Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nudeldama skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke påstått at alle innlegg som kritiserer kritikerne blir moderert bort.

Og, igjen, selv om du ikke har erfart den tonen så har andre det.

Takk for at du tok deg bryet å svare. Vi har åpenbart helt forskjellig erfaring og man bygger jo som oftest meningene sine på det man opplever selv. Jeg synes tråden har godt takhøyde for innlegg som går mot strømmen. Vi får bare være enige om å være uenige.

Jeg er bare innom her i perioder, men jeg skriver meg dette bak øret og kommer til å være ekstra oppmerksom på det du beskriver heretter. Kanskje jeg endrer mening, jeg holder muligheten åpen.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (1 time siden):

Sikkert rundene på strava  de sikter til.. Du mener Særp? 

Det står takkehilsen fra Fredrikstad sentrum under nyttårsinnlegget

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (38 minutter siden):

Fyttirakkern, dette var en trasig debatt. 😴💤 Snart ferdige?

Ja, forstår godt det er mye mer spennende å lese innlegg nr. 572 som skriver "Åh, CBE er så kjedelig, går bare i det samme. Kaffe og mølle, gjesp". 

Felis skrev (16 minutter siden):

Takk for at du tok deg bryet å svare. Vi har åpenbart helt forskjellig erfaring og man bygger jo som oftest meningene sine på det man opplever selv. Jeg synes tråden har godt takhøyde for innlegg som går mot strømmen. Vi får bare være enige om å være uenige.

Jeg er bare innom her i perioder, men jeg skriver meg dette bak øret og kommer til å være ekstra oppmerksom på det du beskriver heretter. Kanskje jeg endrer mening, jeg holder muligheten åpen.

Takk for at du holder deg saklig, unngår brukerangrep/hersketeknikker, skriver nyansert og er åpen for andres perspektiver. Tråden hadde virkelig hatt godt av flere slike. :) 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luvinesta skrev (10 timer siden):

Ja... For det var skikkelig saklig kritikk å skrive: Så fikk vi sett de fine, nye puppene hun kjøpte seg i fjor. på et bilde av siluetten av kroppen hennes i bakgrunnen av et bilde... Deg om det, om du mener det er saklig kritikk. For andre er det en uhyre frekk og ufordragelig ting å skrive til noen.

Jeg hadde også tenkt både nesevis møkkakjerring og at det var en utrolig merkelig ting å skrive til at annet menneske. Som om noen har noe med at andre mennesker har tatt silikon, det er utrolig sært og på grensen til, ja... Psycho... Og dette ser man flere ganger i denne tråden. Det de gjør blir 100 ganger verre, mens det kritikerne gjør skal dysses ned og er så saklig og velbegrunnet, om det ikke er det, så skal du banne på at gjengen står klare til å forsvare de verste hetserne i denne tråden også. (Dette gjelder selvsagt ikke alle)

Å skrive et slikt motsvar er dumt, selv om jeg forstår at man får nok av den evige heksejakta, og det å ripe opp bilen til noen (selv om det ikke finnes et eneste bevis som har kommet frem i lyset) er selvsagt totalt uansvarlig. Jeg er ingen tilhenger av dette paret eller handlingene deres, men denne mobbetråden er fader meg så ekstremt mye verre, ikke minst for barna. Spekulerer i at mange av de aktive her inne aldri tidligere har følt tilhørighet før de fant denne tråden og endelig kunne føle litt gruppementalitet og "makt". Noe må det være iallefall.

Der var du tilbake med sedvanlig vrøvl ja. Denne tråden er ikke mye verre enn det synkende skipet i Kulås nei. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (Akkurat nå):

Der var du tilbake med sedvanlig vrøvl ja. Denne tråden er ikke mye verre enn det synkende skipet i Kulås nei. 

Kjempeflott at du så fort kommer med et godt eksempel på det vi mener er problematisk med tråden.  (min utheving).

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (1 minutt siden):

Kjempeflott at du så fort kommer med et godt eksempel på det vi mener er problematisk med tråden.  (min utheving).

«Det vi mener..» Hvem er vi?

Men du har jo sjelden gode argumenter fir annet enn brukerdebatt selv. 

Det er en grunn til at denne tråden eksisterer og det er liv og levnet til året i Kulås. De klarer fint å stelle ting i stand for seg selv. Hadde de ikke holdt på som de gjør så hadde ikke denne tråden eksistert. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

Og det er veldig bra og tror ikke det som nå diskuteres er berettiget mot deg, ihvertfall ikke der jeg har lest fra deg.

Men mye av poenget er at flere av innleggene her ikke går under regelbrudd men er veldig ufine. Likevel er det de som påpeker dette som får mest kritikk. 

