Surikatt Skrevet 4. januar 2023 #74661 Del Skrevet 4. januar 2023 Malum skrev (3 timer siden): Flere som har plukket opp samarbeidet med lifesum: Kilde: henriktroy sin story på Instagram Jeg digger han. Og her har hun igjen ihjelredigert/filtrert seg selv. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 4. januar 2023 #74662 Del Skrevet 4. januar 2023 (endret) Surikatt skrev (8 timer siden): Jeg digger han. Og her har hun igjen ihjelredigert/filtrert seg selv. Og det er bare å melde. Ikke lov å redigere seg i reklamer/markedsføring uten å merke det som redigert. Gjelder reklame som kan skape kroppspress. Noe denne gjør. Kan meldes anonymt på siden til Forbrukertilsynet. Absurd hvordan hun holder på. Jeg har meldt Endret 5. januar 2023 av Stargaze 38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 5. januar 2023 #74663 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Stargaze skrev (8 timer siden): Og det er bare å melde. Ikke lov å redigere seg i reklamer/markedsføring uten å merke det som redigert. Gjelder reklame som kan skape kroppspress. Noe denne gjør. Kan meldes anonymt på siden til Frobukertilsynet. Absurd hvordan hun holder på. Jeg har meldt Ja, dette er et klart brudd på reglene og må meldes inn. Uansett er det helt idiotisk å bruke så mye filter at hun ser ut som en annen person. Hun må jo ha mistet helt grepet om virkeligheten. Dette er resultatet av å surre rundt hjemme og ta selfier. Endret 5. januar 2023 av Surikatt 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 5. januar 2023 #74664 Del Skrevet 5. januar 2023 Surikatt skrev (2 timer siden): Ja, dette er et klart brudd på reglene og må meldes inn. Uansett er det helt idiotisk å bruke så mye filter at hun ser ut som en annen person. Hun må jo ha mistet helt grepet om virkeligheten. Dette er resultatet av å surre rundt hjemme og ta selfier. Ja, dette er nok resultatet av å gå hjemme i så mange år (og i dette tilfellet går to mennesker hjemme sammen) Påvirkerbransjen har kjempet hardt for at det de gjør skal kalles jobb/yrke/bransje. Min mening er at JA, de tjener penger på det, og ja det er nok endel administrativt ift avtaler, telefoner, mail, regnskap osv. Men jobb? Nei, det å tjene penger er ikke ensbetydende med at det er en jobb. Det kan virkelig ikke vært veldig utviklende å surre rundt hjemme med trening og egenpleie. Jeg tror man mister helt evnen til å se utover, eller å ha et kamera vendt utover. Alt handler om seg selv og sitt. De kan si hva de vil, men det å leve av å være "påvirker" er i bunn og grunn å tjene penger på å dokumentere hvordan det er å være hjemmeværende og bruke all tiden på å ta bilder av seg selv, digge seg selv, stelle med seg selv, redigere bilder og å skape "the perfect image". Ikke akkurat brainy! 40 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 5. januar 2023 #74665 Del Skrevet 5. januar 2023 Teknikken på hipthrust får det til å krype kaldt nedover ryggen på meg.. 🥶 39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 5. januar 2023 #74666 Del Skrevet 5. januar 2023 Stargaze skrev (10 timer siden): Og det er bare å melde. Ikke lov å redigere seg i reklamer/markedsføring uten å merke det som redigert. Gjelder reklame som kan skape kroppspress. Noe denne gjør. Kan meldes anonymt på siden til Forbrukertilsynet. Absurd hvordan hun holder på. Jeg har meldt Men hun har vel vært retusjert på all reklame jeg har sett av henne i høst? Kan ikke huske jeg noen gang har sett dette merke når hun reklamerer. Synes også tilsynet i altfor stor grad er basert på advarsler og veiledning enn på direkte konsekvens med det samme (bøter), og da fortrinnsvis inn mot annonsørene og ikke påvirkerne (som selvfølgelig kan være annonsøren i noen tilfeller). Det hele fremstår uoversiktlig og uryddig, særlig når veldig mye reklame foregår på story som forsvinner på et blunk og dermed i liten grad kan ettergås. I hvilken grad utføres stikkontroller eller tilsynsaksjoner uten at noen har sendt inn klage, og i så fall- hva er konsekvensen? Jeg synes også det er en merkelig utforming på influenserkanalene, der det ikke er noe som helst informasjon om hvilket lovverk og etiske retningslinjer de er underlagt (eller har jeg gått glipp av noe?) https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukertilsynets-veiledning-om-merking-av-retusjert-reklame 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 5. januar 2023 #74667 Del Skrevet 5. januar 2023 blåbærpai skrev (21 minutter siden): Teknikken på hipthrust får det til å krype kaldt nedover ryggen på meg.. 🥶 Jeg tenkte det samme 😳 Hvordan de vil fremstå som profesjonelle og ha kunnskap om trening, og samtidig vise dette, er helt ufattelig. Selv en nybegynner kan enkelt klare å finne informasjon om teknikk og utførelse av øvelsen. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 5. januar 2023 #74668 Del Skrevet 5. januar 2023 ~ Ada ~ skrev (25 minutter siden): Men hun har vel vært retusjert på all reklame jeg har sett av henne i høst? Kan ikke huske jeg noen gang har sett dette merke når hun reklamerer. Synes også tilsynet i altfor stor grad er basert på advarsler og veiledning enn på direkte konsekvens med det samme (bøter), og da fortrinnsvis inn mot annonsørene og ikke påvirkerne (som selvfølgelig kan være annonsøren i noen tilfeller). Det hele fremstår uoversiktlig og uryddig, særlig når veldig mye reklame foregår på story som forsvinner på et blunk og dermed i liten grad kan ettergås. I hvilken grad utføres stikkontroller eller tilsynsaksjoner uten at noen har sendt inn klage, og i så fall- hva er konsekvensen? Jeg synes også det er en merkelig utforming på influenserkanalene, der det ikke er noe som helst informasjon om hvilket lovverk og etiske retningslinjer de er underlagt (eller har jeg gått glipp av noe?) https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukertilsynets-veiledning-om-merking-av-retusjert-reklame LKE hadde vel en uttalelse om at hvem kom til å oppdage at se retusjerte? Dessuten mente han at lovendringen var dum siden da måtte alle fotografer merke bildene sine siden alle forandret på lys. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 5. januar 2023 #74669 Del Skrevet 5. januar 2023 Laia skrev (15 minutter siden): Jeg tenkte det samme 😳 Hvordan de vil fremstå som profesjonelle og ha kunnskap om trening, og samtidig vise dette, er helt ufattelig. Selv en nybegynner kan enkelt klare å finne informasjon om teknikk og utførelse av øvelsen. Hun bruker jo overkroppen som bare det til å tvinge vekten opp.. Håpløst at hun viser den. Ned med kg på vektene inntil hun kan kjøre den teknisk riktig. Det der er jo bare å skrike etter skader. Og i enda større grad vise komptansemangelen ifht til netfit og coachen. Dette er grøss, ja 28 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 5. januar 2023 #74670 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Stargaze skrev (17 minutter siden): Hun bruker jo overkroppen som bare det til å tvinge vekten opp.. Håpløst at hun viser den. Ned med kg på vektene inntil hun kan kjøre den teknisk riktig. Det der er jo bare å skrike etter skader. Og i enda større grad vise komptansemangelen ifht til netfit og coachen. Dette er grøss, ja Greit nok at en personlig rekord ikke alltid utføres med optimal teknikk, men det å legge dette ut (også på Netfit) underbygger ikke akkurat imaget om at de innehar treningsekspertise. Endret 5. januar 2023 av Laia 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 5. januar 2023 #74671 Del Skrevet 5. januar 2023 123Frustrert skrev (15 minutter siden): LKE hadde vel en uttalelse om at hvem kom til å oppdage at se retusjerte? Dessuten mente han at lovendringen var dum siden da måtte alle fotografer merke bildene sine siden alle forandret på lys. Det kan godt være. Derfor viktig med tilsyn og kontroll. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 5. januar 2023 #74672 Del Skrevet 5. januar 2023 ~ Ada ~ skrev (26 minutter siden): Det kan godt være. Derfor viktig med tilsyn og kontroll. Enig. Når bedriftseier har et sånn syn på regelverket må det kontrolleres 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 5. januar 2023 #74673 Del Skrevet 5. januar 2023 ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Men hun har vel vært retusjert på all reklame jeg har sett av henne i høst? Kan ikke huske jeg noen gang har sett dette merke når hun reklamerer. Synes også tilsynet i altfor stor grad er basert på advarsler og veiledning enn på direkte konsekvens med det samme (bøter), og da fortrinnsvis inn mot annonsørene og ikke påvirkerne (som selvfølgelig kan være annonsøren i noen tilfeller). Det hele fremstår uoversiktlig og uryddig, særlig når veldig mye reklame foregår på story som forsvinner på et blunk og dermed i liten grad kan ettergås. I hvilken grad utføres stikkontroller eller tilsynsaksjoner uten at noen har sendt inn klage, og i så fall- hva er konsekvensen? Jeg synes også det er en merkelig utforming på influenserkanalene, der det ikke er noe som helst informasjon om hvilket lovverk og etiske retningslinjer de er underlagt (eller har jeg gått glipp av noe?) https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukertilsynets-veiledning-om-merking-av-retusjert-reklame Bare å samle det opp og sende inn. Gjelder det når hun bedriver reklame for Netfit og? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 5. januar 2023 #74674 Del Skrevet 5. januar 2023 Stargaze skrev (54 minutter siden): Hun bruker jo overkroppen som bare det til å tvinge vekten opp.. Håpløst at hun viser den. Ned med kg på vektene inntil hun kan kjøre den teknisk riktig. Det der er jo bare å skrike etter skader. Og i enda større grad vise komptansemangelen ifht til netfit og coachen. Dette er grøss, ja Man trenger ikke ha mye peil på styrkeøvelser for å se hvor åpenbart feil dette utføres. Som om antall kilo er alfa og omega, og ikke hvordan øvelsen utføres. Helt latterlig at hun legger ut noe sånt. Denne påvirkeren er bare helt ufattelig tragisk. Det er usunn påvirkning alle veier her, og man vet jo ikke om man skal le eller gråte. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5. januar 2023 #74675 Del Skrevet 5. januar 2023 Hipthrusten var grusom og 92 kg er heller ikke mye vekt i denne øvelsen, spesielt for en som tilsynelatende trener hver dag og driver en trenings app. Jeg er selv bare ei litta flis, men løfter mye mer enn henne i denne øvelsen. Det som dog er enda drøyere er at "coach eriksen" filmer uten å bryte inn og korrigere direkte skadelig utførelse. Hvis dette nå er jobben din nå, så GJØR DEN!. 39 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. januar 2023 #74676 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Det ser ut som hun har opparbeidet seg god teknikk ifht løping, ellers virker det veldig lite kraftfullt/dårlig teknikk. Vi får fortsatt bare se få sekunder av styrkeøvelser som mest minner om tenåringer på treningsstudio som mest er der for det sosiale, men tar noen runder for syns skyld (eller meg selv for den saks skyld når jeg ikke er klar for mer enn løping/intervall). Jeg finner den styrketreningen så lite troverdig, og at hun har så vondt i magemusklene etter det hun presterer? Kjøper det bare ikke. Endret 5. januar 2023 av Jobbermedbarn 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 5. januar 2023 Populært innlegg #74677 Del Skrevet 5. januar 2023 (Gjemmer bilen min for LKE nå) 50 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 5. januar 2023 #74678 Del Skrevet 5. januar 2023 Rastebenk skrev (11 minutter siden): (Gjemmer bilen min for LKE nå) Du blir nok blokkert. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 5. januar 2023 #74679 Del Skrevet 5. januar 2023 blåbærpai skrev (2 timer siden): Teknikken på hipthrust får det til å krype kaldt nedover ryggen på meg.. 🥶 Dette måtte jeg se to ganger. Jeg kan ikke tro at en selverklært treningsekspert etter så mange år, virkelig går inn for å skade seg selv. Ser ikke ut til at coachen er tilstede heller, kameraet er på stativ vil jeg tro. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 5. januar 2023 #74680 Del Skrevet 5. januar 2023 Revenge o'Cavatina skrev (22 minutter siden): Dette måtte jeg se to ganger. Jeg kan ikke tro at en selverklært treningsekspert etter så mange år, virkelig går inn for å skade seg selv. Ser ikke ut til at coachen er tilstede heller, kameraet er på stativ vil jeg tro. Det ser ut som dama skal knekke i to. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå