Sharpa VinterBerg Skrevet 7. januar 2023 #74841 Del Skrevet 7. januar 2023 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Kan jo ikke la bikkja bli mer poppis enn personaen CBE, det er det ultimate nederlaget for en klikkjunkie. Det blir som å spille i en film og hunden får hovedrollen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 7. januar 2023 #74842 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) ~ Ada ~ skrev (4 timer siden): #jaffalsånnjeggjørdet #opplysningsrådetforcontent#enhåndawesome2023 Det er hvert fall umerket reklame for manikyristen. Neglene er langt mer i fokus enn noe annet. Men klart, dersom CBE skulle merke hvert eneste innlegg som innebefatter produktplassering så hadde hvert eneste lille bilde vært reklamemerket. Og DET kan man jo ikke ha noe av når man spiller på venninnefølelsen og #bare.lille.private.meg.som.tilfeldigvis.viser.frem.noe! Endret 7. januar 2023 av Rastebenk 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 7. januar 2023 #74843 Del Skrevet 7. januar 2023 FruJohansen skrev (1 time siden): Skulle gjerne gitt deg 1000 liker på dette innlegget! Alt du sier her, oppsummerer problematikken med influenserbransjen generelt! Det problematiske er, for de av oss som ønsker å belyse nettopp disse bristene i troverdigheten, er at man må følge med over tid, og faktisk huske hva som er blitt sagt før. Å kritisere CBE for å reklamere for en app, framstår isolert sett som lite hensiktsmessig, hva er problemet, liksom? Hun får betalt for å vise den, vi skjønner at det er reklame, det er ikke så nøye om hun egentlig bruker den selv. Samme med barn i reklame, hva så om et navngitt barn viser leverpostei og påstår at det er favoritten til frokost, det er jo ikke farlig. Nei, det er det ikke - MEN DET ER EN DEL AV ET STØRRE BILDE! Jeg er dritt irritert på Norwegian om dagen, fordi de har gått bort fra sitt tidligere narrativ om å være "det enkle flyselskapet", som ikke driver med lurepriser og ekstra gebyr for alt mulig, slik SAS gjorde. Å bestille flybilletter med Norwegian i dag er et effings evighetsprosjekt, hvor jeg må velge av eller på en drøss gebyrbelagte tjenester som er helt innlysende en naturlig del av reisen - ja, kofferten min er større enn et A4- ark, ja, jeg vil gjerne ha et sete, nei, jeg vil ikke ha forsikring. Det får en konsekvens for Norwegian at de gjør stikk motsatt av hva de formidlet for få år siden, og endatil latterliggjorde konkurrenten som gjør det samme som de selv gjør i dag. Influenserbransjen er tuftet på nettopp dette grepet, narrativet endres i takt med hva som lønner seg mest i øyeblikket, og det går på troverdigheten løs. Men fordi de "bare er mennesker" syns tilsynelatende en hel del folk at det er helt i orden å drive forretningen sin på denne måten. Takk 🌻 Ja jeg fatter det altså ikke. Og jeg fatter heller ikke at det skal være mer greit når det er en influencer som gjør det enn når det er en stor bedrift. Løgn og bedrag er løgn og bedrag. Og er ikke i mot reklame, reklame er opprinnelig en nyttig måte å få informasjon om nye og gamle produkter på, så det blir lettere å orientere seg og velge. Ærbar virksomhet det! Men nå er det så forbundet med røyktepper og leirbål at det ikke er mulig å få tak på det egentlige produktet, at historien reklamen presenterer umulig kan stemme, eller at det til og med er reklame vi ser. Jeg synes egentlig at influencermarkedsføring er ekstra vanskelig og ille, nettopp fordi løgnen den manglende moralen blir hektet på en enkeltperson istedet for en markedsavdeling. Mange synes det er ubehagelig vil gå i forsvar for den personen som blir hengt ut offentlig. Det er egentlig en god medmenneskelig egesnkap, men her blir det forvrengt, og influenceren får dermed støtte for uredelig virksomhet nettopp ved å knytte det til