Som jeg skrev tidligere i denne noe avsporend edelen av debatten, er jeg blitt både angrepet og stalket på grunn av ting jeg  har skrevet, særlig når jeg har skrevet kritisk om eksponering av mindreårige. Jeg har også blitt kalt møkkakjerring fra kg i kommentarfeltet på bloggen hennes. Så det at det kun er de som skriver usaklig kritikk som angripes av metakritikere, er ikke sant. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (9 minutter siden):

Hvem snakker du på vegne av her?

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
pøbelsara skrev (18 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere i denne noe avsporend edelen av debatten, er jeg blitt både angrepet og stalket på grunn av ting jeg  har skrevet, særlig når jeg har skrevet kritisk om eksponering av mindreårige. Jeg har også blitt kalt møkkakjerring fra kg i kommentarfeltet på bloggen hennes. Så det at det kun er de som skriver usaklig kritikk som angripes av metakritikere, er ikke sant. 

Og det er ikke greit det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Det står takkehilsen fra Fredrikstad sentrum under nyttårsinnlegget

Alle innleggene hennes fra Idyllfestivalen i sommer, som er i Fredrikstad, var Reklame. Hun ble sponset med VIP billetter og hotellopphold. 
:opplyser: 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det greit å kategorisere denne tråden i sin alminnelighet som "mobbing" og "heksejakt", men ikke å karakterisere slik kategorisering som "usedvanlig vrøvl"?

Spør for en venn.

Jeg for min del foretrekker debatten uten begge deler. 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Aricia skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er det greit å kategorisere denne tråden i sin alminnelighet som "mobbing" og "heksejakt", men ikke å karakterisere slik kategorisering som "usedvanlig vrøvl"?

Spør for en venn.

Jeg for min del foretrekker debatten uten begge deler. 

Tråden er ikke kun mobbing og heksejakt, mye bra og viktig også.

Men når ufine, stygge eller usaklige kommentarer får stå og ikke får noen eller lite konsekvenser så setter det et inntrykk og standard av tråden. 

I tillegg når noen påpeker dette eller andre ting, så får man mye motstand og rapportering. 

Det er stor takhøyde for det meste av kritikk mot cbe. Det er liten takhøyde for noe annet.

Bare at jeg skrev ala at toppidrettsutøvere kan bli utslitt etter noen hundre meter  ble det rabalder av. Uten at jeg forsvarte cbe eller sa kritikken mot bildet var feil, men en generell uttalelse. For ja, mange topptrente idrettsutøver legger seg ned på bakken etter en spurt hvor de tar seg helt ut, for å hente seg inn, selv på noen få hundre meter.

Så lite skal til for å lage et leven den ene veien, mens svært mye skal til for å lage leven når den andre veien. 

Personen som ble sitert kom med konkrete eksempler. Og forklarte at ufine kommentarer ikke nødvendigvis er regelbrudd. Så kommer et svar på dette at det er usedvanlig vrøvl og sammenligner med cbe. Ikke noe konkret, ingen motargumenter, ingen forklaringer. Personen er tydelig innafor at det er greit med ufine, usaklige kommentarer her inne som støtter opp under hetsing og mobbing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at å høre, i årevis fra de samme metakritikerne (for argumenter FOR det influenceren bedriver finner de ikke og ønsker ikke overordnet diskusjon, heller), om hets, latterliggjøring, mobbing, dårlig debattskikk og andre negative karakteristikker (vi har ikke et liv er også hyppig brukt), er det merkelig at disse forventer, nesten krever, å aldri lese karakteristikker av sine egne innlegg. Pussig. Man skal heller ikke skrive om kropp og barn, to av hovedområdene CBE.no dreier bedriften rundt. Venter på at disse skal komme med egne innlegg om hva det skal være lov å kritisere. Eller vent, det gjør jeg faktisk ikke. 

• Liker 31
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (2 timer siden):

Virkelig? Igjen? Hvor mange ganger skal jeg forklare dette før du tar det til deg? Du skrev at toppidrettsutøvere blir like slitene som CBE tilsynelatende er på det bildet, etter å ha løpt noen hundre meter.

Jeg spurte deg om du virkelig mente dette, du modererte deg og da skrev jeg at du heller burde formulere det slik. Det var et forsøk på rettledning, fordi du har noen gode poenger innimellom, som dessverre drukner fordi du formulerer deg dårlig. 

At du ble så betuttet av dette at du går fullstendig "ville du sagt dette til datteren din" osv, får du ta på din egen kappe. Men jeg skrev som jeg gjorde fordi jeg ante at temperaturen var i ferd med å stige og jeg ville unngå at kroppsdiskusjonen eskalerte helt. Det er kontraproduktivt for trådens intensjon og erfaringsmessig medfører det noen ganger stygge kommentarer om Carolines utseende. Jeg oppfattet at du ikke leste rommet, eller er uerfaren med debattskikk.  Jeg innser at tonen min ble i overkant for deg. Jeg beklager, jeg har en sarkastisk skrivestil og det er vanskelig å legge fra meg. Jeg har nok blitt vant til at mine meddebattanter er hardhudete nok til å tåle det. 

Her er forøvrig nok et innlegg fullstendig blottet for spydigheter mot CBE. Også bra med likes. Innlegget jeg limte inn over har forøvrig 30+ likes det også.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3636/

Skjermbilde 2023-01-02 kl. 10.00.37.png

Beklager, har ikke orket å lese alt på de siste 15 sidene.

Men du @Felis klarer å kritisere kritikken saklig, uten å ty til overdrivelser, polariseringer, angrep på og kollektive fornærmelser mot de andre brukerne. Det er forskjellen, og det er derfor du får Likes og saklige svar tilbake når du tar opp uheldige aspekter ved miljøet i tråden.

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
loffen skrev (43 minutter siden):

Alle innleggene hennes fra Idyllfestivalen i sommer, som er i Fredrikstad, var Reklame. Hun ble sponset med VIP billetter og hotellopphold. 

Ok, takk for info. Ikke fått med meg festivalen der, det var nok før mitt «engasjement»

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Kollontaj skrev (24 minutter siden):

Må innrømme at å høre, i årevis fra de samme metakritikerne (for argumenter FOR det influenceren bedriver finner de ikke og ønsker ikke overordnet diskusjon, heller), om hets, latterliggjøring, mobbing, dårlig debattskikk og andre negative karakteristikker (vi har ikke et liv er også hyppig brukt), er det merkelig at disse forventer, nesten krever, å aldri lese karakteristikker av sine egne innlegg. Pussig. Man skal heller ikke skrive om kropp og barn, to av hovedområdene CBE.no dreier bedriften rundt. Venter på at disse skal komme med egne innlegg om hva det skal være lov å kritisere. Eller vent, det gjør jeg faktisk ikke. 

I løpet av disse sidene har ikke "metakritikerene" skrevet at det ikke skal diskuteres om kropp eller barn. Men at man gjør det med forsiktighet og kanskje tenker seg litt om før man publiserer noe, både ovenfor cbe og andre. Det er en stor forskjell. 

Det hele startet jo med at en kritiserte meg for mye av det du skriver at metakritikere gjør, og jeg går vel under "metakritikere" for flertallet her. 

Jeg har både unnskyldt meg, prøvd å forklare, tatt til meg det andre skriver etc. Men når mange av kommentarene her mot de såkalte metakritikere er usaklig, lite konstruktivt og blir vridd på alt man sier så underbygger det jo akkurat det enkelte her skriver og prøver å få frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (1 time siden):

Dette er veldig rart, for jeg kontaktet faktisk arrangørende for Idyllfestivalen, og de benektet ethvert samarbeid med CBE. 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (3 timer siden):

Og ikke minst, hvem normal person tør å vise sitt ekte jeg som influencere når det er så mye dømming og negativitet? Man etterlyser naturlige influencere som ikke opererer seg  legger på filter, retusjerer seg. Men når ikke det er godt nok heller? 

Jeg tror og tenker at det ikke kun er influencer virksomheten som kun er problemet når det kommer til alle operasjoner, filter, retusjering, narrativ osv. Men også hvordan befolkningen forholder seg til influencere og andre, hvordan vi skriver til folk på nettet, hva som er akseptert og ikke osv. Og jeg mener dette er en ekstrem viktig del å diskutere, særskilt i denne tråden og om cbe. For ønsker folk egentlig at cbe tar til seg den konstruktive kritikken og gjør noe med det, eller ønsker man bare å ha en å finne feil med? For selv når hun var mer naturlig, ekte og delte mer av seg selv var det feil det å. 

Hets, mobbing og unødvendige kommentarer er ikke greit selv om den man kritiserer er influencer og influenceren er en bedrift. Ikke bare ovenfor influencerene, men også hva slags budskap og aksept man sender ut til andre. 

Likevel avskriver jeg ikke det ansvaret en influencere har, som mange her argumenterer godt for. 

Dette er jo ikke sant! Det er en stor konsensus blant kritikerne i tråden om at CBE ser mye yngre, søtere og hyggeligere ut uten retusjering og filtere!

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...