Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Malum skrev (3 timer siden):

Flere som har plukket opp samarbeidet med lifesum:

Screenshot_20230104-185615.png

Kilde: henriktroy sin story på Instagram 

Jeg digger han. Og her har hun igjen ihjelredigert/filtrert seg selv. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surikatt skrev (8 timer siden):

Jeg digger han. Og her har hun igjen ihjelredigert/filtrert seg selv. 

Og det er bare å melde. Ikke lov å redigere seg i reklamer/markedsføring uten å merke det som redigert. Gjelder reklame som kan skape kroppspress. Noe denne gjør.

Kan meldes anonymt på siden til Forbrukertilsynet.

Absurd hvordan hun holder på.

Jeg har meldt

Endret av Stargaze
  • Liker 38
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (8 timer siden):

Og det er bare å melde. Ikke lov å redigere seg i reklamer/markedsføring uten å merke det som redigert. Gjelder reklame som kan skape kroppspress. Noe denne gjør.

Kan meldes anonymt på siden til Frobukertilsynet.

Jeg har meldt

Ja, dette er et klart brudd på reglene og må meldes inn. Uansett er det helt idiotisk å bruke så mye filter at hun ser ut som en annen person. Hun må jo ha mistet helt grepet om virkeligheten. Dette er resultatet av å surre rundt hjemme og ta selfier. 

Endret av Surikatt
  • Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (2 timer siden):

Ja, dette er et klart brudd på reglene og må meldes inn. Uansett er det helt idiotisk å bruke så mye filter at hun ser ut som en annen person. Hun må jo ha mistet helt grepet om virkeligheten. Dette er resultatet av å surre rundt hjemme og ta selfier. 

Ja, dette er nok resultatet av å gå hjemme i så mange år (og i dette tilfellet går to mennesker hjemme sammen)  Påvirkerbransjen har kjempet hardt for at det de gjør skal kalles jobb/yrke/bransje. Min mening er at JA, de tjener penger på det, og ja det er nok endel administrativt ift avtaler, telefoner, mail, regnskap osv. Men jobb? Nei, det å tjene penger er ikke ensbetydende med at det er en jobb. 

Det kan virkelig ikke vært veldig utviklende å surre rundt hjemme med trening og egenpleie. Jeg tror man mister helt evnen til å se utover, eller å ha et kamera vendt utover. Alt handler om seg selv og sitt. 

De kan si hva de vil, men det å leve av å være "påvirker" er i bunn og grunn å tjene penger på å dokumentere hvordan det er å være hjemmeværende og bruke all tiden på å ta bilder av seg selv, digge seg selv, stelle med seg selv, redigere bilder og å skape "the perfect image". 

Ikke akkurat brainy! 

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikken på hipthrust får det til å krype kaldt nedover ryggen på meg.. 🥶

• Liker 39
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (10 timer siden):

Kan meldes anonymt på siden til Forbrukertilsynet.

Jeg har meldt

Men hun har vel vært retusjert på all reklame jeg har sett av henne i høst? Kan ikke huske jeg noen gang har sett dette merke når hun reklamerer.

Synes også tilsynet i altfor stor grad er basert på advarsler og veiledning enn på direkte konsekvens med det samme (bøter), og da fortrinnsvis inn mot annonsørene og ikke påvirkerne (som selvfølgelig kan være annonsøren i noen tilfeller). Det hele fremstår uoversiktlig og uryddig, særlig når veldig mye reklame foregår på story som forsvinner på et blunk og dermed i liten grad kan ettergås. I hvilken grad utføres stikkontroller eller tilsynsaksjoner uten at noen har sendt inn klage, og i så fall- hva er konsekvensen? Jeg synes også det er en merkelig utforming på influenserkanalene, der det ikke er noe som helst informasjon om hvilket lovverk og etiske retningslinjer de er underlagt (eller har jeg gått glipp av noe?) 

https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukertilsynets-veiledning-om-merking-av-retusjert-reklame

IMG_20230105_095300.thumb.png.9bdcd6a21045f125b64c07b6f36dad7a.png

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blåbærpai skrev (21 minutter siden):

Jeg tenkte det samme 😳 Hvordan de vil fremstå som profesjonelle og ha kunnskap om trening, og samtidig vise dette, er helt ufattelig.

Selv en nybegynner kan enkelt klare å finne informasjon om teknikk og utførelse av øvelsen. 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (25 minutter siden):

Men hun har vel vært retusjert på all reklame jeg har sett av henne i høst? Kan ikke huske jeg noen gang har sett dette merke når hun reklamerer.