personen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 7. januar 2023 #74844 Del Skrevet 7. januar 2023 Rastebenk skrev (19 minutter siden): Det er hvert fall umerket reklame for manikyristen. Neglene er langt mer i fokus enn noe annet. Men klart, dersom CBE skulle merke hvert eneste innlegg som innebefatter produktplassering så hadde hvert eneste lille bilde vært reklamemerket. Og DET kan man jo ikke ha noe av når man spiller på venninnefølelsen og #bare.lille.private.meg.som.tilfeldigvis.viser.frem.noe! True. Sikkert et flåsete innlegg fra meg, men jeg sliter med ikke å harselere og le og med å være seriøs ift noe som er så useriøst, fullt av fusk, løgner og narsissistisk (nei, ikke diagnosen) skue. Tacolefsa, og for så vidt neglene også, er ganske uskyldig i det hele, men dette er altså ei som kaller seg influenser. Nå er barna igjen eksponert på vei til bowlinga. Det er så grelt hvordan den familien lever med kamera på seg døgnet rundt. Gjør kontoen privat, legg ned, det er aldri for sent å snu. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. januar 2023 #74845 Del Skrevet 7. januar 2023 ~ Ada ~ skrev (1 minutt siden): True. Sikkert et flåsete innlegg fra meg, men jeg sliter med ikke å harselere og le og med å være seriøs ift noe som er så useriøst, fullt av fusk, løgner og narsissistisk (nei, ikke diagnosen) skue. Tacolefsa, og for så vidt neglene også, er ganske uskyldig i det hele, men dette er altså ei som kaller seg influenser. Nå er barna igjen eksponert på vei til bowlinga. Det er så grelt hvordan den familien lever med kamera på seg døgnet rundt. Gjør kontoen privat, legg ned, det er aldri for sent å snu. Men, CBE har ikke noe å falle tilbake på. Det samme gjelder LKE. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. januar 2023 #74846 Del Skrevet 7. januar 2023 Hva skal dette virket gjøre når barna blir større? De livnærer seg på å eksponere mindreårige. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 7. januar 2023 #74847 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Hahaha jeg dævver 😆😆🤣 spørs om han får seg nye sommerdekk når det går opp et lys for villa kulås 💡🤷♂️🤷♀️🤷♂️🤷♀️ (sistnevnte er favorittemojien til cbe og lke - "jeg skjønner ikke hva du mener") Endret 7. januar 2023 av NettoppJa Endre bildet 36 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 7. januar 2023 #74848 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) ~ Ada ~ skrev (2 timer siden): True. Sikkert et flåsete innlegg fra meg, men jeg sliter med ikke å harselere og le og med å være seriøs ift noe som er så useriøst, fullt av fusk, løgner og narsissistisk (nei, ikke diagnosen) skue. Tacolefsa, og for så vidt neglene også, er ganske uskyldig i det hele, men dette er altså ei som kaller seg influenser. Nå er barna igjen eksponert på vei til bowlinga. Det er så grelt hvordan den familien lever med kamera på seg døgnet rundt. Gjør kontoen privat, legg ned, det er aldri for sent å snu. Det uthevede. Om det er Sophie Elise eller Caroline Berg Eriksen spiller ingen trille. Jeg har fnist i mange år. Til det overraskende gikk opp for meg at folk sluker lurendreieriet med søkke og snøre og gladelig lar seg påvirke herfra til månen. Nutrilett i kjøkkenskapet, slankemedisin i kjøleskapet, rumpeputer og rumpeimplantater med reklame for trening og treningstøy. Jeg orker ikke en halvmeter til av dette, og er så lei av at det er mulig at slangeoljevirksomhet gir omsetning, og ellers mulighet til å hanke sympati ved å gråte litt på Lindmo og Senkveld om "den tøffe tiden". Endret 7. januar 2023 av Revenge o'Cavatina litt mer forståelig språk 32 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 7. januar 2023 #74849 Del Skrevet 7. januar 2023 Snøsøta skrev (1 time siden): Takk 🌻 Ja jeg fatter det altså ikke. Og jeg fatter heller ikke at det skal være mer greit når det er en influencer som gjør det enn når det er en stor bedrift. Løgn og bedrag er løgn og bedrag. Og er ikke i mot reklame, reklame er opprinnelig en nyttig måte å få informasjon om nye og gamle produkter på, så det blir lettere å orientere seg og velge. Ærbar virksomhet det! Men nå er det så forbundet med røyktepper og leirbål at det ikke er mulig å få tak på det egentlige produktet, at historien reklamen presenterer umulig kan stemme, eller at det til og med er reklame vi ser. Jeg synes egentlig at influencermarkedsføring er ekstra vanskelig og ille, nettopp fordi løgnen den manglende moralen blir hektet på en enkeltperson istedet for en markedsavdeling. Mange synes det er ubehagelig vil gå i forsvar for den personen som blir hengt ut offentlig. Det er egentlig en god medmenneskelig egesnkap, men her blir det forvrengt, og influenceren får dermed støtte for uredelig virksomhet nettopp ved å knytte det til personen sin. Oppdatering: CBE har nå altså linket til Lifesum i headeren sin. I headeren. Det andre som står der er barna, mannen, hunden, manageren og Netfit. Og nå altså Lifesum. Affiliatelenke, men likevel. For de som ikke er helt kjent med detaljer innen influencer marketing ser det ut som Lifesum er en CBE-greie. På høyde med familien. For å presisere ekstra: Bedrifter kan legge aktuelle lenker i headeren så de blir lett å finne for kundene. Avisene kan legge lenker til artikler. Osv. Men ingen av dem legger lenkene sammen med barna, husdyrene eller instakontoen til mannen. Så, er CBE en privatperson eller en bedrift? Synligere kan det svaret altså ikke være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 7. januar 2023 #74850 Del Skrevet 7. januar 2023 Misselue skrev (2 timer siden): Herregud, hvem bryr seg om dette CBE? Som jeg sa, jeg lærte noe nytt. Etter å ha sett hvordan det gjøres så skal jeg også begynne å spise taco, så for meg var dette uhyre interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 7. januar 2023 #74851 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Snøsøta skrev (1 time siden): Oppdatering: CBE har nå altså linket til Lifesum i headeren sin. I headeren. Det andre som står der er barna, mannen, hunden, manageren og Netfit. Og nå altså Lifesum. Affiliatelenke, men likevel. For de som ikke er helt kjent med detaljer innen influencer marketing ser det ut som Lifesum er en CBE-greie. På høyde med familien. For å presisere ekstra: Bedrifter kan legge aktuelle lenker i headeren så de blir lett å finne for kundene. Avisene kan legge lenker til artikler. Osv. Men ingen av dem legger lenkene sammen med barna, husdyrene eller instakontoen til mannen. Så, er CBE en privatperson eller en bedrift? Synligere kan det svaret altså ikke være. Takk for gode innlegg. 😊 Ikke direkte spørsmål til deg, men jeg lurer på hvordan er regelverket i forhold til reklamemerking av annonselenker i "headeren" på IG? Fra https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= Tilføyelse: Jeg sjekket https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning Og fant der bl.a. følgende som kan være relevant; Og her litt om merking av egenreklame (for Netfit): Endret 7. januar 2023 av Vanedis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 7. januar 2023 #74852 Del Skrevet 7. januar 2023 Nå har Inger in dubai gjort det fruen m.fler har drømt om i typ 5 år.. 37 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 7. januar 2023 #74853 Del Skrevet 7. januar 2023 Carolinebergeriksen og manglende merking av egenreklame for Netfit. Fra https://www.instagram.com/p/Cl6PQoNjdWg/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Fra https://www.instagram.com/p/Ck22KKOj_NX/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Fra dagens instastory: Om merking av egenreklame - https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunstone Skrevet 7. januar 2023 #74854 Del Skrevet 7. januar 2023 Vanedis skrev (8 minutter siden): Carolinebergeriksen og manglende merking av egenreklame for Netfit. Fra https://www.instagram.com/p/Cl6PQoNjdWg/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Fra https://www.instagram.com/p/Ck22KKOj_NX/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Fra dagens instastory: Om merking av egenreklame - https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning Men tar de betalt for tjenestene på netfit? De selger vel ingenting der foreløpig? Da er det vel heller ingenting å reklamere for? Men den lenken er jo shady. Hun har vel fått noe greier fra forbrukertilsynet tidligere for manglende merking av reklame, så det er vel bare å melde ifra igjen! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 7. januar 2023 #74855 Del Skrevet 7. januar 2023 (endret) Sunstone skrev (10 minutter siden): Men tar de betalt for tjenestene på netfit? De selger vel ingenting der foreløpig? Da er det vel heller ingenting å reklamere for? Men den lenken er jo shady. Hun har vel fått noe greier fra forbrukertilsynet tidligere for manglende merking av reklame, så det er vel bare å melde ifra igjen! Jeg vet ikke om det er et krav om at Netfit må ta betalt for tjenester, så lenge de har salgsinntekter, jf. https://www.proff.no/regnskap/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/. Dvs. det vi vet er at de har solgt reklameplass på Netfit som har vært rettet mot de som har besøkt siden deres. Tilføyelse: Intensjonen med Netfit ifølge CBE er vel også å selge en tjeneste på sikt. Endret 7. januar 2023 av Vanedis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunstone Skrevet 7. januar 2023 #74856 Del Skrevet 7. januar 2023 Vanedis skrev (11 minutter siden): Jeg vet ikke om det er et krav om at Netfit må ta betalt for tjenester, så lenge de har salgsinntekter, jf. https://www.proff.no/regnskap/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/. Dvs. det vi vet er at de har solgt reklameplass på Netfit som har vært rettet mot de som har besøkt siden deres. Tilføyelse: Intensjonen med Netfit ifølge CBE er vel også å selge en tjeneste på sikt. Da er det muligens et krav om å merke det med reklame da kanskje? Om de aktivt tjener penger på den. I grenseland hvertfall. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanedis Skrevet 7. januar 2023 #74857 Del Skrevet 7. januar 2023 Sunstone skrev (2 minutter siden): Da er det muligens et krav om å merke det med reklame da kanskje? Om de aktivt tjener penger på den. I grenseland hvertfall. Er man i tvil er rådet fra Forbrukertilsynet å merke. 😊 Og de merket tidligere blogginnlegg vedrørende Netfit med reklame, eksempelvis https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/05/netfit-cardiookt/ Så jeg lurer litt på hvorfor de ikke merker det nå på instastory og instagram? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 7. januar 2023 #74858 Del Skrevet 7. januar 2023 Altså, hva f... Var det ikke nok å dele frokosten 1 gang? Du måtte enda en gang, krydret med ekteskapelig dialog rundt barna? Fra cbe's story. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/feed/?hl=nb 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. januar 2023 #74859 Del Skrevet 7. januar 2023 Travelt, vet du. Jobber (løper) på en lørdag og må fikse mat til familien. Det er er under at de fikser alt, altså. 41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 7. januar 2023 #74860 Del Skrevet 7. januar 2023 ~ Ada ~ skrev (35 minutter siden): Altså, hva f... Var det ikke nok å dele frokosten 1 gang? Du måtte enda en gang, krydret med ekteskapelig dialog rundt barna? Fra cbe's story. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/feed/?hl=nb Så merkelig å dele dette. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå