Kvins Skrevet 19. januar 2023 #75421 Del Skrevet 19. januar 2023 Bulsara skrev (10 timer siden): Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Jeg er helt sjokkert over at de drar inn utsultede barn i "tredje verden" i denne sammenhengen! For det første så er tredje verden et utdatert begrep som ikke brukes lenger, for det andre er disse barna under- og feilernærte pga mangel på ikke bare fett, men næringsstoffer, vitaminer, jern, proteiner osv. Jeg er rystet over at det går an å skrive noe sånt på en trenings- og kostholdskonto. 37 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvins Skrevet 19. januar 2023 #75422 Del Skrevet 19. januar 2023 Klink skrev (6 minutter siden): Det er 10 mikrogram daglig som er anbefalingene når det gjelder d-vitamin. Heldigvis er ikke rådet hun gir farlig, det går fint å ta 20 også. Men hvorfor ikke skrive at Helsedirektoratet anbefaler 10 mkg daglig når det er det som er den faktiske anbefalingen? At hun tar 20 mkg og at det går fint er irrelevant. 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 19. januar 2023 #75423 Del Skrevet 19. januar 2023 Klink skrev (13 minutter siden): Det er 10 mikrogram daglig som er anbefalingene når det gjelder d-vitamin. Heldigvis er ikke rådet hun gir farlig, det går fint å ta 20 også. Ja, heldigvis. Ren og skjær flaks denne gangen. Det er det som er så skremmende med folk uten innsikt i egen kunnskap, at det er helt tilfeldig når rådene de gir er farlig/ufarlig. At det ikke var farlig denne gangen er irrelevant. 27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 19. januar 2023 Populært innlegg #75424 Del Skrevet 19. januar 2023 Klink skrev (34 minutter siden): Det er 10 mikrogram daglig som er anbefalingene når det gjelder d-vitamin. Heldigvis er ikke rådet hun gir farlig, det går fint å ta 20 også. Vitamin D er et fettløselig vitamin (vit A, D, E og K er fettløselige) der overskudd blir lagret i kroppen da det ikke er vannløselig vitamin som vit B og C er. Overskudd av vannløselige vitaminer er ikke farlig da der skilles ut med urin når man tisser, mens fettløselige lagres i kroppen og overskudd av de kan være farlig. Så med mindre legen har påvist vit D mangel og anbefalt høyere dose så skal man forholde seg til Helsedirektoratet sine anbefalinger. En influencer eller andre med påvirkningskraft skal da ikke gå ut å anbefale dobbelt dose av noe som potensielt kan være farlig. Hverken C eller mannen er kostholdsutdannet og burde latt være å gi kostholdsråd Et enkelt svar på vit D spørsmålet ville vært å henvise til Helsedirektoratet sine anbefalinger, og evt skrever at man kan oppsøke lege for å teste lageret av d-vitamin hvis man mistenker mangel og deretter følge legens råd Så nei; det går ikke fint for alle.å ta dobbel dose uten å ha sjekket nivåene sine først. Det kan være helseskadelig og føre til nyreskader https://nhi.no/kosthold/forebyggende-kost-og-sykdom/nyreskadet-etter-vitamin-d-forgiftning/ 38 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 19. januar 2023 #75425 Del Skrevet 19. januar 2023 Velbegrunnet svar, må jeg si.. hva meed å utdype litt? Hvorfor er ikke sit-ups viktig? Hvilke øvelser bør du heller fokusere på? Dette kan jo tolkes som om sterk kjernemusklatur ikke viktig? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Nutz Skrevet 19. januar 2023 Populært innlegg #75426 Del Skrevet 19. januar 2023 14 minutter siden, Sophia_08 said: Velbegrunnet svar, må jeg si.. hva meed å utdype litt? Hvorfor er ikke sit-ups viktig? Hvilke øvelser bør du heller fokusere på? Dette kan jo tolkes som om sterk kjernemusklatur ikke viktig? Jeg tror LKE sender spørsmål fra sin private profil og svarer selv som netfit 47 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 19. januar 2023 #75427 Del Skrevet 19. januar 2023 Sophia_08 skrev (17 minutter siden): Velbegrunnet svar, må jeg si.. hva meed å utdype litt? Hvorfor er ikke sit-ups viktig? Hvilke øvelser bør du heller fokusere på? Dette kan jo tolkes som om sterk kjernemusklatur ikke viktig? Jesus Kristiansen. Netfit by Carolinebergeriksenno er i ferd med å bli enda en parodikonto. Tar de ansatte i Treadures AS seg selv og virket sitt seriøst i det hele tatt? Det gjør jammen ikke jeg. 43 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 19. januar 2023 #75428 Del Skrevet 19. januar 2023 Oi. Kan det advares offentlig mot å følge slike «rådgivere»? Det de driver med er potensielt mer skadelig enn det kan se ut til ved første blikk. Treningsøvelsene er ikke forklart, kostholdsrådene er bortenfor all fornuft, og illustrasjonsbildene av mat og øvelser er horrible. 31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 19. januar 2023 #75429 Del Skrevet 19. januar 2023 Nutz skrev (7 minutter siden): Jeg tror LKE sender spørsmål fra sin private profil og svarer selv som netfit LK har vel uttalt flere ganger at han synes sit-ups har null treningsverdi og er bortkastet tid. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 19. januar 2023 #75430 Del Skrevet 19. januar 2023 Just now, h/k said: LK har vel uttalt flere ganger at han synes sit-ups har null treningsverdi og er bortkastet tid. Nettopp. Viktig å få poengtere det en gang til selv om ingen spør. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 19. januar 2023 #75431 Del Skrevet 19. januar 2023 (endret) h/k skrev (10 minutter siden): LK har vel uttalt flere ganger at han synes sit-ups har null treningsverdi og er bortkastet tid. Har han forklart hvorfor? Han erforresten ekspert på å kladde det til som vitenskapelige fakta med bruk av termer som ikke passer helt, som i «Alt blir klart og betydelig» av Safran Foer. Så enkelt kan man beskrive hvorfor og hvorfor ikke: https://www.kondis.no/dropp-sit-upsene-staa-planken.5906157-127145.html Endret 19. januar 2023 av Pust Lagt til et avsnitt 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 19. januar 2023 #75432 Del Skrevet 19. januar 2023 10 minutter siden, Pust said: Har han forklart hvorfor? Han erforresten ekspert på å kladde det til som vitenskapelige fakta med bruk av termer som ikke passer helt, som i «Alt blir klart og betydelig» av Safran Foer. Så enkelt kan man beskrive hvorfor og hvorfor ikke: https://www.kondis.no/dropp-sit-upsene-staa-planken.5906157-127145.html Skal ikke begi meg inn på noe sit-ups diskusjon, men sit-ups er ikke helt bortkastet, i følge denne eksperten (?) https://www.loepeshop.no/inspiration/styrketrening-for-lopere Men nå er jo LKE eksperten over alle eksperter, så han vet nok best uansett 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 19. januar 2023 #75433 Del Skrevet 19. januar 2023 Sophia_08 skrev (12 minutter siden): Skal ikke begi meg inn på noe sit-ups diskusjon, men sit-ups er ikke helt bortkastet, i følge denne eksperten (?) https://www.loepeshop.no/inspiration/styrketrening-for-lopere Men nå er jo LKE eksperten over alle eksperter, så han vet nok best uansett Se der, ja, det går an å forklare og begrunne! LKE har litt å lære. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 19. januar 2023 #75434 Del Skrevet 19. januar 2023 Denne er verdt å lese. «(…) in relation to fitness, the emphasis still seems to be on the appearance associated with being fit rather than being healthy.» https://drkirsty.medium.com/why-influencers-are-ruining-society-aaf2a5d743b3 Takk til @Kollontaj 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 19. januar 2023 #75435 Del Skrevet 19. januar 2023 Bulsara skrev (13 timer siden): Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt! (skjermdump fra story på Netfits IG) Nei kutt ut!!!! Det går faktisk ikke an å grave seg lengre ned nå 🤯🙈. For en flau og tragisk uttalelse, blir helt kvalm 🤢 Og, motsier hun ikke seg selv her? Spiser man mye fett, så forbrenner kroppen fett, fordi det er dette man spiser mest? Eller misforstår jeg. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 19. januar 2023 #75436 Del Skrevet 19. januar 2023 (endret) Sophia_08 skrev (1 time siden): Velbegrunnet svar, må jeg si.. hva meed å utdype litt? Hvorfor er ikke sit-ups viktig? Hvilke øvelser bør du heller fokusere på? Dette kan jo tolkes som om sterk kjernemusklatur ikke viktig? Ikke for å korrigere, men man trener faktisk ikke kjernemuskulaturen med sit-ups og jeg er helt enig i at sit-ups ikke gir særlig resultat. Finnes mange andre øvelser som spesifikt trener kjernen, som gir svært gode resultater. Jeg trener aldri sit-ups, kun kjerne - og det har gitt svært gode resultater. Trente mye sit-ups og russian-twist osv før, uten særlig resultat. Endret 19. januar 2023 av kraftwerk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 19. januar 2023 #75437 Del Skrevet 19. januar 2023 Klink skrev (2 timer siden): Det er 10 mikrogram daglig som er anbefalingene når det gjelder d-vitamin. Heldigvis er ikke rådet hun gir farlig, det går fint å ta 20 også. Man kan ikke fint ta det, nei? D-vitamin er fettløselig og får man i seg mer enn man trenger, kan man faktisk dø. En spiseskje med tran er nok for ellers friske mennesker, har legen forskrevet høy dose - så forholder man seg til den, men d-vitamin for friske mennesker uten behov, er potensielt veldig skadelig. Jeg trodde dette var allmennkunnskap, men tydeligvis ikke. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 19. januar 2023 #75438 Del Skrevet 19. januar 2023 4 minutter siden, kraftwerk said: Ikke for å korrigere, men man trener faktisk ikke kjernemuskulaturen med sit-ups og jeg er helt enig i at sit-ups ikke gir særlig resultat. Finnes mange andre øvelser som spesifikt trener kjernen, som gir svært gode resultater. Jeg trener aldri sit-ups, kun kjerne - og det har gitt svært gode resultater. Trente mye sit-ups og russian-twist osv før, uten særlig resultat. Det er jo ørten ulike måter å gjøre situps på, eller i stedet heve beina osv. Kjernemuskulatur er superviktig for løpere, hvis ikke får man dårlig løpeholdning, så at hun bare avfeier situps uten å forklare noe mer er bare så lite opplysende som det får blitt. Dette er helt verdiløs info som evt kan villede folk til å tro at det å trene kjernemuskulatur ikke er viktig! Blir flau på deres vegne, men også litt sint når de tar så lett på det og villeder sånn! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 19. januar 2023 #75439 Del Skrevet 19. januar 2023 (endret) hvalstad45 skrev (2 minutter siden): Det er jo ørten ulike måter å gjøre situps på, eller i stedet heve beina osv. Kjernemuskulatur er superviktig for løpere, hvis ikke får man dårlig løpeholdning, så at hun bare avfeier situps uten å forklare noe mer er bare så lite opplysende som det får blitt. Dette er helt verdiløs info som evt kan villede folk til å tro at det å trene kjernemuskulatur ikke er viktig! Blir flau på deres vegne, men også litt sint når de tar så lett på det og villeder sånn! Jeg er helt enig i at hun burde utfylle mer, men som sagt - de/den øvelsen (som du og jeg nevner) trener ikke kjernemuskulaturen, det finnes andre øvelser som eksplisitt aktiverer kjernemuskulaturen, men den/de øvelsene gjør ikke det ☺️. Men er som sagt helt enig i at rådene er lite utfyllende og mer villedende enn veiledende. Endret 19. januar 2023 av kraftwerk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 19. januar 2023 #75440 Del Skrevet 19. januar 2023 3 minutter siden, kraftwerk said: Jeg er helt enig i at hun burde utfylle mer, men som sagt - de/den øvelsen (som du og jeg nevner) trener ikke kjernemuskulaturen, det finnes andre øvelser som eksplisitt aktiverer kjernemuskulaturen, men den/de øvelsene gjør ikke det ☺️. Men er som sagt helt enig i at rådene er lite utfyllende og mer villedende enn veiledende. Ja, vi behøver ikke å ta en hel diskusjon her om det. Men jeg har merka at f-eks squats med vekter er genialt også for magen, da kan man jo si det, gi noe info som faktisk kan inspirere folk. I stedet er det bare "nei,det er ikke viktig"! Jeg syns de begynner å bevege seg ut på veldig usikkert terreng her med denne treningskontoen uten å ha kompetansen i bånn. Når de i desperasjon begynner å forsøke å være trenere, er det fort gjort at de havner skikkelig utpå. Du er ikke kvalifisert til å være trener bare fordi du trener hver dag. Som om man er en god kokk/ernæringsekspert bare fordi man elsker mat. 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå