pøbelsara Skrevet 2. januar 2023 #74401 Del Skrevet 2. januar 2023 Og igjen ser vi at det er vanskelig for enkelte å skrive tilsvar til kritikk uten å skrive stygge karakteristikker om dem. hvem mener du @Luvinesta? hvem av oss her inne er det som ikke har hatt noen venner før vi fant sammen i denne tråden? eller har du noen bedre argumenter? 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 2. januar 2023 #74402 Del Skrevet 2. januar 2023 Klappe skrev (9 timer siden): De siste 7 sidene er utrolig kjedelig, kan dere fortsette debatten mellom dere som holder på via meldinger? Signerer denne 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. januar 2023 #74403 Del Skrevet 2. januar 2023 Veldig mye i tråden er veldig kjedelig, mitt råd er å hoppe over det eller skrive noe interessant selv. 👍 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. januar 2023 #74404 Del Skrevet 2. januar 2023 Lill skrev (7 timer siden): Eller når enkelte driver med uredelige metoder og spekulering, og påstår at spekuleringen er riktig. Blant annet dette med årevis tråd etikk. Jeg er ikke den første du går etter med det argumentet. Her må du hoste opp fakta. Hvilke uredelige metoder? Hvilken spekulasjon? Hvilke andre brukere opptrer på samme måte som deg har fått kritikk for ulik opptreden i ulike tråder? Vis til innlegg. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 2. januar 2023 #74405 Del Skrevet 2. januar 2023 Luvinesta skrev (6 timer siden): Ja... For det var skikkelig saklig kritikk å skrive: Så fikk vi sett de fine, nye puppene hun kjøpte seg i fjor. på et bilde av siluetten av kroppen hennes i bakgrunnen av et bilde... Deg om det, om du mener det er saklig kritikk. For andre er det en uhyre frekk og ufordragelig ting å skrive til noen. Jeg hadde også tenkt både nesevis møkkakjerring og at det var en utrolig merkelig ting å skrive til at annet menneske. Som om noen har noe med at andre mennesker har tatt silikon, det er utrolig sært og på grensen til, ja... Psycho... Og dette ser man flere ganger i denne tråden. Det de gjør blir 100 ganger verre, mens det kritikerne gjør skal dysses ned og er så saklig og velbegrunnet, om det ikke er det, så skal du banne på at gjengen står klare til å forsvare de verste hetserne i denne tråden også. (Dette gjelder selvsagt ikke alle) Å skrive et slikt motsvar er dumt, selv om jeg forstår at man får nok av den evige heksejakta, og det å ripe opp bilen til noen (selv om det ikke finnes et eneste bevis som har kommet frem i lyset) er selvsagt totalt uansvarlig. Jeg er ingen tilhenger av dette paret eller handlingene deres, men denne mobbetråden er fader meg så ekstremt mye verre, ikke minst for barna. Spekulerer i at mange av de aktive her inne aldri tidligere har følt tilhørighet før de fant denne tråden og endelig kunne føle litt gruppementalitet og "makt". Noe må det være iallefall. Jeg må si meg enig med dette, og flere av de andre innleggene her inne de siste sidene. Dette blir slettet som brukerdebatt, men jeg synes det er viktig at dette kommer frem og blir belyst. Hvordan mye av det som skrives i denne tråden er hets og latterliggjøring av CBE og hennes kropp, selv om mange gjemmer seg bak "en bedrift kan ikke bli såret" - som om de ikke forstår at det er en enkeltperson bak bedriften. Hvordan mange skriver at de tenker på barna, men ikke tenker over hva barna vil føle om de kommer over denne tråden. Argumentet er da at det er CBEs feil, dvs at hvis man skriver stygge ting som gjør at barna leser det og blir såret, så er det CBEs feil fordi det var hun som eksponerte barna i utgangspunktet. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett en så kraftig form for ansvarsfraskrivelse på KG før. Hvordan de som stiller spørsmål med denne debatten og fremgamgsmåten blir behandlet, som andre også har nevnt. Her inne er det ikke greit å ha andre meninger enn flertallet. Man vil helst ha et ekkokammer. Jeg ser noen ganger folk skrive at de ønsker andre meninger, men jeg ser jo - og har erfart selv - hvordan de blir behandlet de som har andre meninger. Noen nevnte utmattelse og hersketeknikker, noe jeg også har erfart, flere ganger. Det er grunnen til at jeg har sluttet å følge opp innlegg jeg skriver her i tråden. Jeg snakker da ikke om direkte personangrep, bare andre meninger. Det er ikke bare å rapportere, for mange av innleggene er ikke direkte regelbrudd. De er bare ufine mot CBE og/eller viser dårlig debatteknikk. Det er kanskje også derfor noen får det inntrykk at moderatorene har "valgt side". Alternativt er bare takhøyden såpass høy at noen vet veldig godt hvordan de skal få inn stikk og samtidig unngå og bli moderert (ja, spekulasjon fra min side). Dermed fortsetter den dårlige kulturen i tråden. 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74406 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Nudeldama skrev (53 minutter siden): Jeg må si meg enig med dette, og flere av de andre innleggene her inne de siste sidene. Dette blir slettet som brukerdebatt, men jeg synes det er viktig at dette kommer frem og blir belyst. Hvordan mye av det som skrives i denne tråden er hets og latterliggjøring av CBE og hennes kropp, selv om mange gjemmer seg bak "en bedrift kan ikke bli såret" - som om de ikke forstår at det er en enkeltperson bak bedriften. Hvordan mange skriver at de tenker på barna, men ikke tenker over hva barna vil føle om de kommer over denne tråden. Argumentet er da at det er CBEs feil, dvs at hvis man skriver stygge ting som gjør at barna leser det og blir såret, så er det CBEs feil fordi det var hun som eksponerte barna i utgangspunktet. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett en så kraftig form for ansvarsfraskrivelse på KG før. Hvordan de som stiller spørsmål med denne debatten og fremgamgsmåten blir behandlet, som andre også har nevnt. Her inne er det ikke greit å ha andre meninger enn flertallet. Man vil helst ha et ekkokammer. Jeg ser noen ganger folk skrive at de ønsker andre meninger, men jeg ser jo - og har erfart selv - hvordan de blir behandlet de som har andre meninger. Noen nevnte utmattelse og hersketeknikker, noe jeg også har erfart, flere ganger. Det er grunnen til at jeg har sluttet å følge opp innlegg jeg skriver her i tråden. Jeg snakker da ikke om direkte personangrep, bare andre meninger. Det er ikke bare å rapportere, for mange av innleggene er ikke direkte regelbrudd. De er bare ufine mot CBE og/eller viser dårlig debatteknikk. Det er kanskje også derfor noen får det inntrykk at moderatorene har "valgt side". Alternativt er bare takhøyden såpass høy at noen vet veldig godt hvordan de skal få inn stikk og samtidig unngå og bli moderert (ja, spekulasjon fra min side). Dermed fortsetter den dårlige kulturen i tråden. Ja, det blir en del dobbeltmoral. Når man kritiserer kropp og utseende til cbe bidrar man til kroppspress, samtidig blir hun blir kritisert for det. Man uttrykker bekymring for barna pga eksponering, klesvalg til cbe og andre ting. Men ingen bekymring for hvordan man beskriver moren til to barn, som snart kan lese her. Hun blir kritisert for å slette negativ omtale på ig. Her så blir man rapportert når man kommer med innlegg som ikke er direkte kritikk mot cbe. Man kritiserer Lars for å være stygg i munnen mot de som kommer med kritikk mot cbe. Mens å være stygg i munnen mot de som ikke utelukkende kommer med kritikk mot cbe er helt ok. Man kritiserer cbe for å trigge et usunt selvbilde ovenfor unge. Mens å hetse og mobbe er helt innafor, tross vi har et veldig stort problem med hetsing, mobbing og utestengning blant unge (og voksne). Hadde jeg lest denne tråden som ung hadde jeg nok knekt sammen og aldri turt å gå ut. Ikke fordi jeg ser en retusjert dame på ig, selv om det også gjør sitt med et dårlig selvbilde, men fordi denne tråden bekrefter at slike holdninger er ok. Og jeg må presisere at jeg IKKE snakker om de som holder seg saklig og voksent i denne tråden. De heier jeg på. Men jeg savner at disse også kan se litt av dette og si i fra de å, så får vi kanskje en mye bedre tråd. Som eksempel det at noen skrev på bilde at hun hadde noen ekstra kilo eller noe, var det flere som slo ned på. Det er helt supert. Og som nudeldama sier, ikke alle innlegg som er ufine går under regelbrudd. Mange nok ufine kommentarer er ødeleggende.. Og igjen, jeg kan forstå at cbe fremstiller seg selv som hun gjør, selv om det ikke er sunt eller bra. Det å bli kritisert for det naturlige og ekte er mye verre enn å bli kritisert for den falske jeg. Veldig mange influensere går fra å være naturlig og ekte til noe falskt. Kanskje all netthets er et bidrag til det? Oftes er vel ikke influencere som fokuserer på kropp og utseende de mest selvsikre menneskene heller. Endret 2. januar 2023 av Sirisiri10 Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 2. januar 2023 #74407 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Ja, der blir en del dobbeltmoral. I tillegg til det du ramser opp så har man kritikken mot CBE at hun aldri kan ta i mot kritikk, aldri kan innrømme feil og bare slenger tilbake og angriper de som kritiserer henne. Høres det kjent ut... ? 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 2. januar 2023 #74408 Del Skrevet 2. januar 2023 Nudeldama skrev (29 minutter siden): Jeg må si meg enig med dette, og flere av de andre innleggene her inne de siste sidene. Dette blir slettet som brukerdebatt, men jeg synes det er viktig at dette kommer frem og blir belyst. Hvordan mye av det som skrives i denne tråden er hets og latterliggjøring av CBE og hennes kropp, selv om mange gjemmer seg bak "en bedrift kan ikke bli såret" - som om de ikke forstår at det er en enkeltperson bak bedriften. Hvordan mange skriver at de tenker på barna, men ikke tenker over hva barna vil føle om de kommer over denne tråden. Argumentet er da at det er CBEs feil, dvs at hvis man skriver stygge ting som gjør at barna leser det og blir såret, så er det CBEs feil fordi det var hun som eksponerte barna i utgangspunktet. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett en så kraftig form for ansvarsfraskrivelse på KG før. Hvordan de som stiller spørsmål med denne debatten og fremgamgsmåten blir behandlet, som andre også har nevnt. Her inne er det ikke greit å ha andre meninger enn flertallet. Man vil helst ha et ekkokammer. Jeg ser noen ganger folk skrive at de ønsker andre meninger, men jeg ser jo - og har erfart selv - hvordan de blir behandlet de som har andre meninger. Noen nevnte utmattelse og hersketeknikker, noe jeg også har erfart, flere ganger. Det er grunnen til at jeg har sluttet å følge opp innlegg jeg skriver her i tråden. Jeg snakker da ikke om direkte personangrep, bare andre meninger. Det er ikke bare å rapportere, for mange av innleggene er ikke direkte regelbrudd. De er bare ufine mot CBE og/eller viser dårlig debatteknikk. Det er kanskje også derfor noen får det inntrykk at moderatorene har "valgt side". Alternativt er bare takhøyden såpass høy at noen vet veldig godt hvordan de skal få inn stikk og samtidig unngå og bli moderert (ja, spekulasjon fra min side). Dermed fortsetter den dårlige kulturen i tråden. Man kan ikke skrive "... mange av de aktive her inne aldri tidligere har følt tilhørighet før de fant denne tråden og endelig kunne føle litt gruppementalitet og "makt" og "ville du sagt dette til datteren din" Dette stemmer ikke. Jeg har flere ganger gått imot flertallet her inne. Jeg har flere ganger tatt opp kommentarer jeg synes er stygge og unødvendige. Jeg har flere ganger minnet på at bak bedriften Treasures, så befinner det seg et menneske. Jeg har korrigert brukere som fornekter at stygge kommentarer dukker opp med jevne mellomrom. Til og med kommet med konkrete eksempler på kommentarer jeg synes er langt utenfor normal anstendighet. Og jeg har flere ganger støttet brukere som prøver å si det samme, selv om de nå hevder at det ikke skjer. Noen ganger får jeg motbør av andre brukere, alle har ikke samme terskel som meg. Jeg forventer heller ikke det, vi er hundrevis av individer her inne. Men jeg har likevel aldri opplevd den hetsen enkelte hevder å bli utsatt for. Hvorfor tror du det er sånn? Forøvrig har eksemplet jeg linker til fått 104 likes, så jeg er i godt selskap når jeg tar bedriften i forsvar. Det stemmer jo dårlig med narrativet om at det ikke er rom for andre meningen enn flertallet. Det er minst 104 brukere som synes det er greit med en motvekt... Men jeg tror det er viktig å tenke seg om en ekstra gang før man formulerer denne motvekten. Ikke fordi flertallet her inne er mobbere som jakter i flokk, men fordi premisset for tråden er å diskutere de kritikkverdige sidene ved bedriften Trasures AS. Jeg vet at enkelte har vondt for å ta dette inn over seg, men innleggene blir moderert vekk for en grunn, og det er ikke at moderatorene er partiske. Regelverket er her for en grunn. Man må gjerne være uenig med andre brukere, men budskapet drukner idet man tyr til usakligheter, hersketeknikk og å dra inn brukernes privatliv. Man kan ikke skrive "mange av de aktive her inne aldri tidligere har følt tilhørighet før de fant denne tråden og endelig kunne føle litt gruppementalitet og "makt" og "ville du sagt det til datteren din" og samtidig forvente å bli tatt på alvor. Det er ikke min jobb å oppdra noen her inne (og det er en svært utakknemlig jobb), men jeg synes altså at det er synd at gode refleksjoner går tapt fordi man utøver dårlig debattskikk... https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3626/ 27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 2. januar 2023 #74409 Del Skrevet 2. januar 2023 Felis skrev (3 minutter siden): Dette stemmer ikke. Jeg har flere ganger gått imot flertallet her inne. Jeg har flere ganger tatt opp kommentarer jeg synes er stygge og unødvendige. Jeg har flere ganger minnet på at bak bedriften Treasures, så befinner det seg et menneske. Jeg har korrigert brukere som fornekter at stygge kommentarer dukker opp med jevne mellomrom. Til og med kommet med konkrete eksempler på kommentarer jeg synes er langt utenfor normal anstendighet. Og jeg har flere ganger støttet brukere som prøver å si det samme, selv om de nå hevder at det ikke skjer. Noen ganger får jeg motbør av andre brukere, alle har ikke samme terskel som meg. Jeg forventer heller ikke det, vi er hundrevis av individer her inne. Men jeg har likevel aldri opplevd den hetsen enkelte hevder å bli utsatt for. Hvorfor tror du det er sånn? Forøvrig har eksemplet jeg linker til fått 104 likes, så jeg er i godt selskap når jeg tar bedriften i forsvar. Det stemmer jo dårlig med narrativet om at det ikke er rom for andre meningen enn flertallet. Det er minst 104 brukere som synes det er greit med en motvekt... Men jeg tror det er viktig å tenke seg om en ekstra gang før man formulerer denne motvekten. Ikke fordi flertallet her inne er mobbere som jakter i flokk, men fordi premisset for tråden er å diskutere de kritikkverdige sidene ved bedriften Trasures AS. Jeg vet at enkelte har vondt for å ta dette inn over seg, men innleggene blir moderert vekk for en grunn, og det er ikke at moderatorene er partiske. Regelverket er her for en grunn. Man må gjerne være uenig med andre brukere, men budskapet drukner idet man tyr til usakligheter, hersketeknikk og å dra inn brukernes privatliv. Man kan ikke skrive "mange av de aktive her inne aldri tidligere har følt tilhørighet før de fant denne tråden og endelig kunne føle litt gruppementalitet og "makt" og "ville du sagt det til datteren din" og samtidig forvente å bli tatt på alvor. Det er ikke min jobb å oppdra noen her inne (og det er en svært utakknemlig jobb), men jeg synes altså at det er synd at gode refleksjoner går tapt fordi man utøver dårlig debattskikk... https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3626/ Dette er din erfaring, og den er reell. Jeg, og flere andre, har andre erfaringer, som er like reelle. Det er ikke et "narrativ", det er en erfaring. Som jeg skrev i innlegget mitt så snakker jeg ikke om de innlegg som tyr direkte til stygge personkarakteristikker. Nå kan jeg ikke svare for alle dine innlegg, jeg kan ikke huske dem og det kan antagelig ikke du heller, men det du siterer inkluderer også kritikk av CBE. Det er noe jeg ser går igjen en del - flere kommer med en kommentar om at noen av innlegene går for langt, men samtidig må de legge til at CBE må kritiiseres likevel for et-eller-annet. Så da er spørsmålet om de likes de får gjelder like mye CBE-kritikken som det andre som står i innlegget. Det skal sies, jeg har sett flere ganger at folk går ut og gir beskjed når noen går for langt. Det synes jeg er kjempebra. Men det tar fortsatt ikke bort det som jeg fortsatt anser som en dårlig kultur i denne tråden, da det som sagt ikke alltid inkluderer de styggeste kommentarene. 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 2. januar 2023 #74410 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) ~ Ada ~ skrev (16 timer siden): Hva er det hun har delt fra Fredrikstad i året som har gått, ettersom Fredrikstad sentrum takker henne for det? Er det julebildet inne på det senteret det siktes til? Sikkert rundene på strava de sikter til.. Du mener Særp? Endret 2. januar 2023 av Kleenex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74411 Del Skrevet 2. januar 2023 Nudeldama skrev (Akkurat nå): I tillegg til det du ramser opp så har man kritikken mot CBE at hun aldri kan ta i mot kritikk, aldri kan innrømme feil og bare slenger tilbake og angriper de som kritiserer henne. Høres det kjent ut... ? Ja, det høres absolutt kjent ut. Jeg forstår så godt hvorfor mange influencere har lukket profil, stengt av kommentarer osv. Selv de minst provoserende influencere får grusomme kommentarer. Jeg forstår hvorfor cbe sletter negative kommentarer, selv om de er konstruktive, for med en gang det får stå, så åpner man opp en sluse som man ser her inne. Og ikke minst, hvem normal person tør å vise sitt ekte jeg som influencere når det er så mye dømming og negativitet? Man etterlyser naturlige influencere som ikke opererer seg legger på filter, retusjerer seg. Men når ikke det er godt nok heller? Jeg tror og tenker at det ikke kun er influencer virksomheten som kun er problemet når det kommer til alle operasjoner, filter, retusjering, narrativ osv. Men også hvordan befolkningen forholder seg til influencere og andre, hvordan vi skriver til folk på nettet, hva som er akseptert og ikke osv. Og jeg mener dette er en ekstrem viktig del å diskutere, særskilt i denne tråden og om cbe. For ønsker folk egentlig at cbe tar til seg den konstruktive kritikken og gjør noe med det, eller ønsker man bare å ha en å finne feil med? For selv når hun var mer naturlig, ekte og delte mer av seg selv var det feil det å. Hets, mobbing og unødvendige kommentarer er ikke greit selv om den man kritiserer er influencer og influenceren er en bedrift. Ikke bare ovenfor influencerene, men også hva slags budskap og aksept man sender ut til andre. Likevel avskriver jeg ikke det ansvaret en influencere har, som mange her argumenterer godt for. Og til dere som mener dette er et kjedelig tema å diskutere og rapporterer, er det faktisk viktigere enn hva slags kjole hun har på seg, om puppa "detter ut" av kjolen, om hun ligner på en and. Dette handler om cbe, men et annet perspektiv. Jeg håper mod lar det stå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 2. januar 2023 #74412 Del Skrevet 2. januar 2023 Ja, alt er selvsagt alle andres feil. Derfor kan Caroline Berg Eriksen bare fortsette i samme spor. I andre jobber tar man til seg kritikk om det er fra kollegaer eller kunder. Dette gjelder ikke Caroline Berg Eriksen. Når hun lever av å selge kropp og privatliv, så blir det selvsagt mer personlig enn andre typer jobber. 