Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Gameon said:

Jeg må bare le av den utstuderte måten hun stopper på og poserer med ræva ut og sluker seg selv i speilet....mens gubben filmer 🤣🤣 samtidig "klør" det i magen når jeg ser på, av hvor kleint det er. 

Screenshot_20230109-110754_Instagram.jpg

Teksten gir meg også et ekstremt skrytete inntrykk. Tror hun det er så utrolig spesielt å løpe 11K på en søndag? Tror hun alle andre ligger i sofaen? Alle jeg kjenner som løper/trener mye, har de tyngste øktene i helga (mye tyngre enn dette!).
Hun har alltid postet mye selvskryt, men jeg syns det blir verre, kanskje fordi det virker som om hun har så liten kontakt med omverdenen? Hadde hun hatt en vanlig jobb, hadde hun nok skjønt litt mer om hvordan andre lever og trener, det er ikke noe spesielt med treningen hennes. Flott hun trener, men jeg kjenner en haug med folk i fulltidsjobber som trener mye mer og er mye dyktigere løpere enn henne, og de skryter laaaaangt mindre!

• Liker 36
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Revenge o'Cavatina skrev (16 minutter siden):

Noen var nok overivrige, men ikke så voldsomt at det krevde et så stort skifte i narrativ.

Med tanke på hvordan dette paret framstår så er det mer nærliggende å tro at det var kommentarene om at barnet ikke var pent nok som fikk de til å snu. 

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg får så mange spørsmål om plastikk-oliventreet... "+ tag leverandør. Umerket reklame.

Det er 9. januar, plassen i stuen ble brukt til et juletre senest avbildet (med et bilde fra nyttårsaften) på instagram for tre dager siden.

Det er kanskje solid tørke på oppdragsfronten men come on, da🙄

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, hvalstad45 said:

Teksten gir meg også et ekstremt skrytete inntrykk. Tror hun det er så utrolig spesielt å løpe 11K på en søndag? Tror hun alle andre ligger i sofaen? Alle jeg kjenner som løper/trener mye, har de tyngste øktene i helga (mye tyngre enn dette!).
Hun har alltid postet mye selvskryt, men jeg syns det blir verre, kanskje fordi det virker som om hun har så liten kontakt med omverdenen? Hadde hun hatt en vanlig jobb, hadde hun nok skjønt litt mer om hvordan andre lever og trener, det er ikke noe spesielt med treningen hennes. Flott hun trener, men jeg kjenner en haug med folk i fulltidsjobber som trener mye mer og er mye dyktigere løpere enn henne, og de skryter laaaaangt mindre!

De fleste løpere legger langturen til søndag, så dette er ingenting å skryte av. Det er helt vanlig.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaati skrev (8 minutter siden):

Det må da være utrolig lite givende og stagnerende mentalt?

Jeg har ikke inntrykket av at de trenger så mye intellektuell stimuli. Nok å lese noen kommentarer med "Fineste 😍😍" etc. for at de har fått noe utav dagen.

• Liker 32
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snøsøta skrev (2 timer siden):

Følger: "Er det noen spessiel grunn til at du ikke legger ut nærbilder av Nelia?? :))" Fotballfrue: "Ja, vi vil holde henne privat :)"

Følger: "hvorfor får vi ikke se bilder av ansiktet til nelia? skuffende…" Fotballfrue: "Hun er er eget individ og vi ønsker ikke å publisere henne for så mange mennesker. Dette må hun få velge selv, og det har hun ikke mulighet til ennå."

Følger: "Kan man tolke det dit hen at du ikke kommer til å publisere noen normale bilder av din datter før hun er gammel nok til å forstå hva det innebærer å bli lagt ut på internett?" Fotballfrue: "Pdd så er det vel det som er planen"

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/12/07/nyfodtfoto/

De får masse skryt og respekt for valget i kommentarfeltet.

Så kommer vendepunktet:

"Det har føles unaturlig å skjerme henne på den måten vi har gjort til nå, og dette har i tillegg skapt veldig stor nysgjerrighet blant dere lesere, noe jeg forstår veldig godt. Men denne nysgjerrigheten har brakt med seg situasjoner jeg tror vi kan være foruten i fremtiden dersom vi velger å ikke skjerme henne på samme måte"

"Jeg har også opplevd at enkelte forsøker å ta mobilbilder av henne dersom jeg har hatt henne oppe i offentligheten, og dette tror jeg vi kan unngå i fremtiden dersom vi selv viser henne frem nå og da. Ved å gjøre dette vil vi i hvert fall ha en viss kontroll på hva som publiseres, og det føles mye bedre for oss begge."

https://www.carolinebergeriksen.no/2014/03/15/var-nelia/

Så, ved å publisere bilder og utdrag av livet til barnet på en offentlig blogg/insta med 80-300000 følgere tenker de at barna skal få mindre oppmerksomhet ute blant folk. Kjempeslutning. Og da er det jo ikke så farlig de greiene med å være eget individ og bestemme selv.

Og hvis man tror at det å publisere bilder på nettet, betyr at man har kontroll, har man virkelig misforstått hva internett er….Til og med min gamle mor har begynt å forstå hvor raskt publiserte bilder kan spres for all verden….

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sultan said:

Jeg har ikke inntrykket av at de trenger så mye intellektuell stimuli. Nok å lese noen kommentarer med "Fineste 😍😍" etc. for at de har fått noe utav dagen.

😂

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (22 timer siden):

Pilotfrue sin reaksjon på dette understreker bare hvor viktig det er å få på plass et lovverk. Hun tenker tydeligvis først og fremst på influencerbusinessen sin, og ikke på barna:

- Jeg tenker at dette er typisk norsk og hodeløst forslag med tanke på alle gründerne her i landet som driver med klær, utstyr og leker til barn, sier Nygård til Dagbladet." 

En influenser som tjener godt på å eksponere barn reagerer på lovforslaget.. Og mener forslaget er "typisk norsk" i negativ forstand. Forståelig når mange av verdiene hun og CBE fronter er adoptert fra usa. Botox, total kroppsendring via kirurgi, filter, en regissert fasade, eksponering av barn, storforbruk, mye av dette startet jo der. 

Det typisk norske frem til nå har vært jordnærhet, naturlighet og sunne verdier. Og ganske fornuftige lovreguleringer. Da jeg var 18år hadde jeg ingen venninner som snakket om fillers eller botox. Vi hadde ikke barndommen klint utover internett. Og slapp å forholde oss til redigerte bilder på sosiale medier i det omfanget som er nå.  Jeg undres over hva slags samfunn disse påvirkerbedriftene ønsker å ha. Mitt inntrykk er at fokuset kun er på seg selv og hva som bringer penger i kassa. Og der stopper det.  Håpløst og ganske vanvittig å bevitne. 

• Liker 38
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Revenge o'Cavatina said:

"Jeg får så mange spørsmål om plastikk-oliventreet... "+ tag leverandør. Umerket reklame.

Det er 9. januar, plassen i stuen ble brukt til et juletre senest avbildet (med et bilde fra nyttårsaften) på instagram for tre dager siden.

Det er kanskje solid tørke på oppdragsfronten men come on, da🙄

Hun resirkulerte også posten om "juletre ut, oliventre inn" fra i fjor. Av en eller annen grunn kom den opp som "for et år siden" på instaen min, var ikke samme bilde, men akkurat samme poeng. Forteller vel litt om hvor kreativ hun er og hvor mye hun legger i innleggene sine.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (6 minutter siden):

Hun resirkulerte også posten om "juletre ut, oliventre inn" fra i fjor. Av en eller annen grunn kom den opp som "for et år siden" på instaen min, var ikke samme bilde, men akkurat samme poeng. Forteller vel litt om hvor kreativ hun er og hvor mye hun legger i innleggene sine.

Eller hvor mye hun har å «snakke» om..😅

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (4 timer siden):

Den cideren er fra Askim frukt- og bærpresseri, og er alkoholfri. :) 

https://afb.no/artikler/askim-cider

Helt greit, følger henne ikke tok kun utgangspunkt i en som syntes det var mye alkohol i forhold til antall gjester som har lov å innta alkohol. Så antok den var alkoholholdig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (25 minutter siden):

Helt greit, følger henne ikke tok kun utgangspunkt i en som syntes det var mye alkohol i forhold til antall gjester som har lov å innta alkohol. Så antok den var alkoholholdig

Ja,  jeg burde vel sitert den personen men husket ikke hvem det var. Uansett ikke mye alkohol, nei. :nikke:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sprer bilder av barna på nettet. Hvem som helst kan enkelt finne ut hvor de bor. Ikke vet jeg, men regner med de ikke har tenkt å fotfølge dem til de blir voksne. De skal jo være ute med venner aleme, være hjemme alene. Hadde ikke likt tanken på det når man ser hvor mye de har utlevert dem på nettet. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (6 timer siden):

Følger: "Er det noen spessiel grunn til at du ikke legger ut nærbilder av

Cinzia skrev (3 timer siden):

Og hvis man tror at det å publisere bilder på nettet, betyr at man har kontroll, har man virkelig misforstått hva internett er….Til og med min gamle mor har begynt å forstå hvor raskt publiserte bilder kan spres for all verden….

Gidder dere å fjerne navn på mindreårig i innlegg og sitering? Vi kan i hvert fall sørge for å skjerme her inne, når de som burde skjerme i utgangspunktet ikke evner ☺️

Endret av Malum
  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
miss spjåk skrev (4 timer siden):

En influenser som tjener godt på å eksponere barn reagerer på lovforslaget.. Og mener forslaget er "typisk norsk" i negativ forstand. Forståelig når mange av verdiene hun og CBE fronter er adoptert fra usa. Botox, total kroppsendring via kirurgi, filter, en regissert fasade, eksponering av barn, storforbruk, mye av dette startet jo der. 

Det typisk norske frem til nå har vært jordnærhet, naturlighet og sunne verdier. Og ganske fornuftige lovreguleringer. Da jeg var 18år hadde jeg ingen venninner som snakket om fillers eller botox. Vi hadde ikke barndommen klint utover internett. Og slapp å forholde oss til redigerte bilder på sosiale medier i det omfanget som er nå.  Jeg undres over hva slags samfunn disse påvirkerbedriftene ønsker å ha. Mitt inntrykk er at fokuset kun er på seg selv og hva som bringer penger i kassa. Og der stopper det.  Håpløst og ganske vanvittig å bevitne. 

Så lenge pengene klirrer i kassen er det gode greier. Barns rettigheter eller å skjerme barna sine fra offentligheten er ikke noe å tenke over. No stress.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daudaferd skrev (21 minutter siden):

Snublet over denne tråden på reddit:

Hvor lenge er det før norske influenserbarn står overfor samme problemstilling?

Godt spørsmål.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (1 time siden):

De sprer bilder av barna på nettet. Hvem som helst kan enkelt finne ut hvor de bor. Ikke vet jeg, men regner med de ikke har tenkt å fotfølge dem til de blir voksne. De skal jo være ute med venner aleme, være hjemme alene. Hadde ikke likt tanken på det når man ser hvor mye de har utlevert dem på nettet. 

Tenk når de blir ungdommer da. Enda verre med tanke på eksponeringen og de seksualiserte bildene av CBE selv. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...