Synes også tilsynet i altfor stor grad er basert på advarsler og veiledning enn på direkte konsekvens med det samme (bøter), og da fortrinnsvis inn mot annonsørene og ikke påvirkerne (som selvfølgelig kan være annonsøren i noen tilfeller). Det hele fremstår uoversiktlig og uryddig, særlig når veldig mye reklame foregår på story som forsvinner på et blunk og dermed i liten grad kan ettergås. I hvilken grad utføres stikkontroller eller tilsynsaksjoner uten at noen har sendt inn klage, og i så fall- hva er konsekvensen? Jeg synes også det er en merkelig utforming på influenserkanalene, der det ikke er noe som helst informasjon om hvilket lovverk og etiske retningslinjer de er underlagt (eller har jeg gått glipp av noe?) 

https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukertilsynets-veiledning-om-merking-av-retusjert-reklame

LKE hadde vel en uttalelse om at hvem kom til å oppdage at se retusjerte? Dessuten mente han at lovendringen var dum siden da måtte alle fotografer merke bildene sine siden alle forandret på lys. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (15 minutter siden):

Jeg tenkte det samme 😳 Hvordan de vil fremstå som profesjonelle og ha kunnskap om trening, og samtidig vise dette, er helt ufattelig.

Selv en nybegynner kan enkelt klare å finne informasjon om teknikk og utførelse av øvelsen. 

Hun bruker jo overkroppen som bare det til å tvinge vekten opp.. Håpløst at hun viser den. Ned med kg på vektene inntil hun kan kjøre den teknisk riktig. Det der er jo bare å skrike etter skader.

Og i enda større grad vise komptansemangelen ifht til netfit og coachen.

Dette er grøss, ja

• Liker 28
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (17 minutter siden):

Hun bruker jo overkroppen som bare det til å tvinge vekten opp.. Håpløst at hun viser den. Ned med kg på vektene inntil hun kan kjøre den teknisk riktig. Det der er jo bare å skrike etter skader.

Dette er grøss, ja

Greit nok at en personlig rekord ikke alltid utføres med optimal teknikk, men det å legge dette ut (også på Netfit) underbygger ikke akkurat imaget om at de innehar treningsekspertise.

Endret av Laia
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123Frustrert skrev (15 minutter siden):

LKE hadde vel en uttalelse om at hvem kom til å oppdage at se retusjerte? Dessuten mente han at lovendringen var dum siden da måtte alle fotografer merke bildene sine siden alle forandret på lys. 

Det kan godt være. Derfor viktig med tilsyn og kontroll.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (26 minutter siden):

Det kan godt være. Derfor viktig med tilsyn og kontroll.

Enig. Når bedriftseier har et sånn syn på regelverket må det kontrolleres

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Bare å samle det opp og sende inn. Gjelder det når hun bedriver reklame for Netfit og?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (54 minutter siden):

Dette er grøss, ja

Man trenger ikke ha mye peil på styrkeøvelser for å se hvor åpenbart feil dette utføres. Som om antall kilo er alfa og omega, og ikke hvordan øvelsen utføres. Helt latterlig at hun legger ut noe sånt. Denne påvirkeren er bare helt ufattelig tragisk. Det er usunn påvirkning alle veier her, og man vet jo ikke om man skal le eller gråte.

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipthrusten var grusom og 92 kg er heller ikke mye vekt i denne øvelsen, spesielt for en som tilsynelatende trener hver dag og driver en trenings app. Jeg er selv bare ei litta flis, men løfter mye mer enn henne i denne øvelsen.

Det som dog er enda drøyere er at "coach eriksen" filmer uten å bryte inn og korrigere direkte skadelig utførelse. Hvis dette nå er jobben din nå, så GJØR DEN!.

• Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som hun har opparbeidet seg god teknikk ifht løping, ellers virker det veldig lite kraftfullt/dårlig teknikk. Vi får fortsatt bare se få sekunder av styrkeøvelser som mest minner om tenåringer på treningsstudio som mest er der for det sosiale, men tar noen runder for syns skyld (eller meg selv for den saks skyld når jeg ikke er klar for mer enn løping/intervall).

Jeg finner den styrketreningen så lite troverdig, og at hun har så vondt i magemusklene etter det hun presterer? Kjøper det bare ikke. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rastebenk skrev (11 minutter siden):

(Gjemmer bilen min for LKE nå) :reise:

Screenshot_20230105_123520_Instagram.jpg

Du blir nok blokkert.

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (2 timer siden):

Dette måtte jeg se to ganger. Jeg kan ikke tro at en selverklært treningsekspert etter så mange år, virkelig går inn for å skade seg selv.

Ser ikke ut til at coachen er tilstede heller, kameraet er på stativ vil jeg tro.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (22 minutter siden):

Dette måtte jeg se to ganger. Jeg kan ikke tro at en selverklært treningsekspert etter så mange år, virkelig går inn for å skade seg selv.

Ser ikke ut til at coachen er tilstede heller, kameraet er på stativ vil jeg tro.

Det ser ut som dama skal knekke i to. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...