Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Tror dere ikke den intense postingen på Netfit og (det hittil mislykkede) forsøket på å piske opp stemningen/skape engasjement de siste dagene tyder på at hun forstår at influenserkarrieren vakler og at hun må satse på noe for å kunne fortsette å leve av å være en internettpersona? Helt hva det er hun satser på, er litt uklart, men….det er i hvert fall stusselig med oppslutning på postene også her. Jeg har en instakonto med 900 følgere og får det dobbelte av likes. Hvorfor følger noen Netfit om de får så lite ut av postene?

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellie77 skrev (10 minutter siden):

Tror dere ikke den intense postingen på Netfit og (det hittil mislykkede) forsøket på å piske opp stemningen/skape engasjement de siste dagene tyder på at hun forstår at influenserkarrieren vakler og at hun må satse på noe for å kunne fortsette å leve av å være en internettpersona? Helt hva det er hun satser på, er litt uklart, men….det er i hvert fall stusselig med oppslutning på postene også her. Jeg har en instakonto med 900 følgere og får det dobbelte av likes. Hvorfor følger noen Netfit om de får så lite ut av postene?

Fordi folk aktivt må gå inn for å avfølge instagramkontoer de ikke er interesserte i lenger. Influensere nyter ekstremt godt av følgere som 1) aldri rydder opp i listen over hvem de følger 2) har glemt login-passordet til IG-kontoen sin og dermed følger folk for alltid 3) Er falske. CBE har nede i 500-1500 visninger og likes på mesteparten av IG-innholdet sitt, så det sier seg selv at følgertallet hennes er særdeles misvisende. Engasjementraten hennes er vel nede i 0,4-0,5 % 🤷‍♀️

Endret av Rastebenk
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (44 minutter siden):

Klarer ikke helt å bli fra meg av glede. Lovendringen ift redigering/filter i reklamesammenheng har liksom ikke resultert i så mye.. 😏 

Kan ennå ikke huske å ha sett merket hos noen av disse ihjelredigerte filterfylte influencerreklamen..

Jeg er enig med deg at lovforslaget ikke kommer til å utgjøre noen forskjell, sånn helt praktisk. For det første kommer det til å være så mange smutthull i det regelverket at det ikke har noe å si for influenser-foreldrene. Dessuten har Venstre 3,6% oppslutning, ingen kommer til å støtte dem...

Men jeg blir likevel nesten fra meg av glede! For endelig blir problemstillingen satt på dagsordenen av noen andre enn mammapolitiet, Sara Sørheim og de feite kjerringene på Kvinneguiden. Plutselig er debatten løftet til et politisk nivå, og omtalt i større mediehus. Nå kan ikke lenger mammainfluencerne trekke misunnelseskortet. Det kan faktisk hende de må svare for seg. 

Og med dette vil flere mennesker få øynene opp for problemstillingen. Den gjengse DN-leser er kanskje ikke kjent med fenomenet #stopsharenting, men det blir de nå. Flere og flere vil stille seg spørsmålet: Er det greit å bruke barnas privatliv som inntektskilde? Og da håper jeg de fleste faller ned på: Nei, det er ikke det! Dette igjen, vil ramme influencerne der det svir mest, nemlig på lommeboka. Samarbeidspartnere vil følge opinionen og ta avstand. De trenger ikke engang å vente på klagestorm fra en "liten gruppe mennesker som sitter i kjellerleiligheter og spiser ferdigpizza". Hvis Ola og Kari Nordmann uttrykker skepsis til fenomenet, så sier det seg selv at bedriftene også tar avstand. Man vil jo ikke assosieres med noe folk flest oppfatter som negativt. Og da finner kanskje disse influencerne alternative inntektskilder, og ungene får det privatlivet de har krav på...

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg at lovforslaget ikke kommer til å utgjøre noen forskjell, sånn helt praktisk. For det første kommer det til å være så mange smutthull i det regelverket at det ikke har noe å si for influenser-foreldrene. Dessuten har Venstre 3,6% oppslutning, ingen kommer til å støtte dem...

Men jeg blir likevel nesten fra meg av glede! For endelig blir problemstillingen satt på dagsordenen av noen andre enn mammapolitiet, Sara Sørheim og de feite kjerringene på Kvinneguiden. Plutselig er debatten løftet til et politisk nivå, og omtalt i større mediehus. Nå kan ikke lenger mammainfluencerne trekke misunnelseskortet. Det kan faktisk hende de må svare for seg. 

Og med dette vil flere mennesker få øynene opp for problemstillingen. Den gjengse DN-leser er kanskje ikke kjent med fenomenet #stopsharenting, men det blir de nå. Flere og flere vil stille seg spørsmålet: Er det greit å bruke barnas privatliv som inntektskilde? Og da håper jeg de fleste faller ned på: Nei, det er ikke det! Dette igjen, vil ramme influencerne der det svir mest, nemlig på lommeboka. Samarbeidspartnere vil følge opinionen og ta avstand. De trenger ikke engang å vente på klagestorm fra en "liten gruppe mennesker som sitter i kjellerleiligheter og spiser ferdigpizza". Hvis Ola og Kari Nordmann uttrykker skepsis til fenomenet, så sier det seg selv at bedriftene også tar avstand. Man vil jo ikke assosieres med noe folk flest oppfatter som negativt. Og da finner kanskje disse influencerne alternative inntektskilder, og ungene får det privatlivet de har krav på...

helt enig. Det er mange lover som virker hovedsaklig i kraft av sin påvirkning på hva vi ser på som akseptabelt, mer enn gjennom faktisk håndhevelse. Ta for eksempel forbudet mot å slå barn. Da jeg var barn var det lov, og til en viss grad alment akseptert, å gi barn ris. Det er helt utenkelig idag, og det er jo ikke oppdagelsesrisikoen som gjør det utenkelig. Samme med røykeloven, den har utvilsom påvirket gjengs oppfatning om røyking og passiv røyking.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, EmilieH said:

Barneeksponering på debatten på NRK idag. Så bra! 

Vet man hvem som kommer til å stille opp for å forsvare praksisen?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (20 minutter siden):

Vet ikke, Kristin Gjelsvik tror jeg kanskje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (29 minutter siden):

Tipper Nyhusene. Sine de fløy til Oslo for et «oppdrag»

Endret av Stargaze
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EmilieH skrev (14 minutter siden):

Vet ikke, Kristin Gjelsvik tror jeg kanskje 

Forsvare? Hun er dessuten syk leste jeg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (33 minutter siden):

Forsvare? Hun er dessuten syk leste jeg. 

Ja, hun er det. Vet ikke hvem som kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har det jo blitt så uetisk (og blodharry) å eksponere barn at det må bli vondt å gjøre det selv for cbe, pilotfrue osv? 

For ikke å snakke om firmaene som velger å sponse disse. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet helt håpløst er å legge ut de små middagsporsjonene hun gjør. Hva er poenget? Til og med legge en gaffel for å vise hvor lite spaghetti og kjøttsaus det er. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (37 minutter siden):

Noe annet helt håpløst er å legge ut de små middagsporsjonene hun gjør. Hva er poenget? Til og med legge en gaffel for å vise hvor lite spaghetti og kjøttsaus det er. 

Niesa mi på 4 spiser mer enn det.. Skjønner ikke vitsen. Joda, man kan ta flere ganger, men man kan også ta en porsjon som i det minste tilsynelatende ser ut som en voksen skal spise.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...