommentert og jeg sier heller ikke at folk ikke skal ha lov til å protestere. Jeg sier heller ikke at hun fortjente det. Alt jeg sier er at jeg kan se det fra hans ståsted uten problem. Jeg skjønner også at hun syns det var en skremmende situasjon. Jeg ser rett og slett saken fra flere sider, det er alt. 

Her er to parter: Lars Kristian Eriksen og offeret. 

Jeg leser det som at du leter etter formildende omstendigheter i forhold til Lars Kristian Eriksen ved å spekulere negativt rundt offeret. 

Er det å se en sak fra flere sider?

Vedrørende formildende omstendigheter kan jeg ikke se at det var noe som lignet på det i forhold til Lars Kristian Eriksen sine planlagte handlinger,  der han hadde god tid på å besinne seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...