32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 2. januar 2023 #74413 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Nudeldama skrev (27 minutter siden): Dette er din erfaring, og den er reell. Jeg, og flere andre, har andre erfaringer, som er like reelle. Det er ikke et "narrativ", det er en erfaring. Som jeg skrev i innlegget mitt så snakker jeg ikke om de innlegg som tyr direkte til stygge personkarakteristikker. Nå kan jeg ikke svare for alle dine innlegg, jeg kan ikke huske dem og det kan antagelig ikke du heller, men det du siterer inkluderer også kritikk av CBE. Det er noe jeg ser går igjen en del - flere kommer med en kommentar om at noen av innlegene går for langt, men samtidig må de legge til at CBE må kritiiseres likevel for et-eller-annet. Så da er spørsmålet om de likes de får gjelder like mye CBE-kritikken som det andre som står i innlegget. Det skal sies, jeg har sett flere ganger at folk går ut og gir beskjed når noen går for langt. Det synes jeg er kjempebra. Men det tar fortsatt ikke bort det som jeg fortsatt anser som en dårlig kultur i denne tråden, da det som sagt ikke alltid inkluderer de styggeste kommentarene. Haha, nei, jeg husker ikke alle innleggene mine. Men siden dette ligger ganske kort tilbake i tid, husker jeg at jeg diskuterte temaet over flere sider. Her er et eksempel på et innlegg helt uten kritikk av bedriften. Kun kritikk av kritikken. Heller ikke moderert vekk... Du kan også se eksempel på svarene jeg fikk. Vi er ikke enige, men tonen er ikke i nærheten av hva som hevdes i trådens siste sider. Det er ikke bare "min erfaring", her er et konkret bevis. Så derfor spør jeg igjen, hvorfor tror du det er sånn? Jeg tagger @Lill :) , @Luvinesta og @Sirisiri10 i samme slengen, for jeg er oppriktig interessert i hvorfor dere tror at det er forskjellsbehandlig og skjevmoderering. Jeg ser det nemlig ikke. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3636/ Endret 2. januar 2023 av Felis La til lenke 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74414 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Felis skrev (37 minutter siden): men jeg synes altså at det er synd at gode refleksjoner går tapt fordi man utøver dårlig debattskikk... Men det gjelder jo også andre veien? For det er akkurat det jeg med flere her påpeker. Usaklige kommentarer og annet dritt ødelegger både tråden, gode refleksjoner og saklig kritikk. Det at du skrev at jeg fordummet debatten når jeg korrigerte et "faktafeil" og bidro negativt til tråden hvor både personangrep og hersketeknikk ble nevnt, er det god debattskikk? Her gikk du rett på meg, uten at jeg var i nærheten av å kritisere en annen bruker. Du fikk masse likes, jeg nærmest ingen. Du var usaklig og gikk rett på meg. Det sier litt om hva slags "forhold" og inntrykk andre har av deg, ikke at du nødvendigvis skriver så mye bedre og riktig enn andre. For takhøyden ovenfor deg er langt høyere enn for meg og andre her inne. Og i innlegget ditt som fikk masse likes kommer du med en del spydigheter mot cbe. Selvfølgelig digger folk innlegget ditt da. Hadde du tatt bort det hadde du kanskje fått 5 likes hvis du var heldig. Endret 2. januar 2023 av Sirisiri10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. januar 2023 #74415 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (51 minutter siden): Ja, det blir en del dobbeltmoral. Når man kritiserer kropp og utseende til cbe bidrar man til kroppspress, samtidig blir hun blir kritisert for det. Man uttrykker bekymring for barna pga eksponering, klesvalg til cbe og andre ting. Men ingen bekymring for hvordan man beskriver moren til to barn, som snart kan lese her. Hun blir kritisert for å slette negativ omtale på ig. Her så blir man rapportert når man kommer med innlegg som ikke er direkte kritikk mot cbe. Man kritiserer Lars for å være stygg i munnen mot de som kommer med kritikk mot cbe. Mens å være stygg i munnen mot de som ikke utelukkende kommer med kritikk mot cbe er helt ok. Man kritiserer cbe for å trigge et usunt selvbilde ovenfor unge. Mens å hetse og mobbe er helt innafor, tross vi har et veldig stort problem med hetsing, mobbing og utestengning blant unge (og voksne). Hadde jeg lest denne tråden som ung hadde jeg nok knekt sammen og aldri turt å gå ut. Ikke fordi jeg ser en retusjert dame på ig, selv om det også gjør sitt med et dårlig selvbilde, men fordi denne tråden bekrefter at slike holdninger er ok. Og jeg må presisere at jeg IKKE snakker om de som holder seg saklig og voksent i denne tråden. De heier jeg på. Men jeg savner at disse også kan se litt av dette og si i fra de å, så får vi kanskje en mye bedre tråd. Som eksempel det at noen skrev på bilde at hun hadde noen ekstra kilo eller noe, var det flere som slo ned på. Det er helt supert. Og som nudeldama sier, ikke alle innlegg som er ufine går under regelbrudd. Mange nok ufine kommentarer er ødeleggende.. Og igjen, jeg kan forstå at cbe fremstiller seg selv som hun gjør, selv om det ikke er sunt eller bra. Det å bli kritisert for det naturlige og ekte er mye verre enn å bli kritisert for den falske jeg. Veldig mange influensere går fra å være naturlig og ekte til noe falskt. Kanskje all netthets er et bidrag til det? Oftes er vel ikke influencere som fokuserer på kropp og utseende de mest selvsikre menneskene heller. Jeg sier fra - jeg rapporterer til mods. Oen ganger sier jeg også fra i tråden, men det er alltid fare for p bryte reglene om avsporing og brukerdebatt. Endret 2. januar 2023 av pøbelsara 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74416 Del Skrevet 2. januar 2023 pøbelsara skrev (1 minutt siden): Jeg sier fra - jeg rapporterer til mods Og det er veldig bra og tror ikke det som nå diskuteres er berettiget mot deg, ihvertfall ikke der jeg har lest fra deg. Men mye av poenget er at flere av innleggene her ikke går under regelbrudd men er veldig ufine. Likevel er det de som påpeker dette som får mest kritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 2. januar 2023 #74417 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (4 minutter siden): Men det gjelder jo også andre veien? For det er akkurat det jeg med flere her påpeker. Usaklige kommentarer og annet dritt ødelegger både tråden, gode refleksjoner og saklig kritikk. Det at du skrev at jeg fordummet debatten når jeg korrigerte et "faktafeil" og bidro negativt til tråden hvor både personangrep og hersketeknikk ble nevnt, er det god debattskikk? Her gikk du rett på meg, uten at jeg var i nærheten av å kritisere en annen bruker. Og i innlegget ditt som fikk masse likes kommer du med en del spydigheter mot cbe. Selvfølgelig digger folk innlegget ditt da. Hadde du tatt bort det hadde du kanskje fått 5 likes hvis du var heldig. Virkelig? Igjen? Hvor mange ganger skal jeg forklare dette før du tar det til deg? Du skrev at toppidrettsutøvere blir like slitene som CBE tilsynelatende er på det bildet, etter å ha løpt noen hundre meter. Jeg spurte deg om du virkelig mente dette, du modererte deg og da skrev jeg at du heller burde formulere det slik. Det var et forsøk på rettledning, fordi du har noen gode poenger innimellom, som dessverre drukner fordi du formulerer deg dårlig. At du ble så betuttet av dette at du går fullstendig "ville du sagt dette til datteren din" osv, får du ta på din egen kappe. Men jeg skrev som jeg gjorde fordi jeg ante at temperaturen var i ferd med å stige og jeg ville unngå at kroppsdiskusjonen eskalerte helt. Det er kontraproduktivt for trådens intensjon og erfaringsmessig medfører det noen ganger stygge kommentarer om Carolines utseende. Jeg oppfattet at du ikke leste rommet, eller er uerfaren med debattskikk. Jeg innser at tonen min ble i overkant for deg. Jeg beklager, jeg har en sarkastisk skrivestil og det er vanskelig å legge fra meg. Jeg har nok blitt vant til at mine meddebattanter er hardhudete nok til å tåle det. Her er forøvrig nok et innlegg fullstendig blottet for spydigheter mot CBE. Også bra med likes. Innlegget jeg limte inn over har forøvrig 30+ likes det også. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3636/ 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 2. januar 2023 #74418 Del Skrevet 2. januar 2023 Felis skrev (20 minutter siden): Haha, nei, jeg husker ikke alle innleggene mine. Men siden dette ligger ganske kort tilbake i tid, husker jeg at jeg diskuterte temaet over flere sider. Her er et eksempel på et innlegg helt uten kritikk av bedriften. Kun kritikk av kritikken. Heller ikke moderert vekk... Du kan også se eksempel på svarene jeg fikk. Vi er ikke enige, men tonen er ikke i nærheten av hva som hevdes i trådens siste sider. Det er ikke bare "min erfaring", her er et konkret bevis. Så derfor spør jeg igjen, hvorfor tror du det er sånn? Jeg tagger @Lill :) , @Luvinesta og @Sirisiri10 i samme slengen, for jeg er oppriktig interessert i hvorfor dere tror at det er forskjellsbehandlig og skjevmoderering. Jeg ser det nemlig ikke. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3636/ Jeg har ikke påstått at alle innlegg som kritiserer kritikerne blir moderert bort. Og, igjen, selv om du ikke har erfart den tonen så har andre det. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. januar 2023 #74419 Del Skrevet 2. januar 2023 Nudeldama skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke påstått at alle innlegg som kritiserer kritikerne blir moderert bort. Og, igjen, selv om du ikke har erfart den tonen så har andre det. Kan skrive under på det. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74420 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Felis skrev (16 minutter siden): Virkelig? Igjen? Hvor mange ganger skal jeg forklare dette før du tar det til deg? Du skrev at toppidrettsutøvere blir like slitene som CBE tilsynelatende er på det bildet, etter å ha løpt noen hundre meter. Jeg spurte deg om du virkelig mente dette, du modererte deg og da skrev jeg at du heller burde formulere det slik. Det var et forsøk på rettledning, fordi du har noen gode poenger innimellom, som dessverre drukner fordi du formulerer deg dårlig. At du ble så betuttet av dette at du går fullstendig "ville du sagt dette til datteren din" osv, får du ta på din egen kappe. Men jeg skrev som jeg gjorde fordi jeg ante at temperaturen var i ferd med å stige og jeg ville unngå at kroppsdiskusjonen eskalerte helt. Det er kontraproduktivt for trådens intensjon og erfaringsmessig medfører det noen ganger stygge kommentarer om Carolines utseende. Jeg oppfattet at du ikke leste rommet, eller er uerfaren med debattskikk. Jeg innser at tonen min ble i overkant for deg. Jeg beklager, jeg har en sarkastisk skrivestil og det er vanskelig å legge fra meg. Jeg har nok blitt vant til at mine meddebattanter er hardhudete nok til å tåle det. Her er forøvrig nok et innlegg fullstendig blottet for spydigheter mot CBE. Også bra med likes. Innlegget jeg limte inn over har forøvrig 30+ likes det også. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3636/ Jeg beklager at jeg ikke er flink til å formulere meg. Men at du tolker mitt innlegg anerledes enn det jeg skrev rett ut, en eneste setning, handler ikke om formulering. Det får jeg desverre ikke gjort noe med. Ellers, en persondebatt om hvor dårlig jeg er til å formulere meg, at jeg ikke leser rommet, er en uerfaren med debattskikk, at jeg bidrar negativt pga en korrigering av faktafeil, hinting om hersketeknikker, personangrep etc. vel......jeg vet ikke helt. Men er det ikke det du skriver som går under regelbrudd? Og det du sier jeg og andre gjør? Men jeg synes mange av innleggene dine er gode og fint å se at andre også sier i fra. Endret 2. januar 2023 av Sirisiri10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå