Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

EmilieH skrev (1 minutt siden):

Sjekk storien til Kristin Gjelsvik om eksponering av barn, reflektert og smart dame! 

Og kommentarfeltet, hvordan hun møter konstruktiv kritikk, se og lær cbe.no (og mange andre influensere). 
Mads Hansen tar det også opp, og det er en glede å se kommentarfeltene, flere og flere ser hva dette handler om. Oppløftende for oss som har hatt dette som hjertesak i mange, mange år. Heia Venstre! 

• Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ene innrømmet spiseforstyrrelser og fikk hjelp. Den andre bruker den til thinspo.

F40FEF65-3DC9-4CA4-AEEC-29B7608B10E9.jpeg

Endret av Urwa
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daudaferd skrev (1 time siden):

Snublet over denne tråden på reddit:

Hvor lenge er det før norske influenserbarn står overfor samme problemstilling?

Denne burde vært sendt bedrifter som CBE, familien Nyhus osv. Ser den er under tråden "legal advice". . Jeg lurer på om det vil komme en lovgivning ang eksponering via  på youtube og Instagram etterhvert? Men det er vel ønsketenkning. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Malum skrev (2 timer siden):

Gidder dere å fjerne navn på mindreårig i innlegg og sitering? Vi kan i hvert fall sørge for å skjerme her inne, når de som burde skjerme i utgangspunktet ikke evner ☺️

Eksepsjonelt uoppmerksomt av meg. Går i skammekroken. @Cinzia - får du endret sitatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna blir nok influencere selv, dessverre. Tror aldri de slutter å eksponere barna.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (8 timer siden):

Og akkurat i dag valgte CBE.no å publisere bilder av (intetanende) barn fra familieselskap. Akk, ja. 

Men det er ikke reklame, vet du, så da mener de nok at forslaget og kritikken ikke gjelder det.

Jeg syns forslaget til Venstre er bra, men det går ikke langt nok. Det burde bli forbudt å eksponere mindreårige fullstendig i kommersielle kanaler og ikke bare i reklamepostene. Jeg er sikker på at herr og fru unnskylder seg med at de sjelden bruker barna direkte i reklame og ikke tenker på å forandre praksis. 

Jeg ser også at hun poster bilder tatt slik at ansiktet ikke viser, den totale eksponeringen er stort sett forbeholdt story. Det er så kynisk at det knapt er til å tro. 

Endret av Hallepalle2
  • Liker 37
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taffel skrev (9 timer siden):

Jeg glemmer aldri den gangen jeg var i et "sydenland" Like etter Madelein saken, var inne i en butikk med mine to små solbrune blondhårete barn som hadde store brune øyne og var "pene" og nesten prikk like til tross for 5 års aldersforskjell og ulikt kjønn. Vant til at de fikk oppmerksomhet, men der går den unge jenten som betjente butikken ned på kne og tar bilde av dem uten å spørre meg først. Sikkert helt uskyldig, men jeg kjente det gikk kaldt ned over ryggen på meg. Var dette normalt? Var det ment å sende til noen på utkikk etter barn å få tak i? Jeg hadde vondt i magen hele resten av ferien og slapp dem aldri av syne. Jeg hadde en hverdagsblogg på den tiden, og sluttet sporenstreks med hele bloggen. Det ble en tankevekker. Aldri mer skulle mine unger eksponeres i et fora jeg ikke hadde kontroll på. Og dette er mange år siden.

At Influenserbarn pyntes som dukker og smelles ut på nettet der foreldrene har mistet fullstendig kontroll på hvem som ser, lagrer og laster ned, og mor er så skremmende seksualisert, kan være en ekkel trigger på forstyrrede folk. At det var en greie i 2010, da vi ikke visste bedre, men i dag? Både CBE og Pilotfrue vet at de er ingenting på SOME uten å dele familielivet. Men velger likevel å ha det som lettvint levevei i stedet for å få seg en utdannelse og en jobb som gir integritet. Og hver sin dominerende mann som kan hvile på det. CBE med den sinte Donner -KrÜger og Pilotdamen med Ulrik som har så mye botox at det grenser til fascinerende hvor lite mimikk man kan ha i et ansikt. 

Ikke helt unormalt, er nok av turistbussfolk som har tatt bilder av mine på fergekaier og når vi går i samlet flokk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi
Kollontaj skrev (9 timer siden):

Og akkurat i dag valgte CBE.no å publisere bilder av (intetanende) barn fra familieselskap. Akk, ja. 

De to er som trassige barn, og tar aldri til seg noen form for kritikk. De to passer sammen som hånd i hanske - de er like tanketomme begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

"Hvorfor ikke starte dagen med .....?"

Jo det skal jeg fortelle deg, Caroline. Folk flest starter dagen med å gjøre seg selv og ungene klar for en dag med JOBB/skole/barnehage. Derfor er det svært få forunt å kunne prioritere trening/seg selv hver eneste morgen! Derfor!

Screenshot_20230110-081340_Instagram.jpg

Jeg forstår ikke disse postene. I dag har vi også fått den glede til å inspireres av, at nytt TV er kommet på plass på treningsrommet. Hva er formålet? (lurer iallfall jeg på). Skal vi inspireres?  Eller ønsker hun gjerne at vi skal bli misunnelige på at hun kan bruke dagen sin på trening, tv-serie titting, lage seg lunsj mens vi andre er på jobb? Er det skryt hun fisker etter? Håper hun på å hanke inn flere følgere, på sin egen kanal og også netfit? (realiteten er at følgerne flykter. Enda nye avfulgte 61 stk i går). 

Og dette er det de serverer hver eneste dag. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.png.6dba8099041405ad2d82b3c7d316a62e.png

Skal hun studere detaljene på ekte CD-vesker kanskje? 🤷‍♀️

Cbe instastory

Endret av NettoppJa
Glemte kildehenvisning
  • Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NettoppJa skrev (15 minutter siden):

image.thumb.png.6dba8099041405ad2d82b3c7d316a62e.png

Skal hun studere detaljene på ekte vesker kanskje? 🤷‍♀️

Hva er det Dior greiene? Bildet var så mørkt. Trenger lommelykt. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke disse postene. I dag har vi også fått den glede til å inspireres av, at nytt TV er kommet på plass på treningsrommet. Hva er formålet? (lurer iallfall jeg på). Skal vi inspireres?  Eller ønsker hun gjerne at vi skal bli misunnelige på at hun kan bruke dagen sin på trening, tv-serie titting, lage seg lunsj mens vi andre er på jobb? Er det skryt hun fisker etter? Håper hun på å hanke inn flere følgere, på sin egen kanal og også netfit? (realiteten er at følgerne flykter. Enda nye avfulgte 61 stk i går). 

Og dette er det de serverer hver eneste dag. 

Det livet er gørr kjedelig. Tror ikke det er noe å ønske seg. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Daudaferd skrev (21 timer siden):

Snublet over denne tråden på reddit:

Hvor lenge er det før norske influenserbarn står overfor samme problemstilling?

Jeg har lyst gråte. Å gjøre dette mot egne barn. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (1 time siden):

Hva er det Dior greiene? Bildet var så mørkt. Trenger lommelykt. 

Sikkert noe feil med telefonen din…ikke noe galt med bildene i alle fall..

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (47 minutter siden):

Syntes også det er utrolig hvordan Lars Kristian har sluppet billig unna med det han har gjort. Media har jo ikke skrevet noe om det? Men husker jeg leste her inne at hva han gjorde med den bilen er godt kjent i Sarpsborg. Må jo være forferdelig flaut for Caroline og Lars Kristian å bevege seg ute. Men når det gjelder Lars Kristian så virker han jo ganske skamløs. 

LKE syns sikkert at den loven om at det ikke er lov å forfølge og bedrive hærverk på en bil er en dum lov 😛

NewStart87 skrev (47 minutter siden):

Med den arrogansen dette paret utstråler så er det stygt å si at jeg faktisk gleder meg til den dagen dette levebrødet tar slutt. Det kommer til å bli litt av en wake up call. 

Du er nok ikke den eneste som tenker det, og skal bli interessant å se hva de blir nødt til å gjøre for å ha en inntekt, og en arbeidsgiver bør også i så tilfelle vite litt om dette parets holdninger og bakgrunn

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...